چگونه می توان نام و نشان وبلاگ خود را علامت تجاری و حق چاپ گذاشت

آیا می خواهید از نام و نشان وبلاگ خود علامت تجاری و کپی رایت کنید؟ مارک تجاری و حق چاپ از نام تجاری و تجارت شما در برابر بسیاری از چالش های حقوقی محافظت می کند. این شامل استفاده غیرقانونی از مطالب دارای حق چاپ و یا نام و نشان تجاری شما است. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از نام و نشان وبلاگ خود برای محافظت از تجارت خود علامت تجاری و کپی رایت کنید.

Trademark and copyright WordPress blog's name and logo

چرا باید نام و نشان وبلاگ خود را علامت تجاری و حق چاپ بگذارید؟ h4>

ثبت علامت تجاری برای یک وب سایت تجاری ایجاد کنید در ایالات متحده. اگر یک وبلاگ شخصی کوچک یا وب سایت تجاری دارید و برنامه ای برای رشد بیشتر آن ندارید ، از این رو آثار خلاقانه شما توسط حق چاپ محفوظ است.

از طرف دیگر ، اگر در سراسر ایالت تجارت می کنید و قصد دارید رشد بیشتری داشته باشید ، ثبت علامت تجاری و حق چاپ شما واقعاً مهم است.

ثبت علامت تجاری و حق چاپ شما اجازه می دهد دیگران را از استفاده از نام تجاری مشابه یا مشابه بازدارید. شما می توانید حق انحصاری استفاده از مارک تجاری خود را برای تجارت کسب کنید.

همچنین شما را مسئول اجرای علامت تجاری می کند. این بدان معنی است که اگر شخصی را نقض حقوق خود می دانید ، باید نامه توقف یا انصراف را برای وی ارسال کرده و در صورت لزوم اقدامات قانونی بیشتری انجام دهید.

تفاوت بین علامت تجاری و حق چاپ چیست؟ h4>

حق چاپ و علامت تجاری هر دو از حقوق مالکیت معنوی شما محافظت می کنند ، به همین دلیل مردم اغلب این دو اصطلاح را اشتباه می گیرند.

حق چاپ چیست؟

حق چاپ برای کارهای خلاقانه شامل کلمات نوشتاری ، متن ، تصاویر ، تصویرگری ، کارهای هنری و موارد دیگر اعمال می شود. به محض قرار دادن یک اثر به شکل ملموس ، توسط قوانین کپی رایت محافظت می شود.

به عبارت ساده تر ، تمام محتوای اصلی وب سایت شما توسط قوانین کپی رایت محافظت می شود بدون اینکه کار اضافی انجام دهید.

علامت تجاری چیست؟

علائم تجاری از طرف دیگر علامت های تجاری ، نام تجاری ، نمادها ، صداها یا رنگ ها هستند که کالاها و خدمات را از محصولات تولید شده یا فروخته شده توسط دیگران متمایز می کنند و منبع کالا را نشان می دهند.

به عبارت ساده ، این می تواند نام تجاری ، آرم ، طلسم مارک یا نام محصول شما باشد. با این حال ، شما نمی توانید نام خود را به عنوان مارک شخصی مگر اینکه کاملاً منحصر به فرد باشد و به طور گسترده ای شناخته شود مانند مارکس و اسپنسر ، جانسون و جانسون ، کالوین کلاین و غیره.

لازم به یادآوری است که حق چاپ به کسب و کار یا آرم شما محافظت های مشابه ارائه شده توسط مارک تجاری ثبت شده را نمی دهد. به عنوان مثال ، برخی از قسمت ها یا کل کارهایی که دارای حق چاپ هستند می توانند تحت اصل “استفاده منصفانه” استفاده شوند.

علائم تجاری ثبت شده قابل استفاده نیستند ، و به شما این امکان را می دهد تا با گمراه کردن مشتریان احتمالی خود ، از نام تجاری خود در برابر متقلبان با نام های مشابه محافظت کنید.

اگر قبلاً به عنوان مشاغل در ایالت خود ثبت نام کرده اید ، این امر به طور خودکار از نام تجاری شما به عنوان علامت تجاری محافظت نمی کند. در واقع ، کسی می تواند نام مشابه یا مشابه آن را به عنوان علامت تجاری ثبت کند و به طور بالقوه شما را از استفاده از آن باز دارد.

نحوه درخواست علامت تجاری h4>

ابتدا باید بدانید که چه چیزی می توانید به عنوان علامت تجاری در برنامه خود ارسال کنید.

  • نمی توانید نامی را ارسال کنید که شخص دیگری قبلاً به عنوان علامت تجاری خود از آن استفاده می کند.
  • نام شما نمی تواند خیلی شبیه علامت تجاری موجود باشد
  • باید منحصر به فرد باشد و خیلی عمومی نباشد

در مرحله بعدی ، باید با استفاده از سیستم جستجوی الکترونیکی مارک تجاری یا TESS در وب سایت دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده.

Search trademark database TESS

این مرحله واقعاً مهم است زیرا می تواند در هزینه های شما صرفه جویی کند در صورتی که شخص دیگری قبلاً برای همان علامت تجاری ثبت نام کرده یا درخواست کرده است. می توانید علامت کلمه ، کلمه یا علامت طراحی را جستجو کنید ، یا از ترکیب پیشرفته فرم رایگان از جستجوی پیشرفته استفاده کنید.

Using trademark search tools on TESS

اگر علامت تجاری ثبت نشده است ، می توانید با مراجعه به سیستم کاربرد الکترونیکی مارک تجاری یا TEAS در وب سایت USPTO موجود است.

سه فرم درخواست مختلف با هزینه های مختلف در دسترس است. همچنین می توانید اطلاعات مربوط به فرم را برای برنامه خود در صفحه پیدا کنید.

فرم های درخواست کاملاً دقیق است و شما باید تمام قسمتهای مورد نیاز را پر کنید.

پس از ارسال فرم درخواست ، تأیید نامه الکترونیکی دریافت خواهید کرد. پس از آن ، باید منتظر تأیید شوید.

تشکیل پرونده مارک تجاری یک فرآیند قانونی است که باید با دقت انجام شود. توصیه می کنیم برای کمک به شما برای درخواست علامت تجاری ، یک وکیل استخدام کنید. همچنین می توانید از ارائه دهندگان خدمات حقوقی آنلاین مانند CorpNet استفاده کنید. یا LegalZoom ، که خدمات حقوقی را به مشاغل کوچک و افراد کم ارائه می دهد هزینه.

چگونه از آرم وبلاگ خود کپی رایت کنیم؟ h4>

همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، کلیه آثار خلاقانه به طور خودکار توسط قوانین کپی رایت محافظت می شوند. با این حال ، ثبت حق چاپ شما به شما کمک می کند تا یک لایه محافظت اضافی نسبت به حق چاپ خود اضافه کنید.

بسته به مکانی که در آن قرار دارید ، معمولاً می توانید مکان و نحوه درخواست حق چاپ در منطقه خود را به صورت آنلاین پیدا کنید. این روند بسته به قوانین و رویه های کشور شما متفاوت خواهد بود.

اگر در ایالات متحده آمریکا مستقر هستید ، می توانید با مراجعه به وب سایت دفتر حق چاپ ایالات متحده .

ابتدا باید دسته مناسب برای کارهای خلاقیتان را پیدا کنید. به عنوان مثال ، اگر از آرم خود برای حق چاپ استفاده می کنید ، سپس بر روی بخش هنرهای تجسمی کلیک می کنید. برای محتوای وبلاگ شما باید از دسته “سایر محتوای دیجیتال” دیدن کنید.

Choose copyright category

در صفحه بعدی ، می توانید فرم برنامه را با دستورالعمل های موجود در قالب های مختلف بارگیری کنید.

همچنین می توانید به صورت آنلاین برای ثبت حق چاپ اقدام کنید. شما باید نسخه هایی از آثاری را که می خواهید از آن محافظت کنید تهیه کنید. به عنوان مثال ، در صورت وجود آرم می توانید تصاویر با کیفیت بالا تهیه کنید.

هنگامی که برای کپی رایت اقدام کردید ، بسته به تعداد برنامه هایی که دارند ممکن است مدت طولانی طول بکشد تا از دفتر کپی رایت پاسخ بگیرید.

اگر روند کار را پیچیده می دانید ، می توانید از سرویس هایی مانند CorpNet یا LegalZoom ، که حقوقی کم هزینه ای را ارائه می دهد خدمات برای مشاغل کوچک و افراد

اجرای علامت تجاری و حق چاپ شما h4>

هنگامی که علامت تجاری یا حق چاپ خود را ثبت کردید ، مسئولیت محافظت از آن در برابر نقض مسئولیت را بر عهده دارید. حتی اگر دفتر USPTO به کسی اجازه ثبت علامت تجاری مشابه یا مشابه را نمی دهد ، مردم هنوز هم می توانند بدون ثبت نام از آن استفاده کنند.

اولین قدم در محافظت از علائم تجاری و حق چاپ شما این است که علائم تجاری ثبت شده و محافظت از حق چاپ در وب سایت خود را به روشنی نشان دهید.

Example of using copyright and trademark symbols on a website

علائم تجاری و حق چاپ به دیگران اطلاع می دهد که نمی توانند از خواص محافظت شده شما برای تجارت استفاده کنند.

اگر شخصی محتوای وبلاگ یا لوگوی شما را به سرقت برده است ، می توانید نامه توقف و انصراف از او را برای ارسال محتوا ارسال کنید. همچنین می توانید شکایت DMCA (قانون حق نسخه برداری هزاره دیجیتال) را به ارائه دهنده میزبانی آنها و موتورهای جستجو مانند Google برای گرفتن مطالب به سرقت رفته ارائه دهید.

ما همچنین یک راهنمای کامل در مورد عنوان جلوگیری از اسکرپ شدن مطالب وبلاگ در وردپرس .

درصورتی که یک کسب و کار یا وبلاگ شروع به استفاده از علامت تجاری ثبت شده یا در انتظار تعویض خود کنید ، می توانید برای آنها نیز اخطار توقف و انصراف ارسال کنید. همچنین می توانید در صورت لزوم مراحل قانونی را برای اقدامات بعدی آغاز کنید.

توجه: هیچ چیز در این مقاله نباید به عنوان مشاوره حقوقی تعبیر شود. برای هرگونه توضیح ، لطفاً با یک وکیل مشورت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه نام و نشان وبلاگ خود را مارک تجاری و حق چاپ کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در برای شروع درآمد بیشتر از وبلاگ خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-trademark-and-copyright-your-blogs-name-logo/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35