چیست: کد کوتاه

کد کوتاه در وردپرس تعداد کمی کد است که به شما امکان می دهد کارهای مختلف را با کمترین تلاش انجام دهید. آنها در وردپرس 2.5 معرفی شدند و دلیل معرفی آنها این بود که به افراد اجازه می دهند بدون نوشتن مستقیم هیچ کد ، کدهای داخل پست ها ، صفحات و ابزارک های وردپرس را اجرا کنند. این به شما امکان می دهد پرونده ها را جاسازی کنید یا اشیایی را ایجاد کنید که معمولاً فقط در یک خط به کد زیادی احتیاج دارند. به عنوان مثال ، کد کوتاه برای جاسازی یک فیلم ممکن است به این شکل باشد:

 [ویدئو] 

آنها همچنین می توانند دارای ویژگی هایی باشند. به عنوان مثال ، کد کوتاه تصویری ساخته شده در وردپرس می تواند از ویژگی src استفاده کند:

  

وردپرس دارای چندین مورد داخلی است. این موارد شامل صدا ، زیرنویس ، جاسازی ، گالری و ویدئو است. با افزونه ها با استفاده از Shortcode API می توان موارد دیگر را اضافه کرد.

گاهی اوقات ممکن است بخواهید از متن کوتاه در یک پست استفاده کنید. برای این کار باید با استفاده از براکت های دوتایی از آن فرار کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید متن کد کوتاه ویدیو به جای یک فیلم واقعی نمایش داده شود ، می توانید موارد زیر را انجام دهید:

[[ویدئو]]

کد کوتاه افزودن ویژگی ها به یک سایت وردپرس را ساده می کند. گالری ها ، فیلم ها و سایر قابلیت های مختلف به ویرایش کد زیادی نیاز دارند. با استفاده از کد کوتاه ، HTML و سایر علائم به صورت پویا مستقیماً به پست یا صفحه ای که کاربر می خواهد کاربر در آن ظاهر شود اضافه می شود.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید