چگونه می توان جعبه های متا سفارشی را در پست های وردپرس و انواع پست اضافه کرد

آیا می خواهید متا جعبه های سفارشی برای پست ها ، صفحات و انواع پست های وردپرس خود ایجاد کنید؟ متا جعبه های سفارشی معمولاً برای ایجاد رابط کاربری بهتر برای افزودن فیلدهای سفارشی (داده های متا) به محتوای شما استفاده می شوند. در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که جعبه متا سفارشی چیست و چگونه می توانید به راحتی متا جعبه های سفارشی را در پست های وردپرس و انواع پست اضافه کنید.

How to add custom meta boxes in WordPress posts

جعبه متای سفارشی در وردپرس چیست؟ h4>

جعبه متای سفارشی یک رابط کاربر پسندتر برای افزودن زمینه های سفارشی (داده های متا) در پست ها ، صفحات و سایر انواع پست های سفارشی شما است.

وردپرس دارای رابط کاربری آسان است که به شما کمک می کند محتوایی مانند پستها و صفحات ، یا انواع پست سفارشی .

به طور معمول ، هر نوع محتوا از محتوای واقعی و فراداده آن تشکیل شده است. متادیتا اطلاعات مربوط به آن محتوا است مانند تاریخ و زمان ، نام نویسنده ، عنوان و موارد دیگر. همچنین می توانید داده های متای خود را با استفاده از زمینه های سفارشی .

Custom fields

با این وجود افزودن فراداده با استفاده از جعبه پیش فرض فیلدهای سفارشی بسیار شهودی نیست. اینجاست که جعبه های متا سفارشی وارد می شوند.

وردپرس به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا جعبه های متا سفارشی خود را در صفحه ویرایش پست ایجاد و اضافه کنند. بدین ترتیب محبوب ترین پلاگین ها گزینه های مختلفی را در صفحه ویرایش پست شما اضافه می کنند.

به عنوان مثال ، عنوان SEO و جعبه توضیحات متا درون پلاگین Yoast SEO یک جعبه متا سفارشی است:

Category SEO Title and Meta description in Yoast SEO

با این گفته ، بیایید ببینیم چگونه می توانید به راحتی متا جعبه های سفارشی را در پست ها و انواع پست های وردپرس اضافه کنید.

ایجاد جعبه های متا سفارشی در وردپرس h4>

ابتدا کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی زمینه های سفارشی پیشرفته . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، این افزونه مورد جدیدی از منو با عنوان “زمینه های سفارشی” را به نوار مدیر WordPress شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن به صفحه فیلدهای سفارشی منتقل می شوید.

این صفحه خالی خواهد بود زیرا شما هنوز هیچ زمینه سفارشی ایجاد نکرده اید. پیش بروید و برای ادامه بر روی دکمه “افزودن جدید” کلیک کنید.

Add new custom fields group

شما به صفحه “Add New Field Group” منتقل خواهید شد.

در اینجا شما باید یک عنوان برای گروه رشته خود ارائه دهید. این عنوان به عنوان عنوان جعبه متا شما استفاده خواهد شد.

بعد از آن می توانید فیلدهای خود را اضافه کنید. برای افزودن اولین فیلد ، کافیست بر روی دکمه “+ افزودن فیلد” کلیک کنید.

Add your fist field

با این کار فرم تنظیمات قسمت نمایش داده می شود. ابتدا باید برچسب رشته خود را تهیه کنید. این برچسب در متا باکس شما قبل از قسمت نمایش داده می شود.

Creating a new field for your custom meta box

بعد از آن باید نوع قسمت را انتخاب کنید. افزونه Advanced Custom Fields به شما امکان می دهد از طیف وسیعی از گزینه ها انتخاب کنید. این شامل متن ، منطقه متن ، دکمه های رادیویی ، کادرهای انتخاب ، ویرایشگر کامل WYSIWYG ، تصاویر و موارد دیگر است.

در مرحله بعدی ، باید دستورالعمل های میدانی را ارائه دهید. این دستورالعمل ها به کاربران می گوید که چه چیزهایی را در این زمینه اضافه کنند.

در زیر آن ، گزینه های دیگری برای رشته خود پیدا خواهید کرد. شما باید این گزینه ها را به دقت بررسی کرده و متناسب با نیازهای خود تنظیم کنید.

Field settings

بعد ، روی دکمه بستن فیلد کلیک کنید تا فیلد جمع شود.

اگر می خواهید فیلدهای بیشتری به متاباکس خود اضافه کنید ، سپس روی دکمه “+ افزودن فیلد” کلیک کنید تا فیلد دیگری اضافه شود.

Close field and add another

پس از افزودن زمینه ها ، می توانید به قسمت مکان بروید. اینجا جایی است که می توانید تعیین کنید چه زمانی و کجا می خواهید متا جعبه شما نمایش داده شود.

Location rules

Advanced Custom Fields همراه با تعداد زیادی قانون از پیش تعریف شده برای انتخاب شماست. به عنوان مثال ، می توانید انواع پست ، دسته پست ، طبقه بندی ، صفحه اصلی و موارد دیگر را انتخاب کنید.

بعد ، تنظیمات گزینه meta box ارائه می شود.

ابتدا باید شماره سفارش را انتخاب کنید. اگر چند گروه زمینه برای یک مکان تعریف شده اید ، می توانید شماره سفارش را برای نمایش انتخاب کنید. اگر مطمئن نیستید ، آن را به صورت 0 بگذارید.

Meta box options

بعد ، باید موقعیت جعبه متا را در صفحه انتخاب کنید. می توانید بعد از محتوا ، قبل از محتوا یا در ستون سمت راست ، آن را نشان دهید.

در زیر آن ، باید یک سبک برای متا جعبه خود انتخاب کنید. می توانید آن را مانند سایر متا جعبه های وردپرس انتخاب کنید ، یا می توانید یکپارچه (بدون هیچ جعبه متا) را انتخاب کنید.

اگر مطمئن نیستید ، گزینه Standard (WP Meta box) را انتخاب کنید.

در آخر ، لیستی از فیلدها را که به طور معمول در صفحه ویرایش پست نمایش داده می شوند ، مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید یک قسمت خاص را در صفحه ویرایش پست خود پنهان کنید ، می توانید آن را در اینجا بررسی کنید. اگر مطمئن نیستید ، بهترین کار این است که آنها را علامت گذاری نکنید.

پس از اتمام کار ، روی دکمه انتشار کلیک کنید تا گروه رشته شما فعال شود.

Publish your field group

تبریک می گویم ، شما با موفقیت متا جعبه سفارشی خود را برای پست وردپرس یا نوع پست خود ایجاد کرده اید.

بسته به تنظیمات خود ، اکنون می توانید از پست یا نوع پست خود دیدن کنید تا متا جعبه سفارشی خود را در عمل مشاهده کنید.

Custom metabox preview

می توانید از این متا جعبه سفارشی برای افزودن داده های متا به پست یا انواع پست خود استفاده کنید. هنگام ذخیره یا انتشار پست ، این داده ها در پایگاه داده وردپرس شما ذخیره می شوند.

نمایش داده های سفارشی Meta Box خود در قالب وردپرس h4>

تاکنون ما با موفقیت یک جعبه متا سفارشی ایجاد کرده و آن را در صفحه ویرایش پست خود نمایش داده ایم. مرحله بعدی نمایش داده های ذخیره شده در آن زمینه ها در قالب وردپرس است.

ابتدا باید گروه زمینه سفارشی را که قبلاً ایجاد کرده اید ویرایش کنید. در صفحه “Edit Field Group” ، فیلدهای سفارشی و نام آنها را مشاهده خواهید کرد.

Field names

برای نمایش آنها در وب سایت خود به نام این قسمتها نیاز خواهید داشت.

Advanced Custom Fields به شما امکان می دهد این کار را به دو روش مختلف انجام دهید.

ابتدا می توانید از یک کد کوتاه برای نمایش یک قسمت سفارشی در پست خود استفاده کنید.

[acf field = "Article_byline"]

همچنین می توانید با افزودن کد به پرونده های قالب وردپرس ، آنها را نمایش دهید. اگر قبلاً چنین کاری نکرده اید ، نگاهی به راهنمای مبتدیان ما در نحوه کپی و جایگذاری کد در وردپرس .

شما باید فایل تم را در جایی که می خواهید داده های این زمینه ها را نشان دهد ، ویرایش کنید. به عنوان مثال single.php ، content.php ، page.php و غیره.

باید مطمئن شوید که کد را در حلقه وردپرس اضافه می کنید. ساده ترین راه برای اطمینان از وارد کردن کد در داخل حلقه این است که در کد خود به دنبال یک خط بروید که به این شکل باشد:

  

می توانید کد خود را بعد از این خط و قبل از خطی که حلقه به پایان می رسد ، جای گذاری کنید:

  

کد زمینه سفارشی شما چیزی شبیه به این است:

این کد داده های وارد شده به قسمت byline مقاله جعبه متای سفارشی ما را نمایش می دهد.

توجه کنید که چگونه ما کد را در یک عنوان h2 با کلاس CSS پیچیدیم. این به ما کمک می کند تا بعداً با افزودن CSS سفارشی به موضوع ما.

در اینجا مثال دیگری وجود دارد:

فراموش نکنید که نام فیلدها را با نام فیلدهای خود جایگزین کنید.

اکنون می توانید از پستی که قبلاً داده ها را در زمینه های سفارشی خود وارد کرده اید بازدید کنید. شما می توانید داده های متا سفارشی خود را نشان داده شده مشاهده کنید.

Custom fields displayed on a website

Advanced Custom Fields یک افزونه بسیار قدرتمند با گزینه های بسیار زیاد است. این آموزش فقط باعث خراش سطح می شود. اگر به کمک بیشتری احتیاج دارید ، فراموش نکنید که اسناد افزونه در مورد نحوه گسترش بیشتر آن.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید جعبه های متا سفارشی را در پست ها و انواع پست های وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-add-custom-meta-boxes-in-wordpress-posts-and-post-types/.

دیدگاهتان را بنویسید