چگونه قابلیت دسترسی را در سایت وردپرس خود بهبود بخشیم

آیا می خواهید قابلیت دسترسی در سایت وردپرس خود را بهبود ببخشید؟ بیشتر اوقات ، در تلاش برای ایجاد وب سایت های زیباتر ، از قابلیت دسترسی غفلت می شود. این مشکلات و تجربه بد کاربر را برای افراد دارای معلولیت ایجاد می کند. در این مقاله ، ما به شما نحوه بهبود دسترسی در سایت وردپرس خود را نشان خواهیم داد.

Improving accessibility in WordPress

قابلیت دسترسی در طراحی وب در وردپرس چیست؟ h4>

دسترس پذیری اصطلاحی است که برای توصیف تکنیک های طراحی استفاده می شود و باعث می شود یک محصول برای کاربران معلول قابل دسترسی باشد.

در طراحی وب ، برخی از بهترین روشهای متداول وجود دارد که توسط کارشناسان توصیه می شود تا وب سایتها را بیشتر در دسترس قرار دهند. بهترین روش های مشابه را می توان در وب سایت وردپرس خود نیز استفاده کرد.

با دسترسی بیشتر به وب سایت خود ، می توانید استفاده از وب سایت شما را بدون نیاز به کمک برای بسیاری از افراد آسان تر کنید.

مشکل این است که اکثر افرادی که از وردپرس استفاده می کنند اطلاعات زیادی درباره طراحی وب ، دسترسی یا استانداردهای طراحی ندارند. اکثر مردم فقط موضوعی را نصب می کنند که عالی به نظر می رسد و به آنها کمک می کند آنچه می خواهند انجام دهند. ما در WPBeginner نیز مقصر این امر هستیم ، اما در حال تلاش برای بهبود امور در سایت خود هستیم.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید دسترسی سایت WordPress خود را بدون نوشتن کدی بهبود دهید.

بهبود قابلیت دسترسی به سایت وردپرس شما h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال کردن افزونه WP Accessibility .

پس از فعال سازی ، برای پیکربندی افزونه باید به تنظیمات »دسترسی WP بروید.

WP Accessibility Settings

بخش اول حذف ویژگی عنوان از ابرهای برچسب و بایگانی ها . برخی از کارشناسان قابلیت دسترسی ویژگی Title را بی فایده می دانند. بیشتر صفحه خوان ها معمولاً ویژگی عنوان را نادیده می گیرند و در عوض متن لنگر را می خوانند.

در بخش بعدی ، می توانید پیوند جست و جو را در وب سایت خود فعال کنید. پیوند پرش به کاربران امکان می دهد مستقیماً به محتوا بپردازند. این یک ویژگی فوق العاده مفید برای افرادی است که از صفحه خوان استفاده می کنند. بدون پیوند Skiplink باید چیزهای زیادی مانند منوهای پیمایش قبل از اینکه به قسمت محتوایی برسند.

دسترسی WP انواع مختلفی از تنظیمات دسترسی را در بخش تنظیمات دسترسی دیگر ارائه می دهد. می توانید از هر گزینه استفاده کنید و ببینید آیا در سایت خود به آن نیاز دارید یا خیر.

Miscellaneous Accessibility Settings

برخی از این گزینه ها به طور پیش فرض بررسی می شوند. این گزینه ها حذف ویژگی هدف از پیوندها ، خطای جستجوی اجباری در ارسال خالی جستجو و حذف tabindex از عناصر قابل تمرکز است.

افزونه WP Accessibility با نوار ابزار قابلیت دسترسی همراه است. با فعال کردن آن ، یک نوار ابزار در وب سایت شما اضافه می شود که در آن کاربران می توانند اندازه قلم ها را تغییر دهند یا سایت شما را در حالت رنگی با کنتراست بالا مشاهده کنند.

Adding an accessibility toolbar in WordPress

سرانجام ، شما ابزار کنترل کنتراست رنگ را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از این ابزار می توانید نسبت کنتراست رنگ پیش زمینه و پس زمینه و اینکه آیا با دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب مطابقت دارد را آزمایش کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در انتخاب طرح رنگی مناسب برای سایت وردپرسی خود .

Color contrast testing tool

می توانید از رنگهای طرح زمینه خود مطلع شوید ، یا می توانید از قطره چشمی ، برنامه افزودنی انتخاب رنگ برای Google Chrome.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های قابلیت دسترسی پلاگین ، نگاهی به افزونه های دسترسی WP در وب سایت تیم دسترسی وردپرس.

امیدواریم این مقاله به شما در بهبود دسترسی سایت وردپرس کمک کرده باشد. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه افزودن پیوندهای پیمایش breadcrumb در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-improve-accessibility-on-your-wordpress-site/.

دیدگاهتان را بنویسید