چگونه رنگ و اشباع تصویر را در وردپرس برطرف کنیم

اخیراً ، یکی از خوانندگان ما راهی برای جلوگیری از از دست دادن رنگ تصویر و اشباع تصویر در وردپرس از ما خواسته است؟ این یک مشکل رایج است که بسیاری از کاربران وردپرس در هنگام بارگذاری عکس و تصاویر با آن روبرو هستند. در این مقاله ، ما به شما نحوه اصلاح رنگ تصویر و از دست دادن اشباع در وردپرس را نشان خواهیم داد.

Image color and saturation loss in WordPress

چرا برخی از تصاویر در وردپرس رنگ و اشباع خود را از دست می دهند؟ h4>

بسیاری از عکاسان با استفاده از فضای رنگی Adobe’s RGB که دارای رنگ بیشتری است ، عکس می گیرند و نتایج بسیار بهتری ارائه می دهند.

با این وجود بیشتر برنامه های وب مانند WordPress ، از فضای رنگی RGB استفاده می کنند. هنگامی که تصویر خود را بارگذاری می کنید ، وردپرس چندین اندازه تصویر . این تصاویر از فضای رنگی RGB استفاده می کنند که رنگ کمتری نسبت به قالب RGB Adobe دارد.

وردپرس همچنین از فشرده سازی بر روی تصاویر تغییر یافته استفاده می کند که همچنین ممکن است به افت کیفیت جزئی منجر شود. در اینجا چگونگی فشرده سازی تصویر jpeg وردپرس را کم یا زیاد کنید .

تصاویر گرفته شده با فضای رنگی Adobe sRGB پر جنب و جوش تر هستند و با دقت بالا رنگ ها را در تن بالا نشان می دهند. وقتی توسط وردپرس تبدیل می شود ، آن رنگ های پر جنب و جوش با زنگ های کمی خاموش جایگزین می شوند.

Color and saturation loss in WordPress

با این گفته ، بیایید ببینیم چگونه می توانیم از این رنگ تصویر و از دست دادن اشباع در وردپرس جلوگیری کنیم.

رفع از دست دادن رنگ و اشباع تصاویر در وردپرس h4>

ساده ترین راه برای رفع این مشکل این است که تصاویر خود را قبل از بارگذاری در وردپرس به فضای رنگی RGB تبدیل کنید. با استفاده از Adobe Photoshop می توان به راحتی این کار را انجام داد.

روش 1:

تصویر خود را در Adobe Photoshop باز کرده و سپس بر روی File »Save for Web… کلیک کنید.

Save for web in Adobe Photoshop

با این کار کادر محاوره ای save for web ظاهر می شود ، در اینجا می توانید کادر مورد نظر را برای تبدیل تصویر در RGB و ذخیره آن علامت بزنید. همچنین می توانید مشخصات رنگ را با تصویر خود جاسازی کنید. اگرچه تأثیر زیادی بر روی خواندن تصویر توسط مرورگرها نخواهد داشت.

Converting colors to RGB and saving for web in Adobe Photoshop

روش 2:

اگر از نتیجه روش اول راضی نیستید از این روش استفاده کنید.

در Adobe Photoshop ، به ویرایش »تنظیمات رنگ بروید. این کادر محاوره ای تنظیمات رنگ را نشان می دهد.

Changing color management policies in Adobe Photoshop

شما باید از منوی کشویی تنظیمات “North America Web / Internet” را انتخاب کنید. بعد ، در بخش سیاست های مدیریت رنگ ، RGB را به “تبدیل به RGB در حال کار” انتخاب کنید. پس از آن بر روی دکمه تأیید کلیک کنید تا تنظیمات شما ذخیره شود.

اکنون باید عکس یا تصویری را که می خواستید بارگذاری کنید باز کنید. در صورت عدم تطابق مشخصات فضای کار ، فتوشاپ هشدار نشان می دهد و از شما می پرسد که چه کاری باید انجام دهید.

Mismatch Color Profile

شما باید “تبدیل رنگ سند به فضای کار” را انتخاب کرده و سپس روی تأیید کلیک کنید. نمایه رنگ عکس شما اکنون با دقت بیشتری تبدیل شده است. اکنون می توانید تصویر را ذخیره کنید تا تغییرات خود را حفظ کنید.

مراحل کار را برای تمام تصاویری که می خواهید بارگذاری کنید تکرار کنید. اکنون می توانید با خیال راحت این تصاویر تبدیل شده را بدون هیچ گونه افت رنگ و اشباع در وردپرس بارگذاری کنید.

رفع مشکل از دست دادن رنگ و اشباع در وردپرس با GIMP

Gimp جایگزین رایگان قدرتمندی برای Adobe Photoshop است. می توانید از آن برای تبدیل فضای رنگ آپلودهای وردپرس خود استفاده کنید.

GIMP اساساً هر تصویری را که می خواهید باز کنید تشخیص می دهد تا ببینید آیا نمایه رنگی در آن تعبیه شده است. درصورتی که تصویر شما در فضای رنگی Adobe sRGB باشد ، سپس GIMP به طور خودکار یک جعبه گفتگو برای تبدیل آن به شما نشان می دهد.

GIMP detecting and suggesting to covert color space

بعضی اوقات ممکن است یک تصویر نمایه رنگی جاسازی شده نداشته باشد یا GIMP نتواند آن را به درستی بخواند. در این صورت شما باید فضای رنگ را به صورت دستی تغییر دهید.

ابتدا باید بدانید که عکس شما ممکن است از فضای رنگی استفاده کند. ما فرض می کنیم که این Adobe sRGB است ، اما می تواند متفاوت باشد. اگر مطمئن نیستید ، دستگاه دوربین خود را بررسی کنید تا از این طریق مطلع شوید.

GIMP نمایه Adobe sRGB داخلی ندارد. باید نمایه Adobe sRGB ICC را بارگیری کنید به رایانه خود بروید.

سیستم عامل خود را انتخاب کرده و سپس دستورالعمل های صفحه را دنبال کنید. شما می توانید پروفایل های ICC را در یک فایل zip بارگیری کنید. فایل zip را استخراج کرده و در داخل آن متوجه پرونده AdobeRGB1998.icc خواهید شد.

پس از بارگیری نمایه ICC. به سادگی تصویر خود را با GIMP باز کرده و بر روی تصویر »حالت» اختصاص رنگ نمایه… کلیک کنید. با این کار جعبه گفتگویی مانند این ظاهر می شود:

Assign color profile in GIMP

روی منوی کشویی کلیک کنید و سپس نمایه ICC را که قبلاً بارگیری کرده اید ، پیدا کنید. برای اعمال آن روی دکمه اختصاص کلیک کنید.

هنگامی که مشخصات رنگ را اعمال کردید ، GIMP اکنون می تواند بدون از دست دادن رنگ ، آن را با خیال راحت به RGB تبدیل کند. کافی است بر روی تصویر »حالت» تبدیل نمایه رنگی کلیک کنید

Converting color profile in GIMP

GIMP اکنون نمایه رنگ را به RGB تبدیل می کند و می توانید تصویر خود را ذخیره کنید. این فرایند را برای تصاویر دیگری که می خواهید در وردپرس بارگذاری کنید تکرار کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند رنگ تصویر و افت اشباع تصویر را در وردپرس برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در 4 روش جلوگیری از سرقت تصویر در وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-image-color-and-saturation-loss-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید