اخیراً ، یکی از خوانندگان ما از ما پرسید که آیا می توان در ووکامرس به مشتریان امتیاز وفاداری داد؟
این ممکن است چیزی باشد که شما از آن تعجب کرده باشید ، به خصوص اگر می خواهید فروش خود را در فروشگاه آنلاین خود افزایش دهید.
در این راهنما ، ما به شما نحوه ایجاد یک برنامه وفاداری در ووکامرس (بدون نوشتن هیچ کدی) به شما نشان خواهیم داد.
چرا یک برنامه وفاداری در ووکامرس ایجاد کنید؟ h4>
ایجاد یک برنامه وفاداری می تواند راهی عالی برای افزایش فروش در عنوان فروشگاه آنلاین .
یک برنامه وفاداری مشتریان را تشویق می کند تا به فروشگاه شما مراجعه کنند و حتی می تواند به افزایش متوسط هزینه برای هر مشتری کمک کند.
شما می توانید از امتیازات وفاداری برای پاداش دادن به مشتری برای مواردی مانند ثبت حساب ، ثبت سفارش اول آنها و حتی دریافت امتیازات اضافی برای هزینه بیش از مقدار مشخص استفاده کنید.
با این اوصاف ، بیایید نگاهی به نحوه افزودن برنامه وفاداری در ووکامرس بیاندازیم.
تنظیم برنامه وفاداری WooCommerce خود h4>
برای این آموزش ، ما از کوپن های پیشرفته استفاده خواهیم کرد تا یک برنامه وفاداری به عنوان فروشگاه WooCommerce .
این بهترین افزونه کوپن های وردپرس موجود در بازار و به شما در افزایش فروش و رونق کسب و کار شما کمک می کند.
ابتدا باید یک کوپن های پیشرفته ، سپس پلاگین را بارگیری ، نصب و فعال کنید. اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، فقط راهنمای گام به گام ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس .
پس از فعال کردن کوپن های پیشرفته ، باید ماژول برنامه وفاداری را فعال کنید.
برای این کار ، به داشبورد خود به تنظیمات WooCommerce »بروید ، سپس روی برگه Advanced Coupons کلیک کنید.
پس از ورود به آن برگه ، باید به پایین صفحه بروید و کادر برنامه وفاداری را علامت بزنید. بعد از آن روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
اکنون می توانید برنامه وفاداری خود را شخصی سازی کنید.
ابتدا روی پیوند برنامه وفاداری در زیر برگه کوپن های پیشرفته کلیک کنید:
در اینجا می توانید نحوه عملکرد وفاداری خود را تغییر دهید.
“نسبت نسبت به امتیازات به دست آمده” به طور پیش فرض به 1 رسیده است. این بدان معناست که مشتری از هر 1 دلار هزینه شده 1 امتیاز کسب می کند. اگر می خواهید چشمگیرتر به نظر برسد ، می توانید این را تغییر دهید تا آنها در هر 1 دلار هزینه شده 2 امتیاز یا 10 امتیاز کسب کنند.
“نسبت امتیاز بازخرید شده به قیمت” به طور پیش فرض به 10 می رسد. این بدان معناست که مشتری برای دریافت 1 دلار تخفیف باید 10 امتیاز هزینه کند. اگر بخواهید در هر 1 دلار هزینه شده امتیاز کسب کنند ، احتمالاً می خواهید این را تغییر دهید.
برای طرح وفاداری خود ، ما به ازای هر 1 دلار هزینه شده 10 امتیاز به مشتریان می دهیم ، اما برای دریافت 1 دلار تخفیف باید 100 امتیاز پس انداز کنند.
همچنین می توانید انتخاب کنید که چه امتیازاتی را بخوانید. ما برای “امتیازات پاداش” خودمان تلاش کرده ایم. ممکن است بخواهید از مارک دیگری استفاده کنید ، مانند استارباکس با “ستاره” خود.
نکته: اگر نام امتیازات خود را در اینجا تغییر دهید ، ممکن است بخواهید آن را در پیام های سبد خرید / صندوق عقب نیز تغییر دهید.
در مرحله بعدی ، باید در مورد نحوه محاسبه امتیازات خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال ، اگر مشتری شما کد تخفیف دارد ، احتمالاً می خواهید فقط به او برای آنچه در واقع خرج می کند امتیاز دهید.
پیش از پاداش امتیاز ، تخفیف و مالیات در نظر گرفته می شود. همچنین وقتی مشتری هزینه حمل و نقل و یا هزینه را پرداخت می کند ، می توانید امتیاز دهید.
تنظیمات دیگری در این صفحه وجود دارد که در صورت تمایل می توانید آنها را تغییر دهید. این موارد شامل مواردی مانند حداقل هزینه برای کسب امتیاز ، حداقل هزینه برای بازخرید امتیاز و زمان انقضا امتیاز است.
یک تنظیم کلیدی که می خواهید بررسی کنید این است که چگونه مشتریان می توانند امتیاز کسب کنند. شما می توانید برای چیزهای بیشتر از خرید محصولات خود به آنها امتیاز دهید. به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید برای ثبت نام به عنوان مشتری و انجام اولین سفارش آنها ، امتیازاتی به آنها اهدا کنید.
حتی می توانید پاداش پاداش را در مدت زمان مشخصی تنظیم کنید ، یا اگر مشتری شما بیش از مبلغ مشخصی هزینه کند.
هنگامی که از نحوه تنظیم موارد راضی بودید ، به پایین صفحه بروید و روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.
ایجاد خودکار حساب برای مشتریان خود h4>
برای جمع آوری امتیازات وفاداری ، مشتریان شما باید در یک حساب کاربری ثبت نام کنند. اگر آنها به عنوان میهمان اعلام حضور کنند ، امتیازات آنها ذخیره نمی شود.
با این وجود ، می توانید WooCommerce را تنظیم کنید تا حساب های مشتری پس از اتمام خرید به طور خودکار برای آنها ایجاد شود.
ابتدا به صفحه WooCommerce »تنظیمات رفته و روی برگه« حساب ها و حریم خصوصی »کلیک کنید.
ما به شما پیشنهاد می کنیم علامت “به مشتریان اجازه می دهد بدون حساب کاربری خود را ثبت کنند” را بردارید تا مشتریان نتوانند به عنوان مهمان از صندوق خارج شوند.
احتمالاً می خواهید به مشتریان اجازه دهید:
- هنگام تسویه حساب به یک حساب موجود وارد شوید
- هنگام تسویه حساب ایجاد کنید
در اینجا تنظیمات ما وجود دارد:
اکنون ، مشتریان پس از تسویه حساب ایمیلی دریافت می کنند تا به آنها اطلاع دهند که چگونه به حساب خود دسترسی پیدا کنند.
برنامه وفاداری ووکامرس در عمل h4>
برنامه وفاداری شما در حال اجرا است! وقتی مشتری کالایی را به سبد خرید خود اضافه می کند ، می بیند که چند امتیاز برای سفارش دریافت می کند.
هنگامی که مشتری امتیاز وفاداری کسب کرد ، می تواند برای استفاده از آنها ، آنها را به کوپن تبدیل کند. این کار در بخش حساب من »امتیازات پاداش من انجام می شود.
برای استفاده از امتیازات ، مشتری می تواند تعداد امتیازاتی را که می خواهد استفاده کند ، تایپ کند. آنها خواهند دید که ارزش کوپن چقدر است. سپس می توانند بر روی “بازخرید” کلیک کنند تا کوپن ایجاد شود.
در اینجا مشتری با استفاده از 500 امتیاز خود یک کوپن 5 دلاری ایجاد کرده است. هنوز 550 امتیاز برای بازپرداخت باقی مانده است.
آنها می توانند این کوپن را با سفارش آینده ، تا زمانی که حداقل آستانه ای را که برای استفاده از کوپن تعیین کرده اید ، برآورده کند ، استفاده کنند.
امیدواریم این آموزش به شما کمک کرده باشد یاد بگیرید چگونه یک برنامه وفاداری در ووکامرس ایجاد کنید.
اکنون که کوپن های پیشرفته ای برای ووکامرس دارید ، ممکن است بخواهید راهنماهای ما را در ایجاد کوپن BOGO (خرید یکی دریافت یکی) و برنامه ریزی کوپن های قبلی .
اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک شوید کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .
منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-create-a-loyalty-program-in-woocommerce/.