وردپرس 5.5. چه خبر؟

آلا رود
13.08.2020
0
2009
7 دقیقه برای خواندن


انتشار وردپرس 5.5 در 11 آگوست برگزار شد و دومین نسخه اصلی سال 2020 است. درباره اولین به روزرسانی در مقاله قبلی . نسخه به روز شده شامل پیشرفت های بسیاری است که بسیاری از آنها مربوط به ویرایشگر بلوک وردپرس است. همچنین شامل برخی از ویژگی های بسیار پیش بینی شده است که در این نسخه برای اولین بار ارائه خواهد شد.

مهم: به یاد داشته باشید قبل از شروع به روزرسانی ، یک نسخه پشتیبان کامل از وردپرس ایجاد کنید.

ترجمه نظر از wpbeginner.com.

ویرایشگر مسدود شده وردپرس 5.5 بهبود یافته

Block Editor جایی است که شما بیشتر وقت خود را صرف ایجاد محتوای وبلاگ وردپرس می کنید. هر نسخه وردپرس بهبودهایی را در ویرایشگر بلوک ایجاد می کند. برای کمک به شما در استفاده موثرتر از ویرایشگر بلوک ، تغییرات قابل توجهی در وردپرس 5.5 اعمال شده است. wordpress 5.5

کاتالوگ بلوک مجتمع h2>

وردپرس 5.5 اکنون با یک پوشه داخلی تعبیه شده است. این بدان معنی است که اگر می خواهید بلوکی اضافه کنید که در سایت شما نیست ، به طور خودکار پیشنهادهایی را از فهرست بلوک مشاهده خواهید کرد.

Block Directory اساساً مجموعه ای از افزونه های وردپرس است که به شما امکان می دهد انواع مختلف بلوک را به سایت خود اضافه کنید. این شامل افزونه های کتابخانه بلوک نیست که همراه با چندین بلوک مفید وردپرس است که می توانید بلافاصله با نصب یک پلاگین از آنها استفاده کنید.

تغییراتی در رابط کاربری در ویرایشگر بلوک

قابل توجه ترین ویژگی وردپرس 5.5 ، بهبودهای بصری در ویرایشگر بلوک است. مرزها و برجسته سازی بهبود یافته برای دسترسی بیشتر به ویرایشگر بلوک. wordpress 5.5

دکمه Add New Block (+) اکنون بیشتر دیده می شود و بیشتر شبیه دکمه ای با پس زمینه سیاه است.

در حال ویرایش تصویر در داخل ویرایشگر بلوک h2>

وردپرس 5.5 به کاربران امکان ویرایش تصاویر درون ویرایشگر بلوک را می دهد. بدون ترک ویرایشگر پست می توانید ارتفاع ، عرض ، نسبت ابعاد ، برش و چرخش تصویر را تنظیم کنید.
wordpress 5.5

البته ، شما هنوز هم می توانید ویرایش اولیه تصویر را در کتابخانه خود انجام دهید. با این حال ، ویرایش تصویر درون خطی اکنون به کاربران جدید کمک می کند تا به راحتی این گزینه های ویرایش داخلی را کشف کنند.

بلوک الگوها h2>

وردپرس 5.5 ویژگی جدیدی را اضافه می کند – قالب های بلوک. اینها معمولاً از بلوک های از پیش پیکربندی شده ای استفاده می شوند که می توانید فوراً اضافه کنید.

به شما این امکان را می دهد تا با حفظ سبک ثابت در سایت خود ، به سرعت صفحه آرایی ایجاد کنید. برخی از آنها از قبل در نسخه 5.5 موجود هستند. وقتی تم ها و افزونه های وردپرس الگوهای بلوک خود را ثبت می کنند ، موارد بیشتری در دسترس خواهد بود.

مسیریابی و حرکت بلوک بهبود یافته h2>

یکی از مشکلات رایج بسیاری از افراد تازه وارد با مسیریابی مسدود است. به طور خاص ، اگر از بلوک های تو در تو مانند ستون ها یا گروه ها استفاده می کنید ، انتخاب بلوک والدین یا جابجایی کودک در آن کمی دشوار شده است.

وردپرس 5.5 اکنون از پیمایش بلوک بسیار بهتری برخوردار است و انتخاب بلوک اصلی یا عنصر تو در تو را آسان تر می کند. همچنین می توانید بلوک ها را با گرفتن دسته و کشیدن آنها جابجا کنید. wordpress 5.5 p >

قالب و افزونه های وردپرس خود را به طور خودکار به روز کنید

وردپرس 5.5 با معرفی به روزرسانی های خودکار افزونه ها و مضامین وردپرس ، گام بلندی را در امنیت برمی دارد.

اکنون می توانید به سادگی به صفحه افزونه ها رفته و به روزرسانی خودکار را برای هر افزونه وردپرسی که روی سایت خود نصب کرده اید فعال کنید.

برای تم های وردپرس نیز می توانید همین کار را انجام دهید. کافیست به صفحه ظاهر »مضامین بروید و برای انتخاب آن یک موضوع را کلیک کنید. در پنجره پنجره بازبینی تم ، گزینه فعال کردن به روزرسانی خودکار آن موضوع را پیدا خواهید کرد.

این ویژگی قبلاً در وردپرس در دسترس بود ، اما در آن زمان کاربر باید مدیریت پیکربندی وردپرس را تغییر دهد یا از افزونه شخص ثالث برای مدیریت به روزرسانی های خودکار استفاده کند. با وردپرس 5.5 ارائه آخرین به روزرسانی ها بسیار آسان است.

با بارگذاری نسخه جدید افزونه ها را به روز کنید

معمولاً پلاگین های وردپرس را با استفاده از به روزرسانی خودکار یا با کلیک بر روی اعلان به روزرسانی به روز می کنید. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که افزونه را به صورت دستی به روز کنید.

در این حالت ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این بود که از مشتری FTP برای بارگیری نسخه جدید استفاده کنید. وردپرس 5.5 این مشکل را برطرف کرده است و اکنون می توانید به سادگی به صفحه افزونه ها »افزودن موارد جدید بروید و نسخه جدید را بارگیری کنید مانند اینکه هر پرونده جدید zip افزونه را بارگیری می کنید. >

وردپرس به طور خودکار تشخیص می دهد که شما این پلاگین را قبلاً نصب کرده اید و فایل جدید حاوی نسخه دیگری است. سپس می توانید “نسخه فعلی را با نسخه بارگیری شده جایگزین کنید”. همین کار را می توان با مضامین انجام داد. فقط به صفحه “موضوع” ظاهر “بروید و روی دکمه” افزودن “در بالا کلیک کنید. سپس برای بارگیری فایل zip طرح زمینه ، روی دکمه Download Theme کلیک کنید. وردپرس به طور خودکار موضوع موجود را شناسایی می کند و به شما این گزینه را می دهد که “نسخه فعلی را با نسخه بارگذاری شده جایگزین کنید.

تصاویر بارگذاری تنبل

وردپرس 5.5 اکنون تصاویر را با فرمت تنبل تری در سایت شما بارگذاری می کند. این به این معنی است که فقط تصاویر قابل مشاهده برای کاربر را بر روی صفحه بارگیری می کند و بارگیری سایر تصاویر را به تأخیر می اندازد.

اکنون وردپرس با افزودن ویژگی “loading” به برچسب img ، این مورد را به عنوان پیش فرض برای همه سایت ها قرار می دهد. این ویژگی توسط همه مرورگرهای وب مدرن (به جز Safari) پشتیبانی می شود. wordpress 5.5

این سرعت و عملکرد سایت شما را بسیار بهبود می بخشد.

وردپرس بیش از 35٪ از همه وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند. این پیشرفت قابل توجه سرعت باعث صرفه جویی در میزان بازدید ، منابع سرور و کل انرژی خواهد شد.

نقشه سایت XML پیش فرض وردپرس

اکنون وردپرس 5.5 به صورت خودکار نقشه های سایت XML را برای سایت شما منتشر می کند. نقشه سایت XML فایلی است که تمام محتوای وب سایت شما را در قالب XML لیست می کند. این به موتورهای جستجو مانند Google کمک می کند تا محتوای شما را به راحتی پیدا و فهرست کنند. نقشه سایت قسمت مهمی از سئو وردپرس است و این ویژگی می تواند به بسیاری از تازه کارها کمک کند.

با این حال ، نقشه های استاندارد XML وردپرس از لحاظ عملکرد و عملکرد بسیار محدود هستند. به همین دلیل هر دو بهترین افزونه SEO WordPress ، All in One SEO و Yoast SEO ، همچنان نقشه سایت XML خود را ارائه می دهند.

اگر قبلاً از افزونه SEO یا پلاگین Sitemaps استفاده می کنید ، نیازی به انجام کاری نیست. این افزونه ها به طور خودکار نقشه سایت استاندارد WordPress XML را غیرفعال می کنند.

تغییرات وردپرس 5.5 برای توسعه دهندگان

مضامین وردپرس با استفاده از get_custom_logo () یا_custom_logo () هنگام نمایش صفحه اصلی ، پیوندی به صفحه اصلی اضافه نمی کنند.

توسعه دهندگان طرح زمینه اکنون می توانند از بین پرونده های الگو بحث کنند.

اکنون توسعه دهندگان می توانند شرایط پیش فرض را برای طبقه بندی های سفارشی تعریف کنند.

وردپرس 5.5 شامل کتابخانه های خارجی به روز شده مانند phpMailer ، SimplePie ، Twemoji و موارد دیگر است.

برنامه نویسان می توانند با غیرفعال کردن ، فعال کردن یا مسدود کردن انتخابی آنها برای پلاگین ها یا مضامین خاص ، گزینه های به روزرسانی خودکار را کنترل کنند.

وردپرس 5.5 قادر خواهد بود مسائل سازگاری PHP را با کارآیی بیشتری اسکن کند.

خرید میزبانی وردپرس

منبع:
https://hyperhost.ua/info/ru/wordpress-55-chto-novogo.

دیدگاهتان را بنویسید