چگونه دسته بندی های فردی را به طور متفاوت در وردپرس سبک کنیم

آیا می خواهید دسته بندی ها را به صورت متفاوت در وردپرس سبک کنید؟ بیشتر تم های وردپرس برای همه صفحات بایگانی دسته ها از همان سبک استفاده می کنند. با این حال ، اگر یک وب سایت پرمحتوا داشته باشید ، می توانید سبک های مختلفی را برای به حداکثر رساندن توانایی آنها ، سبک کنید. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دسته ها را به راحتی در وردپرس سبک کنید.

How to style categories differently in WordPress

چرا دسته بندی سبک ها در وردپرس متفاوت است؟ h4>

همانطور که قبلاً گفتیم ، اکثر مضامین وردپرس از الگوی مشابهی برای هر صفحه بایگانی دسته استفاده می کنند. این به این دلیل است که توسعه دهندگان تم نمی دانند که چگونه از دسته بندی های وب سایت خود استفاده خواهید کرد و این دسته ها چگونه خواهند بود

با این وجود ، اگر یک سایت دارای محتوای غنی را اجرا می کنید ، تغییر طرح آرشیو دسته بندی می تواند تأثیر مهمی در نحوه تعامل کاربران با محتوای آن صفحه داشته باشد.

به عنوان مثال ، اگر اخبار یا سایت مجله ، سپس می توانید تبلیغات محلی را در گروه اخبار محلی نمایش دهید. شما می توانید اطلاعات مربوط به وضعیت آب و هوا را نشان دهید ، محبوب ترین داستان ها را در آن دسته نشان دهید و غیره.

با این گفته ، بیایید ببینیم چگونه دسته های مختلف را به راحتی در وردپرس سبک کنیم.

سبک بندی دسته بندی های فردی به صورت متفاوت در وردپرس h4>

روش های مختلفی برای سبک بندی دسته ها در وردپرس وجود دارد. ما دو روش مختلف برای سبک بندی دسته ها به شما نشان خواهیم داد و شما می توانید روشی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز و سطح مهارت شما باشد.

استفاده از الگوی دسته بندی واحد در قالب وردپرس h4>

مضامین وردپرس از سلسله مراتب الگوی استاندارد پیروی می کنند. بسته به نام پرونده الگو ، وردپرس می تواند به طور خودکار الگوی مناسب را برای نمایش یک صفحه انتخاب کند.

به عنوان مثال ، به دنبال فایل category.php می باشد تا صفحات بایگانی دسته ها را نمایش دهد.

وردپرس همچنین به شما امکان می دهد الگوهایی را برای دسته های جداگانه نیز ایجاد کنید. فرض کنید شما می خواهید دسته ‘Apple’ را به سبک دیگری تغییر دهید. می توانید این کار را با اضافه کردن یک پرونده الگوی جدید به موضوع خود و نامگذاری آن به عنوان category-apple.php انجام دهید.

به سایت وردپرس خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP و سپس به / wp-content / themes / your-current-theme / پوشه بروید و یک دسته پرونده جدید-apple.php ایجاد کنید. فراموش نکنید که سیب را با نام دسته بندی خود جایگزین کنید.

Creating a template for individual category in your WordPress theme

می توانید از پرونده category.php طرح زمینه خود به عنوان نقطه شروع استفاده کنید. به سادگی تمام محتوای آن را ویرایش و کپی کنید. اکنون پرونده جدید-طبقه بندی-apple.php خود را ویرایش کرده و کد آن را در آن جای گذاری کنید.

بعد از آن می توانید شروع به ایجاد تغییر در الگوی دسته شخصی خود کنید. می توانید یک نوار کناری متفاوت ایجاد کنید و از آن استفاده کنید ، آن را به صفحه تمام عرض ، افزودن پیام خوش آمد گویی یا هر چیز دیگری که می خواهید.

سبک دسته بندی های فردی در وردپرس با استفاده از CSS h4>

وردپرس به طور خودکار کلاسهای CSS را به عناصر مختلف در سراسر وب سایت شما اضافه می کنند. اینها شامل هر دو کلاس بدن و کلاس پست.

به عنوان مثال ، اگر یک صفحه بایگانی دسته را مشاهده می کنید و سپس از ابزار Inspect استفاده کنید ، کلاسهای CSS دسته و نام دسته را در برچسب بدن مشاهده خواهید کرد.

Category class added to body element by WordPress

با افزودن CSS سفارشی .

در اینجا چند نمونه CSS آورده شده است که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع استفاده کنید.

body.category-apple {
background-color: #EEE؛
background: url ("http://example.com/wp-content/uploads/2017/background.jpg") بدون تکرار ثابت شد؛
رنگ: #FFFFFF؛
}
.category-apple .site {
پس زمینه: # 232323؛
}
.category-apple a {
رنگ: #CCCCCC؛
}

فراموش نکنید که نام دسته را در کلاس CSS با نام دسته بندی خود تغییر دهید.

Changing category style using CSS

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه دسته بندی های مختلف را در وردپرس سبک کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما هک ها و افزونه های تحت جستجو برای وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-themes/how-to-style-individual-categories-differently-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید