چگونه ابزارهای ناخواسته را در وردپرس غیرفعال کنیم

آیا می خواهید ابزارک های استفاده نشده را در وردپرس غیرفعال کنید؟ صفحه ابزارک ها در وردپرس تمام ابزارک هایی را که می توانید به طرح زمینه خود اضافه کنید به شما نشان می دهد. مشکل این است که تعداد زیادی ویجت صفحه را بهم ریخته و ممکن است نیازی به همه آنها نباشد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه یک ابزارک ناخواسته را در وردپرس غیرفعال کنید.

Remove unwanted widgets in WordPress

چرا ابزارک های ناخواسته را در وردپرس غیرفعال کنید؟ h4>

ابزارکها عناصری هستند که می توانید به سایت یا مناطق آماده ویجت. وردپرس دارای چندین ابزارک پیش فرض خاص خود است و موارد دیگر افزونه های وردپرس ممکن است ابزارک های خاص خود را نیز اضافه کنند.

همه این ابزارک ها در صفحه Appearance »Widget ها قابل مشاهده هستند. با این حال ، متوجه خواهید شد که برخی از این ابزارک ها بسیار مفید نیستند و احتمالاً هرگز از آنها در وب سایت خود استفاده نخواهید کرد.

اگر از افزونه هایی استفاده می کنید که ابزارک های خاص خود را نیز اضافه می کنند ، به زودی صفحه ویجت ها یک اختلال بزرگ به وجود می آورند و یافتن ابزارک هایی که می خواهید واقعاً استفاده کنید دشوار است.

بیایید ببینیم چگونه می توان با غیرفعال کردن ابزارک های ناخواسته در وردپرس ، صفحه ویجت را به راحتی تمیز کرد.

غیرفعال کردن ابزارک های ناخواسته در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی WP Widget Disable plugin. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

برای پیکربندی تنظیمات افزونه ، باید از صفحه Appearance »Disable Widgets بازدید کنید.

Disable widgets settings

صفحه تنظیمات به دو زبانه تقسیم شده است. ابتدا باید ابزارک های نوار کناری را که می خواهید غیرفعال شود انتخاب کنید. به سادگی کادر کنار ابزارک هایی را که نمی خواهید استفاده کنید علامت بزنید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون می توانید به صفحه Appearance »ابزارک ها مراجعه کنید تا تفاوت را مشاهده کنید. همه ابزارک های انتخاب شده دیگر در صفحه ابزارک ها قابل مشاهده نخواهند بود.

Cleaned up widgets screen in WordPress

وردپرس همچنین چندین ابزارک را در صفحه داشبورد نمایش می دهد. برخی از افزونه ها و تم ها همچنین ممکن است ابزارک های خاص خود را به داشبورد وردپرس شما اضافه کنند.

به طور معمول ، می توانید صفحه داشبورد را با کلیک کردن بر روی گزینه های صفحه تمیز کنید > را فشار دهید و علامت ابزارک هایی را که نمی خواهید مشاهده کنید بردارید.

Cleaning up dashbaord screen in WordPress

با این حال ، انجام این کار به شما و سایر کاربران سایت شما این امکان را می دهد که به سادگی بر روی دکمه گزینه های صفحه کلیک کرده و آن ابزارک ها را دوباره نمایش دهید.

افزونه WP Widget Disable به شما امکان می دهد ابزارک های داشبورد را حتی از فهرست گزینه های صفحه پنهان کنید.

به صفحه ظاهر »غیرفعال کردن ابزارک ها بروید و روی برگه ابزارکهای داشبورد کلیک کنید.

ابزارک هایی را که می خواهید از صفحه داشبورد پنهان شوند انتخاب کنید و برای ذخیره تنظیمات خود ، روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

اکنون می توانید از صفحه داشبورد دیدن کنید تا آن را در عمل مشاهده کنید.

Disabled dashboard widgets in WordPress

متوجه خواهید شد که ابزارک هایی که برای حذف انتخاب کرده اید دیگر در داشبورد یا داخل منوی گزینه های صفحه قابل مشاهده نیستند. همچنین می توانید ابزارک داشبورد وردپرس سفارشی برای نمایش در داشبورد.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه ابزارهای ناخواسته را در وردپرس غیرفعال کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در مورد چگونگی عنوان موارد غیرضروری را از قسمت مدیریت وردپرس مخفی کنید .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-disable-unwanted-widgets-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید