گوتنبرگ در مقابل سازندگان صفحه وردپرس – تفاوت واقعی چیست؟

با ارتقا users کاربران بیشتر به وردپرس 5.0 ، چندین بار از ما خواسته شده است که آیا ویرایشگر جدید بلوک وردپرس ، گوتنبرگ ، قرار است جایگزینی برای کشیدن و رها کردن افزونه های صفحه ساز WordPress.

ویرایشگر جدید بلوک وردپرس بسیار قدرتمند است و به شما امکان می دهد طرح های محتوای زیبایی ایجاد کنید. با این حال ، هیچ تطابقی با افزونه های قدرتمند صفحه ساز ندارد.

در این مقاله ، ما به مقایسه پلاگین های صفحه ساز Gutenberg vs WordPress خواهیم پرداخت تا به شما کمک کند تفاوت واقعی را درک کنید. ما همچنین نقشه راه آینده گوتنبرگ را به اشتراک خواهیم گذاشت تا به شما کمک کند ببینید چگونه در آینده تغییر خواهد کرد.

Gutenberg vs Page Builder Plugins

افزونه های صفحه ساز Gutenberg vs WordPress (توضیح داده شده) h4>

گوتنبرگ ویرایشگر پیش فرض جدید وردپرس است. این از بلوک ها برای افزودن و ترتیب عناصر محتوا برای پست ها و صفحات استفاده می کند ، از این رو ویرایشگر بلوک نام است.

New WordPress editor called Gutenberg

از آنجا که گوتنبرگ به شما امکان می دهد سبک های محتوای سفارشی را به راحتی اضافه کنید و عنصر کشیدن و رها کردن را به راحتی درگیر کنید ، اشتباه گرفته می شود و می توانید آن را یک سازنده صفحه بنامید.

اما جایی نزدیک نیست (حداقل هنوز).

افزونه های صفحه ساز WordPress ابزار طراحی کشیدن و رها کردن است که به شما امکان می دهد بدون نوشتن کد ، کاملاً سفارشی طراحی وب سایت کنید.

Creating a page with Beaver Builder best page builder plugin

برترین سازندگان صفحه وردپرس مانند Beaver Builder ، Divi ، و ویژوال آهنگساز از قدرت بیشتری برخوردار هستند. آنها دارای الگوهای آماده هستند که می توانید از آنها استفاده کنید و انعطاف پذیری طراحی بسیار بیشتری نسبت به گوتنبرگ ارائه دهید.

بیایید نگاهی عمیق تری به تفاوت های بین گوتنبرگ و صفحه سازان بیندازیم تا درک بهتری داشته باشیم.

7 تفاوت کلیدی بین افزونه های صفحه ساز Gutenberg و WordPress

بزرگترین تفاوت در این است که گوتنبرگ یک ویرایشگر پیش فرض وردپرس است و با وردپرس ساخته شده است. از طرف دیگر ، افزونه های صفحه ساز توسط توسعه دهندگان شخص ثالث ایجاد و پشتیبانی می شوند.

تیم WordPress.org گوتنبرگ را سازنده صفحه نمی داند. در عوض ، آنها آن را ویرایشگر بلوک می نامند و به عنوان روشی مدرن برای ویرایش مطالب در وردپرس ارائه می شود.

دلیل بزرگی برای آن وجود دارد و با خواندن اختلافات بین آنها کاملاً مشخص خواهد شد.

1 ویژگی ها را بکشید و رها کنید

گوتنبرگ سازنده صفحه کشیدن و رها کردن نیست (حداقل نه به شکل فعلی). می توانید بلوک ها را اضافه کنید و آنها را بالا و پایین ببرید ، اما نمی توانید عرض / ارتفاع آنها را تنظیم کنید ، بلوک هایی را در داخل بلوک های دیگر اضافه کنید یا با استفاده از ستون ها و ردیف ها طرح های پیچیده ایجاد کنید.

از طرف دیگر ، سازندگان صفحه به شما امکان می دهند بلوک ها / ابزارک ها را بکشید و رها کنید ، ارتفاع و عرض آنها را تنظیم کنید و حتی ستون ایجاد کنید و بلوک ها را در داخل بلوک های دیگر اضافه کنید.

Nested blocks, rows, and columns

2. پشتیبانی از تم و سازگاری

گوتنبرگ تا حد زیادی به سبک های قالب وردپرس شما متکی است. برخی از CSS های خاص خود را اضافه می کند و حتی به شما امکان می دهد CSS سفارشی را برای بلوک ها اضافه کنید ، اما سبک ها و تنظیمات موضوع شما را زیر پا نمی گذارد.

اگرچه افزونه های صفحه ساز می توانند با سبک های تم شما کار کنند ، اما به شما این امکان را می دهد که به طور کامل یک صفحه را تصاحب کنید و سبک های طرح زمینه خود را نادیده بگیرید. اگر می خواهید صفحه آرایی سفارشی ایجاد کنید ، این بسیار مفید است.

3. ویرایش مستقیم در مقابل ویرایشگر باطن

هنگام ویرایش پست یا صفحه ای در گوتنبرگ ، آنچه در صفحه مشاهده می کنید پیش نمایش زنده پست یا صفحه واقعی شما نیست. گوتنبرگ یک ویرایشگر باطن است ، و تمام تلاش خود را می کند تا محتوای شما را هنگام مشاهده پیش نمایش نشان دهد.

از طرف دیگر ، افزونه های صفحه ساز هنگام ویرایش صفحه پیش نمایش واقعی صفحه را به شما ارائه می دهند. شما می توانید بدون ذخیره صفحه دقیقاً ببینید که چگونه اوضاع ظاهر می شود.

Editing pages with live preview

4. طرح بندی محتوا در مقابل طراحی صفحه

بلوک های گوتنبرگ به شما آزادی ایجاد طرح بندی محتوا را می دهد ، اما کاملاً محدود است. می توانید از ستون ها ، جداول و تصاویر روی صفحه با عرض کامل استفاده کنید.

سازندگان صفحه انعطاف بیشتری دارند. شما نه تنها می توانید محتوا اضافه کنید ، بلکه می توانید طرح بندی کل صفحه را نیز تغییر دهید. آنها گزینه های طراحی بیشتری را برای هر ابزارک و بلوک ارائه می دهند.

Creating page designs with page builder

5. ابزارک ها و بلوک ها

گوتنبرگ دارای مجموعه ای مناسب از بلوک های پیش فرض است که تمام عناصر محتوای مورد استفاده را پوشش می دهد. همچنین می توانید ذخیره و استفاده مجدد از بلوک ها در سایر پست ها و حتی در سایر وب سایتهای وردپرس .

این یک API قدرتمند است که به توسعه دهندگان پلاگین اجازه می دهد بلوک های خود را نیز ایجاد کنند. تمام افزونه های برتر وردپرس از قبل بلوک های مخصوص Gutenberg خود را دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

Gutenberg blocks

سازندگان صفحه حتی دارای بلوک ، ماژول و ابزارک بیشتری هستند. آنها عناصر محتوای پیشرفته ای از جمله چرخ فلک ، لغزنده ، دکمه های تماس با عمل را ارائه می دهند ، فرم های تماس ، تایمرهای شمارش معکوس و موارد دیگر. همچنین می توانید بلوک های جداگانه ، ردیف ها یا کل الگو را ذخیره کنید تا بعداً دوباره استفاده کنید.

Content modules in Beaver Builder

سازندگان صفحات محبوب همچنین دارای API های اختصاصی خود هستند که به توسعه دهندگان دیگر امکان ایجاد پسوند و بلوک را می دهد. به عنوان مثال ، بسته Ultimate Addons برای Beaver Builder ، و Divi Monk برای Divi Page Builder .

6. گزینه های قالب بندی و یکنواخت

بلوک های گوتنبرگ دارای گزینه های خاص خود برای سبک دهی و قالب بندی هستند. با این حال ، این گزینه ها محدود هستند. برای یک ظاهر طراحی شده و قالب بندی بیشتر ، باید CSS سفارشی خود را برای یک بلوک اضافه کنید.

Styling options

از طرف دیگر ، سازندگان صفحه گزینه های بسیار بیشتری برای یک ظاهر طراحی شده ارائه می دهند. می توانید رنگ پس زمینه بلوک ها را تغییر دهید ، از شیب ها استفاده کنید ، از نمادهای قلم استفاده کنید ، قلم ها ، ارتفاع خط را انتخاب کنید ، عرض عناصر را تنظیم کنید ، از سبک ها در تصاویر استفاده کنید و موارد دیگر.

7. محدوده

هدف از افزودن گوتنبرگ به وردپرس ارائه تجربه نوشتن مدرن به کاربران است. این برنامه در نظر گرفته شده است برای همه از جمله وبلاگ نویسان ، نویسندگان ، عکاسان و مشاغل.

افزونه های سازنده صفحه یک رابط کشیدن و رها کردن بصری به کل صفحات را طراحی کنید . این برنامه ها برای استفاده در مشاغل کوچک ، طراحان مشتاق ، آژانس های وردپرسی ، فروشگاه های تجارت الکترونیکی و موارد دیگر در نظر گرفته شده است.

در حالی که گوتنبرگ به شما در ایجاد محتوای بهتر کمک می کند ، افزونه های صفحه ساز به شما کمک می کنند صفحات فرود بهتری ایجاد کنید که به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید ، مشترکان را رونق بخشید و تجارت خود را رونق دهید.

آیا گوتنبرگ می تواند صفحه سازندگان وردپرس را جایگزین کند یا کند؟ h4>

در شکل کنونی ، گوتنبرگ فقط ویرایشگر محتوایی بهتر از آنچه در گذشته وردپرس داشت ، است. جایگزینی برای افزونه های قدرتمند صفحه ساز WordPress نیست.

با این گفته ، در نقشه راه وردپرس وجود دارد برای گسترش عملکرد گوتنبرگ در مناطق بیشتری از وب سایت مانند منوها ، ابزارک ها و حتی برنامه های سفارشی.

باید منتظر بمانیم و پیشرفت ها را ببینیم تا مشخص کنیم آیا گوتنبرگ هرگز به افزونه های قدرتمند صفحه ساز WordPress نزدیک می شود یا خیر.

کدام افزونه صفحه ساز را با Gutenberg استفاده کنید؟ h4>

تمام افزونه های سازنده صفحه WordPress با وردپرس 5.0 و ویرایشگر جدید Gutenberg به خوبی کار می کنند. می توانید نگاهی به انتخاب بهترین افزونه های سازنده صفحه WordPress ، و نحوه قرارگیری آنها در برابر یکدیگر.

اگر در حال ساختن یک وب سایت مشاغل کوچک هستید و مهارت فنی در آنها بسیار کم است ، پس توصیه می کنیم بیور ساز . این مبتدی ترین سازنده صفحه وردپرس است و دارای ویژگی های زیادی است.

گزینه دوم ما Divi استفاده از آن آسان است و به شما امکان می دهد به ده ها الگو ، ماژول و جامعه عظیمی از کاربران دسترسی پیدا کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا تفاوت بین ویرایشگر بلوک گوتنبرگ و پلاگین های صفحه ساز WordPress را درک کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در چگونه می توانید وب سایت خود را با بودجه محدود تولید کنید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/gutenberg-vs-wordpress-page-builders/.

دیدگاهتان را بنویسید