چگونه می توان به ویراستاران اجازه داد فقط برخی از صفحات را در وردپرس ویرایش کنند

آیا می خواهید ویرایشگران وردپرس را محدود کنید تا فقط صفحات خاصی را در وب سایت شما ویرایش کنند؟ به طور پیش فرض ، یک کاربر با مجوزهای ویرایشگر می تواند هر صفحه یا پستی را ویرایش کند. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است بخواهید ویرایشگر را از ویرایش صفحات خاص محدود کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به ویراستاران اجازه دهید فقط صفحات خاصی را در وردپرس ویرایش کنند.

Allow editor to only edit certain pages in WordPress

چرا ویرایشگران از ویرایش همه صفحات در وردپرس جلوگیری می کنند؟ h4>

وردپرس همراه با سیستم نقشها و مجوزهای کاربر. به شما امکان می دهد اضافه کردن کاربران تحت نقش های مختلف کاربر ، و هر نقش کاربر دارای قابلیت های مختلف است.

یکی از این نقشهای کاربر ویرایشگر . کاربران با نقش کاربر ویرایشگر می توانند همه عنوان پست ها و صفحات در وب سایت شما.

ساختار بسیاری از سایت های وردپرس به گونه ای است که سردبیران معمولاً مسئول محتوایی مانند مقالات و پست های وبلاگ هستند. صفحات معمولاً صفحات ایستایی هستند که اغلب تغییر نمی کنند و برای نمایش اطلاعاتی مانند اطلاعات مربوط به ما ، سیاست حفظ حریم خصوصی ، فرم تماس و موارد دیگر.

اگر نمی خواهید ویراستاران بتوانند صفحات را ویرایش کنند ، یا می خواهید آنها فقط صفحات خاصی را ویرایش کنند ، پس باید نقش کاربر ویرایشگر را در سایت خود تغییر دهید.

با این گفته ، بیایید ببینیم چگونه به ویرایشگران وردپرس اجازه می دهیم فقط صفحات خاصی را ویرایش کنند.

مرحله 1. تغییر نقش کاربر ویرایشگر در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی مدیر قابلیت پیشرفته . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی تنظیمات افزونه باید از صفحه کاربران »قابلیت ها بازدید کنید.

Select Editor user role to edit

بعد ، شما باید نقش کاربر ویرایشگر را در بخش “انتخاب نقش برای مشاهده / ویرایش” انتخاب کنید و برای ادامه بر روی دکمه “بارگیری” کلیک کنید.

اکنون این افزونه نقش کاربر Editor را بارگیری کرده و تمام مجوزها و قابلیت های نقش را نمایش می دهد.

Default capabilities of Editor user role in WordPress

در بالا ، قابلیت ویرایش و حذف پست ها و صفحات را مشاهده خواهید کرد.

باید گزینه “ویرایش دیگران” و “حذف دیگران” را برای صفحات بردارید. با برداشتن علامت این گزینه ها ویراستاران از ویرایش یا حذف صفحات ایجاد شده توسط سایر کاربران جلوگیری می کنند.

Modify editor user role

برای ذخیره تنظیمات ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” در پایین کلیک کنید.

اکنون ویرایشگران نمی توانند صفحه ای را که توسط آنها منتشر یا ایجاد نشده است ویرایش کنند.

برای اطمینان از اینکه ویراستاران قادر به ویرایش صفحات نیستند ، باید یک کاربر سرپرست را به عنوان نویسنده آن صفحات تعیین کنید.

با رفتن به صفحه Pages »All Pages و کلیک کردن روی کادر تأیید برای انتخاب همه صفحات ، می توانید این کار را انجام دهید. پس از آن شما باید “ویرایش” را در زیر منوی کشویی “Bulk Actions” انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “اعمال” کلیک کنید.

Bulk edit pages

این کادر ویرایش انبوه را بارگیری می کند ، جایی که می توانید نویسنده تمام صفحات انتخاب شده را تغییر دهید. به عنوان مدیر ، می توانید خود را به عنوان نویسنده همه صفحات یا کاربر دیگری با نقش کاربر مدیر.

Change author of all pages

برای ذخیره تغییرات فراموش نکنید که روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

اگر بیش از 20 صفحه دارید ، برای بارگیری 20 صفحه بعدی ممکن است لازم باشد روی دکمه بعدی کلیک کنید و فرایند را برای تغییر حجم عمده نویسنده برای همه صفحات تکرار کنید.

مرحله 2. اجازه به ویرایشگران برای ویرایش صفحات خاص h4>

تاکنون ویرایشگران از ویرایش هر صفحه ای در سایت وردپرس خود جلوگیری کرده اند. در صورت تمایل ، باز هم می توانید به ویراستاران اجازه دهید صفحات خاصی را ویرایش کنند.

به سادگی صفحه ای را ویرایش کنید که می خواهید ویرایشگر بتواند تغییراتی در آن ایجاد کند. بعد ، روی دکمه “گزینه های صفحه” در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید و مطمئن شوید که کادر تأیید کنار گزینه “نویسنده” علامت گذاری شده است.

Display Author meta box on page edit screen

اکنون به پایین به جعبه متا نویسنده بروید و کاربری را که می خواهید صفحه بتواند ویرایش کند انتخاب کنید.

Change page author

برای ذخیره تغییرات فراموش نکنید که روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه به ویرایشگران وردپرس اجازه دهید فقط صفحات خاصی را ویرایش کنند. همچنین ممکن است بخواهید مرحله به مرحله نهایی ما را ببینید امنیت وردپرس راهنما برای مبتدیان.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-allow-editors-to-only-edit-certain-pages-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید