نحوه یافتن و رفع پیوندهای شکسته در وردپرس (گام به گام)

همه موافقند که پیوندهای خراب برای تجربه کاربر مضر هستند. اما آیا می دانید پیوندهای خراب به طور قابل توجهی به رتبه بندی؟

بله ، ثابت شده است که شکستن پیوندهای داخلی در وب سایت شما بر رتبه بندی SEO تأثیر منفی می گذارد.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید پیوندهای خراب را به راحتی در وردپرس پیدا و برطرف کنید ، بنابراین می توانید تجربه کاربر و رتبه بندی سئو خود را بهبود بخشید.

Finding and fixing broken links in WordPress

لینک شکسته چیست؟ h4>

پیوند خراب ، معروف به پیوند مرده ، پیوندی است که دیگر کار نمی کند. پیوندهای شکسته به دلایل زیادی ممکن است اتفاق بیفتد ، اما مهمترین دلیل آن این است که یک صفحه یا پاک شود یا به مکان دیگری منتقل شود که باعث می شود سرور خطای 404 پیدا نشده را نشان دهد.

در سایتهای وردپرس ، لینکهای خراب معمولاً هنگام انتقال سایت به نام دامنه جدید ، یا هنگام حذف یک پست یا صفحه بدون تغییر مسیر مناسب.

گاهی اوقات پیوندهای خراب نیز می توانند به دلیل اشتباه تایپی اتفاق بیفتند ، و اگر سالها نباشند ممکن است ماهها مورد توجه قرار نگیرند.

به همین دلیل بسیار مهم است که به طور مرتب پیوندهای خراب در سایت خود را کنترل کرده و آنها را برطرف کنید ، بنابراین می توانید آنها را از آسیب رساندن به رتبه بندی SEO خود جلوگیری کنید.

در این راهنما ، ما چهار روش برتر برای یافتن پیوندهای خراب در وردپرس را به اشتراک خواهیم گذاشت. پس از آن ، ما یک روش آسان برای رفع آن پیوندهای خراب به شما نشان خواهیم داد.

در اینجا یک جدول از مطالب برای پیمایش آسان است:

آماده هستید؟ بیایید شروع کنیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

SEMRush یکی از بهترین ابزار سئو

در بازار استفاده کنید. به شما امکان می دهد به راحتی رتبه بندی سئو و سلامت کلی.

همچنین شامل یک ابزار قدرتمند برای بررسی سایت است که وب سایت شما را جستجو می کند تا خطاهای رایج را پیدا کند و یک گزارش دقیق برای شما تهیه کند.

ابتدا باید برای حساب SEMRush .

این یک سرویس پولی است ، اما آنها یک حساب رایگان محدود ارائه می دهند که به شما امکان می دهد حداکثر 100 صفحه را با یک نام دامنه خزید. محدودیت های طرح پرداختی از 100000 صفحه در ماه شروع می شود.

پس از ورود به سیستم ، باید از منوی سمت چپ روی پیوند “حسابرسی سایت” کلیک کنید.

با این کار شما به صفحه حسابرسی سایت خواهید رسید. برای افزودن وب سایت خود ، از اینجا روی دکمه “حسابرسی سایت جدید” در بالا کلیک کنید.

Adding a new site audit in SEMRush

از شما خواسته می شود نام دامنه خود را وارد کنید. پس از آن ، از شما خواسته می شود تنظیمات حسابرسی سایت را پیکربندی کنید. شما می توانید تعداد صفحات را برای خزیدن انتخاب کرده و یک منبع خزیدن را انتخاب کنید.

Site Audit settings

برای ادامه بر روی دکمه شروع خزیدن کلیک کنید.

SEMRush اکنون شروع به جستجوی وب سایت شما برای حسابرسی سایت می کند. بسته به تعداد صفحاتی که برای خزیدن انتخاب کرده اید ، ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

پس از اتمام ، می توانید بر روی دامنه خود در زیر بخش حسابرسی سایت کلیک کنید تا گزارش خود را مشاهده کنید.

SEMRush broken links

برای دیدن پیوندهای خراب در سایت خود ، باید روی پیوند “شکسته” در زیر نمای کلی گزارش کلیک کنید.

Broken links report in SEMRush

اکنون می توانید بر روی دکمه صادرات در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید تا گزارش خزیدن خود را بارگیری کنید. هنگام رفع پیوندهای خراب در وب سایت خود به آن نیاز خواهید داشت (اطلاعات بیشتر در این مورد در ادامه مقاله).

Ahrefs بسیار عالی است – در یک ابزار SEO برای بازاریابان ، مشاغل و متخصصان سئو. این ارائه می دهد بینش SEO دقیق در وب سایت خود و یا هر یک از رقبای خود را.

می توانید از آن برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی ، تجزیه و تحلیل رقابت ، ایده های کلیدی کلیدی ارگانیک و پولی و نظارت بر سلامت سایت از جمله لینک های خراب استفاده کنید.

ابتدا باید برای حساب Ahrefs . این یک سرویس پولی است که برنامه های آن از 99 دلار در ماه شروع می شود. آنها همچنین یک دوره 7 روزه آزمایشی کامل را با قیمت 7 دلار ارائه می دهند.

پس از ورود به داشبورد Ahref ، باید نام دامنه خود را در ابزار Site Explorer وارد کنید.

Ahrefs site explorer tool

ابزار کاوش سایت اکنون وب سایت شما را برای تهیه گزارش جستجو می کند. این ممکن است بسته به میزان محتوای وب سایت خود کمی طول بکشد.

پس از پایان کار ، نمای کلی از نتایج کاوشگر سایت خود را مشاهده خواهید کرد. از اینجا ، باید بر روی منوی Pages »بهترین ها توسط پیوندها کلیک کنید و سپس گزارش خود را بر اساس وضعیت 404 مرتب کنید.

Broken links

اکنون می توانید گزارش خود را در قالب CSV صادر کنید تا پیوندهای خراب در سایت وردپرس خود را برطرف کنید.

Google Search Console ابزاری رایگان است که توسط Google ارائه می شود تا به مدیران وب سایتها کمک کند قابلیت مشاهده سایت خود را در نتایج جستجو مدیریت کنند. همچنین به شما در مورد خطاهایی از جمله خطاهای 404 که در اثر خرابی لینک ایجاد می شوند ، اطلاع می دهد.

برای جزئیات بیشتر ، به بخش نهایی راهنمای کنسول جستجوی Google با گام به گام دستورالعمل ها را تنظیم کنید.

بعد از ورود به حساب Google Search Console ، از منوی سمت چپ روی پیوند “پوشش” کلیک کنید.

Google Search index coverage report

404 خطا را در بخش “خطاها” یا “برگه های محجور” مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی آنها لیستی از خطاها یا مشکلاتی که گوگل هنگام بازدید از وب سایت شما با آن روبرو شده است به شما نشان داده می شود.

Excluded broken links

با کلیک بر روی خطای 404 تمام پیوندهای موجود در وب سایت شما که پیوندهای خراب هستند را نشان می دهد و خطای 404 را برمی گرداند.

اکنون می توانید بر روی دکمه بارگیری کلیک کنید تا لیست تمام 404 خطا را در وب سایت خود دریافت کنید. برای رفع پیوندهای خراب در وب سایت خود به این کار نیاز دارید.

برای این روش ، ما از پلاگین Broken Link Checker استفاده خواهیم کرد. با این حال ، این روش توصیه نمی شود زیرا منابع زیادی مصرف می کند و سرعت وب سایت شما را کم می کند. میزبانی وردپرس مدیریت شده a > شرکت هایی مانند WP Engine از قبل کاربران را از نصب این افزونه بر روی سرورهای آنها.

این افزونه پیوندهای خراب را در وب سایت شما از جمله پیوندهای داخلی و خارجی که منجر به خطای 404 می شود بررسی می کند.

ابتدا باید شکسته لینک جستجوگر . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، افزونه در پس زمینه کار می کند تا پیوندها را در پست ها ، صفحات و نظرات شما پیدا کند. اکنون می توانید برای مشاهده گزارش کامل به صفحه ابزارها »پیوندهای شکسته بروید.

Broken Links Report in WordPress

اگر در حال اجرا وبلاگ وردپرس برای مدت طولانی ، سپس این گزارش شامل پیوندهای خراب به وب سایت های شخص ثالث نیز خواهد بود.

برای یافتن پیوندهای خراب در وب سایت خود ، باید لیست را دستی مرتب کنید.

تا زمانی که پیوندهای خراب را برطرف نکنید باید Broken Link Checker را در وب سایت خود فعال نگه دارید. پس از آن ، می توانید افزونه را غیرفعال کنید زیرا این امر همچنان پیوندهای خراب را بررسی می کند که باعث کند شدن سرور شما می شود.

ما چهار روش مختلف برای یافتن پیوندهای خراب در وردپرس به شما نشان داده ایم. حال بیایید در مورد چگونگی رفع آسان پیوندهای خراب در وردپرس صحبت کنیم.

بهترین راه برای حل یک پیوند خراب هدایت آن به صفحه دیگری است. به عنوان مثال ، اگر محتوای یک مقاله را به آدرس دیگری منتقل کرده اید ، باید آن را به مقاله جدید هدایت کنید.

به همین ترتیب ، اگر مقاله ای دیگر وجود نداشته باشد ، می خواهید کاربران را به صفحه مشابهی که نزدیک به مطالب مقاله قدیمی است ، هدایت کنید.

با تنظیم 301 تغییر مسیر می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا باید تغییر مسیر را نصب و فعال کنید پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای تنظیم هدایت ها باید به صفحه ابزارها »تغییر مسیر بروید. شما باید پیوند خراب قدیمی را در قسمت “URL URL” و URL جدید را در قسمت “URL هدف” اضافه کنید.

Set up redirects for broken links

پس از آن ، روی دکمه “افزودن تغییر مسیر” کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید.

اکنون می توانید با مراجعه به پیوند خراب قدیمی این مورد را امتحان کنید و به صفحه جدید هدایت می شوید.

مراحل مربوط به تمام پیوندهای خراب را در وب سایت خود تکرار کنید.

برای اطلاعات بیشتر ، به راهنمای ما در نحوه راه اندازی هدایت در وردپرس برای مبتدیان.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه می توانید پیوندهای خراب را به راحتی در وردپرس پیدا و رفع کنید. همچنین ممکن است بخواهید نکات عملی ما را در نحوه بهینه سازی تصاویر خود برای وب و انتخاب بهترین افزونه های عضویت در وردپرس برای ایجاد سایت عضویت.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-fix-broken-links-in-wordpress-with-broken-link-checker/.

دیدگاهتان را بنویسید