چیست: نوار کناری

نوار کناری در وردپرس به یک منطقه آماده ویجت گفته می شود که توسط تم های وردپرس برای نمایش اطلاعاتی که بخشی از محتوای اصلی نیست استفاده می شود. همیشه یک ستون عمودی در کنار آن نیست. این می تواند یک مستطیل افقی در زیر یا بالای ناحیه محتوا ، پاورقی ، سرصفحه یا هر جای دیگری در طرح زمینه باشد.

استفاده از ستون های فرعی متفاوت است و به انتخاب طراح قالب بستگی دارد. بسیاری از تم های وردپرس از چندین ستون کناری پشتیبانی می کنند که به عنوان مناطق آماده ویجت نیز شناخته می شوند.

An example of sidebar usage in WordPress theme layout

نوارهای کناری نقش مهمی در طراحی چیدمان وب سایت وردپرس برای نمایش محتوای غیر از مقالات اصلی یک وب سایت دارند. به عنوان مثال ، یک لیست کوتاه از مقالات اخیر ، نظرات اخیر ، لیستی از صفحات یا مقالات پرطرفدار در یک وب سایت به راحتی در کل سایت نمایش داده می شود.

همچنین می توان از آن برای عنوان نمایش تبلیغات از وب سایت های شخص ثالث. کاربران می توانند از Appearance »Widget ها در پانل سرپرست موارد را در نوار کناری کشیده و رها کنند. برخی از تم های وردپرس با گزینه های بسیار قابل تنظیم برای ایجاد طرح بندی پویا برای بخشهای مختلف وب سایت ارائه می شوند ، که به کاربران امکان می دهد ستون های فرعی خود را از رابط کشیدن و رها کردن اضافه کنند.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید