چگونه دسترسی کتابخانه رسانه را به بارگذاریهای خود کاربر در وردپرس محدود کنیم

به طور پیش فرض ، وردپرس به نویسندگان اجازه می دهد تا همه تصاویر را در کتابخانه رسانه سایت شما مشاهده کنند. اگر تعداد زیادی از نویسندگان مهمان را دعوت کنید ، این می تواند مشکل ساز باشد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه دسترسی کتابخانه رسانه WordPress به بارگذاریهای خود کاربر را محدود کنید.

Restrict WordPress media library access to user's own uploads

چرا دسترسی کتابخانه رسانه به بارگذاریهای خود کاربر را محدود کنیم؟ h4>

وردپرس به نویسندگان اجازه می دهد تا همه پرونده ها را در کتابخانه رسانه مشاهده کند. آنها همچنین می توانند تصاویر بارگذاری شده توسط مدیر ، ویرایشگر ، یا سایر نویسندگان.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، به مقاله ما در نقش ها و مجوزهای کاربر وردپرس .

بگذارید بگوییم شما در حال ایجاد پست جدیدی برای اعلام محصول یا معامله آینده هستید. نویسندگان و نویسندگان مهمان در وب سایت شما می توانند تصاویری را که در آن مقاله بارگذاری می کنید در کتابخانه رسانه مشاهده کنند.

آپلودهای شما در پنجره “افزودن رسانه” که کاربران هنگام افزودن تصاویر به مقاله های خود مشاهده می کنند ، قابل مشاهده خواهند بود.

برای بسیاری از وب سایت ها ، این ممکن است مسئله مهمی نباشد. با این حال ، اگر وب سایت چند نویسنده ، بنابراین ممکن است بخواهید این را تغییر دهید.

بیایید نگاهی به چگونگی محدود کردن دسترسی کتابخانه رسانه به بارگذاری های خود کاربر بیندازیم.

روش 1: دسترسی کتابخانه رسانه را با استفاده از یک افزونه محدود کنید h4>

این روش آسان تر است و برای همه کاربران توصیه می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که دسترسی به کتابخانه رسانه را محدود کنید . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

این افزونه خارج از جعبه کار می کند و هیچ تنظیماتی برای پیکربندی شما وجود ندارد.

پس از فعال سازی ، سeryال کتابخانه رسانه را فیلتر می کند تا ببیند آیا کاربر فعلی مدیر یا ویرایشگر است. اگر نقش کاربر با هیچ یک از آنها مطابقت ندارد ، پس فقط آپلودهای خود کاربر را نشان می دهد.

کاربران با نقش مدیر یا ویرایشگر کاربر می توانند به طور معمول همه بارگذاری های رسانه را مشاهده کنند.

روش 2: دسترسی دستی کتابخانه رسانه را محدود کنید h4>

روش اول برای اکثر وب سایت ها کارایی دارد زیرا دسترسی به کتابخانه رسانه را محدود می کند و فقط به مدیر و ویرایشگر امکان مشاهده همه بارگذاری های رسانه را می دهد.

با این حال ، اگر می خواهید یک نقش کاربر سفارشی یا به سادگی نمی خواهید از افزونه استفاده کنید ، در عوض می توانید این روش را امتحان کنید. این کد از همان کد استفاده شده توسط افزونه استفاده می کند ، اما شما می توانید آن را برای رفع نیازهای خود اصلاح کنید.

این روش شما را ملزم می کند کدی را به پرونده های وردپرس خود اضافه کنید. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، نگاهی به راهنمای ما در نحوه کپی و جایگذاری کد در وردپرس .

شما باید کد زیر را به وردپرس خود اضافه کنید فایل functions.php یا یک افزونه اختصاصی سایت .

// دسترسی به کتابخانه رسانه را محدود کنید
 
add_filter ('ajax_query_attachments_args'، 'wpb_show_current_user_attachments')؛

تابع wpb_show_current_user_attachments ($ درخواست) {
    $ user_id = get_current_user_id ()؛
    if ($ user_id &&! current_user_can ('activ_plugins') &&! current_user_can ('edit_others_posts'
')) {
        $ query ['author'] = $ user_id؛
    }
    بازگرداندن $ درخواست
}

این کد برای بررسی اینکه آیا کاربر توانایی فعال سازی پلاگین ها یا ویرایش پست های کاربر دیگر را دارد ، از عملکرد current_user_can استفاده می کند. اگر این کار انجام نشود ، پرسش مورد استفاده برای نمایش پرونده های رسانه ای را تغییر می دهد و آن را به شناسه کاربر محدود می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه دسترسی کتابخانه رسانه WordPress به بارگذاریهای خود کاربر را محدود کنید. شاید شما هم بخواهید نویسندگان را به پست های خود محدود کنید در بخش مدیریت وردپرس.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-restrict-media-library-access-to-users-own-uploads-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید