آیا باید دامنه جدیدی برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

اخیراً یکی از خوانندگان ما نظرات ما را در مورد پسوندهای دامنه جدید پرسید. همانطور که قبلاً می دانید جدا از پسوند محبوب dot-com ، پسوندهای نام دامنه بسیاری وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. در این مقاله ، ما به این سوال پاسخ خواهیم داد: آیا باید دامنه های جدید دامنه جدید را با موافقان و مخالفان برای وب سایت خود انتخاب کنید؟

Should you choose new domain extensions for your website?

پسوندهای دامنه چیست؟ h4>

پسوندهای دامنه یا TLD آخرین قسمت نام دامنه است. این حروف است که بعد از نقطه و در سمت راست نام دامنه ظاهر می شود. به عنوان مثال ، WPBeginner دارای پسوند دامنه .com (به عنوان مثال wpbeginner.com) و ویکی پدیا دارای پسوند دامنه .org (wikipedia.org) است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیستم نام دامنه ، به راهنمای مبتدیان ما در نام دامنه چیست و دامنه ها چگونه کار می کنند .

اولین پسوندهای دامنه .com ، .net ، و .org بودند. آنها هنوز هم محبوب ترین پسوند دامنه هستند.

با گذشت زمان ، پسوندهای دامنه جدیدی معرفی شدند. این موارد شامل پسوندهای دامنه خاص کشور مانند .co.uk یا .com.de و برنامه های افزودنی عمومی مانند .travel ، .app ، .mobi ، .photography و موارد دیگر است.

امروز صدها پسوند دامنه در دسترس است که می توانند برای راه اندازی وب سایت .

Domain name extensions

شما می توانید ثبت نام دامنه از یکی از این ثبت کننده های دامنه برتر . برخی از ثبت کنندگان دامنه های دامنه را بیشتر از بقیه ارائه می دهند. هزینه هر پسوند دامنه متفاوت خواهد بود و برخی از موارد جدید در مقایسه با پسوندهای محبوب .com ، .net و .org بسیار گران هستند.

پس از خرید نام دامنه ، برای ساختن وب سایت هنوز به میزبانی وب احتیاج دارید. برای جزئیات بیشتر به راهنمای مبتدیان ما در مورد تفاوت نام دامنه و میزبانی وب .

آیا باید دامنه جدیدی برای وب سایت خود انتخاب کنید؟ h4>

انتخاب نام دامنه با پسوند دامنه مناسب برای موفقیت وب سایت شما بسیار مهم است. قسمت داخلی دامنه شما بر مارک تجاری شما تأثیر می گذارد.

پسوندهای دامنه جدید چندان محبوب نیستند زیرا اکثر مردم با آنها آشنایی ندارند. در حقیقت ، برخی از کاربران حتی ممکن است آنها را به عنوان یک نام دامنه مناسب تشخیص ندهند.

پسوند دامنه .com با اینترنت مترادف شده است. تقریبا 46٪ از کل نام های دامنه ثبت شده دامنه های .com هستند. حتی در اکثر تلفن های هوشمند کلید تایپ پیش فرض برای تایپ سریع وجود دارد.

The dot com extension

به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم فقط از پسوند دامنه .com استفاده کنید.

به راحتی می توان دامنه های .com را به خاطر سپرد. بیشتر کاربران اینترنت هنگام وارد کردن آدرس وب سایت در مرورگر خود ، بصورت غریزی از دات کام استفاده می کنند. به دلیل محبوبیت نام دامنه های .com ، مارک ، تبلیغ و کمک به شما در رشد تجارت آسان تر است.

از نام دامنه .com می توان تقریباً برای ایجاد هر نوع وب سایت و مشاغل استفاده کرد. این انعطاف پذیری به شما این آزادی را می دهد که ضمن حفظ نام تجاری و نام دامنه ، دامنه وب سایت یا تجارت خود را تغییر دهید.

با توجه به آشنایی ، انعطاف پذیری و پتانسیل آن ، ما توصیه می کنیم فقط پسوند دامنه .com را برای وب سایت جدید خود انتخاب کنید.

اگر پسوند .com دلخواه من در دسترس نباشد چه باید کرد؟ h4>

اکثر وب سایت های موجود در اینترنت از پسوند .com استفاده می کنند. این بدان معناست که تقریباً 136 میلیون نام دامنه .com قبلاً ثبت شده است.

با این کار احساس می کنید که همه نام های دامنه خوب از قبل ثبت شده اند. با این حال ، هنوز هم بسیاری از روش های هوشمندانه برای یافتن نام دامنه خوب .com وجود دارد.

  • نام دامنه شما باید نمایانگر تجارت و کاری باشد که انجام می دهید. به عنوان مثال ، starplumbingservices.com بهتر از starservices.com
  • است

  • می توانید کلمات کوچک را قبل یا بعد از نام دامنه مورد نظر خود اضافه کنید تا منحصر به فرد شود. به عنوان مثال ، starplumbingboston.com
  • اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما به راحتی قابل تلفظ است. از خط ها یا اعداد در نام دامنه خود استفاده نکنید.
  • از تولیدکننده نام دامنه آنلاین . این ابزار رایگان به شما کمک می کند ایده های نام دامنه را که هنوز در دسترس هستند پیدا کنید.

اگر به کمک بیشتری نیاز دارید ، راهنمای مبتدی ما را در نحوه انتخاب بهترین نام دامنه برای برخی نکات کاربردی دیگر.

با این گفته ، بیایید برخی دیگر از پسوندهای دامنه معروف ، هدف مورد نظر آنها و نوع مناسب وب سایت ها را مرور کنیم.

سایر برنامه های افزودنی دامنه که در دسترس هستند h4>

صدها پسوند نام دامنه در دسترس است. ما سعی کردیم برخی از برنامه های افزودنی عمومی و محبوب را انتخاب کنیم تا در مورد نحوه استفاده از این پسوندهای دامنه ایده ای به شما ارائه دهیم.

چه زمانی باید از پسوند دامنه .Net استفاده کنید؟

پسوند .net دومین پسوند محبوب دامنه است. در نظر گرفته شده بود که توسط مشاغل شبکه ، ارائه دهندگان خدمات اینترنت یا شبکه های جوامع آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از آن برای یک وب سایت تجاری غیر مرتبط ایده خوبی برای نام تجاری شما است. به عنوان مثال ، اگر دستگاه های شبکه را در وب سایت خود می فروشید ، اما برای فروشگاه لباس نیست ، می توانید از .net استفاده کنید.

برای جزئیات بیشتر به مقایسه ما با عنوان . com vs پسوندهای دامنه .net .

چه زمانی باید پسوند دامنه Org را داشته باشید؟

.org در ابتدا برای همراهی با پسوندهای دامنه .com و .net راه اندازی شد. برای سازمانهای غیرانتفاعی ، موسسات خیریه ، مذهبی یا وب سایتهای آگاهی اجتماعی مناسب است.

استفاده از آن برای یک وب سایت تجاری یا شخصی می تواند برداشت اشتباهی از مشتری شما ایجاد کند. سازمانهایی وجود دارند که از org برای فعالیتهای غیر انتفاعی خود و از نسخه دامنه .com از همان دامنه برای فعالیتهای تجاری استفاده می کنند.

چه موقع باید پسوند دامنه Biz.

پسوندهای دامنه .biz مخفف نام تجاری است. مشابه پسوند .com ، .biz در نظر گرفته شده است تا توسط هر نوع وب سایت تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

با این حال ، .biz برای مشتریان بسیار کم است و به خاطر سپردن آن دشوار است. هنگامی که از پسوند دات کام استفاده نمی کنید ، ممکن است بر درک مشتری از تجارت شما نیز تأثیر بگذارد.

چه زمانی باید دامنه اطلاعاتی دامنه را وارد کنید

پسوند .info مخفف اطلاعات است و توسط پورتال های اطلاعاتی یا وب سایت های مشابه قابل استفاده است.

استفاده از این برنامه افزودنی برای یک وبلاگ یا یک وب سایت تجاری می تواند برداشت اشتباهی از کاربران ایجاد کند. این امر همچنین در اعتبار طولانی مدت برند شما و اهداف وب سایت شما تأثیر می گذارد.

چه زمانی باید پسوند دامنه را نام ببرید

پسوند .name برای استفاده افراد در نظر گرفته شده است. این پسوند دامنه جدید با محبوبیت کمتر ایجاد شده است تا گزینه دیگری برای ثبت نام دامنه برای وب سایت های شخصی با نام اختصاصی در اختیار مردم قرار گیرد.

به دلیل ناشناخته بودن برنامه افزودنی و دامنه آن ، فقط می توانید از آن برای وب سایت یا وبلاگ شخصی استفاده کنید. هرگز نباید از آن برای وب سایت تجارت کوچک .

چه زمانی باید پسوند دامنه .TV را داشته باشید

از نظر فنی دامنه .tv یک کشور مبتنی بر TLD برای وب سایت های مستقر در تووالو (یک کشور جزیره ای کوچک در اقیانوس آرام) است. با این حال ، این دامنه توسط وب سایت های مرتبط با تلویزیون در سراسر جهان استفاده می شود.

فقط اگر وب سایت یا تجارت شما مربوط به صنعت تلویزیون باشد باید از این دامنه استفاده کنید. استفاده از آن برای مشاغل یا وبلاگ های دیگر عجیب به نظر می رسد.

در واقع ، حتی اگر وب سایت مربوط به تلویزیون دارید ، باز هم به شما توصیه می کنیم که به جای آن با نام دامنه .com همراه باشید. بسیاری از شرکت های معروف تلویزیون از پسوند دامنه .tv استفاده نمی کنند. به عنوان مثال ، HBO ، CNN ، CBS و ده ها مورد دیگر.

دهها پسوند دامنه دیگر مانند .photography ، .club ، .xyz ، .blog و موارد دیگر وجود دارد. همه آنها بیش از حد خاص هستند ، کمتر به یاد ماندنی هستند و از این طریق یا پتانسیل وب سایت شما را محدود می کنند.

در مورد پسوندهای دامنه خاص کشور چطور؟ h4>

فقط اگر می خواهید کاربران آن کشور خاص را هدف قرار دهید ، باید از پسوندهای دامنه خاص کشور استفاده کنید.

هدف مورد نظر از پسوندهای دامنه خاص کشور استفاده افراد و مشاغل آن منطقه است. بسیاری از این دامنه ها تنها در صورتی می توانند ثبت شوند که در آن کشور واقع شده باشید یا نماینده ای در آنجا داشته باشید.

پسوندهای دامنه خاص کشور برای ایجاد وب سایت های چند زبانه یا ایجاد وب سایت های خاص منطقه.

برخی از وب سایت ها از پسوندهای دامنه کشور برای ارائه ایده های هوشمندانه برای نام دامنه خود استفاده می کنند. به عنوان مثال ، bit.ly از پسوند دامنه برای لیبی یا goo.gl ، سرویس کوتاه کننده URL توسط Google با استفاده از پسوند دامنه کشور برای گرینلند استفاده می کند.

به این نوع نام دامنه هاک دامنه گفته می شود. گرچه جالب به نظر می رسند ، اما شما باید به برخی مهارت های جدی بازاریابی برای تبدیل آنها به یک مارک قابل شناسایی و به یاد ماندنی برای کاربران خود نیاز داشته باشید.

امیدواریم این مقاله در پاسخ به س aboutال درباره انتخاب پسوندهای دامنه جدید برای وب سایت شما کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه ایجاد وب سایت با دستورالعمل های گام به گام برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/should-you-choose-a-new-domain-extension-for-your-website/.

دیدگاهتان را بنویسید