چگونه می توان به طور مناسب تست سرعت وب سایت را اجرا کرد (8 بهترین ابزار)

آیا می خواهید تست سرعت وب سایت را اجرا کنید؟ بیشتر مبتدیان نمی دانند از کجا شروع کنند و در تست سرعت وب سایت خود به دنبال چه چیزی باشند.

تعداد زیادی ابزار تست سرعت وب سایت آنلاین وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. با این حال ، همه آنها نتایج را به گونه ای ارائه می دهند که برای کاربران باهوش غیر فناوری قابل درک نیست.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به درستی تست سرعت وب سایت و بهترین ابزارها برای اجرای تست های سرعت خود را انجام دهید.

Running a website speed test with proper tools

بهترین ابزار برای اجرای تست سرعت وب سایت h4>

ابزارهای تست سرعت و نظارت بر عملکرد وب سایت رایگان و پولی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. هر کدام از آنها دارای ویژگی های بسیار جالبی هستند که آنها را متمایز می کند.

نیازی نیست فقط وب سایت خود را با یک ابزار آزمایش کنید. برای دقیق بودن می توانید از چندین ابزار استفاده کنید و چندین تست را انجام دهید.

با این حال ، ما به کاربران توصیه می کنیم فقط از این ابزارها برای بهبود عملکرد وب سایت شما استفاده کنند. تلاش برای دستیابی به یک نمره یا نمره عالی در این ابزارها در اکثر موارد برای وب سایت های فعال در دنیای واقعی بسیار دشوار و کاملاً غیرممکن است.

هدف شما باید بهبود سرعت بارگذاری صفحه برای کاربران شما باشد ، بنابراین آنها می توانند از یک تجربه کاربری سریعتر و سازگار در وب سایت شما لذت ببرند.

با این گفته ، بیایید نگاهی به بهترین ابزارها برای اجرای تست سرعت وب سایت بیندازیم.

1 IsItWP ابزار تست سرعت وب سایت

IsItWP Website Speed Test Tool

IsItWP ابزار رایگان تست سرعت وب سایت مناسب ترین ابزار تست سرعت وب سایت برای مبتدیان است. به شما امکان می دهد به سرعت عملکرد وب سایت خود را بررسی کنید ، چندین آزمایش را انجام دهید و نتایج را آزمایش کنید تا بفهمید چه چیزی باعث کند شدن وب سایت شما می شود.

همچنین شما پیشنهادهای بهبود را مرتب و منظم دریافت می کنید. می توانید روی هر دسته کلیک کنید تا مراحلی را که می توانید برای عیب یابی مشکلات عملکرد برداشته باشید ، مشاهده کنید. این وب سایت همچنین پایش زمان سرور و سایر ابزارهای مفید برای دارندگان وب سایت.

2. Pingdom

Pingdom

Pingdom یکی از محبوب ترین ابزار نظارت بر عملکرد وب سایت است. استفاده از آن آسان است و به شما امکان می دهد مکان های مختلف جغرافیایی را برای اجرای آزمایشی که بسیار مفید است انتخاب کنید.

نتایج با یک نمای کلی قابل فهم ارائه می شوند ، که به دنبال آن گزارش مفصلی ارائه می شود. هنگام بارگیری ، پیشنهادهای بهبود عملکرد را در منابع بالا و جداگانه دریافت می کنید.

3. Google Pagespeed Insights

Google Pagespeed insights

Google Pagespeed Insights ابزاری برای نظارت بر عملکرد وب سایت است که توسط Google ایجاد شده است. گزارش عملکرد وب سایت را برای نمای موبایل و دسک تاپ به شما می دهد. می توانید بین این گزارش ها جابجا شوید و برخی از مشکلات را که در میان هر دو گزارش رایج است و برخی از آنها را Google توصیه می کند در نمای موبایل اصلاح شوند ، پیدا کنید.

همچنین برای هر مسئله توصیه های مفصلی دریافت می کنید که برای توسعه دهندگان مفید است. با این حال ، این ابزار برای کاربران مبتدی و غیر توسعه دهنده کمی ترسناک است.

4. GTmetrix

GTmetrix

GTmetrix یکی دیگر از ابزارهای قدرتمند تست سرعت وب سایت است. به شما امکان می دهد وب سایت خود را با استفاده از ابزارهای معروف مانند pagespeed و YSlow تست کنید. با ایجاد یک حساب کاربری می توانید موقعیت جغرافیایی و مرورگر را تغییر دهید.

گزارش های مفصل با خلاصه ای از نتایج را نشان می دهد. می توانید بین این دو ابزار جابجا شوید و توصیه ها را مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر توصیه ، جزئیات بیشتری در اختیار شما قرار می گیرد.

5. WebPageTest

WebPageTest

ابزار WebPageTest یکی دیگر از ابزارهای رایگان تست سرعت آنلاین است که می توانید از آن استفاده کنید. کمی پیشرفته تر از برخی دیگر از ابزارهای لیست ما است. با این حال ، به شما امکان می دهد برای آزمایشات خود یک مرورگر و موقعیت جغرافیایی انتخاب کنید.

به طور پیش فرض ، این تست را 3 بار انجام می دهد تا نتایج تست سرعت وب سایت شما را بدست آورد. این نمای کاملی از هر نتیجه را نشان می دهد که می توانید برای گسترش و مشاهده گزارش کامل کلیک کنید.

6. تأثیر بار

Load Impact

Load Impact نسبت به سایر ابزارهای تست سرعت وب سایت موجود در این لیست کمی متفاوت است. به شما این امکان را می دهد که ببینید وب سایت شما هنگام ورود بازدیدکنندگان بیشتر به طور هم زمان چگونه کند می شود.

این یک سرویس پولی با یک تست رایگان محدود است که به شما امکان می دهد در عرض 3 دقیقه 25 کاربر مجازی ارسال کنید. نسخه پولی به شما امکان می دهد بارهای ترافیکی بیشتری را آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تست سرعت وب سایت را آزمایش کنید ، در عین حال چگونگی تأثیر بازدید بیشتر بر وب سایت شما را آزمایش می کند.

7. روندهای برتر

Uptrends

Uptrends یکی دیگر از ابزارهای رایگان تست سرعت وب سایت است. به شما امکان می دهد یک منطقه جغرافیایی ، مرورگر را انتخاب کنید و بین تست های تلفن همراه و دسک تاپ جابجا شوید.

درک نتایج ساده و آسان است ، زیرا نمره سرعت صفحه Google شما را نیز در خلاصه نشان می دهد. برای درک جزئیات عملکرد می توانید به پایین پیمایش کنید و منابع خود را شانه بزنید.

بررسی بایت

Byte Check

Byte Check یکی دیگر از بررسی کننده های رایگان زمان پاسخ به وب سایت است. این به طور خاص برای بررسی اندازه گیری TTFB (زمان برای اولین بایت) ساخته شده است ، یعنی زمانی که وب سایت شما برای تحویل اولین بایت داده به مرورگر کاربر نیاز دارد. این یک روش بسیار م toثر برای آزمایش سریعتر میزبانی وردپرس است سرور است.

برای بررسی سرعت و عملکرد وب سایت خود می توانید از هر یک از ابزارهای ذکر شده در بالا استفاده کنید. با این حال ، به سادگی اجرای تست ها به شما کمک چندانی نخواهد کرد.

شما باید بیاموزید که چگونه این آزمایشات را به درستی اجرا کنید و از داده ها برای بهینه سازی وب سایت خود استفاده کنید.

نحوه تست صحیح سرعت وب سایت به درستی انجام می شود h4>

اجرای تست های سرعت وب سایت تضمین شده نیست که دقیقاً عملکرد وب سایت شما را نشان می دهد.

می بینید ، اینترنت مانند یک بزرگراه است. گاهی اوقات ترافیک یا ازدحام بیشتری وجود دارد که ممکن است سرعت شما را کم کند. در مواقع دیگر ، همه چیز روشن است و می توانید خیلی سریعتر از پس آن برآیید.

چندین عامل دیگر نیز وجود دارد که می تواند بر کیفیت و دقت نتایج شما تأثیر بگذارد. قبل از شروع تجزیه و تحلیل داده ها ، انجام این آزمایشات کاملاً مهم است.

بیایید ببینیم چگونه برای به دست آوردن نتایج دقیق تر ، تست سرعت وب سایت را به درستی اجرا می کنیم.

1 چند آزمون را انجام دهید h4>

عوامل متعددی وجود دارد که می تواند در آزمون شما تأثیر بگذارد. حتی اگر اکثر ابزارهای تست سرعت وب سایت با سریعترین سرعت اینترنت از ابر استفاده می کنند ، هر تست نتایج کمی متفاوت را به شما نشان می دهد.

مهمترین تفاوتی که متوجه خواهید شد مدت زمان لازم برای بارگیری کامل صفحه وب است. ما برای بدست آوردن تصویر دقیق تر ، توصیه می کنیم حداقل 3 تست را انجام دهید.

Run multiple tests

سپس می توانید یک نتیجه متوسط ​​بگیرید و با استفاده از آن تصمیم بگیرید که آیا وب سایت شما نیاز به بهبود دارد یا خیر.

2. آزمون از مکانهای مختلف جغرافیایی h4>

اگر بیشتر مشتریان شما از آسیا به وب سایت شما مراجعه می کنند ، آزمایش سرعت وب سایت با استفاده از سرورهای واقع در ایالات متحده آمریکا ایده آل نخواهد بود.

نتایج آزمون تجربه کاربری متفاوتی از آنچه کاربران واقعی شما هنگام بازدید از وب سایت شما احساس می کنند را به شما نشان می دهد.

Geo locations

به همین دلیل است که شما باید از Google Analytics برای دیدن اینکه کاربران شما از کجا آمده اند. پس از آن ، از این اطلاعات برای انتخاب یک منطقه جغرافیایی برای آزمایشات خود استفاده کنید.

به عنوان مثال ، اگر یاد گرفتید که بیشتر کاربران وب سایت شما از اروپا می آیند ، پس با انتخاب یک سرور آزمایشی در آلمان نزدیک ترین نتیجه را به شما می دهد.

اگر بازدیدکنندگان وب سایت شما از اقصی نقاط جهان هستند ، پس می توانید چندین آزمایش را انجام دهید تا بدانید که عملکرد وب سایت شما در مناطق مختلف چگونه متفاوت است.

3 اطمینان حاصل کنید که ذخیره وب سایت شما روشن است h4>

قبل از اجرای تست ها از روشن بودن حافظه پنهان وب سایت خود اطمینان حاصل کنید. به شما این امکان را می دهد که حافظه پنهان وب سایت و میزان موثر بودن آن را در بهبود عملکرد آزمایش کنید.

اکنون مسئله این است که برخی از راه حلهای ذخیره فقط در صورت درخواست کاربر از صفحه ، حافظه نهان را ذخیره می کنند. این به این معنی است که حافظه پنهان مدتی طول می کشد و ممکن است تا زمان اجرای آزمون منقضی شود.

به همین دلیل است که ما WP Rocket را توصیه می کنیم این بهترین ذخیره سازی وردپرس است افزونه که به شما امکان می دهد حافظه نهان وردپرس خود را با چند کلیک و بدون یادگیری موارد فنی راه اندازی کنید.

بهترین قسمت این است که به طور فعالانه حافظه پنهان وب سایت شما را ایجاد می کند ، که به طور قابل توجهی عملکرد وب سایت شما را بهبود می بخشد. به راهنمای ما در مورد چگونگی حافظه پنهان وردپرس را با استفاده از WP Rocket تنظیم کنید برای جزئیات بیشتر.

4. عملکرد Firewall / CDN سرویس وب سایت خود را بررسی کنید h4>

گرچه افزونه های ذخیره سازی وردپرس می توانند کارهای زیادی انجام دهند ، اما قطعاً محدودیت های خود را دارند. به عنوان مثال ، نمی تواند حملات DDOS و تلاش های بی رحمانه را مسدود کند. همچنین هیچ کاری در برابر spambots انجام نمی دهد ، این بدان معنی است که منابع سرور شما بسیار هدر می رود.

اینجا جایی است که شما به Sucuri نیاز دارید . این بهترین افزونه فایروال وردپرس که با مسدود کردن درخواست های مخرب ، عملکرد سرور شما را بهبود می بخشد.

اکنون ، به طور معمول همه پرونده های وب سایت شما از یک سرور ارائه می شوند. با افزودن MaxCDN استفاده کنید (توسط StackPath) که بهترین راه حل CDN برای مبتدیان است.

یک سرویس CDN به شما امکان می دهد از طریق شبکه ای از سرورهای پخش شده در سرتاسر جهان ، فایلهای ثابت وب سایت مانند تصاویر ، صفحه های سبک و اسکریپت ها را ارائه دهید. این باعث کاهش بار سرور در وب سایت شما ، بارگیری سریعتر آن و بهبود تجربه کاربر برای همه کاربران می شود.

روشن کردن سرویس CDN و فایروال نتایج آزمون را به طور قابل توجهی بهبود می بخشد.

درک نتایج آزمایش سرعت وب سایت h4>

مهمترین پارامتری که باید بررسی کنید مدت زمان بارگیری وب سایت شماست.

Page load time

این پارامتری است که بیشترین تأثیر را روی کاربران شما می گذارد. اگر بارگیری وب سایت شما بیشتر طول می کشد ، در این صورت ممکن است کاربران تصمیم بگیرند دکمه بازگشت را بزنند ، برداشت نامناسبی از نام تجاری شما داشته و وب سایت شما را از کیفیت پایین در نظر بگیرند.

اگر بارگیری وب سایت شما بیش از 2 ثانیه طول می کشد ، به گزارشات تحقیق نگاه کنید. دریابید که بارگیری کدامیک از منابع بیشتر طول می کشد.

معمولاً اینها تصاویر ، صفحه های سبک ، اسکریپت هایی هستند که از وب سایت های شخص ثالث بارگیری می شوند ، جاسازی ویدیو و غیره. شما می خواهید مطمئن شوید که آن تصاویر از حافظه پنهان یا سرویس CDN شما ارائه می شوند.

Looking at individual resources

همچنین می خواهید توجه داشته باشید که سرور شما برای پاسخگویی به هر درخواست چقدر زمان می برد و برای ارسال اولین بایت چه مدت زمان لازم است.

همچنین می خواهید مطمئن شوید که فشرده سازی مرورگر (که به آن فشرده سازی gzip نیز گفته می شود) کار می کند. این با فشرده سازی اندازه پرونده ها بین سرور و مرورگر کاربر کاهش می یابد.

اگر صفحه شما دارای تصاویر و فیلمهای زیادی است ، ممکن است بخواهید تکنیکهای بارگیری موکول را نیز در نظر بگیرید بارگذاری تنبل . این اجازه می دهد تا محتوا هنگامی که کاربر به پایین پیمایش می شود بارگیری شود و فقط محتوایی را که در صفحه کاربر قابل مشاهده است بارگیری کند.

مثل همیشه ، شما قطعاً می خواهید مطمئن شوید تصاویر با استفاده از Bluehost a > ، SiteGround ، و WP Engine راه حل های ذخیره اختصاصی خود را دارند. روشن کردن راه حل حافظه پنهان میزبان شما ممکن است به طور قابل توجهی نتایج TTFB را بهبود بخشد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه یک تست سرعت وب سایت را به درستی انجام دهید و بهترین ابزارها را برای اجرای تست های خود بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید قدم به قدم ما را دنبال کنید سرعت و عملکرد وردپرس راهنما برای افزایش سرعت وب سایت خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-properly-run-a-website-speed-test-best-tools/.

دیدگاهتان را بنویسید