هزینه واقعی نام دامنه چقدر است؟ (پاسخ کارشناس)

اگر تاکنون سعی کرده اید ثبت نام دامنه قبل از آن ، سپس شما احتمالاً طیف گسترده ای از قیمت ها را از 9 دلار تا چندین هزار دلار دیده اید.

هزینه نام دامنه براساس پسوند دامنه متفاوت است (مانند .com ، .org ، .net) ، ثبت دامنه ، در دسترس بودن و چند عامل دیگر.

به غیر از نام دامنه های جدید ، می توانید نام دامنه های برتر را از شخص دیگری که قبل از شما آن را ثبت کرده است خریداری کنید. سرمایه گذاران نام دامنه اغلب نام دامنه های برتر را ثبت می کنند که کوتاه تر ، دارای مارک تجاری هستند و به خاطر سپردن آنها تنها با هدف فروش مجدد آسان است.

در این مقاله توضیح خواهیم داد که هزینه یک نام دامنه واقعا چقدر است. ما همچنین روش های مختلفی برای خرید نام دامنه از جمله راهی برای دریافت نام رایگان به شما نشان خواهیم داد.

How much does a domain name really cost

از آنجا که این یک راهنمای جامع در مورد هزینه نام دامنه است ، ما آن را به چند بخش تقسیم کرده ایم:

هزینه نام دامنه جدید چقدر است؟ h4>

خرید نام دامنه جدید به طور معمول بین 9 تا 14.99 دلار در سال برای شما هزینه دارد. با این حال ، ممکن است این قیمت ها براساس پسوند دامنه یا ثبت کننده دامنه ای که انتخاب می کنید متفاوت باشد.

اگر شروع یک جدید وب سایت ، پس توصیه می کنیم از Bluehost . آنها یکی از برترین شرکت های میزبانی وب در جهان هستند.

آنها به کاربران WPBeginner یک نام دامنه رایگان + گواهینامه SSL رایگان علاوه بر 60٪ تخفیف در برنامه های میزبانی وب خود ارائه می دهند.

→ دامنه رایگان خود را ادعا کنید نام با Bluehost ←

از آنجا که شما به هر دو عنوان نام دامنه و میزبانی وب برای ایجاد وب سایت ، این مقرون به صرفه ترین گزینه برای شروع است.

اگر فقط می خواهید یک نام دامنه خریداری کنید ، توصیه می کنیم از Domain.com به عنوان ثبت کننده خود. برای دریافت 25٪ می توانید از کد کوپن Domain.com ما استفاده کنید. خرید خود را خاموش کنید.

در اینجا هزینه ثبت دامنه جدید با ثبت کننده های مختلف چقدر است.

این قیمت ها فقط برای نام های دامنه .com جدید است. قیمت سایر برنامه های افزودنی مانند .net ، .org ، .info ، .blog و غیره براساس ثبت دامنه ای که استفاده می کنید متفاوت خواهد بود.

وقتی صحبت از پسوندهای دامنه ، ما همیشه به کاربران توصیه می کنیم از .com استفاده کنند زیرا محبوب ترین آن است.

هزینه های پنهان یک نام دامنه h4>

جدا از هزینه ثبت دامنه ، هزینه های دامنه پنهان کمی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید ، بنابراین می توانید با آموزش ترین تصمیم را بگیرید.

تمدید سالانه

ثبت نام دامنه به صورت سالانه انجام می شود. می توانید کنترل نام دامنه خود را حفظ کنید به شرطی که هر ساله به تمدید ثبت نام خود ادامه دهید.

برخی ثبت کنندگان دامنه تخفیف نام دامنه را در خرید سال اول ارائه می دهند ، اما هزینه های تمدید آنها بسیار بیشتر است. اگر تبلیغاتی مشاهده کردید که می توانید برای یک نام دامنه 0.99 دلار بپردازید ، لطفاً بدانید که این فقط برای سال اول است. تجدید سالانه شما با قیمت بسیار بالاتری انجام می شود.

WHOIS و حریم خصوصی دامنه

ICANN یک شرکت غیرانتفاعی با منافع عمومی است که وظیفه هماهنگی تعیین و نگهداری نام دامنه ها را بر عهده دارد. آنها به هر ثبت کننده دام نیاز دارند تا اطلاعات تماس صاحب وب سایت را جمع آوری کند.

با استفاده از داده های WHOIS می توان به صورت عمومی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. مشاغل و شرکت های دیگر می توانند از این اطلاعات برای ارتباط با شما در مورد مشارکت تجاری بالقوه استفاده کنند.

در دسترس قرار دادن اطلاعات WHOIS به صورت عمومی می تواند منجر به ایمیل و تماس تلفنی ناخواسته شود. به همین دلیل است که بسیاری از ثبت کنندگان دامنه افزونه ای را به نام حریم خصوصی دامنه به فروش می رسانند.

این افزودنی معمولاً 9.99 دلار اضافی هزینه دارد و کاملاً اختیاری است. مشکل این است که اغلب ثبت کنندگان به طور خودکار آن را به سبد خرید اضافه می کنند و اگر نمی خواهید هزینه آن را پرداخت کنید مجبورید آن را به صورت دستی حذف کنید.

برخی از ثبت نام کنندگان مانند DreamHost پیشنهاد رایگان دارند حریم خصوصی دامنه با دامنه های آنها.

حساب های ایمیل تجارت (دامنه های ایمیل)

هنگام خرید نام دامنه ، احتمالاً یک افزودنی برای دامنه های ایمیل برای تنظیم آدرس ایمیل حرفه ای کسب و کار.

شما نیازی به خرید این ندارید زیرا می توانید آدرس آدرس ایمیل تجارت آزاد با اکثر شرکت های میزبان وب. p>

اگر گزینه حرفه ای تری می خواهید ، توصیه می کنیم این را مستقیماً از G Suite یا Microsoft Office365 ، بنابراین در ثبت نام قفل نمی شوید.

نکته حرفه ای: تخفیف دامنه امن برای چندین سال

برخی از ثبت نام کنندگان مانند Domain.com به شما امکان می دهد چندین سال قبل را پیش پرداخت کنید. این یک روش عالی برای دریافت پیشنهاد تخفیف مقدماتی برای چندین سال است.

از آنجا که هر ساله باید هزینه تمدید دامنه را پرداخت کنید ، پیش پرداخت برای چندین سال می تواند پس انداز قابل توجهی باشد. ناگفته نماند ، این شما را از افزایش قیمت در آینده نجات می دهد.

اما این هزینه های پنهان و توضیحات هزینه دامنه در درجه اول برای دامنه های جدیدی که برای ثبت نام در دسترس هستند .

در مورد دامنه های برتر یا دامنه هایی که از افراد دیگر خریداری می کنید چطور؟ بیایید جزئیات هزینه های دامنه حق بیمه را بررسی کنیم.

هزینه نام دامنه حق بیمه چقدر است؟ h4>

نام دامنه های برتر نام های دامنه ای هستند که از قبل ثبت شده اند و اغلب کوتاه تر ، دارای مارک تجاری و به یاد ماندنی تر هستند. اغلب سرمایه گذاران دامنه این نام دامنه های برتر را ثبت می کنند تا بعداً با قیمت بالاتر برای سود بفروشند.

هزینه نام دامنه های برتر می تواند از چند صد دلار تا هزاران دلار باشد. همه اینها به منحصر به فرد بودن نام ، طول دامنه و پتانسیل کلی نام تجاری آن بستگی دارد.

حتی ممکن است هزینه برخی از دامنه های برتر صدها هزار تا میلیون ها دلار باشد. در اینجا برخی از گرانترین دامنه های فروخته شده در تاریخ آورده شده است:

  • بیمه دات کام – 35.6 میلیون دلار
  • PrivateJet.com – 30.18 میلیون دلار
  • Hotels.com – 11 میلیون دلار
  • Fb.com – 8.5 میلیون دلار
  • Business.com – 7.5 میلیون دلار

می توانید نام دامنه های برتر را که برای فروش توسط فروشندگان خصوصی ذکر شده اند ، در وب سایت های مختلف پیدا کنید.

برای اطمینان از انتقال ایمن نام دامنه ، توصیه می کنیم نام دامنه را از وب سایت های معتبر خریداری کنید. راهنمای ما را در بهترین مکانها برای خرید نام دامنه برتر .

چگونه ارزش نام دامنه حق بیمه را تخمین بزنیم؟ h4>

بسیاری از مبتدیان از ما می پرسند چگونه می توان پیشنهاد مناسب برای دامنه حق بیمه یا نام دامنه از قبل ثبت شده را پیدا کرد؟

نام دامنه هایی که قبلاً گرفته شده اند ، اغلب با قیمت بالاتری فروخته می شوند. با این حال ، در اکثر مواقع قیمت درخواستی بسیار ناخوشایند است که باعث می شود بسیاری از خریداران دامنه بی تجربه از ارائه پیشنهاد منصرف شوند.

ما به کاربران توصیه می کنیم کمی تحقیق کنند و یک پیشنهاد پیشنهادی منطقی ارائه دهند. به یاد داشته باشید ، سرمایه گذار دامنه فقط وقتی دامنه را می فروشد درآمد کسب می کند.

مانند اکثر معاملات ، ارزش دامنه حق بیمه عمدتا به حداکثر مبلغی که مایل به پرداخت آن هستید و کمترین میزان فروشنده برای پذیرش بستگی دارد.

با این حال ، می توانید به بازارهای دامنه مانند BuyDomains نگاهی بیندازید ، Sedo یا Flippa برای درک بهتر نرخ بازار ، بنابراین می توانید یک پیشنهاد قابل احترام برای یک مکان خاص ارائه دهید.

Flippa domains

اگر دامنه مورد نظر شما از قبل دارای قیمت ذکر شده باشد ، می توانید با ارائه 50-75٪ از قیمت ذکر شده شروع کنید.

توجه: بیشتر ابزارهای تخمین مقدار دامنه کاملاً بی فایده هستند ، بنابراین بهتر است از استفاده آنها به عنوان مرجع خودداری کنید.

هنگام خرید نام دامنه ثبت شده ، احتیاط را توصیه می کنیم. اگر درباره ارزش بالقوه دامنه برای کسب و کار خود مطمئن نیستید ، به سادگی کنار بروید.

هزینه نام دامنه منقضی شده چقدر است؟ h4>

هر روز هزاران نام دامنه منقضی می شود. این نام های دامنه ای است که صاحب آن تصمیم به عدم تمدید ثبت نام خود می گیرد ، یا اینکه آنها به راحتی این نام دامنه را فراموش کرده اند.

دامنه های منقضی شده فرصتی عالی برای یافتن نام دامنه با مارک عالی ارائه می دهند. موارد زیر چند مکان است که می توانید به دنبال نام دامنه های منقضی شده اخیر باشید.

1 FreshDrop

FreshDrop

FreshDrop یک بازار دامنه است که به شما اجازه می دهد نام دامنه های منقضی شده و به زودی منقضی شده را دنبال کنید. این یک ابزار جستجوی پیشرفته است که می توانید از آن برای محدود کردن جستجوی خود استفاده کنید.

2. دامنه های منقضی شده

ExpiredDomains

ExpiredDomains یک موتور جستجوی اختصاصی برای نام دامنه های منقضی شده است. استفاده از آن ممکن است به راحتی مانند سایر ابزارهای جستجوی دامنه نباشد اما دارای یک فهرست بزرگ و مداوم به روز شده از نام دامنه ها است.

توجه: لازم است قبل از خرید نام دامنه استفاده شده ، از قبل ثبت شده یا تاریخ انقضا ، سو abuse استفاده از دامنه و سایر مشکلات را بررسی کنید (در مورد این اطلاعات بعداً اطلاعات بیشتری کسب کنید).

هزینه نام دامنه های منقضی شده

به طور معمول ، می توانید ثبت نام دامنه منقضی شده با نرخ سالانه معمول شرکت ثبت دامنه خود.

اما اگر نام دامنه به زودی منقضی شود ، می توانید از سرویس سفارش مجدد دامنه استفاده کنید. این به شما امکان می دهد برای نام دامنه پیش سفارش دهید.

اگر سفارش قبلی دیگری برای آن نام دامنه وجود نداشته باشد ، سفارش شما موفقیت آمیز خواهد بود. اکثر شرکت های نام دامنه برای ارائه این سرویس هزینه یکبار مصرف کمی (25 تا 99 دلار) را دریافت می کنند.

چگونه می توان نام دامنه ای را که برای فروش در لیست نیست ، خریداری کرد؟ h4>

تاکنون در مورد هزینه نام دامنه هایی که برای ثبت نام در دسترس هستند یا توسط اشخاص ثالث فروخته می شوند صحبت کردیم. اگر به نام دامنه ای نگاه کنید که قبلاً گرفته شده اما برای فروش در لیست قرار نگرفته است ، چه می کنید؟

شانس خوبی وجود دارد که هنوز می توانید نام دامنه خاص خود را بدست آورید.

می بینید ، بسیاری از کاربران نام دامنه ها را به یک ایده تجاری آنلاین جدید را شروع کنید . بسیاری از آنها در نهایت هرگز از آن نام دامنه استفاده نمی کنند و ایده را رها نمی کنند.

از آنجا که آنها از نام دامنه استفاده نمی کنند ، می توانید مستقیماً با مالک دامنه تماس بگیرید تا پیشنهادی ارائه دهد.

اگر نام دامنه دارای وب سایت باشد ، می توانید از فرم تماس در وب سایت خود برای دسترسی به اطلاعات.

یا می توانید از Whois search برای یافتن اطلاعات تماس استفاده کنید. از مالک دامنه و برای نشان دادن علاقه خود به آنها پیامی ارسال کنید.

گاهی اوقات افراد نام دامنه را برای ایده های بعدی ثبت می کنند ، بنابراین حتی اگر از آن استفاده نکنند ، باز هم تمایلی به فروش آن ندارند. برخی از افراد حریص می شوند و برای جدایی از دامنه خود از آنها حق بیمه می خواهند.

به یاد داشته باشید ، شما در حال خرید “ایده رویایی” کسی هستید ، بنابراین باید در مورد ارزش احترام بگذارید و همچنین واقع بین باشید.

نکته حرفه ای: اگر ایده تجاری دارید ، بهتر است ثبت نام دامنه حتی اگر 100٪ مطمئن نیستید قبل از این که بخواهید به آن دسترسی پیدا کنید ، نمی خواهید شخص دیگری آن را ثبت کند. ما فکر می کنیم که این یک بیمه نامه است زیرا هزینه دامنه فقط 9.99 دلار است.

انجام مشق شب قبل از خرید نام دامنه h4>

اگر در حال خرید نام دامنه ای هستید که قبلاً قبلاً از آن استفاده نشده باشد ، خوب می توانید از آن استفاده کنید.

با این حال ، اگر یک نام دامنه خریداری می کنید که قبلاً متعلق به شخص دیگری بود ، پس باید احتیاط لازم را انجام دهید.

این نام های دامنه می توانند حق چاپ یا مارک تجاری را نقض کنند ، برای توزیع بدافزار یا هرزنامه استفاده می شود و یا در سایر فعالیت های مخرب سو mis استفاده می شود.

نگران نباشید ، ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای انجام تکالیف خود استفاده کنید.

1 علامت تجاری

را بررسی کنید

اول ، شما می خواهید مطمئن شوید که نام دامنه یک جستجوی علامت تجاری . به سادگی نام دامنه خود را در کادر جستجو وارد کنید تا ببینید آیا مطابقت دارد.

Trademark search

2. استفاده از نام دامنه گذشته

را بررسی کنید

بعد ، شما می خواهید ببینید که چگونه نام دامنه در گذشته استفاده شده است. چه نوع وب سایتی با استفاده از آن نام دامنه خاص ساخته شده است؟

ساده ترین راه برای انجام این کار استفاده از Wayback Machine این یک آرشیو تاریخی عظیم از اینترنت با عکسهای فوری از وب سایت هایی است که به طور منظم بایگانی می شوند.

Wayback Machine

3. سوابق Whois Historical

را بررسی کنید

Whois tools سوابق whois تاریخی را برای یک نام دامنه فراهم می کند . این به شما کمک می کند تا ببینید که نام دامنه از چه زمانی ایجاد شده ، آخرین بار تمدید شده است ، تغییرات DNS و سایر داده های تاریخی وجود دارد.

Whois

4. تست بررسی دامنه سلامت

را انجام دهید

سرانجام ، باید مطمئن شوید که دامنه برای ارسال هرزنامه ، راه اندازی حملات DDoS یا گسترش بدافزار استفاده نشده است. می توانید از ابزار بهداشت دامنه MxToolBox استفاده کنید تا ببینید آیا افزایش می یابد هر پرچم قرمز

Check domain health check

سوالات متداول درباره هزینه های نام دامنه h4>

کمک به هزاران کاربر یک وبلاگ ایجاد کنید و وب سایت ، ما به بسیاری از س relatedالات مربوط به نام دامنه پاسخ داده ایم. در زیر برخی از رایج ترین موارد ذکر شده است:

آیا می توانم نام دامنه را به صورت رایگان دریافت کنم؟

در حالی که هزینه نام دامنه معمولاً 14.99 دلار در سال است ، می توانید دریافت نام دامنه به صورت رایگان به عنوان یک پیشنهاد همراه با شرکت های مختلف میزبانی وب .

شرکت های میزبانی مانند Bluehost ، HostGator

، Dreamhost ، GreenGeeks ، و دیگران دامنه های رایگان خود را با بسته های میزبانی وب خود ارائه می دهند.

بهترین ثبت نام دامنه کدام یک است؟

ما معتقدیم که Domain.com در حال حاضر بهترین ثبت نام است زیرا آنها ویژگی های مورد نیاز شما را دارند و 25٪ تخفیف ارائه می دهند.

با این حال دریافت یک دامنه رایگان با میزبانی وب مانند Bluehost زیرا باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما می شود.

اگر از ارائه دهنده فعلی خود راضی نیستید ، همیشه می توانید نام دامنه خود را به یک ثبت کننده نام دامنه معروف دیگر منتقل کنید.

آیا برای ساخت وب سایت به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارم؟

بله ، شما برای ساخت وب سایت به نام دامنه و میزبانی وب نیاز دارید. نام دامنه آدرس وب سایت شما در اینترنت است در حالی که میزبانی وب محل ذخیره شدن پرونده های وب سایت شماست. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در تفاوت بین نام دامنه در مقابل میزبانی وب (توضیح داده شده) .

آیا می توانم نام دامنه را برای همیشه (به طور دائم) خریداری کنم؟

نه ، شما نمی توانید نام دامنه را به طور دائم بخرید. ثبت نام دامنه به صورت سالانه انجام می شود. با این حال ، شما می توانید حداکثر 10 سال پیش پرداخت کنید که تضمین می کند 10 سال نام دامنه خواهید داشت.

هزینه نام دامنه در Wix در مقابل وردپرس چقدر است؟

هنگام استفاده از میزبان سازنده وب سایت پلت فرم ، هزینه نام دامنه شما متفاوت خواهد بود. لازم به یادآوری است که سیستم عامل های سازنده وب سایت ترکیبی از دامنه + میزبانی را ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، دامنه های Wix 14.95 دلار در سال است ، اما اگر برنامه سالانه ای را انتخاب کنید که هزینه آن 13 دلار در ماه است ، رایگان هستند.
دامنه

WordPress.com هزینه 18 دلار در سال ، اما آنها با برنامه شخصی سالانه که 8 دلار در هر ماه است ، به طور رایگان در نظر گرفته می شوند.

اما اگر از یک پلتفرم وردپرس خود میزبان استفاده می کنید ، می توانید وب سایتی را با Bluehost با قیمت 2.75 دلار در ماه ، و یک نام دامنه رایگان به همراه دارد. برای جزئیات بیشتر ، به تفاوت بین WordPress.com vs WordPress.org خود میزبان .

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید هزینه یک نام دامنه واقعاً چقدر است. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در عنوان ساخت وب سایت وردپرس واقعا چقدر هزینه دارد .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-much-does-a-domain-name-really-cost-expert-answer/.

دیدگاهتان را بنویسید