چگونه می توان سایت خود را به راحتی از جوملا به وردپرس منتقل کرد (مرحله به مرحله)

آیا می خواهید وب سایت خود را از جوملا به وردپرس منتقل کنید؟ اگرچه جوملا یک سیستم مدیریت محتوای خوب است ، اما به اندازه وردپرس قدرتمند ، انعطاف پذیر و کاربرپسند نیست. اغلب کاربران ممکن است با جوملا شروع کنند ، اما در نهایت به وردپرس روی می آورند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید وب سایت خود را به راحتی از جوملا به وردپرس منتقل کنید.

Moving your website from Joomla to WordPress

چرا از جوملا به وردپرس روی می آوریم؟ h4>

جوملا و وردپرس هم نرم افزار منبع باز هستند. هر دو به زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده اند ، از پایگاه داده MySQL استفاده می کنند و دارای شرایط میزبانی مشابهی هستند.

با این حال ، استفاده از جوملا پیچیده تر است و برنامه های افزودنی و طراحی کمتری برای شما در دسترس است. از طرف دیگر ، وردپرس محبوب ترین سازنده وب سایت در جهان ، استفاده آسان تر ، با تعداد زیادی پسوند و گزینه های طراحی. مقایسه جوملا در مقابل وردپرس برای جزئیات بیشتر.

حال وقتی می گوییم وردپرس ، در مورد پلتفرم WordPress.org که خود میزبان است صحبت می کنیم و نه WordPress.com. بله ، آنها دو سیستم عامل بسیار متفاوت هستند.

WordPress.com یک راه حل میزبان است که ویژگی های محدودی از WordPress را ارائه می دهد در حالی که WordPress.org پلت فرم محبوب است که همه عاشق آن شده اند و از آن استفاده می کنند. شما می توانید مقایسه کامل WordPress.com vs WordPress.org برای دیدن تفاوتهای اصلی ، اما به طور خلاصه: شما می خواهید از WordPress.org استفاده کنید.

اکنون گفته شد ، بیایید نگاهی به آنچه شما برای انتقال یک وب سایت جوملا به وردپرس نیاز دارید ، بیاندازیم.

مرحله 0. شروع به کار h4>

نیازهای جوملا و وردپرس خود میزبان کاملاً مشابه است. شما به یک نام دامنه و یک میزبانی وردپرس نیاز دارید تا با وردپرس شروع کنید.

این احتمال وجود دارد که شما از قبل نام دامنه و حساب میزبانی وب سایت خود را برای وب سایت جوملا خود داشته باشید. می توانید از آنها برای وب سایت وردپرس خود نیز استفاده کنید.

اگر می خواهید به یک ارائه دهنده میزبانی دیگر بروید ، توصیه می کنیم از Bluehost . آنها یکی از برترین شرکت های میزبان در جهان هستند و یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس به طور رسمی توصیه می شود.

مرحله 1. نصب و راه اندازی وردپرس h4>

وردپرس به دلیل نصب 5 دقیقه ای معروف است. بسیاری از شرکت های خوب میزبان وردپرس به طور خودکار وردپرس را برای شما نصب می کنند. همچنین نصب کنندگان وردپرس 1 کلیک را در داخل داشبورد حساب میزبانی خود پیدا خواهید کرد.

به دستورالعمل های بیشتری نیاز دارید؟ نصب کامل وردپرس ما را برای مرحله دنبال کنید دستورالعمل های گام به گام.

پس از نصب وردپرس ، می توانید به داشبورد وردپرس خود وارد شوید که به شکل زیر خواهد بود:

WordPress dashboard

مرحله 2. وب سایت جوملا خود را به وردپرس وارد کنید h4>

اکنون که وردپرس را نصب کرده اید ، آماده وارد کردن محتوا از وب سایت جوملا خود هستید.

ابتدا باید افزونه FG Joomla to WordPress . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، به صفحه ابزارها »وارد کردن بروید. لیستی از ابزارهای واردات موجود برای نصب وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد. روی پیوند “اجرای وارد کننده” در زیر ابزار وارد کننده جوملا (FG) کلیک کنید.

Run Joomla importer

با این کار اسکریپت وارد کننده جوملا (FG) راه اندازی می شود و از شما خواسته می شود اطلاعات وب سایت جوملا خود را ارائه دهید. ابتدا باید URL وب سایت جوملا و سپس تنظیمات پایگاه داده آن را وارد کنید.

Provide your Joomla website information

می توانید اطلاعات پایگاه داده خود را از منطقه مدیر وب سایت جوملا خود پیدا کنید. کافی است به صفحه System »Global Configuration بروید و روی برگه سرور کلیک کنید.

Gather your Joomla database information

این صفحه به جز رمز ورود پایگاه داده ، تمام اطلاعات پایگاه داده مورد نیاز شما را نشان می دهد. اگر گذرواژه پایگاه داده جوملا خود را به خاطر نمی آورید ، می توانید آن را درون فایل configuration.php در پوشه اصلی وب سایت جوملا خود پیدا کنید. با اتصال به وب سایت خود می توانید به این فایل دسترسی پیدا کنید استفاده از سرویس گیرنده FTP و باز کردن آن در یک ویرایشگر متن مانند دفترچه یادداشت.

پس از وارد کردن اطلاعات پایگاه داده خود در وارد کننده جوملا ، روی دکمه “اتصال پایگاه داده آزمایش” کلیک کنید. اگر همه چیز به درستی وارد شده باشد ، پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

Connection successful

در زیر آن گزینه های اضافی برای کنترل مواردی که می خواهید وارد کنید پیدا خواهید کرد. اگر مطمئن نیستید ، این گزینه ها را همانطور که هست بگذارید.

پیش بروید و برای ادامه بر روی دکمه “شروع / شروع مجدد” کلیک کنید.

Start Importing

وارد کننده اکنون شروع به واکشی محتوا از وب سایت جوملا شما می کند. این ممکن است بسته به مقدار محتوای شما مدتی طول بکشد.

پس از اتمام ، یک پیام موفقیت خواهید دید.

Succesful import

اکنون که محتوا را به سایت وردپرس خود وارد کرده اید ، مرحله بعدی بررسی پیوندهای داخلی است که ممکن است به وب سایت قدیمی شما اشاره داشته باشند. وارد کننده جوملا FG نیز این مشکل را برای شما برطرف می کند.

باید به پایین بروید و روی دکمه “اصلاح پیوندهای داخلی” کلیک کنید.

Modify internal links

اکنون می توانید برای دیدن محتوای وارد شده در عمل ، به سایت وردپرس خود مراجعه کنید.

کارهایی که باید بعد از انتقال جوملا به وردپرس انجام دهید h4>

پس از انتقال وب سایت خود از جوملا به وردپرس ، برای پایان دادن به مهاجرت و راه اندازی سیستم عامل جدید خود ، باید چند تغییر ایجاد کنید.

مرحله 3. تنظیم تغییر مسیرها و پیوندهای ثابت h4>

ممکن است وب سایت قدیمی جوملا شما دارای ساختار URL متفاوتی با سایت وردپرس شما باشد. این بدان معنی است که افرادی که مقالات شما را در موتورهای جستجو پیدا می کنند ، اکنون خطای 404 را مشاهده می کنند.

برای رفع این مشکل ، باید پیوندهای ثابت را تنظیم کرده و به درستی کاربران و موتورهای جستجو را به URL های جدید هدایت کنید.

ابتدا باید به صفحه تنظیمات »پیوندهای ثابت در وردپرس مراجعه کنید. در زیر تنظیمات مشترک بر روی گزینه post name کلیک کنید و سپس بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

Changing WordPress permalinks structure

در مرحله بعدی ، شما باید تغییر مسیر را نصب و فعال کنید پلاگین در سایت وردپرس شما. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید به صفحه ابزارها »تغییر مسیر بروید. در قسمت URL منبع http://example.com/index.php/(.*) و در قسمت URL هدف http://example.com/$1 وارد خواهید شد همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

Setting up redirects

برای ذخیره تغییرات خود ، روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک کنید.

اکنون وردپرس URL های قدیمی وب سایت جوملا را به ساختار پیوند ثابت وردپرس شما هدایت می کند.

مرحله 4. تنظیم قالب وردپرس h4>

وردپرس به شما امکان می دهد به مجموعه عظیمی از مضامین دسترسی داشته باشید که می توانید از آنها استفاده کنید. مضامین ، شکل ظاهری و طراحی وب سایت وردپرس شما را کنترل می کنند.

هزاران مورد وجود دارد تم های رایگان و پولی وردپرس موجود که می توانید روی وب سایت خود نصب کنید. با این حال ، همه مضامین برای انواع وب سایت ها مناسب نیستند و همین انتخاب های فراوان می تواند کمی مبتلایان را گیج کند.

ما با انجام تحقیق و انتخاب بهترین مضامین وردپرس این کار را آسان کرده ایم. در اینجا برخی از ویترین های تم ما وجود دارد که می توانید با مراجعه به آنها موضوع مناسب وب سایت خود را پیدا کنید.

برای نصب طرح زمینه جدید خود به کمک نیاز دارید؟ به راهنمای مبتدیان ما در نحوه نصب قالب وردپرس .

مرحله 5. نصب افزونه های ضروری وردپرس h4>

افزونه ها بهترین قسمت در مورد استفاده از وردپرس هستند. افزونه های وردپرس به شما امکان می دهد ویژگی های جدیدی به وب سایت خود اضافه کنید.

می توانید از افزونه های وردپرس برای پشتیبان ، بهبود امنیت ، حافظه پنهان را تنظیم کنید ، شروع کنید فروشگاه آنلاین و موارد دیگر. اگر می توانید به یک ویژگی فکر کنید ، احتمال این وجود دارد که از قبل یک افزونه وردپرس برای آن وجود داشته باشد.

هزاران افزونه رایگان و پولی وردپرس وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از آنجایی که غرق شدن در انتخاب کار آسان است ، ما یک راهنمای نهایی در مورد چگونگی بهترین افزونه ها را برای وب سایت خود انتخاب کنید.

ما همچنین افزونه های ضروری وردپرس که باید روی همه وب سایت های وردپرس خود نصب کنید.

مرحله 6. یادگیری وردپرس h4>

استفاده از وردپرس نسبتاً آسان است. با این حال ، هر از گاهی ممکن است با چیزهای جدیدی برای یادگیری روبرو شوید. این جایی است که WPBeginner می تواند کمک کند.

WPBeginner بزرگترین سایت منابع وردپرس برای مبتدیان است. ما محتوای مفیدی داریم که به طور خاص برای مبتدیان ، صاحبان مشاغل و وبلاگ نویسان ایجاد شده است.

در زیر چند منبع مفیدی که در WPBeginner پیدا خواهید کرد (همه آنها کاملا رایگان هستند).

  • وبلاگ WPBeginner – مکان اصلی برای همه آموزشها و راهنماهای WordPress.
  • دیکشنری WPBeginner – واژه نامه وردپرس ما بهترین مکان برای آشنایی با زبان وردپرس است
  • فیلم های WPBeginner – کاربران جدید وردپرس می توانند با استفاده از این 23 فیلم برای تسلط بر وردپرس شروع کنند.
  • WPBeginner در YouTube – نیاز دستورالعمل های ویدیویی بیشتر؟ با بیش از 110،000 مشترک و 10 میلیون بازدید + در کانال YouTube ما مشترک شوید.
  • طرح WPBeginner – افزونه ها ، ابزارها و سرویس هایی را که در WPBeginner استفاده می کنیم بررسی کنید. لی>
  • معاملات WPBeginner – تخفیف های ویژه محصولات و خدمات WordPress برای کاربران WPBeginner.

بسیاری از کاربران ما با یافتن پاسخ “wpbeginner” در پایان عبارت جستجو از Google برای یافتن پاسخ در WPBeginner استفاده می کنند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند سایت خود را از جوملا به وردپرس منتقل کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در عنوان مفیدترین ابزارها برای مدیریت و رشد سایت وردپرس شما .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-move-your-site-from-joomla-to-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید