چیست: نام دامنه

نام دامنه نامی است که برای شناسایی وب سایت در اینترنت استفاده می شود. در زیر سطح ، وب سایت ها با آدرس های IP مرتبط هستند. اینها در اصل آدرس های عددی هستند که به مرورگر شما می گویند وب سایت را از کجا در اینترنت پیدا کنید. برای اینکه کارها برای انسانها ساده تر شود ، هر وب سایت دارای یک نام متناظر است. می توانید نام دامنه را به عنوان نسخه قابل خواندن آدرس IP توسط انسان در نظر بگیرید.

یک مثال از نام دامنه: wpbeginner.com

می توان آنها را از طریق یک ثبت کننده آنلاین مانند Godaddy یا یکی از فروشندگان نام دامنه خریداری کرد. ICANN (شرکت اینترنتی برای نامها و شماره های اختصاص یافته) به این ثبت کننده ها اجازه می دهد تا نام دامنه ها را بفروشند.

بسیاری از میزبان وردپرس مانند Bluehost یک ثبت دامنه رایگان با بسته های خود ارائه می دهند . با تغییر تنظیمات DNS می توانید مکان نام دامنه را از میزبان وب به میزبان دیگر تغییر دهید. تنظیمات DNS اساساً به سرورهای DNS می گوید کدام آدرس IP مربوط به آن نام دامنه است. وقتی میزبان ها را تغییر می دهید ، آدرس IP شما تغییر می کند زیرا در حال تغییر سرورها هستید.

پسوندهای نام دامنه بسیار مختلفی موجود است. برخی از محبوب ترین افزونه های نام دامنه عبارتند از: .com ، .net ، .org ، .info ، .edu ، .biz. دامنه های متعدد دیگری در سطح کشور مانند .us ، .in ، .ly ، .io و موارد دیگر وجود دارد.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید