راهنمای نهایی سئو وردپرس برای مبتدیان (گام به گام)

بهبود سئو وردپرس برای جلب بازدید بیشتر به وب سایت شما بسیار مهم است. متأسفانه بیشتر راهنماهای جستجوگرها برای وردپرس برای شروع کار کاربران جدید بسیار فنی هستند.

اگر در افزایش بازدید وب سایت خود جدی هستید ، باید به بهترین روشهای جستجوگرها در وردپرس توجه کنید.

در این راهنما ، ما بهترین نکات مربوط به سئو وردپرس را برای کمک به شما در بهبود SEO وردپرس و دستیابی به ترافیک ارگانیک به اشتراک خواهیم گذاشت.

WordPress SEO for beginners

شاید شنیده باشید که متخصصان می گویند وردپرس سئو دوستانه ای است. در واقع به همین دلیل است که بسیاری از افراد WordPress را به یک وبلاگ راه اندازی کنید یا یک وب سایت.

در حالی که وردپرس اطمینان حاصل می کند که کدی که تولید می کند از بهترین روشهای جستجوگرها پیروی می کند ، اگر می خواهید سئو خود را به حداکثر برسانید کارهای بیشتری انجام می شود.

ما تعدادی مراحل عملیاتی داریم که باید برای بهینه سازی بهینه سئو وردپرس خود انجام دهید.

برای سهولت کار ، ما یک جدول مطالب ایجاد کرده ایم که به شما کمک می کند تا به راحتی از طریق راهنمای نهایی SEO WordPress ما حرکت کنید.

فهرست مطالب h4>
مقدمه

اصول سئو وردپرس

بهترین افزونه SEO WordPress

بهترین روش های جستجوگر WordPress

سرعت و امنیت برای سئو وردپرس

سرانجام ، به ابزارها و منابع بیشتر جستجوگرها رجوع کنید تا SEO وردپرس خود را حتی دورتر ببرید.

مقدمه h4>

ما می دانیم که ایده بهینه سازی برای سئو وردپرس می تواند برای مبتدیان ایجاد ترس کند ، خصوصاً اگر اهل فن نیستید.

اما نگران نباشید – لازم نیست پیچیده باشد. برای یادگیری اصول اینجا شروع کنید و سپس می توانید آنها را در وب سایت خود اعمال کنید.

سئو چیست؟ h4>

What is SEO

SEO مخفف کلمه مخفف کلمه Search Engine Optimization است. این یک استراتژی است که صاحبان وب سایت از آن استفاده می کنند تا با رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو ، بازدید بیشتری داشته باشند.

بهینه سازی موتور جستجو فریب Google یا بازی کردن در سیستم نیست. این مسئله صرفاً ایجاد وب سایتی است که دارای کد و قالب بندی بهینه شده باشد و موتورهای جستجو به راحتی بتوانند وب سایت شما را پیدا کنند.

هنگامی که افراد موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید در وب جستجو می کنند ، محتوای بهینه سازی شده برای موتور جستجو در نتایج جستجو بالاتر ظاهر می شود و افراد بیشتری به وب سایت خود مراجعه می کنند.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

چرا SEO مهم است h4>

موتورهای جستجو اغلب بزرگترین منبع بازدید بیشتر وب سایت ها هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجو برای درک و رتبه بندی مناسب صفحات در نتایج جستجو از الگوریتم های پیشرفته استفاده می کنند. با این حال ، این الگوریتم ها کامل نیستند – آنها هنوز هم برای درک محتوای شما به کمک شما نیاز دارند.

اگر محتوای شما بهینه نشده باشد ، موتورهای جستجو نمی دانند که چگونه آن را رتبه بندی کنند. هنگامی که افراد موضوعاتی را که درباره آنها می نویسید جستجو می کنند ، وب سایت شما در نتایج جستجو نشان داده نمی شود و کل آن بازدید را از دست خواهید داد.

برای همه صاحبان مشاغل بسیار مهم است که موتور جستجوی وب سایت خود را دوستانه جلوه دهند ، تا بتوانند بازدید خود را به حداکثر برسانند.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

مبانی سئو وردپرس h4>

SEO می تواند فنی باشد ، اما لازم نیست که چنین باشد. فقط با یادگیری چند نکته اساسی در زمینه SEO برای بهینه سازی سایت خود می توانید به میزان قابل توجهی در بازدید وب سایت خود کمک کنید.

برای استفاده از تکنیک های زیر لازم نیست یک نابغه فناوری باشید. اگر قبلاً از وردپرس استفاده می کنید ، آنچه را که لازم است به شما رسیده است!

بیایید وب سایت شما را بهینه سازی کنیم.

تنظیمات مشاهده سایت خود را بررسی کنید h4>

وردپرس با یک گزینه داخلی برای مخفی کردن وب سایت شما از موتورهای جستجو همراه است. هدف از این گزینه این است که قبل از آماده شدن برای انتشار در وب سایت خود ، به شما فرصت دهیم تا در وب سایت خود کار کنید.

با این حال ، گاهی اوقات این گزینه می تواند به طور تصادفی بررسی شود و وب سایت شما را در دسترس موتورهای جستجو قرار نمی دهد.

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر نمی شود ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید تیک این گزینه برداشته نشده است.

به سادگی وارد منطقه مدیر سایت وردپرس خود و از صفحه تنظیمات »خواندن بازدید کنید.

Search engine visibility settings in WordPress

شما باید به بخش «موتور مشاهده جستجو» بروید و مطمئن شوید که کادر کنار «موتورهای جستجو از نمایه سازی این سایت دلسرد نشوند» برداشته نشده است.

فراموش نکنید که برای ذخیره تغییرات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

URL های دوستانه SEO شامل کلماتی هستند که به وضوح محتوای صفحه را توضیح می دهند و به راحتی توسط انسان و موتور جستجو خوانده می شوند.

چند نمونه از URL های دوستانه SEO عبارتند از:

https://www.wpbeginner.com/how-to-in-instal-wordpress/
https://www.wpbeginner.com/common-wordpress-errors و نحوه رفع آنها /

توجه داشته باشید که این URL ها قابل خواندن هستند و کاربر فقط با مشاهده متن URL می تواند آنچه را در صفحه مشاهده می کند حدس بزند.

بنابراین یک URL دوستانه غیر سئو چگونه است؟

https://www.wpbeginner.com/؟p=10467
http://example.com/archives/123

توجه داشته باشید که این URL ها از اعداد غیر مرتبط با محتوا استفاده می کنند و کاربر با مشاهده URL نمی تواند آنچه را در صفحه پیدا می کند حدس بزند.

استفاده از ساختار پیوند ثابت SEO مناسب ، شانس شما برای دستیابی به موقعیت های بهتر در نتایج جستجو را بهبود می بخشد.

در اینجا چگونگی بررسی و به روزرسانی ساختار لینک ثابت سایت وردپرس خود آورده شده است.

شما باید به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت بروید. گزینه name post را انتخاب کنید و سپس برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

SEO friendly URL structure in WordPress

برای جزئیات بیشتر به راهنمای ما نگاه کنید به ساختار URL سازگار با SEO در وردپرس چیست .

توجه: اگر وب سایت شما بیش از 6 ماه است که کار می کند ، لطفاً ساختار پیوند ثابت خود را تغییر ندهید ، مگر اینکه از گزینه اعداد استفاده کنید. اگر از Day و Name یا Month and Name استفاده می کنید ، استفاده از آن را ادامه دهید.

با تغییر ساختار پیوند همیشگی خود در یک سایت مستقر ، همه تعداد اشتراک رسانه های اجتماعی خود را از دست خواهید داد و خطر از دست دادن رتبه بندی موجود در سئو سایت خود را تهدید می کنید.

اگر باید ساختار پیوند ثابت خود را تغییر دهید ، یک متخصص حرفه ای استخدام کنید تا بتواند هدایت های مناسب را راه اندازی کند. همچنان تعداد اشتراکات اجتماعی خود را در صفحات از دست خواهید داد.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

WWW در مقابل غیر WWW

اگر تازه شروع به کار با وب سایت خود کرده اید ، پس باید انتخاب کنید که آیا می خواهید از www (http://www.example.com) استفاده کنید یا غیر www (http://example.com) در URL سایت.

موتورهای جستجو این دو وب سایت متفاوت را در نظر می گیرند ، بنابراین این بدان معنی است که شما باید یکی را انتخاب کنید و به آن پایبند باشید.

می توانید اولویت خود را با مراجعه به صفحه تنظیمات »عمومی تنظیم کنید. URL مورد نظر خود را در هر دو قسمت “آدرس وردپرس” و “آدرس سایت” اضافه کنید.

Non-www or www in WordPress URLs

علی رغم آنچه ممکن است شخص دیگری بگوید ، از نظر SEO هیچ مزیتی برای استفاده از این یا آن مورد نیست.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به راهنمای ما در www در مقابل غیر www – که برای وردپرس بهتر است جستجوگرها .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

بهترین افزونه SEO WordPress

یکی از بهترین قسمت ها در مورد وردپرس وجود پلاگین برای همه موارد است و سئو نیز از این قاعده مستثنی نیست. هزاران افزونه SEO WordPress وجود دارد که انتخاب بهترین پلاگین SEO WordPress را برای مبتدیان دشوارتر می کند.

به جای نصب افزونه های جداگانه برای کارهای فردی SEO ، به شما کمک می کنیم بهترین افزونه SEO WordPress را که همه کار را انجام می دهد انتخاب کنید و 100٪ رایگان است.

انتخاب بهترین افزونه SEO WordPress

Choosing the best WordPress SEO plugin

وقتی نوبت به انتخاب بهترین افزونه SEO WordPress می رسد ، به احتمال زیاد گزینه های خود را به دو محبوب ترین راه حل محدود خواهید کرد: Yoast SEO یا بسته همه موارد در یک سئو .

آنها هر دو راه حل مثر هستند و ما مقایسه مثبت و منفی Yoast SEO vs همه در یک بسته SEO SEO .

در WPBeginner ، ما از Yoast SEO استفاده می کنیم ، بنابراین در این آموزش از Yoast SEO برای تصاویر صفحه و نمونه استفاده خواهیم کرد.

صرف نظر از این ، ما یک راهنمای گام به گام در تنظیم صحیح هر یک از این افزونه ها داریم:

[ بازگشت به بالا ↑ ]

افزودن نقشه های سایت XML در وردپرس h4>

Add XML sitemap in WordPress

An نقشه سایت XML است یک فایل قالب بندی شده خاص که لیست هر صفحه در وب سایت شما را دارد. این امر باعث می شود موتورهای جستجو به راحتی بتوانند تمام محتوای شما را پیدا کنند.

در حالی که افزودن نقشه سایت XML باعث افزایش رتبه بندی جستجو در سایت شما نمی شود ، به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات را به سرعت پیدا کنند و رتبه بندی آنها را شروع کنند.

اگر از افزونه Yoast SEO استفاده می کنید ، به طور خودکار یک نقشه سایت XML برای شما ایجاد می کند. برای یافتن نقشه سایت خود ، فقط به این URL بروید (فراموش نکنید که example.com را با نام دامنه خود جایگزین کنید):

 http://example.com/sitemap_index.xml 

در مرحله بعدی نحوه ارسال نقشه سایت XML خود به Google را به شما نشان خواهیم داد.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

سایت خود را به کنسول جستجوی Google اضافه کنید h4>

Google Search Console

کنسول جستجوی Google ، همچنین به عنوان Webmaster Tools شناخته می شود ، مجموعه ای از ابزارهای ارائه شده توسط Google است تا به صاحبان وب سایت نگاهی بیندازد که محتوای آنها توسط موتور جستجو دیده می شود.

این گزارش ها و داده ها را برای کمک به شما در درک چگونگی نمایش صفحات شما در نتایج جستجو فراهم می کند. همچنین می توانید عبارات واقعی جستجوی افراد را برای یافتن وب سایت شما ، نحوه نمایش هر صفحه در نتایج جستجو و تعداد دفعات کلیک روی صفحات خود مشاهده کنید.

همه این اطلاعات به شما کمک می کند بفهمید چه چیزهایی در سایت شما کار می کند و چه چیزهایی مفید نیست. سپس می توانید استراتژی محتوای خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید.

Google Search Console همچنین به شما هشدار می دهد که مشکلی در وب سایت شما ایجاد شده باشد ، مانند زمانی که خزنده های جستجو قادر به دسترسی به آن نیستند ، محتوای تکراری پیدا نمی کنند یا منابع محدودی دارند.

ما یک راهنمای گام به گام در مورد نحوه سایت WordPress خود را به Google Search Console اضافه کنید .

اگر از Yoast SEO استفاده می کنید ، مرحله 6 را در راهنمای راه اندازی SEO Yoast .

اگر از Yoast SEO استفاده نمی کنید ، می توانید ویدیوی ما را مشاهده کنید که راهی جایگزین را نشان می دهد:

مشترک شدن در WPBeginner

هنگامی که وب سایت خود را به Google Search Console اضافه کردید ، از فهرست سمت چپ بر روی Sitemap کلیک کنید و سپس قسمت آخر URL نقشه سایت را جای گذاری کنید.

Adding sitemap in Google Search Console

برای ذخیره تغییرات ، روی دکمه ارسال کلیک کنید.

کنسول جستجوی Google اکنون نقشه سایت شما را بررسی کرده و از آن برای بهبود خزیدن وب سایت شما استفاده می کند.

هنگامی که نقشه سایت خود را با موفقیت اضافه کردید ، به صورت معلق به نظر می رسد. برای جستجوی وب سایت شما مدتی به Google نیاز دارد. بعد از چند ساعت ، شما می توانید برخی از آمارهای مربوط به نقشه سایت خود را مشاهده کنید. این تعداد پیوندهایی را که در نقشه سایت شما پیدا کرده ، تعداد زیادی از آنها ایندکس شده ، نسبت تصاویر و صفحات وب و غیره را به شما نشان می دهد.

توصیه می کنیم برای جمع آوری بینش حداقل به صورت ماهانه کنسول جستجو خود را بررسی کنید و از پیشرفت سئو وب سایت خود دیدن کنید.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

بهینه سازی پست های وبلاگ شما برای جستجوگرها h4>

غالباً مبتدیان این اشتباه را دارند که فکر می کنند نصب و فعال سازی افزونه SEO WordPress فقط مورد نیاز است. سئو یک فرآیند مداوم است که اگر می خواهید حداکثر نتیجه را ببینید باید با آن همراه باشید.

همه افزونه های برتر SEO به شما امکان می دهند عنوان ، توضیحات و کلمات کلیدی متمرکز را به هر پست وبلاگ و صفحه اضافه کنید. همچنین به شما پیش نمایش آنچه کاربران هنگام مشاهده وب سایت شما مشاهده می کنند را نشان می دهد.

توصیه می کنیم عنوان و توضیحات خود را برای دریافت حداکثر کلیک بهینه کنید.

هنگام نوشتن پست وبلاگ خود ، به سادگی به قسمت SEO بروید و از آن نهایت استفاده را ببرید.

Yoast SEO blog post settings

اگر از خود می پرسید که چگونه کلمه کلیدی تمرکز یا عبارت کلیدی تمرکز را انتخاب کنید ، عنوان خوب یا توصیف متای خوب چیست ، پس ما در راهنمای مبتدیان به پست های وبلاگ خود را برای جستجوگرها بهینه کنید .

ما به شما توصیه می کنیم آن را بخوانید زیرا SEO در صفحه برای موفقیت شما بسیار مهم است.

انجام تحقیق درباره کلید واژه برای وب سایت شما h4>

بسیاری از مبتدیان بهترین حدس خود را می زنند تا بفهمند افراد به دنبال چه موضوعاتی هستند و چه چیزهایی را باید به وبلاگ و وب سایت خود اضافه کنند.

مانند شلیک به یک تیر در تاریکی است. وقتی می توانید از داده های واقعی برای پیدا کردن آنچه افراد به دنبال آن هستند استفاده کنید نیازی به این کار ندارید.

تحقیق کلمات کلیدی یک روش تحقیقاتی است که توسط سازندگان محتوا و کارشناسان سئو استفاده می شود. این به شما کمک می کند کلماتی را که کاربران برای یافتن محتوا ، محصولات و خدمات در صنعت شما وارد موتورهای جستجو می کنند کشف کنید.

سپس می توانید از این کلمات و عبارات در وب سایت خود استفاده کنید تا بازدید بیشتری از جستجو داشته باشید.

یک تن ابزار تحقیق کلمات کلیدی (چه رایگان و چه پولی) که می توانید استفاده کنید. ما توصیه می کنیم از SEMRush استفاده کنید ، به شما کمک می کند کشف کنید کلمات کلیدی و حتی کلمات کلیدی را پیدا کنید که رقبای شما در آن رتبه بندی می کنند.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای مبتدیان ما در نحوه انجام تحقیقات کلمات کلیدی برای وب سایت وردپرس خود.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

بهترین روش های سئو وردپرس h4>

اگر اصول SEO WordPress را دنبال کنید و از بهترین افزونه SEO WordPress استفاده کنید ، در حال حاضر از اکثر وب سایت ها پیشی خواهید گرفت.

با این وجود اگر می خواهید حتی نتایج بهتری داشته باشید ، باید بهترین روش های جستجوگر WordPress زیر را دنبال کنید.

اینها خیلی فنی نیستند و حتی اکثر آنها حتی نیازی به لمس هیچ کدی ندارند. اما اگر آنها را دنبال کنید تفاوت زیادی ایجاد می کنند.

استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها در وردپرس h4>

Category vs Tag

وردپرس به شما امکان می دهد پست های وبلاگ خود را به دسته ها و برچسب ها . این امر باعث می شود شما بتوانید محتوای خود را براساس موضوعات مدیریت کنید و همچنین کاربران بتوانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند.

دسته ها و برچسب ها همچنین به موتورهای جستجو کمک می کنند تا ساختار وب سایت و محتوای شما را درک کنند.

اغلب مبتدیان در مورد چگونگی بهترین استفاده از دسته ها و برچسب ها گیج می شوند. پس از توضیح این موضوع برای هزاران خواننده ، در اینجا نحوه برخورد ما با دسته ها و برچسب ها آورده شده است.

دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده است. اگر وبلاگ شما یک کتاب بود ، دسته ها جدول محتوا خواهند بود.

به عنوان مثال ، در یک وبلاگ شخصی می توانید دسته هایی مانند موسیقی ، غذا ، مسافرت و غیره داشته باشید. دسته ها سلسله مراتبی هستند ، بنابراین می توانید دسته های کودک را به آنها اضافه کنید.

از طرف دیگر ، برچسب ها کلمات کلیدی خاص تری هستند که محتوای یک پست شخصی را توصیف می کنند. به عنوان مثال ، یک پست وبلاگ تحت عنوان مواد غذایی می تواند دارای برچسب هایی مانند سالاد ، صبحانه ، پنکیک و غیره باشد. این موارد را به عنوان بخش فهرست ها در یک کتاب درسی در نظر بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع ، به راهنمای ما در دسته بندی ها در برابر برچسب ها و بهترین روشهای جستجوگرها برای مرتب سازی محتوای شما .

با استفاده صحیح از دسته ها و برچسب ها ، مرور وب سایت خود را برای کاربران خود آسان می کنید. از آنجا که این کار برای کاربران آسان است ، همچنین مرور موتورهای جستجو در وب سایت شما را آسان می کند.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

برقراری ارتباط داخلی را به عنوان یک عادت h4> تبدیل کنید

Adding internal links in WordPress

موتورهای جستجو به هر صفحه در وب سایت شما یک امتیاز می دهند (مرجع صفحه). دستورالعمل این نمره مخفی نگه داشته می شود تا افراد نتوانند نتایج را بازی کنند. با این حال ، رایج ترین سیگنال های اقتدار پیوندها هستند.

به همین دلیل مهم است که شما از سایر پست ها و صفحات وبلاگ خود به محتوای خود پیوند دهید.

شما باید این را عادت قرار دهید که هر زمان ممکن است پیامهای خود را بهم پیوند دهید. اگر چندین نویسنده دارید ، یک لیست فهرست پيش از انتشار پست وبلاگ كه از آنها مي خواهد حداقل 3 پست وبلاگ ديگر را به هم وصل كنند.

این به شما کمک می کند بازدیدهای صفحه خود را افزایش دهید ، زمانی را که کاربران در سایت شما می گذرانند افزایش می دهد و در نهایت باعث بهبود نمره جستجوگرها در پست ها و صفحات وبلاگ شما می شود.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

بهینه سازی نظرات وردپرس h4>

Optimize WordPress comments

نظرات می تواند نشانه قدرتمندی در جذب کاربر در وب سایت شما باشد. کاربران درگیر به معنای پیوند بیشتر به سایت شما ، بازدید بیشتر و بهبود سئو سایت هستند.

با این وجود ، باید مطمئن شوید که نظرات شما واقعی هستند و هرزنامه نیستند. هرزنامه نویسان نظرات خود را با پیوندهای نامناسب ارائه می دهند که می تواند بر روی رتبه بندی جستجوی شما تأثیر بگذارد و حتی از بین برود

به همین دلیل است که ما به همه توصیه می کنیم شروع به استفاده از Akismet . این یکی از دو افزونه ای است که با نصب هر سایت وردپرس از قبل نصب می شود و به شما کمک می کند تا با هرزنامه نظر مقابله کنید.

اگر Akismet به تنهایی قادر به اداره هرزنامه نظر نیست ، این موارد را ببینید نکات و ابزارهایی برای مبارزه با هرزنامه نظرات در وردپرس .

اگر پست های وبلاگ شما نظرات واقعی و بدون هرزنامه را به خود جلب می کند ، پس باید به خاطر ساخت چنین وب سایتی جذاب ، شانه های خود را حفظ کنید!

با این حال ، بسیاری از نظرات در مورد یک پست می تواند سرعت آن را کندتر کند ، که بر رتبه بندی موتور جستجو نیز تأثیر می گذارد. (برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سرعت چگونه بر SEO تأثیر می گذارد ، به ادامه مطلب مراجعه کنید.)

برای تهیه وب سایت خود به گونه ای که بتواند از پس بار نظرات وارده بر سرور و سرعت شما برآید ، می توانید نظرات را به چندین صفحه تقسیم کنید. به آموزش ما در مورد نحوه صفحه بندی مراجعه کنید. نظرات در وردپرس .

(اگر می خواهید نظرات بیشتری در مورد سایت خود دریافت کنید ، این 11 روش دریافت نظرات بیشتر درباره پستهای وبلاگ وردپرس خود .)

[ بازگشت به بالا ↑ ]

پیوندهای خارجی NoFollow در وردپرس h4>

همانطور که در بالا ذکر شد ، پیوندها به موتورهای جستجو کمک می کنند تا تصمیم بگیرند که کدام صفحات مهم هستند. وقتی به یک وب سایت لینک می دهید ، مقداری از نمره SEO سایت خود را به آن پیوند می دهید. این نمره SEO “آب میوه لینک” است.

برای رتبه بندی خوب جستجو ، باید اطمینان حاصل کنید که بیش از آنچه در اختیار شما قرار می دهد ، آب پیوند از وب سایت های دیگر دریافت می کنید.

افزودن ویژگی “nofollow” به پیوندهای خارجی (پیوندهایی به وب سایت هایی که متعلق به شما نیست) به موتورهای جستجو دستور می دهد آن پیوندها را دنبال نکنند. این به شما کمک می کند آب پیوند را ذخیره کنید.

یک پیوند خارجی معمولی در HTML به این شکل است:

  نمونه وب سایت  

یک پیوند خارجی با ویژگی nofollow به این شکل است:

  rel =" nofollow "

> وب سایت نمونه

به طور پیش فرض ، وردپرس گزینه ای برای غیرفعال کردن پیوندها ندارد. با این حال ، با اصلاح دستی پیوندها ، هنوز می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

به سادگی بلوک حاوی پیوند خود را انتخاب کنید و سپس بر روی نماد 3 نقطه عمودی موجود در نوار بالا کلیک کنید.

Edit as HTML

با این کار منویی باز می شود که باید روی گزینه “ویرایش به عنوان HTML” کلیک کنید.

اکنون کد HTML پیوند خود را مشاهده خواهید کرد. بروید و ویژگی rel = “nofollow” را به عنصر پیوند اضافه کنید.

Manually adding nofollow attribute to a link

اگر ویژگی rel = ”noopener noreferrer” را در کد HTML مشاهده کردید ، پس از noreferrer یک فاصله اضافه کنید و بعد از آن nofollow اضافه کنید.

برای جزئیات بیشتر و روشهای جایگزین ، به راهنمای ما در نحوه افزودن پیوندهای nofollow در وردپرس .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

پست کامل درمورد خلاصه یا گزیده h4>

Full posts vs summary or excerpts

وردپرس از چند صفحه مانند صفحه اصلی ، بایگانی دسته ها ، بایگانی برچسب ها ، بایگانی تاریخ ، صفحات نویسندگان و غیره پست های شما را نمایش و پیوند می دهد.

به طور پیش فرض ، محتوای کامل مقاله را در تمام این صفحات نشان می دهد. این بر SEO سایت شما تأثیر می گذارد ، زیرا موتورهای جستجو ممکن است محتوای تکراری را پیدا کنند. مقالات کامل همچنین باعث بارگیری صفحات بایگانی شما می شود.

نمایش مقالات کامل در همه جا بر بازدید صفحه شما نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کاربرانی که در RSS Feed شما مشترک می شوند می توانند بدون مراجعه به وب سایت شما ، مقاله کامل را در فید خوان خود بخوانند.

ساده ترین راه برای حل این مسئله نشان دادن خلاصه ها یا گزیده هایی به جای مقاله های کامل است.

با رفتن به تنظیمات »خواندن و انتخاب خلاصه می توانید این کار را انجام دهید.

برای دستورالعمل های دقیق ، به راهنمای ما در نحوه شخصی سازی گزیده های وردپرس بدون کدگذاری .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

سرعت و امنیت برای سئو وردپرس h4>

حتی اگر تمام نکات SEO و بهترین روشهای WordPress را دنبال کنید ، اگر سایت شما کند است یا توسط یک هکر از بین می رود ، رتبه بندی موتور جستجوی شما بسیار مورد توجه قرار می گیرد.

در اینجا نحوه جلوگیری از از دست رفتن بازدید سایت توسط موتور جستجو به دلیل عملکرد پایین یا امنیت کم وجود دارد.

سرعت و عملکرد سایت خود را بهینه کنید h4>

Optimize your WordPress site's speed and performance

تحقیقات نشان می دهد که در عصر اینترنت ، متوسط ​​طول توجه انسان نسبت به ماهی قرمز کمتر است.

کارشناسان قابلیت استفاده از وب معتقدند که کاربران تصمیم می گیرند که آیا می خواهند در مدت چند ثانیه از بازدید از یک وب سایت بمانند یا آنجا را ترک کنند.

این بدان معناست که شما به عنوان یک مالک وب سایت ، فقط چند ثانیه فرصت دارید تا محتوای خود را ارائه دهید و کاربران را درگیر خود کنید. شما نمی خواهید این وقت گرانبها را تلف کنید و بازدیدکننده خود را منتظر بارگذاری وب سایت خود کنید. موتورهای جستجوگر مانند Google اکنون رتبه وب سایت های سریعتر را نسبت به وب سایت های بارگیری آهسته بالاتر می برند.

اگر می خواهید سرعت سایت خود را بهبود ببخشید ، این توصیه تخصصی را در مورد 18 ترفند مفید برای افزایش سرعت وردپرس و افزایش عملکرد .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

بهینه سازی تصاویر در وردپرس برای سئو h4>

تصاویر جذاب تر از متن هستند اما بارگیری آنها نیز زمان بیشتری می برد. اگر در اندازه و کیفیت تصویر دقت نکنید ، آنها می توانند سرعت وب سایت شما را کم کنند.

شما باید اطمینان حاصل کنید که از تصاویر بهینه شده برای بارگیری سریعتر استفاده می کنید. به راهنمای ما در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به وردپرس با بهینه سازی تصاویر برای وب .

ترفند دیگری که می توانید برای بهینه سازی تصاویر خود برای موتورهای جستجو استفاده کنید ، استفاده از عنوان توصیفی و برچسب های alt است. این برچسب ها به موتورهای جستجو کمک می کند تا درک کنند تصویر شما چیست. آنها همچنین به کاربران دارای نقص بینایی کمک می کنند زیرا خوانندگان صفحه نمایش می توانند متن alt را برای آنها بخوانند.

وردپرس به شما امکان می دهد هنگام بارگذاری تصویر به راحتی برچسب عنوان و alt را اضافه کنید.

Adding alt text and title to images in WordPress

اگر عکاس هستید یا تصاویر زیادی به سایت وردپرس خود اضافه می کنید ، پس باید از یک افزونه گالری استفاده کنید.

توصیه می کنیم از Envira Gallery استفاده کنید در تست های سرعت ، متوجه شدیم که این سریعترین افزونه گالری وردپرس . همچنین کاملاً پاسخگو و سازگار با سئو است.

برای نکات بیشتر ، به کامل راهنمای مبتدیان برای جستجوگر تصویر .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

امنیت و ایمنی سایت وردپرس شما h4>

WordPress security

هر هفته ، Google حدود 20،000 وب سایت را برای بدافزار و حدود 50،000 وب سایت را برای فیشینگ در لیست سیاه قرار می دهد. وقتی سایتی در لیست سیاه قرار می گیرد ، به هیچ وجه در هیچ نتیجه جستجو نمایش داده نمی شود.

این بدان معنی است که امنیت سایت وردپرس شما برای رتبه بندی بسیار مهم است. اگر سایت شما توسط یک هکر به خطر بیفتد نمی خواهید تمام تلاش شما در زمینه SEO به هدر رود.

خبر خوب این است که ایمن نگه داشتن سایت وردپرس کار چندان دشواری نیست – دستورالعمل های گام به گام را در آخرین راهنمای امنیتی وردپرس .

در WPBeginner از Sucuri برای محافظت از وب سایت ما در برابر حملات. برای دیدن اینکه چرا ما این سرویس را توصیه می کنیم ، مطالعه موردی چگونه Sucuri به ما کمک کرد 450،000 حمله وردپرس را در مدت 3 ماه مسدود کنیم .

[ بازگشت به بالا ↑ ]

استفاده از SSL / HTTPS را شروع کنید h4>

A site secured by SSL and HTTPS

SSL (Secure Sockets Layer) یک فناوری است که ارتباط بین مرورگر کاربر و سروری را که به آن متصل می شوند رمزگذاری می کند. این یک لایه امنیتی اضافی به سایت وردپرس شما اضافه می کند.

وب سایت های ایمن شده با SSL با علامت قفل در نوار آدرس مرورگر نشان داده می شوند. این باعث می شود وب سایت شما قابل اعتمادتر باشد و اگر شما فروشگاه آنلاین با وردپرس و پردازش اطلاعات حساس پرداخت.

همه شرکتهای برتر میزبانی وردپرس گواهینامه های SSL رایگان را با Let’s Encrypt ارائه می دهند. راهنمای ما را در نحوه دریافت گواهی SSL رایگان برای وب سایت خود برای جزئیات بیشتر.

اگر می خواهید یک گواهی SSL حق بیمه wildcard یا فقط یک گواهینامه معمولی با ضمانت امنیتی داشته باشید ، توصیه می کنیم از Domain.com .

گواهینامه های SSL آنها با حداقل 10 هزار دلار ضمانت امنیتی و حداکثر 1.75 میلیون دلار ضمانت امنیتی ارائه می شود. شما همچنین می توانید مهر و موم سایت TrustLogo را برای نمایش در سایت خود برای اعتبار بیشتر دریافت کنید.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

ابزارها و منابع بیشتر جستجوگرها h4>

هنگامی که بهترین روش های جستجوگر WordPress را به دست آوردید ، می خواهید مهارت های خود را بیشتر کنید تا از رقابت خود پیشی بگیرید.

ما لیستی از بهترین افزونه ها و ابزارهای WordPress SEO که باید از آنها استفاده کنید برای افزایش سئو سایت اگر آماده امتحان برخی تکنیک های پیشرفته تر هستید ، می توانید از بایگانی مقالات SEO WordPress دیدن کنید.

[ بازگشت به بالا ↑ ]

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه سایت وردپرس خود را به درستی برای سئو بهینه سازی کنید. پیش بروید و چند مورد از این نکات SEO در مورد وردپرس را پیاده سازی کنید ، و در طی چند ماه که موتورهای جستجو تغییرات شما را انجام می دهند ، باید شاهد افزایش بازدید خود باشید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/must-see-seo-guide-for-all-wordpress-bloggers/.

دیدگاهتان را بنویسید