آنچه در وردپرس 5.5 می آید (ویژگی ها و تصاویر صفحه)

نسخه بتا وردپرس 5.5 از بین رفته است و قرار است در 11 آگوست سال 2020 منتشر شود. این دومین نسخه مهم وردپرس در سال خواهد بود و می آید همراه با بسیاری از ویژگی ها و پیشرفت های جدید.

ما توسعه را از نزدیک دنبال کرده و اولین بتا را آزمایش کرده ایم تا ویژگی های جدیدی را که در راه است امتحان کنیم.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چه ویژگی هایی در وردپرس 5.5 با ویژگی ها و تصاویر در وردپرس آمده است.

What's coming in WordPress 5.5 with features and screenshots

توجه: می توانید نسخه بتا را امتحان کنید در رایانه یا محیط صحنه سازی با استفاده از WordPress Beta پلاگین تستر .

وردپرس 5.5 هنوز در دست توسعه است ، به این معنی که ویژگی ها هنوز هم می توانند تغییر کنند و ممکن است در نسخه نهایی ایجاد نشوند.

با گفتن این مطلب ، بیایید نگاهی به آنچه در وردپرس 5.5 می آید ، بیاندازیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.

ویژگی ها و پیشرفت های جدید در ویرایشگر بلوک h4>

در اواخر سال 2018 ، وردپرس تجربه نوشتن جدیدی را با WordPress 5.0 . این رابط نوشتاری جدید ویرایشگر بلوک (معروف به گوتنبرگ).

از آن زمان ، هر نسخه جدید وردپرس تعداد زیادی به روزرسانی را برای ویرایشگر به ارمغان می آورد. وردپرس 5.5 با بسیاری از این پیشرفت ها و ویژگی های جدید همراه است که تجربه نوشتن شما را چندین برابر می کند.

موارد زیر فقط برخی از پیشرفت هایی است که ممکن است بخواهید امتحان کنید.

پیشرفت های رابط کاربر در ویرایشگر بلوک

وردپرس 5.5 با پیشرفت های اساسی UI در ویرایشگر بلوک همراه است. هنگام حرکت در حین نوشتن ، در مرزهای نوار ابزار و دکمه ها ، آیکون های جدید و برجسته سازی تمرکز متوجه خواهید شد.

Block Editor UI changes in WordPress 5.5

دکمه (+) برای افزودن یک بلاک جدید نیز تغییر کرده است و اکنون بیشتر به چشم می آید و بیشتر شبیه دکمه است.

فهرست جدید بلوک

وردپرس 5.5 ، پوشه بلوک جدید را به ارمغان می آورد. به زندگی. اینها فقط افزونه های وردپرس هستند که بلوک های جدیدی را به ویرایشگر بلوک اضافه می کنند و در حال حاضر ده ها بلوک جدید در دسترس است.

پوشه بلوک نیز در جستجوی “افزودن بلوک جدید” تعبیه شده است. شما می توانید به سادگی یک ویژگی را جستجو کنید و اگر هیچ بلوکی مطابق با جستجوی شما وجود نداشته باشد ، به طور خودکار نتایج مطابقت را از فهرست بلوک نشان می دهد.

Search block directory

پوشه بلوک شامل بلوک های جداگانه است. شامل پلاگین های کتابخانه را مسدود کنید که دارای چندین بلوک مفید است که می توانید نصب کنید.

جلوگیری از الگوها در وردپرس 5.5

وردپرس 5.5 الگوهای بلوک را معرفی می کند. آنها بلوک های آماده برای استفاده با تنظیمات معمول هستند که به شما کمک می کنند تا سریع آنها را برای ایجاد طرح اضافه کنید.

Block patterns

در حال حاضر تعداد انگشت شماری الگو در دسترس است. این به عنوان افزونه ها ، مضامین وردپرس رشد می کند و هسته همچنان به ثبت الگوهای بیشتر ادامه می دهد.

پیمایش و حرکت بلوک ساده

وردپرس 5.5 همچنین انتقال بلوک ها را در داخل ویرایشگر محتوا . می توانید به راحتی روی دسته بلوک کلیک کرده و آن را به بالا و پایین بکشید.

Moving blocks around in WordPress 5.5

پیشرفت دیگر امکان انتخاب بلوک والد در بلوک های تو در تو مانند بلوک گروه یا ستون ها است.

ویرایش تصویر درون خطی

وردپرس به شما اجازه می دهد مقدماتی ویرایش تصویر مانند برش ، تغییر اندازه ، چرخش و مقیاس . با این حال ، برای انجام این کار باید تصویر را در کتابخانه رسانه باز کنید.

وردپرس 5.5 به شما امکان می دهد تصاویر را بدون ترک ویرایشگر بلوک به صورت درون خطی ویرایش کنید. شما می توانید یک تصویر را در محل مقیاس ، برش ، چرخش و تغییر اندازه دهید.

Inline image editing in WordPress 5.5

به روزرسانی خودکار افزونه ها و مضامین وردپرس h4>

وردپرس با یک سیستم مدیریت به روزرسانی قدرتمند ارائه می شود. همچنین به شما این امکان را می دهد تا برای پلاگین و مضامین WordPress.

وردپرس 5.5 به شما امکان می دهد از طریق داشبورد مدیریت به روزرسانی خودکار افزونه ها و مضامین را فعال کنید. شما می توانید به صفحه افزونه ها بروید و روی “فعال کردن به روزرسانی خودکار” در کنار افزونه هایی که می خواهید به طور خودکار به روز شوند ، کلیک کنید.

Enabling auto-updates for plugins in WordPress 5.5

به همین ترتیب ، می توانید به روزرسانی خودکار برای طرح زمینه را نیز فعال کنید. به سادگی روی یک موضوع در صفحه ظاهر »مضامین کلیک کنید و سپس روی پیوند” فعال کردن به روزرسانی خودکار “کلیک کنید.

Auto updates for themes

نقشه های سایت پیش فرض جدید XML وردپرس h4>

عنوان نقشه سایت XML فایلی است که تمام محتوای وب سایت شما را در قالب XML لیست می کند. این به موتورهای جستجوگر مانند Google کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی کشف و نمایه کنند.

این نقش بسیار مهمی در مجموعه SEO WordPress بالا همه افزونه های برتر SEO WordPress دارای ویژگی نقشه سایت XML داخلی است.

وردپرس 5.5 دارای یک ویژگی نقشه سایت داخلی است که به طور پیش فرض فعال شده است. این یک پرونده فهرست نقشه سایت جدید به نام wp-sitemap.xml ایجاد می کند که حاوی پیوندهایی به سایر پرونده های نقشه سایت است که ایجاد می کند.

Default WordPress generated sitemaps in WordPress 5.5

ویژگی پیش فرض نقشه سایت از انواع پست ها ، طبقه بندی ها (دسته ها ، برچسب ها و طبقه بندی های سفارشی) و بایگانی های نویسنده پشتیبانی می کند. با این حال ، این تنها عملکرد اساسی مورد نیاز پروتکل نقشه سایت XML را فراهم می کند.

اگر قبلاً از افزونه SEO WordPress استفاده کرده اید که همراه با نقشه سایت XML خود است ، نیازی به انجام کاری نیست. دو افزونه بزرگترین جستجوگرها همه در یک بسته SEO SEO و Yoast SEO تصمیم گرفته است که نقشه سایت خود را ارائه دهد زیرا آنها ویژگی های پیشرفته سفارشی سازی را برای کمک به شما در کسب رتبه های بالاتر ارائه می دهند.

بارگذاری پیش فرض تصاویر تنبل در وردپرس h4>

بارگیری تصاویر بیشتر از متن ساده است و این باعث بارگذاری صفحه می شود. بهینه سازی تصاویر برای وب می تواند به شما در ارتقا h سرعت و عملکرد کمک کند. از وب سایت وردپرس شما.

یكی از روشهای معمول مورد استفاده تصاویر بارانی تنبل . این روش فقط تصاویری را که در صفحه مرورگر کاربر قابل مشاهده هستند بارگیری می کند. با پیمایش کاربر در وب سایت شما ، تصاویر دیگر بارگیری می شوند.

وردپرس 5.5 با افزودن ویژگی “loading” به برچسب img آن را به گزینه پیش فرض برای همه سایت ها تبدیل می کند. این ویژگی توسط همه مرورگرهای وب مدرن (به جز Safari) پشتیبانی می شود.

Lazy loading images in WordPress 5.5

این نه تنها برای سایت وردپرس بلکه برای کل اینترنت یک عملکرد مهم است. وردپرس بیشترین سازنده محبوب وب سایت ، و بیش از 35٪ از کل وب سایت های اینترنت از آن استفاده می کنند.

تنبل بارگیری تصاویر باعث صرفه جویی در پهنای باند زیادی می شود و عملکرد سرورهای میزبانی وردپرس . همچنین باعث سریعتر شدن وب سایت ها می شود که همیشه چیز خوبی است.

تم ها و پلاگین ها را با یک فایل فشرده به روز کنید h4>

گاهی اوقات ممکن است افزونه وردپرس یا به روزرسانی قالب مطابق انتظار عمل نکند ، در این صورت باید یک موضوع یا پلاگین را به صورت دستی به روز کنید. در حال حاضر ، می توانید این کار را با استفاده از سرویس گیرنده FTP انجام دهید.

وردپرس 5.5 به شما امکان می دهد این کار را در داشبورد وردپرس انجام دهید. شما می توانید به صفحه پلاگین ها »افزودن موارد جدید بروید و روی دکمه بارگذاری کلیک کنید.

Upload plugin zip file

اکنون پیش بروید و فایل zip بارگیری شده را برای به روزرسانی افزونه بارگذاری کنید. وردپرس به طور خودکار تشخیص می دهد که این پلاگین از قبل نصب شده است و به شما گزینه ای را می دهد که “جریان را با بارگذاری شده جایگزین کنید”.

Replace current with updated version

به همین ترتیب ، می توانید برای مضامین وردپرس نیز به روزرسانی کنید. کافی است به صفحه ظاهر »مضامین بروید و روی دکمه” افزودن جدید “کلیک کنید. پس از آن بر روی دکمه Upload Theme کلیک کنید تا پرونده zip موضوع خود بارگذاری شود.

Upload theme file

وردپرس تشخیص می دهد که آن تم را قبلاً نصب کرده اید و به شما گزینه “جایگزینی جریان با بارگذاری شده” را می دهد.

Replace theme with new version

تحت تغییرات هود در وردپرس 5.5 h4>

وردپرس 5.5 همچنین تغییرات زیادی را برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است تا آنها را در زمینه ها ، پلاگین ها و پروژه های خود کاوش کنند و از آنها استفاده کنند.

وردپرس 5.5 با چندین کتابخانه خارجی به روز شده مانند phpMailer ، SimplePie ، Twemoji و موارد دیگر ارسال می شود. ( مشاهده جزئیات ). اگر از افزونه WP Mail SMTP ما استفاده می کنید ، از قبل موجود است با کتابخانه جدید phpMailer به روز شده است.

توسعه دهندگان می توانند با غیرفعال کردن ، فعال کردن یا مسدود کردن انتخابی آنها برای پلاگین ها یا مضامین خاص ، گزینه های به روزرسانی خودکار را کنترل کنند. ( مشاهده جزئیات )

Dashicons به روز خواهد شد و شامل 65 نماد جدید است. ( مشاهده جزئیات )

وردپرس 5.5 با قابلیت اسکن موثرتر مشکلات سازگاری با PHP ارائه می شود. ( مشاهده جزئیات )

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا ایده خوبی در مورد نسخه وردپرس 5.5 داشته باشید. به ما بگویید چه ویژگی هایی برای شما جالب است و چه چیزی را می خواهید در نسخه بعدی وردپرس مشاهده کنید.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/news/whats-coming-in-wordpress-5-5-features-and-screenshots/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35