چگونه بطور صحیح وبلاگ خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنیم

آیا می خواهید وبلاگ خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید؟ بسیاری از مبتدیان اغلب با WordPress.com به زودی به محدودیت های آن پی می برند و می خواهند به سیستم عامل WordPress.org که خود میزبان آن است ، بروند. در این راهنمای گام به گام ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به درستی وبلاگ خود را از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید.

Moving from WordPress.com to WordPress.org

چرا از WordPress.com به WordPress.org منتقل شوید h4>

WordPress.com با ایجاد یک حساب کاربری به همه افراد امکان می دهد وبلاگی را راه اندازی کنند. با این حال ، افراد مبتدی به زودی متوجه می شوند که محدودیت های زیادی در وبلاگ رایگان WordPress.com آنها وجود دارد ، از جمله توانایی محدود درآمدزایی ، نصب پلاگین ، تبلیغات شخص ثالث بر روی کاربران و غیره

به همین دلیل است که کاربران به زودی به سیستم عامل WordPress.org خود میزبان قدرتمندتر و محبوب تری روی می آورند.

برای درک تفاوتهای دو سیستم عامل ، به مقایسه کامل ما با WordPress.com vs WordPress.org .

ما توصیه می کنیم از WordPress.org استفاده کنید ، زیرا به شما امکان مالکیت کامل وب سایت و آزادی کنترل تمام ویژگی های آن را می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تمام این ویژگی ها ، به بررسی کامل وردپرس با موافقان و مخالفان.

با این گفته بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توان بلاگ خود را به درستی از WordPress.com به WordPress.org منتقل کرد.

مواردی که قبل از شروع به آن نیاز دارید h4>

برای شروع با WordPress.org خود میزبان ، به حساب میزبانی وردپرس و یک نام دامنه .

ما توصیه می کنیم از Bluehost استفاده کنید زیرا یکی از بزرگترین شرکتهای میزبان در جهان است و آنها به طور رسمی ارائه دهنده میزبانی وردپرس هستند.

آنها همچنین به کاربران WPBeginner یک نام دامنه رایگان و 60٪ تخفیف در میزبانی وب ارائه می دهند. اساساً می توانید با پرداخت 2.75 دلار در ماه شروع به کار کنید (و این شامل SSL رایگان نیز می شود).

to برای ادعا اینجا کلیک کنید پیشنهاد انحصاری Bluehost

اگر سایت وردپرس شما از قبل نام دامنه سفارشی داشته باشد ، باز هم به میزبانی وب نیاز خواهید داشت. پیش بروید و با Bluehost ثبت نام کنید و در مرحله دامنه ، دامنه وبلاگ خود را اضافه کنید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه هنگام انتقال از WordPress.com به WordPress.org بدون از دست دادن رتبه بندی جستجو در مراحل بعدی ، دامنه مشابه خود را حفظ کنید.

جدا از حساب میزبانی ، شما مطمئناً به حساب WordPress.com خود دسترسی خواهید داشت ، بنابراین می توانید به راحتی همه پست ها ، صفحات ، تصاویر ، نظرات و سایر داده های خود را به سایت خود وردپرس میزبانی کنید

پیشنهاد رایگان پاداش: از آنجا که بسیاری از شما این درخواست را کرده اید ، ما هم اکنون به عنوان بخشی از راه اندازی وبلاگ رایگان وردپرس . این بدان معنی است که یکی از اعضای تیم خبره ما کل مهاجرت را برای شما انجام می دهد (100٪ رایگان). این بدان معناست که شما می توانید بدون هیچ خطری از WordPress.com به WordPress.org تغییر وضعیت دهید.

اما اگر کسی هستید که دوست دارید خودتان یاد بگیرید و کارهایی انجام دهید ، می توانید آموزش گام به گام ما را در زیر دنبال کنید.

مرحله 1: صادرات داده از WordPress.com

ابتدا باید وارد حساب WordPress.com خود شوید و به داشبورد وبلاگ خود بروید. برای باز کردن قسمت مدیریت وبلاگ خود ، از ستون سمت چپ باید روی پیوند WP Admin کلیک کنید.

Getting to admin area in WordPress.com

بعد ، باید از صفحه ابزارها »صادرات بازدید کنید.

Export tool

با کلیک بر روی ابزار صادرات ، به صفحه جدیدی منتقل می شوید که از شما خواسته می شود بین انتقال رایگان یا هدایت شده انتخاب کنید. شما باید با کلیک روی دکمه “شروع صادرات” گزینه رایگان را انتخاب کنید.

Start export

در صفحه بعد ، از شما خواسته می شود که کدام داده را می خواهید صادر کنید. “All Content” را انتخاب کنید و دکمه بارگیری پرونده صادرات را فشار دهید.

Select all content to export

صادر کننده اکنون یک فایل XML را در رایانه شما بارگیری می کند. این فایل دارای تمام پست ها ، صفحات ، تصاویر ، نظرات ، زمینه های سفارشی ، دسته ها ، برچسب ها ، منوهای ناوبری و سایر اطلاعات شما خواهد بود.

مرحله 2: راه اندازی وردپرس h4>

اکنون که داده های WordPress.com خود را صادر کردید ، گام بعدی نصب یک نصب جدید وردپرس در میزبانی وب است.

نصب وردپرس بسیار آسان است و فقط چند کلیک طول می کشد. اگر با Bluehost ثبت نام کردید مانند آنچه در بالا ذکر کردیم ، سپس وردپرس به طور خودکار برای شما نصب می شود.

همچنین می توانید آموزش گام به گام ما را در مورد نحوه در عرض 5 دقیقه وردپرس را نصب کنید .

پس از نصب وردپرس ، زمان آن فرا رسیده است که محتوای خود را به وب سایت جدید خود وردپرس وارد کنید.

مرحله 3: وارد کردن محتوا در سایت وردپرس میزبان خود h4>

برای وارد کردن مطالب قدیمی خود از WordPress.com به سایت جدید WordPress.org خود ، باید وارد وب سایت تازه نصب شده وردپرس خود شوید منطقه مدیر . از اینجا باید به صفحه ابزارها »وارد کردن مراجعه کرده و بر روی دکمه” اکنون نصب شود “در زیر WordPress کلیک کنید.

Install WordPress importer

اکنون وردپرس واردکننده وردپرس را برای شما نصب می کند. پس از پایان کار ، برای ادامه باید روی پیوند “اجرای وارد کننده” کلیک کنید.

Run importer

شما را به صفحه ای می برد که از شما خواسته می شود فایل XML WordPress.com خود را که در مرحله 1 این آموزش بارگیری کرده اید بارگذاری کنید.

Upload import file

توجه: اگر اندازه پرونده شما بزرگتر از 2 مگابایت باشد ، دو گزینه پیش رو دارید. یکی این است که از شرکت میزبان وب خود بخواهید این محدودیت را به طور موقت افزایش دهد ، بنابراین می توانید روند کار را ادامه دهید. گزینه دیگر تقسیم پرونده شما با استفاده از تقسیم کننده پرونده WXR .

هنگام شروع وارد کردن ، شما می توانید محتوای وارد شده را به یک کاربر فعلی اختصاص دهید یا یک کاربر جدید ایجاد کنید. همچنین شما می توانید پیوست های قدیمی خود را وارد کنید. بسیار مهم است که این کادر را علامت بزنید ، بنابراین پرونده های تصویری شما به درستی وارد می شوند.

Import options

مرحله 4: وارد کردن پیوندهای Blogroll خود h4>

اگر از ویژگی پیوندها در وبلاگ WordPress.com خود برای ذخیره وبلاگ نویسی یا سایر پیوندها استفاده می کردید ، برای وارد کردن آنها باید این دستورالعمل ها را دنبال کنید. کاربرانی که از این ویژگی استفاده نمی کردند می توانند به مرحله 5 رد شوند.

پیوندهای Blogroll با فرمت OPML صادر می شود. این یک قالب XML است که به شما امکان می دهد پیوندها و دسته بندی پیوندهای خود را صادر و وارد کنید. پیوندهای WordPress.com شما دارای یک فایل OPML است که در آدرسی مانند این قرار دارد:

http://example.wordpress.com/wp-links-opml.php

زیرشاخه وبلاگ WordPress.com خود را جایگزین کنید. اگر از دامنه سفارشی با وبلاگ WordPress.com خود استفاده می کنید ، با مراجعه به URL مانند این می توانید به فایل OPML خود دسترسی پیدا کنید:

http://www.example.com/wp-links-opml.php

پرونده OPML شما در پنجره مرورگر شما باز می شود و شما باید آن را در دسک تاپ خود ذخیره کنید. CTRL + S (Command + S on Mac) را فشار دهید تا پرونده در رایانه شما ذخیره شود.

اکنون که از پیوندهای WordPress.com خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید ، مرحله بعدی وارد کردن آنها به WordPress است. با این حال ، وردپرس خود میزبان به طور پیش فرض مدیر پیوند را فعال نمی کند.

شما باید پلاگین Link Manager را نصب و فعال کنید . صفحه این افزونه می گوید که در دو سال گذشته به روز نشده است. به این دلیل که نیازی به به روزرسانی نبود و شما می توانید با اطمینان این پلاگین را نصب کنید.

پس از فعال شدن ، این افزونه مورد جدیدی را در نوار مدیریت وردپرس شما با عنوان “پیوندها” اضافه می کند.

Links manager in WordPress

سایت وردپرس شما اکنون قادر به مدیریت وبلاگ نویسی است و می توانید با خیال راحت آنها را وارد کنید. به ابزارها »وارد کردن مراجعه کرده و برای نصب وارد کننده OPML بر روی Blogroll کلیک کنید.

Blogroll Importer

پس از نصب ، به وارد کننده هدایت خواهید شد. در جایی که باید فایل OPML را که قبلاً ذخیره کرده اید بارگذاری کنید و روی دکمه وارد کردن پرونده OPML کلیک کنید.

Importing an OPML file in WordPress

اکنون وردپرس پیوندها و دسته بندی پیوندهای شما را از پرونده OPML وارد می کند. شما می توانید پیشرفت را مشاهده کنید و پس از اتمام پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

Successful completion of blogroll link import

مرحله 5: تنظیم وبلاگ WordPress.com خود به حالت خصوصی h4>

حال اگر نمی خواهید کاربران قدیمی خود را به سایت جدید خود هدایت کنید ، این آخرین مرحله شما خواهد بود.

شما باید به صفحه تنظیمات »خواندن در قسمت مدیر وبلاگ WordPress.com خود بروید. در بخش “قابلیت مشاهده سایت” ، آخرین گزینه “من می خواهم وبلاگ من خصوصی باشد ، فقط برای کاربرانی که انتخاب می کنم قابل مشاهده باشد” را انتخاب کنید.

Making a WordPress.com Blog Private

توجه: اگر مدتی است که مشغول نوشتن هستید و مخاطبان وفاداری دارید ، معنا ندارد که آنها را معلق بگذارید.

بعلاوه ، اگر وبلاگ شما برای مدتی در آن مکان حضور نداشته باشد ، احتمال ایندکس شدن آن در گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود دارد. با دنبال کردن مرحله 6 می توانید همه رتبه های موتور جستجو را حفظ کرده و به راحتی کاربران قدیمی خود را به وبلاگ جدید خود هدایت کنید (در صورت تأسیس سایت بسیار توصیه می شود).

مرحله 6: هدایت مجدد بازدیدکنندگان و حفظ سئو h4>

هدایت مجدد کاربران به مکان جدید با سرصفحه 301 یک راه حل استاندارد برای حفظ رتبه بندی جستجو هنگام انتقال یک سایت از یک مکان به مکان دیگر است. از آنجا که در WordPress.com به .htaccess دسترسی ندارید ، نمی توانید برای حفظ رتبه بندی موتور جستجو ، تغییری در خود ایجاد کنید. با این حال ، WordPress.com ویژگی ارتقا paid پولی به نام Site Redirect را ارائه می دهد که این قابلیت را فراهم می کند.

به سادگی به داشبورد وبلاگ WordPress.com بروید و روی مورد منوی تنظیمات کلیک کنید. در زیر گزینه “آدرس سایت” ، روی پیوند “تغییر مسیر” کلیک کنید.

Site redirect link

در صفحه بعد ، از شما خواسته می شود نام دامنه ای را که می خواهید بازدید کنندگان به آنجا هدایت شوند ، ارائه دهید. نام دامنه سایت WordPress.org جدید خود را وارد کنید و بر روی دکمه go کلیک کنید.

توجه: تغییر مسیر سایت یک نسخه جدید است و هزینه آن سالانه 13 دلار است. این یک تغییر مسیر 301 را اضافه می کند که بازدیدکنندگان وبلاگ WordPress.com وبلاگ شما و موتورهای جستجو را به سایت جدید شما هدایت می کند.

Purchase site redirect from WordPress.com to WordPress.org

برخی از شما می پرسند که چه مدت باید برای این ویژگی تغییر مسیر خارج از سایت هزینه پرداخت کنم؟ پاسخ برای هر زمانی است که شما می خواهید. با این حال ، ما شخصاً فکر می کنیم که 2 سال زمان کافی برای کاربران قدیمی شما برای حفظ نام دامنه جدید شما خواهد بود.

اگر دامنه ها را تغییر می دهید ، یکی دیگر از مواردی که می خواهید انجام دهید این است که همه URL های درون پست را به روز کنید. اگر هرگز پست های خود را بهم پیوند داده اید ، پس آن پیوندها باید به روز شوند. می توانید از مقاله ما در مورد نحوه هنگام جابجایی سایت WordPress خود URL ها را به روز کنید.

اگر دامنه سفارشی در WordPress.com داشتید ، دیگر لازم نیست نگران چیزی باشید. به سادگی رکورد DNS را به میزبان خود تغییر دهید و تمام مزایای SEO را حفظ خواهید کرد.

س Quesالات متداول (سQالات متداول) h4>

ما اولین نسخه این مقاله را در ژانویه 2013 نوشتیم. از آن زمان به بعد ، تعداد زیادی س greatال عالی دریافت کرده ایم. ما به بسیاری از آنها از طریق ایمیل یا نظرات پاسخ داده ایم ، بنابراین فکر کردیم خوب است که موارد محبوب را در یک مکان جمع کنیم که همه بتوانند آنها را ببینند.

با مشترکین WordPress.com من چه اتفاقی می افتد؟

خوشبختانه ، WordPress.com به شما امکان می دهد مشترکان خود را با یک شرط مهاجرت کنید. شما باید از افزونه Jetpack وی استفاده کنید که همان مشترک را اضافه می کند عملکردی که در WordPress.com داشتید. پس از نصب و فعال سازی افزونه Jetpack ، باید با WordPress.com تماس بگیرید تیم و از آنها بخواهید مشترکین را برای شما منتقل کنند. امید ما این است که در نسخه های بعدی Jetpack ، این کار راحت تر شود و کاربران بتوانند خودشان این کار را انجام دهند.

آیا می توانید به من کمک کنید تا از WordPress.com به WordPress.org به صورت رایگان منتقل شوم؟

کاملا ما مهاجرت از WordPress.com را به عنوان بخشی از خدمات راه اندازی رایگان وبلاگ WordPress ارائه می دهیم / a> اگر به کمک ما نیاز دارید ، به سادگی ثبت نام کنید. رایگان است :)

هزینه های جابجایی به WordPress.org چقدر است؟

وردپرس رایگان است. با این وجود ، حداقل میزبانی وب حداقل هزینه وجود دارد. توصیه می کنیم این مقاله را در مورد زیر بخوانید: چرا وردپرس رایگان است؟ هزینه ها و هزینه های آن چقدر است؟

من قبلاً هزینه WordPress.com را پرداخت کردم ، آیا می توانم بازپرداختی دریافت کنم؟

بله ، می توانید اگر اخیراً یک دامنه سفارشی یا یک برنامه پولی از WordPress.com خریداری کرده اید ، می توانید از آنها استرداد کامل کنید.

توجه: ثبت دامنه ظرف 48 ساعت پس از ثبت لغو می شود. برنامه ها و سایر خریدها می توانند ظرف 30 روز پس از خرید لغو شوند.

آیا تصاویر من خراب می شوند؟

نه آنها این کار را نمی کنند. هنگام انتقال با استفاده از پرونده وارد کردن ، تمام تصاویر پیوست شده بارگیری می شوند و لینک به روز می شود. اما یک نکته مهم وجود دارد که ما متوجه آن شدیم. اگر URL تصویر شما با files.wordpress.com شروع شود ، آنگاه تبدیل نخواهند شد. اگر مشاهده کردید که URL تصویر تغییر نکرده و همچنان به WordPress.com اشاره دارد ، پس توصیه می کنیم از وارد کردن تصاویر خارجی پلاگین ، و از آن مراقبت خواهد شد.

دامنه خود را از طریق WordPress.com ثبت کردم ، آیا هنوز هم می توانم نقل مکان کنم؟

بله می توانید. وردپرس معتقد است که به کاربران امکان می بخشد و به آنها امکان کنترل کامل محتوای آنها را می دهد. اگر از قبل از طریق WordPress.com یک نام دامنه دارید ، تنها چیزی که شما نیاز دارید یک حساب میزبانی وب است. ما توصیه می کنیم که با راه اندازی کنید. Bluehost یا هر یک از دیگر میزبانی وردپرس ارائه دهندگان. در مرحله ثبت نام از شما س askedال می شود که آیا دامنه ای دارید یا می خواهید دامنه جدیدی ثبت کنید. به سادگی گزینه ای را انتخاب کنید که من یک نام دامنه دارم و دامنه ای را که در WordPress.com ثبت کرده اید وارد کنید. مورد بعدی که باید انجام دهید تغییر سرورهای نام برای اشاره به ارائه دهنده میزبانی است. ما می توانیم به عنوان بخشی از سرویس راه اندازی رایگان به این موضوع کمک کنیم. همچنین می توانید از ارائه دهنده میزبانی وب خود درخواست پشتیبانی کنید.

آیا وقتی وب سایت من تغییر می کند وب سایت من خراب می شود؟

اگر این کار را به درستی انجام دهید ، نه. روشی که در بالا پیشنهاد داده ایم اطمینان حاصل می کند که وب سایت شما هرگز از بین نمی رود. اگر نگران هستید ، پس بدانید که ما برای کمک به شما هستیم. شما می توانید از سرویس نصب رایگان ما در هر زمان و هر زمان استفاده کنید. / p>

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند وبلاگ خود را به درستی از WordPress.com به WordPress.org منتقل کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست چک مهمترین کارهایی که باید بعد از نصب وردپرس انجام دهید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-properly-move-your-blog-from-wordpress-com-to-wordpress-org/.

دیدگاهتان را بنویسید