چگونه پلاگین وردپرس را به زبان خود ترجمه کنیم

آیا می خواهید یک افزونه وردپرس را به زبان خود ترجمه کنید؟ بسیاری از افزونه های وردپرس برای ترجمه کاملاً آماده هستند و به راحتی توسط هرکسی در دنیا قابل ترجمه هستند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک افزونه وردپرس را به راحتی به زبان خود ترجمه کنید (بدون اینکه کدی بدانید).

How to translate a WordPress plugin

چرا و چه زمانی باید افزونه های وردپرس را ترجمه کنید h4>

وردپرس خود به زبانهای مختلفی موجود است و به زبانهای دیگر نیز قابل ترجمه است. به عنوان یک کاربر می توانید از وردپرس به زبان خود استفاده کنید ، و حتی می توانید ایجاد وب سایت های چند زبانه با استفاده از پلاگین ها.

بیشتر افزونه های برتر وردپرس نیز آماده ترجمه هستند. با مشارکت در ترجمه به زبان های دیگر می توانید به نویسندگان افزونه کمک کنید. این به هزاران کاربر دیگر وردپرس نیز کمک خواهد کرد.

توجه: اگر شما علاقه مند به ترجمه هر یک از افزونه های ما مانند WPForms هستید و MonsterInsights ، در این صورت ما خوشحال خواهیم شد که مجوز رایگان نسخه حرفه ای ما در ازای برای شروع کار کافیست از طریق فرم تماس ما با ما تماس بگیرید.

با این گفته ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه پلاگین های وردپرس را به راحتی به زبان خود ترجمه کنیم.

روش 1: کمک به ترجمه یک افزونه وردپرس به زبان شما h4>

این روش آسان تر و بسیار توصیه می شود زیرا نه تنها به شما کمک می کند از افزونه به زبان خود استفاده کنید ، بلکه به کاربران دیگر نیز کمک می کند تا به طور خودکار از این افزونه به زبان خود استفاده کنند.

WordPress.org در حال حاضر میزبان یک ابزار ترجمه مبتنی بر وب است که به هر کسی امکان می دهد ترجمه هایی را برای افزونه های WordPress میزبانی شده در WordPress.org انجام دهد.

هنگامی که از یک صفحه افزونه بازدید می کنید ، اعلانی را مشاهده می کنید که در ترجمه پلاگین به زبان شما از شما کمک می گیرد.

Help translate plugin notice on WordPress.org

اگر این اعلان را مشاهده نمی کنید ، می توانید را نیز جستجو کنید. در حال ترجمه وب سایت وردپرس برای این افزونه.

از شما خواسته می شود زبان خود را انتخاب کنید و سپس می توانید مشارکت خود را شروع کنید.

Languages to translate

در صفحه ترجمه ، یک رابط کاربری ساده با متن منبع و منطقه متن برای ارائه ترجمه برای کلمات خاص مشاهده خواهید کرد.

روش 2: یک افزونه وردپرس را برای وب سایت خود ترجمه کنید h4>

این روش به شما امکان می دهد یک افزونه وردپرس را برای استفاده شخصی خود ترجمه کنید. شما در حال ترجمه این افزونه در قسمت مدیریت WordPress خود هستید و ترجمه های شما بلافاصله روی وب سایت شما تأثیر می گذارند.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه Loco Translate . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای شروع ترجمه پلاگین های خود باید از صفحه افزونه های Loco Translate »بازدید کنید.

Translating WordPress plugins using Loco Translate

لیستی از همه افزونه های موجود در وب سایت خود را مشاهده خواهید کرد. باید روی افزونه ای که می خواهید ترجمه کنید کلیک کنید.

در صفحه بعدی ، لیستی از زبانهای موجود در افزونه به همراه وضعیت پیشرفت ترجمه برای هر زبان را مشاهده خواهید کرد.

Language selection in Loco Translate

اگر زبانی که می خواهید به آن ترجمه کنید در آن لیست شده است ، پس باید روی آن کلیک کنید. در غیر این صورت ، می توانید بر روی دکمه “زبان جدید” در بالا کلیک کنید.

Adding a new language in Loco Translate

در صفحه زبان جدید ، ابتدا باید زبان خود را انتخاب کنید. شما دو گزینه در دسترس دارید. اولین گزینه زبان وردپرس است. اگر کاربر منطقه مدیریت وردپرس را به این زبان تنظیم کند ، این گزینه به طور خودکار شروع به استفاده از این فایل زبان می کند. گزینه دوم استفاده از یک زبان سفارشی است.

بعد ، باید محل ذخیره فایل های ترجمه را انتخاب کنید. به طور پیش فرض ، Loco Translate توصیه می کند فایل ترجمه را در پوشه خود ذخیره کنید. برای ذخیره فایلهای ترجمه در زبانهای WordPress یا پوشه زبانهای خود افزونه می توانید این مورد را تغییر دهید.

هنگامی که تنظیمات خود را پیکربندی کردید ، برای ادامه بر روی دکمه شروع ترجمه کلیک کنید.

ترجمه یک افزونه واقعاً ساده است. متن اصلی را مشاهده خواهید کرد و در زیر آن قسمت ترجمه را مشاهده خواهید کرد.

Translating plugins in Loco Translate

به سادگی ترجمه خود را برای رشته منبع وارد کنید و سپس رشته بعدی را برای ترجمه انتخاب کنید.

برای ذخیره پیشرفت خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

روش 3. افزونه WordPress را در رایانه خود ترجمه کنید h4>

همچنین می توانید با استفاده از برنامه های ترجمه gettext یک افزونه وردپرس را در رایانه خود ترجمه کنید. این راحت است و شما همچنین می توانید ترجمه های خود را به نویسندگان افزونه ارسال کنید ، بنابراین آنها می توانند آن را در پلاگین های خود قرار دهند.

ابتدا باید افزونه ای را که می خواهید ترجمه کنید در رایانه بارگیری کنید. در مرحله بعدی ، باید بر روی فایل zip پلاگین دو بار کلیک کنید تا استخراج شود.

پس از استخراج فایل ، پوشه پلاگین را باز کرده و پوشه زبانها را پیدا کنید. در داخل آن ، یک فایل .pot پیدا خواهید کرد. این فایل الگوی ترجمه است که برای ترجمه پلاگین به آن نیاز خواهید داشت.

Translation template file

اگر افزونه فایل .pot یا پوشه زبانها را نداشته باشد ، به احتمال زیاد ترجمه آماده نیست. در این صورت ، می توانید با نویسنده افزونه تماس بگیرید و از آنها بخواهید که آیا برنامه ای برای آماده سازی ترجمه پلاگین خود دارند.

پس از دریافت فایل .pot ، آماده ترجمه پلاگین به هر زبان دیگری هستید که می خواهید.

ابتدا باید برنامه Poedit را بر روی خود بارگیری و نصب کنید کامپیوتر. Poedit یک برنامه ترجمه رایگان برای مک و ویندوز است.

بعد از نصب برنامه ، ادامه دهید و برنامه را باز کنید. جادوگری را مشاهده خواهید کرد که از شما می خواهد گزینه ای را انتخاب کنید. اگر از نسخه حرفه ای برنامه استفاده می کنید ، می توانید یک افزونه یا طرح زمینه WordPress را ترجمه کنید. در غیر این صورت ، باید گزینه “ایجاد ترجمه جدید” را انتخاب کنید.

Create translation

از شما خواسته می شود فایل POT پلاگین را انتخاب کنید. هنگامی که پرونده را انتخاب کردید ، Poedit از شما می خواهد که زبان ترجمه را انتخاب کنید.

Choose language for your translation

نگران نباشید ، نام زبان را تایپ کنید یا از منوی کشویی انتخاب کرده و بر روی دکمه تأیید کلیک کنید.

اکنون Poedit رابط ترجمه را نشان می دهد. لیست رشته های موجود را مشاهده خواهید کرد. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که روی یک رشته کلیک کنید تا آن را انتخاب کنید و ترجمه آن را ارائه دهید.

Translating WordPress plugins with Poedit

پس از پایان ترجمه ، آماده ذخیره و صادرات آن هستید. شما باید به File »Save بروید و نام فایل خود را به نام نام زبان و کد کشور بنویسید. fr_FR برای فرانسه و فرانسه ، en_GB برای انگلیس و انگلیس.

Poedit ترجمه شما را در پرونده های .po و .mo ذخیره می کند. برای شروع بلافاصله استفاده از آنها ، باید این پرونده ها را در پوشه زبان های افزونه خود قرار دهید.

امیدواریم این راهنما در یادگیری نحوه ترجمه افزونه های وردپرس به شما کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما بهترین افزونه های ترجمه وردپرس برای وب سایت شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-translate-a-wordpress-plugin-in-your-language/.

دیدگاهتان را بنویسید