چگونه اندازه قلم را به راحتی در وردپرس تغییر دهیم

آیا می خواهید اندازه قلم را در پست ها یا صفحات وردپرس خود تغییر دهید؟

گاهی اوقات ، ممکن است بخواهید یک خط یا پاراگراف را بزرگتر کنید ، یا ممکن است بخواهید اندازه قلم کل محتوای صفحه خود را افزایش دهید.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی اندازه قلم را در وردپرس تغییر دهید. شما نه تنها نحوه تغییر اندازه قلم را در پست های وردپرس خود یاد خواهید گرفت ، بلکه همچنین نحوه انجام آن را در وب سایت خود یاد خواهید گرفت.

Change font size in WordPress

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر دستورالعمل های کتبی را ترجیح می دهید ، فقط به خواندن ادامه دهید.

روش 1: استفاده از عناوین پاراگراف h4>

بازدیدکنندگان شما فقط چند ثانیه طول می کشد تا تصمیم بگیرند که آیا می خواهند وب سایت شما را بمانند یا اینکه آن را ترک کنند. این به شما زمان بسیار کمی می دهد تا آنها را متقاعد کنید که در وب سایت شما بمانند.

استفاده از عنوان در محتوای خود راهی عالی برای جلب توجه کاربر است.

آنها به شما امکان می دهند پست ها و صفحات خود را به بخشهایی با استفاده از عناوین مختلف تقسیم کنید (که اغلب به آنها “زیر عنوان” می گویند).

عنوان ها برای سئو نیز عالی هستند. موتورهای جستجو عناوین مناسب وزن بیشتری نسبت به متن پاراگراف طبیعی دارند.

نحوه افزودن عنوان در ویرایشگر پیش فرض بلوک وردپرس

با اضافه کردن بلوک “عنوان” می توانید یک عنوان به پست ها یا صفحات خود اضافه کنید. می توانید آن را جستجو کنید یا آن را در بخش “بلوکهای مشترک” در ویرایشگر بلوک وردپرس .

Adding a heading block in Gutenberg

بلوک به عنوان شماره 2 پیش فرض قرار می گیرد. به طور معمول ، منطقی است که برای عنوان های زیر عنوان خود را با عنوان 2 بچسبانید. اگر می خواهید این مورد را تغییر دهید ، می توانید روی منوی کشویی “H2” کلیک کنید تا اندازه دیگری را انتخاب کنید.

Selecting your Heading size in the block editor

متناوباً ، می توانید این مورد را در تنظیمات بلوک در سمت راست صفحه تغییر دهید. همچنین می توانید در اینجا رنگ عنوان را تغییر دهید.

نحوه افزودن عنوان در ویرایشگر Classic قدیمی

اگر هنوز از قدیمی ترها استفاده می کنید ویرایشگر کلاسیک در وردپرس ، سپس می توانید عناوین را با استفاده از کشویی “پاراگراف” اضافه کنید.

فقط متنی را که می خواهید به عنوان تبدیل شود ، برجسته کنید ، روی کشویی «پاراگراف» کلیک کنید و اندازه عنوان خود را انتخاب کنید.

Creating a heading by clicking on the Paragraph drop-down in the classic editor

اندازه ها و رنگ های سبک های مختلف عنوان توسط صفحه سبک موضوع شما (style.css) کنترل می شوند.

اگر از ، بنابراین ممکن است گزینه تغییر این تنظیمات را در بخش ظاهر »سفارشی داشته باشید.

استفاده از عناوین فرعی در مقاله های شما باعث می شود خوانندگان راحت آنچه را که به آنها می گویید دنبال کنند. در عین حال ، این امر باعث می شود پست های WordPress SEO دوستانه

روش 2: تغییر اندازه متن در ویرایشگر بلوک h4>

اگر می خواهید یک پاراگراف یا حتی کل پست خود را با قلم بزرگتری داشته باشید ، چه می کنید؟ با استفاده از ویرایشگر پیش فرض بلوک وردپرس می توانید این کار را به راحتی انجام دهید.

فقط روی هر بلوک پاراگراف کلیک کنید ، سپس اندازه قلم را در قسمت “تنظیمات متن” در سمت راست انتخاب کنید.

Changing the text size of a paragraph block

می توانید از کشویی انتخاب کنید ، که کوچک ، عادی ، متوسط ​​، بزرگ و بزرگ را پوشش می دهد. اگر نظر خود را تغییر دادید ، فقط روی دکمه “بازنشانی” کلیک کنید تا پاراگراف خود را به متن پیش فرض تنظیم کنید.

همچنین گزینه “سفارشی” وجود دارد که در آن می توانید اندازه پیکسل مورد نظر خود را تایپ کنید. در صورت تمایل ، می توانید یک درپوش بزرگ را نیز تنظیم کنید که در ابتدای پاراگراف شما ظاهر شود.

این گزینه ها در ویرایشگر کلاسیک قدیمی برای WordPress در دسترس نیستند. اگر می خواهید از آنها استفاده کنید ، پس به ساخت سوییچ فکر کنید. آموزش ما در مورد نحوه استفاده از ویرایشگر جدید بلوک وردپرس به شما کمک خواهد کرد.

اگر مصمم هستید که از ویرایشگر کلاسیک پیروی کنید ، این گزینه بعدی برای شما مناسب است.

روش 3: تغییر اندازه قلم با استفاده از افزونه پیشرفته TinyMCE

TinyMCE Advanced یک افزونه وردپرس است که به شما امکان کنترل بیشتر اندازه قلم ها و قالب بندی متن و همچنین طیف وسیعی از ویژگی های دیگر را می دهد.

این مورد به ویژه در ویرایشگر کلاسیک قدیمی بسیار مفید است ، اما با ویرایشگر بلوک نیز کار می کند. این یک بلوک جدید به نام “Classic Paragraph” اضافه می کند که دارای تمام کنترل های TinyMCE است.

برای استفاده از آن ، ابتدا باید TinyMCE Advanced . اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را انجام دهید ، راهنمای گام به گام ما را در نحوه نصب افزونه وردپرس .

برای پیکربندی تنظیمات ویرایشگر ، به تنظیمات »TinyMCE Advanced بروید. اینجاست که می توانید دکمه هایی را که می خواهید در نوار ابزار TinyMCE Advanced استفاده کنید تنظیم کنید.

اگر از آن با ویرایشگر Classic استفاده می کنید ، باید ببینید که در TinyMCE کشوی ‘اندازه قلم’ به طور پیش فرض در ردیف دوم آیکون ها فعال است.

اگر می خواهید با کشیدن آن به سمت بالا ، آن را به ردیف اول منتقل کنید.

The font sizes drop-down button on the TinyMCE Advanced menu for the classic editor

اگر از ویرایشگر بلوک استفاده می کنید ، باید صفحه را به پایین اسکرول کنید و با کشیدن و انداختن آن کشویی اندازه های قلم را به نوار ابزار اضافه کنید:

Adding the font sizes button to the TinyMCE Advanced block toolbar p >

مطمئن شوید که روی “ذخیره تغییرات” در پایین صفحه کلیک کنید.

برای دیدن دکمه در عمل ، یک پست جدید ایجاد کنید یا یک پست موجود را ویرایش کنید.

در ویرایشگر بلوک ، اکنون گزینه افزودن بلوک “Classic Paragraph” را خواهید داشت. دارای کنترل های پیشرفته TinyMCE است ، مانند این:

The Classic Paragraph block in the block editor, added by the TinyMCE Advanced plugin

در ویرایشگر کلاسیک ، نوارابزارهای TinyMCE Advanced با کشویی اندازه قلم را مشاهده خواهید کرد:

Changing the font size using the TinyMCE Advanced editor

از کشویی می توانید هر اندازه قلم را انتخاب کنید.

توجه: این گزینه به اندازه ویرایشگر بلوک وردپرس به شما امکان نمی دهد و نمی توانید اندازه قلم خود را تایپ کنید.

روش 4: تغییر اندازه قلم سایت با استفاده از CSS h4>

اگر هر بار که یک پست را ویرایش می کنید ، اندازه قلم را تغییر می دهید ، ممکن است بخواهید با تغییر دائمی آن در طرح زمینه ، کار را آسان کنید.

خبر خوب این است که می توانید اندازه پاراگراف پیش فرض را در کل سایت خود تغییر دهید. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از Customizer Theme در بخش ظاهر” سفارشی .

برخی از تم های وردپرس ممکن است گزینه ای برای تغییر اندازه قلم برای شما فراهم کنند. اگر می توانید این گزینه را پیدا کنید ، می توانید بدون نوشتن کد CSS از آن استفاده کنید.

با این وجود ، اگر موضوع شما از آن ویژگی برخوردار نیست ، پس می توانید CSS سفارشی را اضافه کنیم تا قوانین اندازه قلم خود را اضافه کنید.

به سادگی بر روی گزینه ‘Additional CSS’ در تنظیم کننده تم کلیک کنید. اینجاست که می توانید تمام کد های CSS سفارشی خود را ذخیره کنید.

Using the Customizer to add CSS code to your site

اکنون در کادر نوشتاری CSS اضافی ، به سادگی کد CSS خود را اضافه کنید. در این مثال ، ما اندازه قلم را به “16px” تغییر می دهیم ، شما می توانید اندازه قلم دیگری را انتخاب کنید.

پ {
اندازه قلم: 16px؛
}

بلافاصله تغییرات را در پیش نمایش در سمت راست صفحه مشاهده خواهید کرد. اگر از اندازه قلم راضی هستید ، روی دکمه “انتشار” در بالای صفحه خود کلیک کنید تا زنده شود.

توجه: CSS سفارشی شما فقط در موضوعی که استفاده می کنید اعمال می شود. اگر بعداً گزینه به طرح زمینه دیگری از وردپرس بروید ، باید آن را دوباره در Customizer کپی و پیست کنید.

کد بالا فقط مربوط به متن پاراگراف است. اگر می خواهید اندازه قلم همه زیر عنوان های h2 را تغییر دهید ، چه می کنید؟

به سادگی کد بالا را تغییر دهید تا عنصر h2 را در موضوع خود مانند این هدف قرار دهید:

h2 {
اندازه قلم: 32px؛
}

با تغییر h2 به h3 ، h4 یا h5 می توانید همین کار را با عناوین دیگر نیز انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید که چگونه اندازه قلم را به راحتی در وردپرس تغییر دهید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در نحوه استفاده از قلم های سفارشی در وردپرس یا لیست بهترین افزونه های صفحه ساز WordPress and drag & drop .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-change-the-font-size-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید