چیست: بک لینک

بک لینک به سادگی پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. موتورهای جستجو مانند Google از بک لینک به عنوان یک سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند زیرا وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری پیوند می یابد ، به این معنی است که آنها اعتقاد دارند محتوا قابل توجه است. بک لینک با کیفیت بالا می تواند به افزایش موقعیت و قابلیت مشاهده سایت در نتایج موتور جستجو (SEO) کمک کند.

What is a backlink

بک لینک چگونه کار می کند؟ h4>

بک لینک ها نقش مهمی در الگوریتم موتور جستجو ، سئو و استراتژی کلی شما برای در حال رشد وب سایت خود .

ساده ترین راه برای فکر کردن بک لینک به عنوان مکالمه بین وب سایت ها است.

به عنوان مثال ، جان یک وبلاگ نویس است ، و یک مقاله بسیار جالب در مورد یک رویداد ورزشی می نویسد.

وبلاگ نویس دیگری ، سامانتا ، هنگام به اشتراک گذاشتن دیدگاه خود ، به مقاله جان پیوند می زند. از آنجا که وی در مورد موضوع موردنظر در سایت معروف مجله آنلاین خود می نویسد ، این یک لینک بازگشت به پست جان است.

از آنجا که مجله آنلاین محبوب است ، بسیاری از سایت های دیگر به مقاله او پیوند می خورند. این امر اقتدار مجله آنلاین را افزایش می دهد و مقاله جان نیز از یک سایت معتبر یک لینک برگشت ارزشمند دریافت می کند.

اساساً یک برد-برد است.

انواع پیوندها h4>

بک لینک دو نوع اساسی دارد و یکی از آنها با ارزش تر از دیگری است. بیایید نگاهی سریع به هرکدام و نحوه تأثیر آنها بر سایت شما بیندازیم.

Types of Backlinks

برچسب Nofollow به موتورهای جستجو می گوید که پیوند را نادیده بگیرند. آنها هیچ ارزشی از یک سایت به سایت دیگر منتقل نمی کنند. بنابراین ، به طور معمول آنها در بهبود رتبه یا قابل مشاهده بودن شما مفید نیستند.
پیوندهای

Dofollow نوعی بک لینک است که همه می خواهند. فقط بخاطر داشته باشید کسانی که از سایت های معتبر می آیند بیشترین ارزش را دارند. این نوع لینک دهی می تواند به بهبود رتبه بندی موتور جستجوگر شما کمک کند.

با این وجود پیوندهای dofollow وجود دارد که بد یا “سمی” شناخته می شوند. این پیوندها از سایتهای مشکوکی می آیند یا با شکستن شرایط خدمات موتور جستجو به دست می آیند.

این ممکن است باعث مجازات Google یا حتی de-index سایت خود را. به یاد داشته باشید ، این مربوط به کمیت تعداد بک لینک نیست بلکه کیفیت آن تفاوت در رتبه بندی را ایجاد می کند.

چگونه بک لینک بگیریم؟ h4>

ایجاد لینک برای سایت شما به زمان و تلاش نیاز دارد. در اینجا 7 روش ساده برای ایجاد بک لینک با کیفیت برای وب سایت خود آورده شده است.

  • در پروفایل های شبکه های اجتماعی خود پیوندهایی به سایت خود اضافه کنید.
  • در Google پستی را جستجو کنید که قبلا دارای رتبه خوبی است و سپس آن را بهبود بخشیده و گسترش دهید.
  • پست های لیست ، پست های “چگونه” ، پست های “چرا” ، اینفوگرافیک ها یا پست هایی با فیلم های جاسازی شده ایجاد کنید. این قالب ها معمولاً نسبت به پست های استاندارد بک لینک بیشتری دارند.
  • آخرین ارسال های راهنما را بنویسید. این پست های بسیار طولانی شامل چندین هزار کلمه است و هر زاویه از موضوع را پوشش می دهد.
  • پست های مهمان را در وبلاگ ها و وب سایت های دیگر بنویسید
  • با افراد تأثیرگذار در صنعت یا صنعت خود تماس بگیرید و در مورد مقاله ای در سایت خود به آنها بگویید که ممکن است بخواهند آن را پیوند دهند.
  • با تأثیرگذاران صنعت خود مصاحبه کنید و پیوندی برای آنها ارسال کنید ، بدون شک آنها به سایت شما پیوند می خورند.

شما همچنین می توانید شروع به انجام تحقیقات رقابتی در باره لینک کنید. برای انجام این کار ، باید بک لینک های رقبای خود را ببینید که رتبه خوبی دارند.

ابزاری برای برگشت لینک مانند SEMrush می تواند به شما در یافتن این پیوندها کمک کند ، بنابراین می توانید هدف قرار دادن آن دامنه ها را به عنوان بخشی از استراتژی پیوند سازی خودتان.

link building for seo

چگونه می توانم لینکهای برگشتی خود را بررسی کنم؟ h4>

ابزارهای مختلفی برای نظارت بر پیوند وجود دارد که به شما امکان می دهد پیوندهای وب سایت خود از جمله Google Search Console ، SEMRush ، Ahrefs و غیره را بررسی کنید.

مراقبت از بک لینک ها بسیار مهم است. دستورالعمل های Google Webmaster از شما می خواهد که از دارندگان وب سایت های سمی بخواهید پیوندهای خود را از سایت شما حذف کنند. اگر این کار را نکنید ، Google می تواند وب سایت شما را جریمه کند و رتبه صفحه شما در نتایج جستجو کاهش می یابد.

بنابراین ، مهم است که بدانید چگونه به این 3 سوال پاسخ دهید:

  • از کجا می توانم همه لینکهای برگشتی خود را پیدا کنم؟
  • چگونه می توانم سمی بودن آنها را بفهمم؟
  • چگونه می توانم با دارندگان سایت های backlink سمی تماس بگیرم؟

خوشبختانه پاسخ با ابزارهای مناسب آسان است.

برای کمک به رشد سایت خود می توانید از Google Search Console استفاده کنید. لینکهای خود را مشاهده کنید ، اما ممکن است زمان زیادی طول بکشد و محدود به کارهایی است که می تواند انجام دهد.

با این وجود ابزارهای سریعتر و بهتری در دسترس هستند. به عنوان مثال ، با استفاده از SEMrush ، می توانید به سرعت به هر سه سوال مهم و خیلی بیشتر پاسخ دهید.

SEMrush دارای دو زمینه اصلی است که به طور خاص با بک لینک ها سروکار دارند. اولین قسمت Backlink Analytics است که به شما امکان می دهد رقبای خود را مطالعه کنید و دوم قسمت حسابرسی Backlink است.

بیایید سریع به بخش حسابرسی Backlink نگاهی بیندازیم زیرا به شما امکان می دهد همه لینکهای بازگشت به سایت خود را پیدا کنید.

backlink audit

بعد ، SEMrush’s Backlink Audit ابزار هر بک لینک را بررسی می کند و موارد سمی را مرتب می کند. به این ترتیب می توانید پیوندهای پس زمینه سمی را قبل از اینکه وب سایت شما توسط Google مجازات کند ، پیدا کرده و از آنها رد کنید.

backlink markers

و یکی از بهترین موارد در مورد SEMrush این است که به شما امکان می دهد صاحب وب سایت سمی را از صفحه کاربر برای ایمیل ارسال کنید.

با ابزاری مانند SEMrush می توانید تحقیقات مربوط به کلمات کلیدی را انجام دهید ، بک لینک های رقبا را ببینید و موارد خود را در یک مکان مناسب مدیریت کنید.

پیگیری پروفایل بک لینک ، چیزهای زیادی در مورد ارزش سایت شما به شما می گوید و قسمت مهمی از استراتژی سئو سایت شماست.

امیدواریم این راهنما به شما کمک کرده باشد بک لینک را یاد بگیرید و اینکه چگونه می توانید از آنها برای رشد وب سایت خود استفاده کنید.

خواندن اضافی h4>

.

دیدگاهتان را بنویسید