چگونه می توان از غیرفعال کردن افزونه های وردپرس از مشتریان جلوگیری کرد

آیا می خواهید از بروز تصادفی مشتری جلوگیری کنید غیرفعال سازی افزونه های وردپرس در وب سایت؟

اگر برای مشتری وب سایت درست می کنید ، احتمالاً قبلاً یک جعبه ابزار مورد علاقه پلاگین های وردپرس که باید داشته باشید برای نصب در هر سایت همچنین می توانید قطعه کد سفارشی را در داخل پلاگین های خاص سایت برای آن سرویس گیرنده اضافه کنید.

با این حال ، مشتریان می توانند به طور تصادفی یکی از آن افزونه ها را غیرفعال کنند ، این ممکن است بر عملکرد سایت آنها تأثیر بگذارد یا حتی آن را کاملاً خراب کند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه بدون اطمینان از محدود کردن کنترل در وب سایت ، از غیرفعال کردن افزونه های وردپرس توسط مشتریان جلوگیری کنید.

How to stop clients from deactivating crucial plugins in WordPress

ما دو روش را پوشش خواهیم داد ، و شما می توانید روشی را که برای شما مناسب است انتخاب کنید. ما همچنین در مورد برخی از روشهای جایگزین بحث خواهیم کرد.

با ساده ترین گزینه شروع می کنیم.

روش 1. با استفاده از یک افزونه از غیرفعال کردن پلاگین در وردپرس جلوگیری کنید h4>

این روش آسان تر و کمتر سرزده است. همچنین به تمام کاربران دارای نقش مدیر کنترل کامل می دهد و آنها می توانند هر زمان که بخواهند آن را خاموش کنند.

اساساً ، ما از افزونه ای استفاده خواهیم کرد که پیوند “غیرفعال کردن” را از همه افزونه ها حذف می کند. کاربران هنوز هم می توانند افزونه های جدیدی نصب کنند و می توانند در هر زمان این خطر را با مسئولیت خود غیرفعال کنند.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی غیرفعال کردن پلاگین غیرفعال کردن پلاگین . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

برای پیکربندی گزینه های پلاگین ، باید به صفحه افزونه ها »تنظیمات غیرفعال سازی پلاگین بروید.

Disable Plugin Deactivation settings

نگران نباشید ، گزینه “Enable” را در کنار گزینه “Disable Plugin Deactivation” انتخاب کنید تا پیوند “Deactivate” برای همه پلاگین ها غیرفعال شود.

به صورت اختیاری ، می توانید فعال سازی افزونه را نیز غیرفعال کنید که باعث می شود کاربران دیگر پلاگین را فعال نکنند. همچنین می توانید حذف پلاگین را خاموش کرده و از نصب به روزرسانی افزونه توسط کاربران جلوگیری کنید.

توجه: هرگز نباید به روزرسانی افزونه ها را در سایت های مشتری غیرفعال کنید. این امر امنیت وردپرس را به خطر می اندازد و مشتری خود را ایجاد می کند در معرض تهدیدات امنیتی

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه “ذخیره تغییرات” کلیک کنید.

اکنون می توانید برای مشاهده عملکرد افزونه به صفحه پلاگین ها مراجعه کنید. پیوند “غیرفعال کردن” را در زیر هیچ یک از افزونه های فعال در وب سایت مشاهده نخواهید کرد.

No deactivation

این افزونه روشی آسان تر و غیرمجاز برای غیرفعال کردن گزینه غیرفعال سازی پلاگین فراهم می کند. با این حال ، مشتریان شما می توانند به سادگی به صفحه افزونه ها »تنظیمات غیرفعال سازی پلاگین رفته و این ویژگی را غیر فعال کنند.

روش 2. جلوگیری از غیرفعال سازی افزونه های خاص h4>

این روش به شما امکان می دهد از غیرفعال شدن یک افزونه یا گروهی از افزونه های خاص نصب شده در وب سایت جلوگیری کنید.

شما باید کدی را به وب سایت وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، نگاهی به راهنمای ما بیاندازید چگونه به راحتی قطعه کد را در وردپرس اضافه کنید .

ابتدا باید مکان های افزونه ای را که می خواهید غیرفعال کنید پیدا کنید. افزونه های وردپرس در پوشه wp-content در وب سایت شما ذخیره می شوند.

می توانید با اتصال به با استفاده از سرویس گیرنده FTP. در داخل پوشه افزونه ها ، پوشه های مختلفی را برای هر افزونه نصب شده در آن وب سایت مشاهده خواهید کرد.

Plugins folder

در داخل هر پوشه ، یک پرونده پلاگین نیز خواهید یافت که معمولاً به نام پلاگین نامگذاری می شود و با پسوند .php پایان می یابد.

در مرحله بعدی ، باید کد زیر را به فایل functions.php یا یک افزونه اختصاصی سایت .

add_filter ('plugin_action_links'، 'disable_plugin_deactivation'، 10، 4)؛
عملکرد disable_plugin_deactivation ($ اقدام ، $ plugin_file ، $ plugin_data ، $text) {

if (array_key_exists ('غیرفعال کردن'، $ اقدامات) && in_array ($ plugin_file، array (
'wpforms / wpforms.php' ،
'woocommerce / woocommerce.php'
)))
unset ($ اقدامات ['غیرفعال کردن']))؛
بازگشت $ اقدامات
}

همانطور که در کد بالا مشاهده می کنید ، غیرفعال سازی برای دو افزونه را غیرفعال کرده ایم ، WPForms و WooCommerce .

ما پلاگین ها را با ذکر مکان آنها در داخل پوشه پلاگین ها اضافه کرده ایم. به عنوان مثال ، wpforms/wpforms.php

فراموش نکنید که مکان پلاگین را با افزونه هایی که می خواهید محافظت کنید جایگزین کنید.

اکنون می توانید از صفحه افزونه ها دیدن کنید و متوجه خواهید شد که پیوند غیرفعال شدن در زیر آن پلاگین ها از بین رفته است.

Specific plugins protected

این روش بهتر است زیرا فقط بر افزونه های مهم تأثیر می گذارد. مشتریان شما همچنان قادر به غیرفعال کردن سایر افزونه ها ، نصب پلاگین های جدید ، حذف پلاگین ها و به روزرسانی همه افزونه ها خواهند بود.

محدود کردن دسترسی به پلاگین توسط نقش ها و مجوزهای کاربر h4>

وردپرس دارای سیستم داخلی مدیریت نقش کاربر است. نصب پیش فرض وردپرس با نقش های زیر در کاربر ارائه می شود:

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به راهنمای کامل مبتدیان برای نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس .

فقط نقش کاربر سرپرست اجازه مدیریت افزونه ها را دارد. اگر برای مشتری یک وب سایت درست می کنید ، می توانید دو حساب کاربری برای او ایجاد کنید.

یکی با امتیازات مدیر ، که به آنها امکان مدیریت وب سایت را به صورت خودکار می دهد. پس از آن ، می توانید یک حساب کاربری دوم با نقش کاربر Editor اضافه کنید. مشتریان شما می توانند از آن برای ایجاد محتوا استفاده کنند.

با این کار احتمال غیرفعال سازی تصادفی افزونه های مهم توسط آنها کاهش می یابد. باید به آنها آموزش دهید تا برای نصب به روزرسانی ها یا افزودن کاربران جدید از حساب سرپرست با دقت استفاده کنند.

به طور متناوب ، می توانید عنوان نقش کاربر سفارشی با مجموعه خاصی از مجوزها. با این روش می توانید نقش کاربری ایجاد کنید که می تواند مضامین را تغییر دهد اما نمی تواند افزونه ها را مدیریت کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه از غیرفعال کردن افزونه های وردپرس توسط مشتریان جلوگیری کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی ایجاد یک صفحه ورود وردپرس سفارشی برای مشتریان خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-disable-plugin-deactivation-from-wordpress-admin-panel/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35