چگونه می توان در مطالب و صفحات وردپرس فهرست مطالبی ایجاد کرد

آیا شما هرگز می خواستید جعبه جدول محتوای ویکی پدیا مانند برخی مطالب طولانی خود را اضافه کنید؟ یک جدول محتوا باعث می شود کاربران بتوانند به بخشی که می خواهند بخوانند راحت تر شوند. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید بدون نوشتن HTML یا CSS ، جدول محتوایی را در پست ها و صفحات وردپرس ایجاد کنید.

Adding table of contents to WordPress posts or pages

چرا فهرست مطالب را در پست های وردپرس اضافه کنید؟ h4>

شما ممکن است جدول مطالب را در وب سایت هایی مانند ویکی پدیا مشاهده کرده باشید. یک جدول از مطالب باعث می شود که کاربران بتوانند به راحتی به بخشی که می خواهند در مقالات طولانی بخوانند ، پرش کنند.

همچنین به SEO WordPress زیرا Google در نتایج جستجو به طور خودکار پیوند پرش به بخش را در کنار سایت شما اضافه می کند.

Jump to link in search results

با نوشتن کد HTML می توانید بصورت دستی جدول مطالبی را در وردپرس ایجاد کنید. اما این برای مبتدیان دشوار است زیرا شما باید به صورت دستی لیستی ایجاد کنید ، پیوندها را اضافه کنید و ویژگی ID را از طریق مقاله اضافه کنید.

اما یک راه آسان وجود دارد. بیایید نگاهی به چگونگی ایجاد آسان فهرست مطالب در پست ها و صفحات وردپرس بیندازیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر نمی خواهید آموزش فیلم را تماشا کنید ، می توانید نسخه متن زیر را بخوانید:

ایجاد جدول مطالب در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی فهرست مطالب آسان . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، باید به صفحه تنظیمات »فهرست مطالب بروید. از اینجا می توانید تنظیمات کلی فهرست مطالب مانند انتخاب موقعیت ، انتخاب برچسب برای ظرف و غیره را مدیریت کنید

Table of contents settings

همچنین می توانید درج خودکار جدول محتوا را برای هر نوع پست را فعال یا غیرفعال کنید. در صورت فعال بودن ، پلاگین به طور خودکار برای هر مقاله ای که بیش از 4 عنوان دارد ، فهرست مطالب را اضافه می کند. می توانید آن را به شماره دیگری که دوست دارید تغییر دهید.

به طور معمول ، ما اضافه کردن جدول مطالب به هر مقاله را توصیه نمی کنیم مگر اینکه همه مقالات شما واقعاً طولانی باشد.

بعد ، می توانید به پایین پیمایش کنید تا ظاهر کادر جدول مطالب تغییر کند. از اینجا می توانید یک تم را انتخاب کنید ، عرض و ارتفاع را تنظیم کنید ، اندازه قلم را تنظیم کنید یا یک طرح رنگی سفارشی برای جعبه فهرست مطالب خود ایجاد کنید.

Table of contents appearance

پس از آن ، باید به قسمت تنظیمات پیشرفته بروید. گزینه های پیش فرض برای اکثر وب سایت ها کارساز است ، اما می توانید این گزینه ها را مرور کنید تا ببینید آیا می خواهید چیزی را تنظیم کنید.

Advanced settings for table of contents

فراموش نکنید که برای ذخیره این تنظیمات بر روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

افزودن جدول مطالب به پستها یا صفحات وردپرس h4>

درصورتیکه درج خودکار را غیرفعال نکرده باشید ، اکنون این افزونه به طور خودکار شروع به افزودن جدول مطالب به پستها بر اساس تنظیماتی می کند که قبلاً انتخاب کرده اید. همچنین می توانید تنظیمات را بر اساس پست به پست مدیریت کنید.

در صفحه ویرایش پست ، بخش جدیدی را برای افزودن و مدیریت فهرست مطالب پست خود مشاهده خواهید کرد.

Table of contents settings in posts

در این بخش ، می توانید گزینه درج خودکار فهرست مطالب موجود در این پست را به طور خاص غیرفعال کنید. همچنین می توانید از کدام سطح عنوان برای موارد جدول استفاده کنید.

توجه: اگر تنظیماتی را در این جعبه تغییر دهید ، تنظیمات کلی این پست / صفحه خاص را لغو می کند.

هنگامی که مقاله را با چند عنوان نوشتید ، می توانید برای دیدن فهرست مطالب در حال اجرا ، پیش نمایش آن را به سادگی انجام دهید.

Table of contents box

فهرست مطالب دقیقاً بالای عنوان اول مقاله شما ظاهر می شود. خوانندگان شما می توانند روی پیوندها کلیک کرده و به بخشی که می خواهند بخوانند بروند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه ایجاد جدول مطالب در پست ها و صفحات وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه حضور در جعبه پاسخ های Google با سایت WordPress خود برای به دست آوردن بازدید بیشتر جستجو.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-create-a-table-of-content-in-wordpress-posts-and-pages/.

دیدگاهتان را بنویسید