چگونه پاراگراف ها را به راحتی در وردپرس تورفتیم

آیا می خواهید پاراگرافهای فضایی یا تورفتگی را در وردپرس اضافه کنید؟ در حالی که بیشتر متن شما در یک راستا قرار دارد ، در بعضی موارد ممکن است بخواهید پاراگراف را برای تایپوگرافی بهتر و تجربه بهتر خواندن متن کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه پاراگراف ها را به راحتی در وردپرس تورفتگی دهید.

How to indent paragraphs in WordPress

روش 1: استفاده از دکمه های تورفتگی متن در ویرایشگر ویژوال h4>

به طور پیش فرض ، بیشتر را در نظر بگیرید پاراگرافهایی را که از چپ یا راست برای زبانهای راست به چپ توجیه شده اند نشان می دهد.

اگر می خواهید یک پاراگراف را تورفتگی دهید ، پس می توانید این کار را با کلیک کردن روی دکمه افزایش تورفتگی در ویرایشگر بصری . با این کار فاصله در سمت چپ پاراگراف اضافه می شود.

Increase indent and decrease indent buttons in WordPress editor

در صورت تمایل به ایجاد تورفتگی بیش از یک پاراگراف ، باید آن پاراگراف ها را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه افزایش تورفتگی کلیک کنید.

برای افزایش فاصله می توانید چندین بار روی add indent کلیک کنید. به عنوان مثال اگر دو بار روی آن کلیک کنید ، فاصله دندانه ای دو برابر خواهد شد.

با کلیک بر روی دکمه کاهش تورفتن می توانید فاصله را نیز کاهش دهید.

روش 2: تورفتگی پاراگراف به صورت دستی با استفاده از ویرایشگر متن h4>

استفاده از دکمه های متن تورفتگی در ویرایشگر بصری ساده ترین راه برای تورفتگی پاراگراف ها در وردپرس است. با این حال ، این به شما امکان نمی دهد میزان فاصله ای را که می خواهید اضافه کنید کنترل کنید.

کاربران پیشرفته تر می توانند به ویرایشگر متن و به صورت دستی فاصله را اضافه کنید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که متن را با برچسب پاراگراف

و

بپیچید و سپس inline CSS در متن پاراگراف مانند این:

متن پاراگراف شما به اینجا می رود ...

Manually indent paragraphs using inline CSS

این روش به شما امکان می دهد فاصله ای را که می خواهید به عنوان تورفت استفاده کنید کنترل کنید. اگر نیازی به غالبا زدن پاراگرافها نباشید ، این روش بهتر جواب می دهد. با این حال ، اگر مرتبا پاراگراف ها را تورفتگی می کنید ، پس این یک راه حل ایده آل نیست.

روش 3: فقط خط اول پاراگراف را خم کنید h4>

صفحات وب از فاصله پاراگراف سنتی استفاده شده توسط پردازنده های کلمه یا حروفچینی استفاده نمی کنند ، که فقط سطر اول پاراگراف را تورفتگی می دهد.

حتی در وردپرس ، وقتی پاراگراف را تورفتید ، فاصله به کل پاراگراف اضافه می شود.

All lines get affected in indent paragraph

ممکن است برخی از وب سایت ها مانند اخبار ، سایت های مجله ها یا مجلات ادبی بخواهند فاصله پاراگراف را به یک سنت سنتی اضافه کنند. در این صورت ، شما باید CSS سفارشی به موضوع خود.

برای راه اندازی نرم افزار زمینه سازی WordPress ابتدا باید از Appearance »Customize بازدید کنید. اکنون بر روی برگه ‘Additional CSS’ کلیک کنید.

Adding custom CSS in WordPress

این یک جعبه متن در پنجره سمت چپ به شما نشان می دهد که در آن می توانید CSS سفارشی خود را اضافه کنید. شما باید این کد CSS را در کادر اضافه کنید.

p.custom-indent {
text-indent: 60px؛
}

این کد CSS به سادگی به مرورگرها می گوید که اگر پاراگرافی دارای کلاس .custom-indent باشد ، 60px را به عنوان text-indent اضافه کنید.

اکنون می توانید پستی را در وردپرس ویرایش کرده و به ویرایشگر متن بروید. بعد ، پاراگراف خود را درون برچسب های

و

مانند این قرار دهید:

متن پاراگراف شما به اینجا می رود ...

پس از اتمام ، می توانید پست خود را پیش نمایش کنید ، خواهید دید که فقط در سطر اول پاراگراف قبل از آن فاصله وجود دارد.

Indent only the first line of a paragraph in WordPress

اگر فقط می خواهید چند پاراگراف را فرورفتن ، این روش منظم کار خواهد کرد. با این حال ، اگر می خواهید این سبک را به تمام پاراگراف های سایت خود اضافه کنید ، پس فقط باید CSS سفارشی را مانند این تغییر دهید:

مقاله p {
text-indent: 60px؛
}

این قانون CSS به طور خودکار سطر اول تمام پاراگرافهای داخل WordPress را تورفتگی می کند پست یا صفحه .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه پاراگراف ها را در وردپرس تورفتگی دهید. همچنین ممکن است بخواهید نکات ما را در مورد تسلط بر ویرایشگر بصری وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-easily-indent-paragraphs-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید