چگونه می توان بدون از دست دادن SEO ، دو سایت وردپرس را با هم ادغام کرد

اخیراً یکی از خوانندگان ما از ما پرسید که چگونه دو سایت وردپرس را با هم ادغام کنیم؟ بعضی اوقات ممکن است چندین سایت وردپرس ایجاد کنید اما بعداً بخواهید آنها را با هم ادغام کنید. وردپرس دارای ابزارهای داخلی است تا به راحتی این کار را انجام دهید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دو سایت وردپرس را به درستی ادغام کنید.

How to merge two WordPress sites together

چرا دو سایت وردپرس را با هم ادغام کنیم؟ h4>

ادغام دو یا چند سایت وردپرس با هم می تواند دلایل زیادی داشته باشد. ممکن است بخواهید شروع یک جدید وبلاگ وردپرس با ترکیب وبلاگ های قدیمی خود تا بتوانید تمام مطالب خود را در یک مکان داشته باشید.

دلیل دیگر می تواند این باشد که یکی از وبلاگ های شما چندان خوب نیست و شما می خواهید محتوای آن را با یکی از اصلی ترین وبلاگ های خود ادغام کنید.

بیشتر کاربران سایت های وردپرس را ادغام می کنند تا زمان کمتری را صرف نگهداری جداگانه کنند نصب وردپرس . به جای اجرا ، بازاریابی ، به روزرسانی و نگهداری پشتیبان گیری از وردپرس از دو یا چند سایت ، می توانید فقط بر حفظ و رشد یک سایت وردپرس تمرکز کنید.

بیایید نگاهی به چگونگی ادغام آسان سایت های وردپرس با هم بیاندازیم.

صادرات محتوا از سایت قدیمی وردپرس h4>

به خاطر این مثال ، خواهیم گفت که شما یک سایت وردپرسی به آدرس http://oldsite.com دارید و می خواهید آن را با http://newsite.com/ ادغام کنید.

مهم: ایجاد پشتیبان گیری کامل از وردپرس از هر دو وب سایت خود. درصورتی که مشکلی پیش بیاید و بخواهید دوباره برگردید ، این کار مفید خواهد بود.

ابتدا باید از صفحه Tools »Export در داخل صفحه قسمت مدیریت سایت قدیمی وردپرس شما. این سایتی است که می خواهید با سایت جدیدتر ادغام شود.

Export content from your old WordPress site

اطمینان حاصل کنید که گزینه “All content” را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه “Download Export File” کلیک کنید.

وردپرس اکنون یک فایل XML آماده کرده و آن را به مرورگر شما ارسال می کند. شما باید این فایل را در رایانه خود ذخیره کنید زیرا در مرحله بعدی به آن نیاز دارید.

این پرونده شامل موارد زیر است:

ادغام محتوا در سایت جدید وردپرس h4>

اکنون که محتوا را از سایت قدیمی خود صادر کرده اید ، زمان ادغام آن با سایت جدید وردپرس شما فرا رسیده است.

به قسمت سرپرستی سایت مقصد بروید (سایتی که می خواهید محتوا در آن ادغام شود) و از صفحه ابزارها »وارد کردن بازدید کنید.

Install WordPress importer

این صفحه تمام ابزارهای وارداتی را که می توانید در سایت وردپرس خود نصب و اجرا کنید لیست می کند. به پایین بروید و روی پیوند “اکنون نصب شود” در WordPress کلیک کنید.

پس از نصب وارد کننده وردپرس ، برای ادامه باید روی پیوند “اجرای وارد کننده” کلیک کنید.

Run WordPress importer

بعد ، از شما خواسته می شود که فایل صادرات وردپرس را بارگذاری کنید.

باید روی دکمه “انتخاب پرونده” کلیک کنید و سپس فایل XML را که قبلاً بارگیری کرده اید انتخاب کنید.

Upload WordPress import file

برای ادامه روی دکمه “بارگذاری پرونده و وارد کردن” کلیک کنید.

اکنون وردپرس پرونده صادراتی شما را بارگذاری کرده و آن را تجزیه و تحلیل می کند. پس از آن ، شما را به صفحه تنظیمات وارد می کند.

WordPress import settings

از شما می خواهد نویسندگان را اختصاص دهید یا نویسندگان جدید ایجاد کنید.

شما می توانید محتوای وارد شده را به یک کاربر موجود در سایت وردپرس خود اختصاص دهید یا یک نویسنده جدید ایجاد کنید.

بعد ، کادر زیر گزینه “وارد کردن پیوستها” را علامت بزنید تا پیوستهای رسانه را از سایت قدیمی وردپرس خود وارد کنید.

اکنون می توانید بر روی دکمه ارسال کلیک کنید تا مرحله آخر واردات انجام شود.

اکنون وردپرس محتوا را از پرونده صادراتی شما وارد کرده و به سایت جدید وردپرس شما اضافه می کند. پس از اتمام ، پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

WordPress import finished

تنظیم هدایت ها h4>

پس از ادغام موفقیت آمیز محتوا در دو سایت وردپرس ، مرحله بعدی تنظیم مسیرهای هدایت است تا کاربرانی که از سایت قدیمی بازدید می کنند به طور خودکار به سایت جدید وردپرس هدایت شوند.

باید .htaccess را در ویرایش کنید سایت قدیمی وردپرس.

با اتصال به سایت وردپرس خود می توانید با استفاده از سرویس گیرنده FTP یا با استفاده از ابزار File Manager در میزبانی وردپرس cPanel.

پرونده .htaccess در پوشه اصلی وب سایت شما قرار دارد. اگر نمی توانید آن را پیدا کنید ، راهنمای ما را در چرا نمی توانید فایل htaccess را در سایت وردپرس خود پیدا کنید تا از آن پنهان شوید.

شما باید این کد را در بالای پرونده .htaccess قرار دهید.

# گزینه ها + لینک های FollowSymL
بازنویسی موتور روشن
RewriteRule ^ (. *) $ http://www.newsite.com/$1 [R = 301، L]

فراموش نکنید که newsite.com را با نام دامنه سایت جدید WordPress خود جایگزین کنید. تغییرات خود را ذخیره کرده و پرونده را به سرور خود بارگذاری کنید.

اکنون می توانید از هر پستی در سایت قدیمی وردپرس خود بازدید کنید و به طور خودکار به همان پست در سایت جدید هدایت می شوید.

عیب یابی پس از ادغام دو سایت وردپرس h4>

چگونه می توان دسته ها و برچسب ها را ادغام و به صورت عمده ویرایش کرد؟

ممکن است بخواهید دسته ها و برچسب ها را پس از ادغام دو سایت وردپرس پاک کنید. برای دستورالعمل های دقیق ، به آموزش ما در مورد نحوه ادغام و ویرایش عمده دسته ها در برچسب ها در وردپرس .

چگونه تصاویر گمشده را وارد کنیم؟

برای این منظور باید با ویرایش پرونده .htaccess و حذف کدی که قبلاً اضافه کرده اید ، هدایت را به طور موقت غیرفعال کنید. پس از آن می توانید دستورالعمل های راهنمای ما را در مورد چگونگی وارد کردن تصاویر خارجی در وردپرس .

پس از وارد کردن تصاویر ، تنظیم مجدد مسیرهای هدایت را فراموش نکنید.

اصلاح URL هایی که به دامنه قدیمی در پست ها و صفحات اشاره دارند

تمام پیوندهای داخلی در پست ها و صفحات وارد شده همچنان به سایت قدیمی شما هدایت می شوند. از آنجا که تنظیمات هدایت را انجام داده اید ، کاربران همچنان در پست صحیح در سایت جدید شما قرار می گیرند.

با این وجود ، شما همچنان باید URL ها را برای بهبود سئو و تجربه بهتر کاربر به روز کنید. برای دستورالعمل های گام به گام ، به آموزش ما در نحوه به روزرسانی URL ها هنگام جابجایی سایت WordPress خود .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند دو سایت وردپرس را با هم ادغام کنید. همچنین ممکن است بخواهید گام به گام ما را ببینید راهنمای SEO WordPress برای مبتدیان .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-merge-two-wordpress-sites-together-without-losing-seo/.

دیدگاهتان را بنویسید