چگونه می توان به موقع سرور وب سایت وردپرس خود را نظارت کرد (روش آسان)

آیا می خواهید زمان سرور سایت سایت وردپرس خود را کنترل کنید؟ مانیتورینگ بهنگام بودن سرور به شما امکان می دهد وقتی وب سایت شما خراب یا غیرقابل دسترسی است ، اعلان های هشدار دریافت کنید.

آنلاین نگه داشتن وب سایت شما اطمینان می دهد که مشتریان شما هرگز با مراجعه به وب سایت شما مشکلی نخواهند داشت. یک سایت بدون پاسخ نه تنها برای تجربه کاربر مضر است ، بلکه برای رتبه بندی SEO شما نیز مضر است.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید به راحتی زمان کارکرد سرور را در وردپرس کنترل کنید. ما چندین راه حل برای نظارت بر زمان به اشتراک خواهیم گذاشت ، و شما می توانید یکی از راه حل های مناسب برای شما را انتخاب کنید.

Monitoring your WordPress server uptime

پورت مانیتورینگ سرور وب سایت چیست؟ h4>

نظارت بر زمان کار سرور وب سایت به شما امکان می دهد تا وقفه های وب سایت خود را ردیابی کنید. در صورت بروز مشکلی در وب سایت شما ، ابزارهای نظارت بر آپ تایم سرور بلافاصله به شما اطلاع می دهند ، بنابراین می توانید بلافاصله آن را برطرف کنید.

بسیاری از میزبانی وردپرس وعده 99.9 را می دهند ٪ uptime سرور با این حال ، گاهی اوقات اینطور نیست.

بزرگترین نشانه سرویس میزبانی ضعیف این است که سرورهای آنها مرتباً خراب می شوند و برای چند دقیقه یا حتی چند ساعت پایین می مانند.

چرا شما نیاز به نظارت بر ساعت کاری سرور دارید؟

غالباً کاربران به شرکتهای میزبان وب خود اعتماد دارند و محافظان خود را از کار می اندازند. بعضی اوقات حتی ممکن است ندانید که وب سایت شما به طور خاص زمان خرابی را تجربه کرده است اگر این اتفاق در نیمه شب یا تعطیلات رخ داده باشد.

خرابی وب سایت می تواند به شدت بر کسب و کار ، اعتبار وب سایت و تجربه کاربر شما تأثیر بگذارد.

  1. زمان خرابی بیشتر به معنای از دست دادن پول است: اگر وب سایت شما برای مدت زمان طولانی غیرقابل دسترسی باشد ، به طور حتم درآمد خود را از دست خواهید داد.
  2. تجربه کاربری و شهرت برند: پایین بودن وب سایت شما به نوعی بستن درب صورت شما است حتی اگر این کار را عمداً انجام ندهید. این یک احساس بد ایجاد می کند و ممکن است مشتریان بالقوه خود را از دست دهید.
  3. تأثیر موتور جستجو: اگر وب سایت شما مرتباً خراب است ، ممکن است موتورهای جستجو تصور کنند که وب سایت شما ناچیز است یا از قوام برخوردار نیست. غالباً آنها وب سایتهایی را که قادر به نگهداری 24 ساعته 7 ساعت کاری آنها نیستند ، جریمه می کنند.

بدیهی است که شما نمی توانید فقط جلوی رایانه بنشینید و وب سایت خود را تازه کنید تا ببینید آیا وب سایت شما روشن است یا خیر.

ابزارهای بسیار عالی و رایگان وجود دارد که می توانید با استفاده از آنها به طور خودکار زمان سرور را برای وب سایت خود نظارت کنید.

این سرویس ها زمان کار سایت شما را کنترل می کنند و همچنین در صورت خراب شدن سرور ، از طریق ایمیل یا پیام کوتاه به سرعت به شما هشدار می دهند.

بیایید نگاهی به برخی از بهترین ابزارها برای نظارت بر زمان سرور برای وب سایت شما بیندازیم.

1 ساعت مانیتورینگ سرور را با ربات Uptime

کنترل کنید

ربات Uptime هر دو برنامه رایگان و پولی را برای نظارت بر زمان کارکرد سرور شما ارائه می دهد.

برنامه رایگان آنها وب سایت شما را هر 5 دقیقه و برنامه پرداختی را هر 60 ثانیه بررسی می کند. طرح پرداخت شده با قیمت 4.50 دلار در ماه (سالانه صورتحساب) شروع می شود و شامل پیامک ، تماس صوتی ، ایمیل و سایر هشدارها می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید بازدید از ربات زمان بالا a > وب سایت را فشار داده و بر روی دکمه ثبت نام کلیک کنید.

Sign up Uptime Robot

بعد ، شما باید برنامه ای برای سرویس نظارت خود انتخاب کنید.

Choose monitoring plan

پس از آن ، مراحل ثبت نام را به پایان برسانید و به داشبورد حساب Uptime Robot خود وارد شوید. از اینجا ، باید روی دکمه Add New Monitor کلیک کنید.

Add new monitor to Uptime Robot

با این کار پنجره ای ظاهر می شود که در آن شما باید یک روش نظارت (HTTP یا HTTPS) را انتخاب کنید و سپس URL وب سایت خود را اضافه کنید. در همان حالت خاص ، همچنین می توانید هشدارها را تنظیم کنید تا هنگام خراب شدن وب سایت شما ارسال شود.

Add your website

پس از اتمام کار ، روی دکمه “ایجاد نظارت” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

ربات Uptime اکنون وب سایت شما را ذخیره کرده و شروع به کنترل زمان کارکرد سرور شما می کند. آمارهای دقیق داشبورد حساب خود را مشاهده خواهید کرد و هنگام خراب شدن وب سایت ، هشدارها را دریافت خواهید کرد.

Uptime Robot dashboard stats

2. تنظیم پایش به موقع با استفاده از Pingdom

Pingdom ابزاری پرطرفدار برای نظارت بر عملکرد است که به شما امکان می دهد برای وب سایت خود مانیتورینگ زمان سرور را تنظیم کنید. Pingdom یک سرویس پولی است که برنامه های آن از 42 دلار در ماه شروع می شود. آنها همچنین یک طرح اولیه دارند که 165 دلار در سال است.

Pingdom یک پلت فرم مستحکم تر است که سرویس نظارت بیدرنگ در زمان واقعی را ارائه می دهد. آنها آمار دقیق ، گزارش ها ، نظارت از مکان های مختلف جغرافیایی و موارد دیگر را ارائه می دهند.

ابتدا باید از وب سایت Pingdom دیدن کرده و بر روی دکمه سبز برای شروع دوره آزمایشی رایگان شما.

Pingdom

از شما خواسته می شود ایمیل و گذرواژه خود را برای ایجاد یک حساب کاربری ارائه دهید. پس از آن ، از شما خواسته می شود شماره تلفن ، ایمیل ، منطقه زمانی و URL وب سایت را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که گزینه ها و عملکرد را بررسی کرده و سپس بر روی دکمه “شروع کنیم” کلیک کنید.

Pingdom account setup

Pingdom به طور خودکار نظارت را تنظیم می کند و یک هشدار آزمایشی به آدرس ایمیل شما ارسال می کند. این همه ، شما با استفاده از Pingdom با موفقیت نظارت بر زمان را برای وب سایت خود تنظیم کرده اید.

می توانید چندین هشدار و ردیابی را برای مکان های مختلف تنظیم کنید. اسناد و پشتیبانی Pingdom می تواند به شما در تنظیم این امر کمک کند ، اما رابط کاربری آنها کاملاً رو به جلو است.

Pingdom همچنین سابقه به روز بودن شما را حفظ می کند ، بنابراین می توانید عملکرد شرکت میزبانی وب خود را به مرور ارزیابی کنید.

3 بررسی اینکه وب سایت شما بالا یا پایین است h4>

اگر فقط می خواهید بدانید که آیا وب سایت شما واقعاً خراب است یا با مشکلات اینترنتی روبرو هستید ، می توانید این کار را سریعاً با استفاده از ابزار جستجوگر uptime IsItWP انجام دهید.

نگران نباشید ، به IsItWP ابزار جستجوگر وقت بروید و آدرس وب سایت خود را وارد کنید.

IsItWP Uptime Checker tool

ابزار Uptime Checker به سرعت وب سایت شما را بررسی می کند و به شما نشان می دهد وب سایت شما بالا یا پایین است.

Uptime checker tool result

وقتی وب سایت شما خراب است چه کاری باید انجام دهید؟ h4>

اگر وب سایت شما از کار افتاده است و شما باید بفهمید چه باید بکنید ، دستورالعمل های گام به گام در اینجا آمده است که باید دنبال کنید.

مرحله 1. بررسی کنید که برای همه افراد نه فقط شما

خراب است

می توانید با بررسی سایت خود با ابزار جستجوگر زمان برای IsItWP . اگر نشان می دهد وب سایت شما فعال است ، پس احتمالاً فقط اینترنت شماست.

ابتدا حافظه پنهان مرورگر خود را پاک کنید و حافظه پنهان DNS . پس از آن وب سایت را بارگیری کنید.

اگر این کار نمی کند ، می توانید از این کار را می توانید با استفاده از سرویس VPN یا حتی فقط از اینترنت تلفن همراه خود استفاده کنید.

اگر می توانید به وب سایت خود دسترسی پیدا کنید ، این بدان معناست که ISP یا شرکت میزبان شما به طور تصادفی آدرس IP شما را مسدود کرده است. برای حل این مشکل می توانید با هر دو ارائه دهنده خدمات تماس بگیرید.

اگر اخیراً تنظیمات DNS نام دامنه ، پس این همچنین می تواند به این معنی باشد که DNS در موقعیت جغرافیایی خاص شما به روز نشده است.

کارهای زیادی نمی توانید انجام دهید اما منتظر بمانید تا DNS به درستی به روز شود. این ممکن است چند ساعت تا یک روز طول بکشد.
مرحله

اگر وب سایت شما برای همه خراب است

اگر تأیید کرده اید که وب سایت شما برای همه از کار افتاده است ، باید سریعاً با ارائه دهنده میزبانی خود تماس بگیرید. آنها ممکن است با سرور خود مشکلی داشته باشند و می توانند جزئیات بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

معمولاً شرکت های میزبان به سرعت به چنین مواردی پاسخ می دهند و وب سایت شما به زودی باز خواهد گشت.

با این وجود ، اگر وب سایت شما مرتباً خراب است ، یا پاسخ رضایت بخشی از آنها دریافت نمی کنید ، به مرحله بعدی بروید.

مرحله 3. رفتن به یک ارائه دهنده میزبانی بهتر

به دلیل رقابت شدید در صنعت میزبانی ، برخی از شرکتهای کمتر شناخته شده با استفاده از فن آوری های منسوخ شده ، کارکنان غیر ماهر و خدمات نامناسب مشتری هزینه ها را کاهش می دهند.

با این وجود ، اگر وب سایت شما مرتباً خراب است و نمی توانید کارهای زیادی در این زمینه انجام دهید ، پس باید به یک ارائه دهنده میزبانی بهتر بروید.

در اینجا لیست ارائه دهندگان میزبانی قابل اعتماد وردپرس ما وجود دارد:

برای گزینه های میزبانی بیشتر ، به لیست ما با بهترین شرکت های میزبان وردپرس برای انتخاب.

در مرحله بعدی ، باید وب سایت خود را به یک میزبان جدید منتقل کنید. ما یک آموزش کامل گام به گام در مورد نحوه وب سایت خود را به یک ارائه دهنده میزبانی جدید منتقل کنید (بدون از دست دادن SEO و بدون هرگونه خرابی). p >

برخی از ارائه دهندگان مانند SiteGround و WP Engine

خدمات انتقال وب سایت رایگان را ارائه می دهد. شما فقط باید از آنها پشتیبانی بخواهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه زمان و زمان سرور را در وردپرس کنترل کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی برای جلوگیری از هر گونه خطایی مانند از دست دادن داده ها یا هک کردن.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-monitor-server-uptime-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید