چه ، چرا و چگونه فرمت های ارسال در وردپرس 3.1

فرمت های ارسال یکی از هیجان انگیز ویژگی های موجود در وردپرس 3.1 . اما بیشتر مبتدیان نمی دانند قالب های پست چیست ، چرا باید برای شما مهم باشند و چگونه می توانید از این ویژگی عالی بهره ببرید. خوب پس از مرور نسخه آلفای وردپرس 3.1 ، ما تصمیم گرفتیم که ویژگی های قالب های Post را که در وردپرس 3.1 وجود دارد ، چرا و چرا و چگونه توضیح دهیم.

قالب های ارسال چیست؟ h2>

قالب های ارسال اطلاعات متا هستند که می توانند توسط تم ها برای سفارشی سازی ارائه یک پست استفاده شوند. خوب ، اکنون در قالب پست ساده انگلیسی ، روشی برای سبک کردن یک پست خاص وجود دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید نمایش “قالب” یک پست خاص را تعیین کنید. این ویژگی جنبه میکروبلاگ نویسی وردپرس را گسترش می دهد زیرا اکنون می توانید فیلم ها ، پیوندها ، تصاویر ، فایلهای دیداری ، نقل قول ها ، وضعیت ها و … را همه در یک مکان داشته باشید و بهترین قسمت این است که بر اساس آن سبک می شود.

نمونه هایی از کاربرد h3>

بیایید نگاهی به جستجو در وبلاگ رسمی وردپرس بیندازیم. آنها دو نوع سبک ارسال در صفحه اصلی دارند. یکی از آنها یک پست کامل است که مانند هر وبلاگ دیگری یک گزیده را نمایش می دهد. اما آنچه جالب است این است که آنها سبک خاصی از پست را دارند که پیوندهای خارجی به سایر پست های وبلاگ است که از نظر آنها برای خوانندگانشان مفید است.

Digging into WordPress Example Usage of Post Formats

وبلاگ نویسی به معنای به اشتراک گذاری منابع است ، و اغلب این موردی است که وبلاگ نویس می خواهد فقط به یک منبع خارجی پیوند دهد زیرا آن را برای خوانندگان خود مفید می داند. مشکل اصلی که آنها با آن روبرو هستند این است که آنها مجبور به ارسال یک پست جدید هستند تا فقط به خوانندگان بگویند که به سایت دیگری بروند. این باعث ایجاد سردرگمی برای کاربر نهایی می شود زیرا آنها نمی دانند این نوع پست چیست. غالباً ، کاربر برای دیدن اینکه نویسنده می خواهد پیوند خارجی را مشاهده کند ، باید روی نمای کامل پست کلیک کند. حتی اگر ترفندهایی مانند این یکی ، که به شما امکان می دهد از عناوین پست ها به پیوندهای خارجی پیوند دهید ، این مسئله با فرمت پست همه را برطرف می کند. طراحان تم می توانند “قالب های پیوند” را به گونه ای متفاوت نمایش دهند که جف استار برای جستجو در وردپرس .

توصیف قدرت این ویژگی بیش از حد است. زیرا اکنون می توانید پست های کوتاه وضعیتی را مانند آنچه در توییتر می نویسید بنویسید و بدون اینکه کار زیادی انجام دهید ، سبک آن متفاوت است. اگر پیشنهادی را پیدا کردید که دوست دارید ، می توانید آن را به اشتراک بگذارید و با یک کلیک برجسته شوید. نکته اصلی این است که ویژگی “قالب های ارسال” وردپرس را به یک پلت فرم وبلاگ نویسی کامل تر تبدیل می کند.

چرا می خواهید از قالب های ارسال استفاده کنید؟ h2>

قالب های ارسال جایگزین نیاز به استفاده از دسته ها برای تحقق بخشیدن به ویژگی های یکسان سبک می شود. تا پیش از این ، توسعه دهندگان برای دستیابی به این اثر ، دسته بندی های وردپرس را هک می کردند که در نهایت ایجاد سر و صدا و سردرگمی زیادی برای وبلاگ نویسان جدید است. استفاده از قالب های پست نه تنها از نظر دسته بندی باعث بهم ریختگی می شود ، بلکه وبلاگ شما را در بین تم هایی که از آن قالب ها پشتیبانی می کنند قابل حمل می کند.

همچنین باعث می شود وبلاگ شما برای خوانندگانتان کاربرپسندتر باشد زیرا کاربر شما دقیقاً می داند چه نوع پستی را مشاهده می کند. علاوه بر این ، وبلاگ شما را سرزنده تر خواهد کرد زیرا سبک های مختلفی از ارسال در صفحه وبلاگ خود خواهید داشت. در حال حاضر ، بیشتر نمایش پست های وبلاگ بسیار کسل کننده به نظر می رسد زیرا همه پست ها شبیه به هم هستند. قالب های ارسال شده خلا much مورد نیاز سایت های دارای وردپرس را پر می کند.

نحوه افزودن و استفاده از قالب های Post در WordPress 3.1

درست مانند ارسال تصاویر کوچک ، منوها ، پیش زمینه های سفارشی ، و هدرهای سفارشی ، قالب های پست نیز یک ویژگی فعال شده با موضوع باشد. معنی این امر این است که این ویژگی فقط در صورت سازگاری موضوع شما در دسترس خواهد بود.

هشدار: برای دنبال کردن این آموزش باید HTML ، CSS و عملکردهای حلقه وردپرس را درک کافی داشته باشید.

برای فعال کردن “قالب های ارسال” در وردپرس 3.1 ، باید فایل توابع خود را باز کنید و کد زیر را وارد کنید:

 add_theme_support ("پس فرمت ها" ، آرایه ("کنار" ، "گالری"))؛ 

توجه: کنار ، و گالری تنها قالب های ارسال موجود نیست. لیست موجود از قالب های ارسال عبارتند از:

  • کنار – به طور معمول بدون عنوان سبک می شود. مشابه به روزرسانی وضعیت فیس بوک.
  • چت – متن چت.
  • گالری – گالری تصاویر.
  • پیوند – پیوند به سایت دیگری.
  • تصویر – یک تصویر واحد.
  • نقل قول – نقل قول.
  • status – به روزرسانی وضعیت کوتاه ، معمولاً به 140 نویسه محدود می شود. مشابه به روزرسانی وضعیت توییتر.
  • ویدیو – یک ویدئو منفرد.

برای لیست کامل قالبهای ارسال ، به WordPress Codex a مراجعه کنید >.

هنگامی که این کد را اضافه کردید ، یک قسمت جدید در صفحه نوشتن پست خود در ستون سمت راست جایی که مشاهده می کنید مشاهده خواهید کرد.

Post Format Option in Post Write Panel

با نوشتن پست ، می توانید قالب را تغییر دهید و انتشار را فشار دهید. به شما این امکان را می دهد که پست خود را به شکلی از پیش طراحی شده نمایش دهید.

اما صبر کنید ، ما هنوز این قالبهای ارسال از قبل مدل شده را در هیچ کجای طرح زمینه خود مشخص نکرده ایم. بنابراین در حال حاضر ، حتی اگر قالب را در صفحه ارسال وردپرس خود انتخاب کنید ، تفاوتی ایجاد نمی کند زیرا موضوع شما نمی داند که چگونه آن را نمایش دهد. برای این منظور ، باید حلقه ارسال خود را ویرایش کنیم.

ما قصد داریم از برچسب شرطی استفاده کنیم: دارای_فرمت_پست_قبل ())/

 if (has_post_format ("کنار")) {
  // کد برای نمایش پست فرمت کنار در اینجا
} other if (has_post_format ("گالری")) {
   // مواردی برای نمایش پست قالب گالری در اینجا
} other if (has_post_format ("پیوند")) {
   // موارد برای نمایش پست قالب قالب در اینجا
} دیگری {
   // کد برای نمایش پست با فرمت عادی در اینجا
} 

حالا منتظر چی هستی؟ شروع به آماده سازی خود برای این ویژگی عالی کنید. ما فقط می توانیم تصور کنیم که وردپرس بیشتر و بیشتر به عنوان یک پلت فرم میکرو وبلاگ نویسی با مضامین جدید استفاده می شود. با استفاده از این ویژگی.

مطالب اضافی: h4>

قالب های ارسال Wordx Codex
انواع پست ها و قالب ها و طبقه بندی ها ، آه!
ارسال قالب ها در مقابل انواع پست سفارشی

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-themes/what-whys-and-how-tos-of-post-formats-in-wordpress-3-1/.

دیدگاهتان را بنویسید