چیست: زیر دامنه

یک زیر دامنه یک قسمت اضافی برای اصلی شما است نام دامنه . زیر دامنه ها برای سازماندهی و پیمایش به بخشهای مختلف وب سایت شما ایجاد می شوند. می توانید چندین دامنه فرعی یا دامنه کودک در دامنه اصلی خود ایجاد کنید.

به عنوان مثال:

store.yourwebsite.com

در این مثال ، ‘فروشگاه’ زیر دامنه است ، ‘yourwebsite’ دامنه اصلی و “.com” دامنه سطح بالا (TLD) است. می توانید از هر متنی به عنوان زیر دامنه خود استفاده کنید ، اما می خواهید مطمئن شوید که تایپ و به خاطر سپاری آن آسان است.

What is Subdomain

دلایل مختلفی برای استفاده شرکت ها از دامنه های فرعی وجود دارد. بیایید برخی موارد استفاده بالا از یک زیر دامنه را بررسی کنیم.

از موارد زیر دامنه استفاده کنید h4>

متداول ترین مورد استفاده از زیر دامنه ایجاد نسخه آزمایشی یا مرحله ای وب سایت است. اغلب توسعه دهندگان افزونه ها و به روزرسانی های جدید را در زیر دامنه آزمایش می کنند سایت صحنه پردازی قبل از انتشار مستقیم آنها در اینترنت.

یکی دیگر از موارد معمول استفاده از زیر دامنه ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیکی آنلاین . غالباً شرکت ها می خواهند یک زیر دامنه جداگانه برای رسیدگی به معاملات انجام دهند زیرا سایت های تجارت الکترونیکی معمولاً به تنظیمات پیچیده تری نیاز دارند.

همچنین دیده ایم که شرکت ها از زیر دامنه ها برای وب سایت های تلفن همراه خود (m.yoursite.com) ، سایت های خاص موقعیت مکانی (uk.yoursite.com) و ایجاد زیرمجموعه های وب سایت استفاده می کنند.

می توانید نصب وردپرس در دامنه فرعی شما ، و به عنوان نصب جداگانه ای از وب سایت اصلی شما کار خواهد کرد.

برای سرویس دهی به گروه خاصی از کاربران در سایت خود مانند “guest.yourwebsite.com” ، “user.yourwebsite.com” و موارد دیگر می توانید از زیر دامنه استفاده کنید. بدین ترتیب وب سایت پلتفرم های سازنده مانند WordPress.com ، blogger.com و دیگران وب سایت های سفارشی را به کاربران ارائه می دهند.

زیر دامنه ها می توانند در سازماندهی موثرتر محتوای وب سایت شما بسیار مفید واقع شوند. استفاده صحیح از زیر دامنه بر سئو وب سایت اصلی شما تأثیر نمی گذارد. با این حال ، اگر شک دارید ما توصیه می کنیم همه موارد را در یک دامنه نگه دارید و از استفاده از زیر دامنه برای سایت های عمومی خودداری کنید.

نحوه ایجاد زیر دامنه h4>

به راحتی می توانید یک زیر دامنه در ثبت دامنه یا حساب میزبانی وردپرس شما. در این مثال ، ما با استفاده از شرکت میزبان خود یک زیر دامنه ایجاد خواهیم کرد Bluehost ، اما روند کار مشابه است در همه سیستم عامل ها.

برای ایجاد زیر دامنه در Bluehost ، باید وارد حساب میزبان وب خود شوید. سپس بر روی ” دامنه ها “ در سمت چپ. با این کار یک زیرمنو با چندین گزینه باز می شود.

Create Subdomain

اکنون ، روی برگه “زیر دامنه ها” در لیست کلیک کنید.

Create Subdomain 2

قسمت سمت راست حاوی نام دامنه شما است. اگر فقط یک دامنه در حساب میزبانی وب خود داشته باشید ، مجبور به تغییر چیزی نخواهید شد. اگر بیش از یک دامنه دارید ، در فهرست کشویی لیست می شود. در مثال ما ، فقط یک دامنه داریم ، “yourdomain.org”.

در مرحله بعد ، یک نام برای زیر دامنه جدید خود تایپ کنید. می توانید مواردی مانند وارد کنید وبلاگ ، گالری ، فروشگاه یا هر آنچه می خواهید استفاده کنید. برای این مثال ، ما از “نسخه ی نمایشی” استفاده خواهیم کرد.

هنگامی که نام زیر دامنه خود را وارد کردید ، روی دکمه “ایجاد” کلیک کنید.

Create subdomain 3

زیر دامنه جدید خود را بلافاصله در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد. آدرس زیر دامنه شما اکنون در جلوی نام دامنه شما نشان داده می شود. با استفاده از مثال ما ، از “yourdomain.com” به “demo.yourdomain.com” تغییر یافت. توجه داشته باشید که زیر دامنه جدید شما به صورت خودکار در قسمت پوشه اصلی زیر دامنه شما پر می شود.

تبریک می گویم شما اولین زیر دامنه خود را ایجاد کرده اید.

Create subdomain 4

زیر دامنه ها در مقابل زیرمجموعه ها برای جستجوگرها h4>

موتورهای جستجو زیر دامنه ها و زیر شاخه ها را متفاوت می بینند. بیایید بررسی کنیم که چرا این واقعیت دارد و اینکه چگونه استفاده از زیر دامنه در مقابل زیر شاخه بر SEO تأثیر می گذارد.

Subdomain vs subdirectory for SEO

زیر دامنه ها توسط Google و سایر موتورهای جستجو به عنوان یک وب سایت متفاوت مشاهده می شود. این بدان معنی است که موتورهای جستجو باید هر زیر دامنه را جداگانه خزنده و نمایه کنند.

لازم به یادآوری است که “آب میوه پیوند” ایجاد شده از پیوندهای پیوندی به اصلی شما سایت بین دامنه و زیر دامنه های شما به اشتراک گذاشته نشده است. ساخت رتبه بندی صفحه برای کلمات کلیدی برای یک زیر دامنه به همان اندازه که برای یک وب سایت کاملاً جداگانه دشوار است.

فقط اگر دلیل خوبی برای این کار داشته باشید باید از زیر دامنه ها استفاده کنید. به عنوان مثال ، می توانید از زیر دامنه ها برای رتبه بندی برای کلمات کلیدی مختلف استفاده کنید ، یک بازار خاص را هدف قرار دهید ، یا به مکان دیگری برسید یا زبان غیر از وب سایت اصلی شما.

زیرشاخه ها پرونده هایی هستند که در دامنه اصلی شما یافت می شوند. Google و سایر موتورهای جستجو زیرشاخه ها را به عنوان سایت های جداگانه نمی بینند ، بنابراین “link link” و SEO بین دامنه و زیر شاخه های شما به اشتراک گذاشته می شوند.

برای وبلاگ نویسان ، شرکتهای نوپا ، یا مشاغل کوچک a > با زمان و منابع محدود ، استفاده از زیرشاخه ها به شما کمک می کند تا وب سایت خود را سریعتر از استفاده از زیر دامنه رتبه بندی کنید.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید