چیست: مسیر مطلق

گاهی اوقات به عنوان مسیر پرونده یا مسیر کامل شناخته می شود ، مسیر مطلق محل قرارگیری یک فهرست یا پرونده در رایانه است. این شامل دایرکتوری ریشه و همچنین سایر زیر دایرکتوری های دیگر است که حاوی پرونده یا فهرست هستند. مسیرها به طور گسترده در سیستم عامل ها برای نشان دادن روابط فایل و فهرست استفاده می شوند. آنها همچنین برای عملکرد اینترنت لازم هستند و اساس URL ها را تشکیل می دهند.

علاوه بر مسیرهای مطلق ، مسیرهای نسبی نیز وجود دارد. اینها موقعیت یک فایل را نسبت به پوشه فعال شما یا پوشه ای که در حال حاضر در آن قرار دارید تعریف می کنند. در مسیرهای مطلق از یک پوشه ریشه استفاده می شود که معمولاً در بالای درخت پرونده است. این بدان معنی است که مهم نیست در حال حاضر در چه دایرکتوری هستید ، همیشه می توانید از این مسیر برای قرار دادن منبعی در سیستم استفاده کنید.

برای بیان چند مثال ، در سیستم عامل های مبتنی بر Linux و Unix و سرورهای وب مسیر مطلق معمولاً با برش برش / شروع می شود. سپس هر دایرکتوری با اسلش های جلو جدا می شود.

مثال:

 / home / john / www / blog / index.php 

در سیستم عامل های مبتنی بر مایکروسافت ویندوز و سرورهای وب معمولاً با یک حرف درایو شروع می شود و با backslashes جدا می شود.

مثال:

 C:  Windows  Users  john  html  docs  blog  index.php 

در اینترنت ، URL ها از یونیکس استفاده می کنند که از اسلش های Forward برای جدا کردن پرونده ها و دایرکتوری ها در سرورها استفاده می کند.

.

دیدگاهتان را بنویسید