دسته بندی ها در مقابل برچسب ها – بهترین روشهای جستجوگرها برای مرتب سازی محتوای شما

خوانندگان غالباً از ما می پرسند چه چیزی برای سئو بهتر است: دسته بندی در مقابل برچسب؟

شاید مطمئن نباشید که دسته ها و برچسب های وردپرس در واقع چه مواردی هستند و تفاوت آنها با یکدیگر متفاوت است. دانستن این مسئله می تواند به شما در استفاده صحیح از آنها کمک کند.

در این مقاله ، تفاوت بین دسته ها و برچسب ها برای سازماندهی محتوای شما و نحوه تأثیر آنها بر رتبه بندی SEO را توضیح خواهیم داد.

Using categories and tags for sorting content in WordPress

تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟ h4>

دسته بندی ها برای گروه بندی گسترده پست های شما در نظر گرفته شده است. اینها را به عنوان موضوعات کلی یا فهرست مطالب سایت وردپرس . دسته ها به صورت سلسله مراتبی هستند و این بدان معناست که شما می توانید زیرمجموعه هایی ایجاد کنید.

برچسب ها برای توصیف جزئیات خاص پست های شما است. اینها را به عنوان کلمات نمایه سایت خود در نظر بگیرید. آنها به شما اجازه می دهند مطالب خود را به صورت میکرو دسته بندی کنید. برچسب ها سلسله مراتبی نیستند.

به عنوان مثال ، این پست وبلاگ در WPBeginner در گروه ما “راهنمای مبتدیان” است. با مراجعه به Blog »راهنمای مبتدیان در فهرست پیمایش ما می توانید همه پست های این گروه را مشاهده کنید.

این پست دارای برچسب ها: دسته ها ، دسته ها در مقابل برچسب ها ، طبقه بندی سفارشی ، جستجوگرها ، بهترین روش های جستجوگرها ، مرتب سازی محتوای شما و برچسب ها است.

این برچسب ها را در هیچ کجای مقاله ما مشاهده نخواهید کرد. با این حال ، آنها به کاربران کمک می کنند تا این مقاله را در جستجوی مرتبط در وبلاگ ما پیدا کنند.

یکی از بزرگترین تفاوت ها بین برچسب ها و دسته ها این است که تمام پست های وردپرس باید تحت یک دسته بندی ثبت شوند ، اما نیازی نیست که آنها دارای برچسب باشند.

اگر به پست خود دسته بندی ندهید ، وردپرس به طور خودکار آن را به دسته پیش فرض اختصاص می دهد. این “دسته بندی نشده” نامیده می شود ، اما اغلب برای نام “دسته بندی نشده” را به چیزی مانند “دیگر” یا “Miscellaneous” تغییر دهید.

توجه: به طور پیش فرض ، فقط پست های وبلاگ دارای دسته و برچسب در وردپرس هستند. با این وجود ، می توانید با استفاده از یک افزونه دسته ها و برچسب ها را به صفحات WordPress خود اضافه کنید.

چگونه می توانید دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کنید؟ h4>

هنگام ایجاد یا ویرایش یک پست می توانید دسته ها و برچسب ها را در وردپرس اضافه کنید. آنها را در سمت راست در زیر تنظیمات “سند” پیدا خواهید کرد.

Adding categories and tags when creating a post

برای افزودن دسته ها و برچسب های جدید می توانید به پست ها »دسته ها و پست ها» برچسب ها بروید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روند افزودن دسته ها و برچسب ها ، توضیحات ما را در مورد دسته چیست؟ و برچسب چیست ؟ برای راهنمایی و راهنمایی.

چند دسته وردپرس باید داشته باشید؟ h4>

تعداد خاصی از دسته ها که باید داشته باشید وجود ندارد. در بیشتر موارد ، شما می خواهید چیزی بین 5 تا 10 داشته باشید تا بتوانید پست های خود را به درستی دسته بندی کنید و مرور سایت خود را آسان کنید.

دسته بندی ها شامل گروه بزرگی از پست ها هستند. برای تقسیم پست های خود به گروه های کوچکتر می توانید از زیر مجموعه ها و برچسب ها استفاده کنید.

اگر فقط راه اندازی یک وبلاگ ، پس نگران تلاش برای تهیه لیست کاملی از دسته ها نباشید. فقط 3 تا 5 دسته گسترده را انتخاب کنید و با گذشت زمان موارد بیشتری اضافه کنید.

آیا باید از زیرمجموعه ها استفاده کنم؟

شما نیازی به استفاده از زیر مجموعه ها ندارید ، و بسیاری از وبلاگ های بزرگ (از جمله WPBeginner) استفاده نمی کنند. با این حال ، اگر دسته بزرگی با تعداد زیادی پست داشته باشید که می توانند در بخشهای کوچکتر گروه بندی شوند ، زیرمجموعه ها مفید هستند.

به عنوان مثال ، شما ممکن است یک دسته “دستور العمل” داشته باشید که حاوی تعداد بیشتری از دستور العمل های بدون گلوتن است.

Posts in the category 'Recipes'

می توانید این پست ها را در زیر گروه خود قرار دهید ، بنابراین یافتن آنها برای خوانندگان آسان است. شما یک دسته کودک جدید برای “دستور العمل ها” به نام “بدون گلوتن” ایجاد می کنید و این پست ها را به آن دسته منتقل می کنید.

استفاده از دسته ها در نشانی های اینترنتی پست های شما h4>

برخی از سایت ها از نام دسته در لینک های ثابت (URL های ارسال) استفاده می کنند ، که می توانید آنها را در تنظیمات »پیوندهای ثابت تنظیم کنید.

Including your posts' categories in your URLs

اگر این مورد در سایت شما وجود داشته باشد ، در ابتدا پست شما دارای URL مانند این خواهد بود:
/ recipes / pancet-free gluten /

پس از انتقال پست به یک گروه کودک ، URL جدیدی خواهد داشت:
/ recipes / gluten-free / gluten-free-pancakes /

به طور معمول ، وردپرس سعی دارد URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کند. قطعاً ارزش بررسی اینکه پیوندهای شما هنوز کار می کنند است. در صورت لزوم ، می توانید یک هدایت 301 از URL قدیمی به آدرس جدید ایجاد کنید.

گزینه دیگر نگه داشتن پست در گروه والدین و همچنین اختصاص آن به دسته کودک است ، اما این می تواند اشکالاتی داشته باشد.

اگرچه ، وب سایت WPBeginner دارای دسته هایی در URL است ، ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم از ساختار URL کوتاهتری استفاده کنند که فقط حاوی “نام پست” باشد.

با این کار حداکثر انعطاف پذیری در سازماندهی مجدد محتوا بدون نگرانی در مورد راه اندازی مجدد هدایت ها به شما داده می شود.

همه وب سایت های جدید ما از ساختار مدرن URL نام پست استفاده می کنند. WPBeginner بیش از 10 سال سن دارد ، بنابراین دارای ساختار URL قدیمی است و تغییر ساختار URL برای SEO توصیه نمی شود ، به همین دلیل ما با آن پایبند هستیم.

آیا می توانم یک پست را به چندین دسته اختصاص دهم؟ h4>

وردپرس به شما امکان می دهد یک پست را در چندین دسته قرار دهید. این می تواند چندین دسته والدین یا یک دسته والدین به علاوه یک زیر مجموعه یا زیر مجموعه باشد.

داشتن چندین دسته به نفع SEO شما نیست. فقط درصورتيكه پستها براي خوانندگان شما بيشترين معنا را داشته باشد ، بايد پستها را به چند دسته اختصاص دهيد.

این احتمال وجود دارد که پست شما در چندین دسته به دلیل محتوای تکراری باعث ایجاد برخی از مشکلات SEO شود.

اگر از چندین دسته استفاده می کنید ، سعی کنید از قرار دادن یک پست در دو یا چند دسته اصلی (والدین) خودداری کنید. هر پست باید در یک گروه اصلی باشد.

آیا محدودیت تعداد برچسب های یک پست وجود دارد؟ h4>

وردپرس خود محدودیتی در تعداد برچسب های موجود در هر پست ندارد. به طور بالقوه می توانید 1000 برچسب یا بیشتر به یک پست اختصاص دهید!

با این حال ، ما قطعاً چنین چیزی را توصیه نمی کنیم.

هدف از برچسب ها کمک به پیوند دادن پست های مرتبط با یکدیگر است. آنها را به عنوان یک بخش فهرست در یک کتاب در نظر بگیرید. هر برچسب مانند یک کلمه کلیدی در فهرست است.

برچسب ها برای کاربرانی که در سایت شما جستجو می کنند مفید هستند. برخی از افزونه هایی که پست های مرتبط را نمایش می دهند با استفاده از برچسب ها به آنها کمک کنید بفهمند موضوعات مربوط به کدام پست ها مرتبط هستند.

پیشنهاد ما این است که به طور معمول حداکثر به 10 برچسب در هر پست پایبند باشید.

دسته بندی ها در برابر برچسب ها: چه چیزی برای سئو بهتر است؟ h4>

آیا مزایای با استفاده از دسته ها برچسب ها یا برعکس؟

پاسخ کوتاه شماره است.

دسته ها و برچسب ها هر دو اهداف مختلفی دارند. شما باید از دسته ها استفاده کنید ، اما اگر نمی خواهید از برچسب استفاده کنید. با این حال ، توصیه می کنیم از هر دو به طور مناسب برای کمک به خوانندگان در پیمایش سایت خود استفاده کنید.

در نهایت ، شما باید سایت خود را با در نظر گرفتن کاربران طراحی کنید. همه موتورهای جستجو می خواهند محتوایی را که بیشترین استفاده را برای آنها دارد به کاربران نشان دهند.

این بدان معنی است که با سازماندهی محتوای خود برای بهترین کاربرد به شما در گرفتن رتبه بندی بهتر در جستجوگرها نیز کمک می کند.

امیدواریم که این مقاله به شما در درک دسته بندی ها در برابر برچسب ها و بهترین روش های جستجوگرها برای مرتب سازی محتوای شما کمک کرده باشد. ممکن است مقاله ما را در نحوه ردیابی دسته بندی وردپرس و تجزیه و تحلیل برچسب ، و مقایسه ما با بهترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای سئو .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/categories-vs-tags-seo-best-practices-which-one-is-better/.

دیدگاهتان را بنویسید