چگونه می توان جداول را در پست ها و صفحات وردپرس اضافه کرد (بدون نیاز به HTML)

آیا می خواهید جداول را در پست ها و صفحات وردپرس اضافه کنید؟ جداول یک روش عالی برای نمایش داده ها در یک قالب قابل درک است.

در گذشته شما برای ایجاد جدول در یک پست یا صفحه وردپرس نیاز به استفاده از یک افزونه یا کد HTML داشتید.

در این مقاله ، ما به شما نحوه ایجاد جداول در پست ها و صفحات وردپرس بدون استفاده از پلاگین یا کد HTML را به شما نشان خواهیم داد. ما همچنین نحوه ایجاد جداول پیشرفته در WordPress با مرتب سازی و جستجو را توضیح خواهیم داد.

Adding tables in WordPress without writing any HTML

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.

ایجاد جداول در ویرایشگر بلوک وردپرس h4>

وردپرس افزودن جداول با استفاده از پیش فرض را آسان می کند ویرایشگر بلوک وردپرس .

به سادگی یک پست یا صفحه جدید ایجاد کنید ، یا یک پست موجود را ویرایش کنید. پس از ورود به ویرایشگر محتوا ، بر روی نماد (+) کلیک کنید تا یک بلوک جدید اضافه کنید ، سپس “Table” را انتخاب کنید.

می توانید آن را در بخش “قالب بندی” پیدا کنید ، یا می توانید “جدول” را در نوار “جستجوی یک بلوک” تایپ کنید.

Adding a 'Table' block in the WordPress block editor p >

در مرحله بعدی ، از شما خواسته می شود تعداد ستون ها و سطرهایی را برای جدول خود انتخاب کنید. هر دو رقم به طور پیش فرض برابر با 2. است

اگر 100٪ دقیقاً در مورد شمارش دقیق نیستید نگران نباشید زیرا همیشه بعداً می توانید ستون ها و ردیف های جدول را اضافه یا حذف کنید.

Type in the number of columns and rows you want for your table p >

ما جدولی با 3 ستون و 4 ردیف ایجاد کرده ایم:

Our table created using the WordPress block editor

می توانید سلول های جدول را تایپ کنید و بسته به میزان محتوا در هر یک ، اندازه آنها به طور خودکار تغییر می کند. اگر ترجیح می دهید سلول های شما از عرض ثابت باشد ، می توانید این گزینه را در سمت راست تنظیم کنید.

همچنین می توانید یک قسمت هدر جدول یا پاورقی در اینجا اضافه کنید. در مثال ما ، یک هدر برای جدول خود اضافه کرده ایم ، و همچنین رنگ زمینه را در زیر “تنظیمات رنگ” به خاکستری تنظیم کرده ایم.

Adding a header section or a background color to your table p >

اگر می خواهید یک سطر یا ستون جدید اضافه کنید ، کافیست روی یک سلول در نقطه جدول کلیک کنید که می خواهید آن را اضافه کنید. بعد ، روی دکمه “ویرایش جدول” کلیک کنید.

در اینجا ، ما یک ستون جدید در سمت راست جدول خود اضافه می کنیم:

Adding a new column to your table

همچنین می توانید ردیف ها و ستون ها را به همان روش حذف کنید. کافیست روی یک سلول در ردیف یا ستونی که می خواهید حذف کنید کلیک کنید و از منوی “ویرایش جدول” “حذف ردیف” یا “حذف ستون” را انتخاب کنید.

به طور پیش فرض ، متن در ستون های جدول شما در سمت چپ تراز می شود. با کلیک روی ستون و سپس کلیک بر روی دکمه “تغییر ترازبندی ستون” می توانید این مورد را تغییر دهید:

Changing the text alignment for your columns

در اینجا ، تراز وسط را به سه ستونی که دارای شماره هستند اعمال کرده ایم:

All 3 columns with numbers in are now centered

با کلیک روی دکمه “تغییر تراز” و انتخاب گزینه ای از لیست ، می توانید ترازبندی کل جدول خود را در پست یا صفحه تغییر دهید.

Changing the alignment of your whole table

توجه داشته باشید که این گزینه ها می توانند جدول شما را از مرزهای عادی منطقه پست شما نمایش دهند. برخی از آنها ممکن است در سایت شما عجیب به نظر برسد ، بنابراین لطفاً پیش از ارسال پست یا صفحه خود برای بررسی نحوه نمایش آنها اطمینان حاصل کنید.

در اینجا جدول ما روی “عرض گسترده” تنظیم شده است همانطور که در سایت نشان داده می شود:

A 'wide width' table that extends beyond the usual content area

همانطور که مشاهده می کنید ، آن فراتر از حاشیه چپ و راست ناحیه پست است.

ابزارهای جدول تعبیه شده در ویرایشگر گوتنبرگ انعطاف پذیری زیادی در مورد نحوه نمایش جداول خود به شما می دهند.

می توانید از آن برای نمایش داده های خود در قالب آسان قابل درک به خوانندگان استفاده کنید. با این حال بلوک جدول ویژگی های پیشرفته خاصی مانند فیلتر جستجو ، مرتب سازی سفارشی و غیره ندارد.

همچنین به شما اجازه نمی دهد به راحتی از جدول مشابه در چندین قسمت وب سایت خود مانند ابزارک های نوار کناری یا صفحات دیگر استفاده کنید.

برای ایجاد جداول پیشرفته ، باید از یک افزونه جدول WordPress استفاده کنید.

ایجاد جداول با استفاده از افزونه TablePress

TablePress بهترین جداول وردپرس است پلاگین در بازار. 100٪ رایگان است و به شما امکان می دهد جداول را به راحتی ایجاد و مدیریت کنید.

بهترین چیز این است که شما می توانید جداول خود را جداگانه ویرایش کنید و حتی تعداد زیادی ردیف اضافه کنید.

اگر از قدیمی تر ویرایشگر کلاسیک وردپرس که دارای قابلیت جداول نیست.

ابتدا باید TablePress را نصب و فعال کنید. پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

سپس یک مورد منوی TablePress را در داشبورد WordPress خود مشاهده خواهید کرد. برای ایجاد جدول جدید به TablePress »Add New بروید.

Adding a new table in TablePress

باید نام جدول خود را تایپ کنید و تصمیم بگیرید که چند ردیف و ستون می خواهید. همیشه می توانید ردیف ها و ستون های جدول را بعداً اضافه یا حذف کنید.

ما می خواهیم یک جدول با 4 ردیف و 3 ستون ایجاد کنیم:

Entering the title for your table in TablePress

بعد از اضافه کردن نام جدول ، ردیف ها و ستون ها ، جلو بروید و روی دکمه “افزودن جدول” کلیک کنید تا جدول شما ایجاد شود.

بعد ، صفحه ای با اطلاعات جدول خود و منطقه ای را می بینید که می توانید محتوا را اضافه کنید.

Editing your table details in TablePress

به سادگی داده های مورد نظر خود را در سلول های جدول خود تایپ کنید. می توانید ستون های داده را با استفاده از فلش های بالای آنها مرتب کنید. اینها به ترتیب حروف الفبا یا عددی مرتب می شوند.

Sorting your table's columns in TablePress

گزینه های پیشرفته ای در زیر منطقه “محتوای جدول” وجود دارد. در «جدول دستکاری» می توانید کارهایی مانند افزودن ، حذف و تکثیر ردیف ها را انجام دهید:

The 'Table Manipulation' section of tools

در “Table Options” ، می توانید یک سرصفحه و / یا ردیف پاورقی اضافه کنید ، که با داده ها مرتب نمی شوند. همچنین می توانید تصمیم بگیرید که نام و توضیحات جدول را در کجا نشان دهید:

The 'Table Options' section in TablePress

سرانجام ، می توانید گزینه های مختلفی را در بخش “ویژگی های کتابخانه JavaScript DataTables” تنظیم کنید. با این کار می توانید جداول پاسخگویی ایجاد کنید که توسط خوانندگان فیلتر ، جستجو و مرتب شوند.

Advanced javascript options for your table

هنگامی که از جدول خود راضی بودید ، روی “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

می توانید جدول خود را به هر پست یا صفحه اضافه کنید. کافی است کد کوتاه را به یک بلوک پاراگراف اضافه کنید یا از بلوک کد کوتاه استفاده کنید.

Adding the shortcode for your table in the block editor

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید ، کافیست کد کوتاه را مستقیماً به پست خود اضافه کنید:

Adding the shortcode for your table in the classic editor

اگر می خواهید جدول خود را در آینده تغییر دهید ، می توانید در داشبورد خود به TablePress برگردید و تغییراتی ایجاد کنید. جدول شما به طور خودکار در هر پست و صفحه ای که از آن استفاده کرده اید به روز می شود.

TablePress همچنین به شما امکان می دهد داده ها را از صفحه گسترده و پرونده های CSV وارد کنید. به همین ترتیب ، شما همچنین می توانید داده های جدول TablePress را به یک فایل CSV صادر کنید که سپس می توانید با هر برنامه صفحه گسترده ای مانند Microsoft Excel یا Google Sheets باز کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید جداول را در پست ها و صفحات وردپرس بدون استفاده از HTML اضافه کنید. همچنین ممکن است پست ما را در نحوه ایجاد خبرنامه ایمیل ، و نحوه ایجاد فرم تماس در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-add-tables-in-wordpress-posts-and-pages-no-html-required/.

دیدگاهتان را بنویسید