وردپرس در مقابل جوملا در مقابل دروپال – کدام یک بهتر است؟

در حالی که وردپرس بیش از 35٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند ، این تنها منبع باز نیست سیستم مدیریت محتوا (CMS) در بازار. گزینه های نرم افزاری معروف دیگری مانند جوملا و دروپال نیز در دسترس هستند.

هر سه آنها اشتراکات بسیاری دارند و تفاوتهای چشمگیری دارند. هر یک از آنها یک وب سایت ساز منحصر به فرد با موافقان و مخالفان هستند.

در این مقاله ، ما WordPress vs Joomla vs Drupal را مقایسه خواهیم کرد تا بفهمیم کدام یک از بهترین گزینه ها برای شماست.

WordPress vs Joomla vs Drupal

توجه: ما در حال مقایسه WordPress.org و نه سرویس میزبانی WordPress.com هستیم. لطفاً راهنمای ما را در تفاوت بین WordPress.org و WordPress.com .

آنچه در وردپرس ، جوملا و دروپال رایج است h4>

هر سه محبوب ترین CMS وب از نظر فناوری ، فلسفه و جامعه دارای اشتراکات زیادی هستند.

WordPress, Joomla, and Drupal are released under GNU GPL license

  • وردپرس ، جوملا و دروپال همه رایگان و منبع باز نرم افزار تحت مجوز GPL. به مقاله ما در چرا وردپرس رایگان است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار رایگان.
  • هر سه آنها در ابتدا در PHP .
  • همه آنها از MySQL استفاده می کند به عنوان سیستم مدیریت پایگاه داده خود پشتیبانی می کند. وردپرس فقط از MySQL پشتیبانی می کند در حالی که جوملا و دروپال از سایر سیستم های مدیریت پایگاه داده پشتیبانی می کنند.
  • هر سه نفر از مضامین a > و الگوهایی برای ظاهر بصری سایت ها ، و پلاگین ها ، ماژول ها ، یا برنامه های افزودنی برای گسترش ویژگی ها.
  • همه آنها به عنوان نرم افزار منبع آزاد پروژه های جامعه محور هستند.

در حالی که شباهت های زیادی وجود دارد ، اما از بسیاری جنبه ها متفاوت است.

به عنوان مثال ، آنها سیاست های مختلفی در مورد مواردی که باید در نرم افزار اصلی بگنجانند ، نحوه مدیریت ماژول ها و الگوها ، نحوه برخورد با امنیت و غیره را دارند.

این تفاوت ها تأثیر زیادی بر روی کاربران و نحوه ایجاد وب سایت هایشان دارد.

با این گفته ، بیایید نگاهی به نحوه مقایسه وردپرس ، جوملا و دروپال با یکدیگر بیندازیم ، بنابراین می توانید بهترین سازنده وب سایت برای مشاغل خود.

سهولت استفاده و دوستی مبتدی h4>

اکثر افرادی که وب سایت های خود را ایجاد می کنند ، توسعه دهنده ، طراح یا برنامه نویس وب نیستند. آنها کاربران متوسطی هستند که فقط می خواهند یک وب سایت بسازند. سهولت استفاده مهمترین عامل برای اکثر کاربران است.

وردپرس

وردپرس با یک نصب پنج دقیقه ای اکثر میزبانی وردپرس همچنین با یک کلیک نصب وردپرس را ارائه می دهند. این کار برای یک کاربر جدید را آسان می کند راه اندازی وبلاگ وردپرس یا وب سایت در عرض چند دقیقه ، نه چند ساعت.

WordPress dashboard

تجربه کاربری پس از نصب وردپرس بسیار بهتر از جوملا یا دروپال است. کاربر یک رابط کاربری تمیز و ساده با منوها برای ایجاد پست ، صفحه یا شروع به سفارشی سازی ظاهر و مضامین می بیند.

جوملا

نصب جوملا ممکن است به سرعت وردپرس به نظر نرسد ، اما مراحل بسیار مشابهی دارد. جدا از این بسیاری از ارائه دهندگان میزبانی مشترک بسته های نصب با یک کلیک را برای جوملا نیز ارائه دهید.

Joomla dashboard after a fresh install

پس از نصب ، کاربر روی یک صفحه کنترل قرار می گیرد که به اندازه وردپرس مستقیم نیست. فقط تعداد زیادی منو برای کلیک و سفارشی سازی سایت شما وجود دارد.

طرفداران جوملا می گویند این به این دلیل است که جوملا بسیار قدرتمندتر از وردپرس است ، اما ما درست بودن آن را باور نداریم.

دروپال

نصب دروپال مشابه جوملا و وردپرس است. به سادگی بسته را بارگیری و بارگذاری کنید و اسکریپت نصب را اجرا کنید.

Drupal admin

دروپال توزیع هایی را نیز ارائه می دهد. این مجموعه های بسته بندی شده دروپال با ماژول ها و تنظیمات برای ایجاد انواع خاصی از وب سایت ها است.

تجربه پس از نصب برای مبتدیان مطلق کمی پیچیده است. کاربران به سختی می توانند بفهمند که چگونه چیزها را در سایت خود تغییر دهند. دروپال نحوه افزودن محتوا را کاملاً واضح می داند ، اما تغییر شکل ظاهری و افزودن عناصر غیرمحتوا خیلی واضح نیست.

برنده: وردپرس

مضامین و موارد افزودنی h4>

هر سه این CMS محبوب با تم ها و پلاگین ها / ماژول ها به عنوان راهی برای گسترش ویژگی ها و ظاهر نرم افزار ارائه می شوند.

مضامین ظاهر وب سایت شما و نحوه مشاهده آن را برای کاربران شما کنترل می کنند. پلاگین ها یا ماژول ها مانند برنامه هایی برای CMS شما هستند.

بیایید ببینیم عملکرد این سه نرم افزار اصلی CMS در این گروه چگونه است.

WordPress

وردپرس به کاربران این امکان را می دهد تا ظاهر سایت خود را با استفاده از مضامین تغییر دهند. وردپرس با چند تم پیش فرض از پیش نصب شده ارائه می شود.

در هر زمان می توانید از صفحه ظاهر خود بر روی دکمه افزودن جدید کلیک کرده و عنوان تم های رایگان وردپرس از فهرست رسمی قالب WordPress.org.

Wordpress themes

به غیر از تم های رایگان ، بسیاری از تم های برتر WordPress را پیدا خواهید کرد که توسط فروشگاه های تم شخص ثالث ساخته شده اند مانند StudioPress ، تم Astra ، مضامین زیبا و موارد دیگر. اینها تم های پولی هستند و دارای گزینه های پشتیبانی برتر هستند.

قدرت واقعی وردپرس در افزونه ها است. بیش از 55000 افزونه وردپرس به صورت رایگان در فهرست رسمی افزونه های وردپرس موجود است. همچنین می توانید افزونه های ممتازی را که با پشتیبانی پولی ارائه شده توسط توسعه دهندگان پلاگین ارائه می شوند ، خریداری کنید. لیست باید افزونه های وردپرس را داشته باشید تا ببینید پلاگین ها چگونه وردپرس را بسیار جذاب می کنند.

جوملا

درست مانند وردپرس ، جوملا نیز با الگوها و برنامه های افزودنی ارائه می شود. پسوندهای عالی برای انجام هر کاری از ایجاد فروشگاه تجارت الکترونیک گرفته تا مدیریت ایمیل وجود دارد.

Joomla extensions

با این حال ، مقدار این الگوها و برنامه های افزودنی به اندازه وردپرس نیست. این می تواند یافتن الگوی مناسب و پسوندهای عالی را کمی دشوار کند.

به طور پیش فرض ، جوملا ویژگی ندارد که به کاربران امکان جستجو و نصب برنامه های افزودنی یا الگوها را از منطقه مدیریت دهد. یک برنامه افزودنی وجود دارد که به شما امکان می دهد ویژگی “نصب از وب” را برای برنامه های افزودنی اضافه کنید. اما برای الگوها ، کاربران همچنان باید به صورت دستی الگوها را جستجو کنند و سپس آنها را با افزودن URL خود نصب کنند.

دروپال

دروپال با وجود تم ها و ماژول ها همین مسئله را دارد. کاربران باید سایت خود را ترک کنند ، ماژول و موضوعی را که می خواهند اضافه کنند جستجو کنند ، سپس URL فایل zip پروژه را پیدا کنند. در آخر ، آنها می توانند URL را در صفحه Modules یا Themes برای نصب آنها وارد کنند.

Drupal Modules

ماژول هایی برای انجام هر کاری وجود دارد و به طور مرتب مد جدید اضافه می شود. هنوز هم ، در مقایسه با وردپرس ، مقدار کلی ماژول ها کم است.

برنده: وردپرس.

گزینه های پشتیبانی h4>

دسترسی به گزینه های پشتیبانی و پشتیبانی برای کاربران مبتدی بسیار مهم است. هنگام تلاش برای نرم افزار جدید مطمئناً برخی از موانع وجود خواهد داشت. تا زمانی که بتوانید کمک بگیرید مشکلی نیست.

WordPress

وردپرس دارای جامعه قدرتمندی از کاربران است. راهنمای وردپرس را می توانید در انجمن های پشتیبانی رسمی ، اسناد ، کتاب های راهنما ، codex ، کانال های Slack ، Stack Exchange ، گروه فیس بوک WPBeginner Engage ، و تقریباً همه انجمن های اینترنتی در مورد طراحی و توسعه وب.

WordPress support forums

سایت هایی مانند WPBeginner وجود دارد که شامل صدها آموزش ، آموزش های ویدئویی و مقالاتی است که برای مبتدی تهیه می شود سطح کاربران وردپرس. روش های زیادی برای از پشتیبانی رایگان وردپرس بخواهید و آن را دریافت کنید .

غیر از گزینه های پشتیبانی رایگان ، روش هایی برای دریافت پشتیبانی از وردپرس نیز وجود دارد.

سیستم عامل های آنلاین مانند قابل کدگذاری ، UpWork ، Fiverr و … فقط برخی از مکانهایی هستند که می توانید برای کمک به شما متخصصان وردپرس را استخدام کنید. با توجه به محبوبیت بسیار زیاد وردپرس ، یافتن توسعه دهندگان وردپرس برای مشاغل کوچک و افراد آسان و مقرون به صرفه است.

جوملا

جوملا ، درست مانند وردپرس دارای یک جامعه بزرگ و بسیار مفید است. اسناد گسترده ای در وب سایت جوملا وجود دارد که منبع ارزشمندی برای مبتدیان است. برای پشتیبانی تعاملی بیشتر ، کاربران می توانند به انجمن ها ، لیست های پستی ، گروه های کاربری و غیره بپیوندند

Joomla support forum

به غیر از پشتیبانی جامعه ، منابع شخص ثالث ، آموزش پرداخت شده و آژانس های توسعه وجود دارد که می تواند مفید باشد.

برخلاف وردپرس ، یافتن کمک متخصص ارزان قیمت برای جوملا بسیار دشوار است. استخدام توسعه دهنده یا متخصص برای توسعه جوملا ، عیب یابی یا کمک هزینه ای بیش از وردپرس دارد.

دروپال

دروپال جامعه بسیار فعال طرفداران و کاربران دارد. همه گزینه های پشتیبانی جامعه برای دروپال را مانند وردپرس و جوملا پیدا خواهید کرد. اسناد گسترده ای ، انجمن پشتیبانی ، لیست های پستی ، گروه های کاربری ، اتاق گفتگوی اینترنتی وجود دارد. همه مکان های خوب برای دریافت مشاوره و کمک رایگان است.

Drupal community support

دروپال سعی دارد تا کاربران را به توسعه دهندگان و شرکت های ارائه دهنده خدمات حرفه ای دروپال متصل کند. ممکن است آنها را در دروپال مارکت پیدا کنید.

اما توسعه دهنده دروپال مشابه جوملا در مقایسه با وردپرس بسیار گران است.

برنده: وردپرس

بومی سازی و پشتیبانی چند زبانه h4>

درصد زیادی از وب سایت های ایجاد شده هر روز ، سایت های غیر انگلیسی یا چند زبانه هستند. به احتمال زیاد بسیاری از مبتدیان به دنبال CMS ای هستند که بتواند چندین زبان را کنترل کند یا از زبانها و زبانهای مختلف پشتیبانی کند.

WordPress

وردپرس در ارائه یک بستر خوب برای ساخت یک سایت چند زبانه بسیار عالی عمل می کند. این از چندین زبان خارج از جعبه پشتیبانی نمی کند ، اما برخی از پلاگین های عالی وجود دارد که به شما امکان می دهد به راحتی یک سایت چند زبانه وردپرس ایجاد کنید .

وردپرس به بیش از 57 زبان در دسترس است. زبانهای جدید فقط با یک کلیک از قسمت مدیر وردپرس قابل نصب هستند.

Select language in WordPress

محبوب ترین مضامین و افزونه ها به چندین زبان نیز موجود است. توسعه دهندگان قالب و پلاگین به طور فعال در جستجوی کمک برای ترجمه بسته های خود به زبان های دیگر هستند.

تمام این تلاش ها وردپرس را به بستری عالی برای ساخت یک وب سایت غیر انگلیسی یا چند زبانه تبدیل کرده است.

جوملا

جوملا از عهده جعبه خارج برخوردار است تا یک وب سایت چند زبانه را بدون نصب برنامه افزودنی مدیریت کند. به سادگی به مدیر زبان بروید ، یک زبان محتوا اضافه کنید و شروع به ایجاد محتوای چند زبانه در وب سایت خود کنید.

Adding language support in Joomla

ترجمه ها در بسیاری از زبانها برای رابط مدیر در دسترس هستند و به راحتی از قسمت سرپرست قابل نصب هستند.

دروپال

دروپال با پشتیبانی داخلی برای اداره سایت های غیر انگلیسی یا چند زبانه ارائه می شود. شما باید ماژول های ترجمه محلی و محلی را فعال کنید. پس از آن ، می توانید زبان های رابط سایت و مدیر را از بخش پیکربندی دروپال اضافه کنید.

Drupal multilingual support

برنده: کراوات – هر سه آنها از سایت های چند زبانه پشتیبانی می کنند و به چندین زبان در دسترس هستند.

امنیت h4>

هنگام انتخاب CMS برای وب سایت ، امنیت عامل بسیار مهمی است. تقریباً هر وب سایتی در اینترنت در معرض تهدیدات امنیتی است.

WordPress

محبوب ترین CMS در جهان ، وب سایت های مستقر در وردپرس اغلب هدف هکرها قرار می گیرند. با این حال ، وردپرس روی یک کد بسیار ایمن ساخته شده است و بسیار سریع به آسیب پذیری امنیتی پاسخ می دهد.

وردپرس همچنین دارای یک مکانیزم به روز رسانی خودکار است که به وب سایت های وردپرس اجازه می دهد تا در صورت وجود یک وصله امنیتی جدید ، به طور خودکار به روز شوند.

با پشتیبان گیری خودکار ، احراز هویت دو عاملی و موارد دیگر بهترین اقدامات امنیتی وردپرس .

همچنین مکانیزمی داخلی برای نمایش به روزرسانی ها برای مضامین و افزونه های وردپرس وجود دارد. این اجازه می دهد تا تم ها و توسعه دهندگان پلاگین به سرعت به هرگونه آسیب پذیری امنیتی پاسخ دهند.

جوملا

از نظر امنیت ، جوملا شباهت زیادی به وردپرس دارد. آنها فعالانه به هرگونه آسیب پذیری امنیتی پاسخ می دهند و بسیار سریع آن را مرتب می کنند. با این حال ، حفظ وب سایت و نصب به روزرسانی ها هنوز به عهده کاربر است.

برنامه های افزودنی برای پشتیبان گیری از سایت جوملا شما در دسترس است. همچنین می توانید با پیروی از بهترین روش های وردپرس ، امنیت سایت جوملا خود را تقویت کنید.

دروپال

دروپال رویکرد بسیار جدی در زمینه امنیت دارد. آنها با کشف و وصله آسیب پذیری های امنیتی در سایت خود منتشر می کنند. این تصور وجود دارد که دروپال از امنیت بیشتری برخوردار است زیرا شما درمورد هک شدن سایت های دروپال زیاد نمی شنوید ، اما این می تواند به این دلیل باشد که محبوبیت جوملا یا وردپرس را ندارد.

برنده: کراوات – هر سه از استانداردهای امنیتی مناسبی پیروی می کنند.

نتیجه گیری: h4>

دروپال ، جوملا و وردپرس همه سیستم های مدیریت محتوای خارق العاده هستند. دروپال و جوملا ویژگی های داخلی بیشتری نسبت به وردپرس دارند.

با این حال ، وردپرس با سهولت استفاده ، جامعه جهانی گسترده ، پلاگین ها و مضامین آنها را شکست می دهد. ما فکر می کنیم ساخت بیشتر کاربران غیر توسعه دهنده کار با وردپرس بسیار ساده تر از جوملا یا دروپال است.

با بیش از 55000 افزونه وردپرس ، می توانید تقریباً هر ویژگی را اضافه کنید یا هر نوع وب سایتی که دوست دارید (بدون نوشتن کد).

برنده کلی: وردپرس

نحوه شروع کار با CMS مورد علاقه خود را h4>

وردپرس ، جوملا یا دروپال را انتخاب کنید ، به یک نام دامنه و میزبانی وب برای ایجاد وب سایت.

خوشبختانه ، هر سه این نرم افزارهای برتر CMS الزامات کاملاً مشابهی دارند ، به این معنی که تمام شرکت های برتر میزبانی وب از آنها پشتیبانی می کنند.

توصیه می کنیم از Bluehost استفاده کنید یا SiteGround . هر دو از بزرگترین شرکت های میزبان در جهان هستند و در میزبانی وب سایت های وردپرس ، جوملا و دروپال تخصص دارند.

برای توصیه های بیشتر ، به راهنمای میزبانی وب مراجعه کنید برای مبتدیان.

اگر با وردپرس شروع می کنید ، راهنمای مبتدی ما را در نحوه ایجاد وب سایت با دستورالعمل های گام به گام.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند وردپرس و جوملا در مقابل دروپال را مقایسه کنید و از بهترین CMS برای سایت خود مطلع شوید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را با بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل و عنوان بهترین نرم افزار چت زنده برای مشاغل کوچک.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/opinion/wordpress-vs-joomla-vs-drupal-which-one-is-better/.

دیدگاهتان را بنویسید