نحوه ویرایش پاورقی در وردپرس (گام به گام)

آیا لازم است قسمت پاورقی وب سایت وردپرس خود را ویرایش کنید؟ قسمت پاورقی در پایین هر صفحه در سایت وردپرس شما ظاهر می شود. ،

چندین روش مختلف وجود دارد که دارندگان وب سایت می توانند از این منطقه استفاده کرده و آن را برای بازدید کنندگان وب سایت خود مفیدتر کنند.

در این مقاله ، ما به شما نحوه ویرایش پاورقی در وردپرس را نشان خواهیم داد.

Editing your footer in WordPress

پاورقی در وردپرس چیست؟ h4>

«پاورقی» در وردپرس قسمت پایین وب سایت شما است که بعد از قسمت محتوا ظاهر می شود. به طور معمول در تمام صفحات وب سایت شما نشان داده می شود.

Example of the footer area on a WordPress powered website

این قسمت از وب سایت در پایین پایین قرار دارد و اغلب توسط مبتدیان مدت طولانی مورد چشم پوشی قرار می گیرد. با این وجود ، روش های مختلفی وجود دارد که می توانید با کمک بیشتر کردن آن به کاربران ، از این قسمت استفاده کنید ، سئو وردپرس ، و کسب و کار شما.

تمام موضوعات برتر وردپرس دارای منطقه ویجت پاورقی هستند که ویرایش آنها آسان است. همچنین می توانید برای حذف پیوندهای ناخواسته از این قسمت ، پرونده الگو footer.php را با دقت در تم خود ویرایش کنید.

با این گفته ، بیایید نگاهی به نحوه ویرایش آسان پاورقی در وردپرس بیاندازیم. برای رفتن به بخشی که می خواهید بخوانید می توانید از لینک های زیر استفاده کنید.

ویرایش ابزارک ها در پاورقی شما در وردپرس h4>

بسیاری از تم های محبوب وردپرس a > مناطق ویجت را در پاورقی داشته باشید.

می توانید از این مناطق ویجت برای افزودن متن ، عکس یا پیوند به سیاست حفظ حریم خصوصی خود و سلب مسئولیت قانونی در قسمت پایین صفحه استفاده کنید.

افزودن متن و تصاویر کاملاً رو به جلو است. می توانید به سادگی به صفحه Appearance »ابزارک ها بروید و یک ابزارک Text ، Image یا Gallery را به منطقه ابزارک پاورقی خود اضافه کنید.

Add widgets to footer in WordPress

برای افزودن ابزارک ، کافی است آن را بکشید و در یک قسمت پایین صفحه رها کنید. اگر به راهنمایی بیشتری نیاز دارید ، مقاله ما را در نحوه افزودن و استفاده از ابزارک در وردپرس .

توجه داشته باشید که بسیاری از مضامین دارای چندین قسمت پاصفحه هستند و ممکن است به طور متفاوتی از آنها استفاده کنند. پس از افزودن ابزارک ها می توانید پیش نمایش وب سایت خود را انجام دهید تا مطمئن شوید که در مکان دلخواه شما نمایش داده می شوند.

افزودن پیوندها در قسمت ابزارک پانویس

همچنین ممکن است بخواهید پیوندهایی را به صفحات ، دسته های مختلف یا صفحات قانونی وب سایت خود در قسمت پایین صفحه اضافه کنید.

وردپرس برای مدیریت آن پیوندها با استفاده از منوهای پیمایش آسان است. کافی است به صفحه Appearance »Menus) بروید و روی پیوند” ایجاد منوی جدید “کلیک کنید.

Create new menu in WordPress

وردپرس از شما می خواهد نامی برای منوی جدید خود ارائه دهید. نامی وارد کنید که به شما کمک می کند تا به راحتی این منو را شناسایی کنید و سپس بر روی دکمه “ایجاد منو” کلیک کنید.

Enter your navigation menu name

منوی شما اکنون آماده است و می توانید پیوندهایی را به آن اضافه کنید. به سادگی صفحات ، پست ها ، دسته ها را از ستون سمت چپ انتخاب کنید تا آنها را به فهرست خود اضافه کنید.

Add pages to your menu

پس از پایان کار ، روی دکمه Save Menu کلیک کنید تا تغییرات خود را ذخیره کنید. برای راهنمایی بیشتر ، به مقاله ما در مورد چگونگی ایجاد منوهای ناوبری در وردپرس .

منوی شما اکنون برای افزودن به منطقه ابزارک پاورقی وردپرس آماده است. کافی است از صفحه Appearance »Widgets در سرپرست وردپرس خود بازدید کرده و سپس ابزارک Menu Navigation را به قسمت پاورقی خود اضافه کنید.

Adding a navigation menu widget to your website's footer

در تنظیمات ویجت ، از فهرست کشویی منوی پیمایشی را که قبلاً ایجاد کرده اید انتخاب کرده و بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

اکنون می توانید برای دیدن پیوندهای پاورقی خود به وب سایت خود مراجعه کنید.

A footer section with navigation menu links

شما می توانید چندین منوی ناوبری در وردپرس ایجاد کنید و به اندازه مورد نیاز ویجت های منوی پیمایش را به نوار کناری خود اضافه کنید. اگر به مجموعه پیوند دیگری نیاز دارید ، به سادگی مراحل مشابه را دوباره تکرار کنید.

حذف متن “ایجاد شده توسط WordPress” از پاورقی شما h4>

هنگام نصب وردپرس ، سایت شما ممکن است دارای پیوند “Powered by WordPress” در یک نوار پاورقی در پایین باشد. این یک ابزارک نیست ، بنابراین اغلب نحوه تغییر آن مشخص نیست.

The 'Powered by WordPress' text and link in the Twenty Twenty theme

برخی از مضامین این متن را به متن و پیوند خود تغییر می دهند. در این صورت ، به طور معمول می توانید این متن را با استفاده از تنظیم کننده زنده تم تغییر دهید. کافی است در سرپرست وردپرس خود به Themes »Customizer بروید. به دنبال گزینه ای برای ویرایش پانویس سایت خود باشید:

The Footer tab in the WordPress theme customizer

ما از تم Astra برای این مثال. با Astra ، باید در تنظیمات به Footer »نوار پاورقی بروید. سپس می توانید متن نوار پاورقی خود را تغییر دهید:

Editing the footer text in the theme customizer for the Astra theme

پس از پایان ویرایش متن ، فراموش نکنید که برای فعال کردن تغییرات خود ، روی دکمه انتشار در بالای صفحه کلیک کنید.

پیش بروید و سایت خود را مشاهده کنید تا پاورقی جدید خود را مشاهده کنید:

Viewing the new footer text live on your website

برای کمک بیشتر ، نگاهی به راهنمای عمیق برای تنظیم کننده قالب وردپرس .

ویرایش متن پاورقی به صورت دستی

اگر طرح زمینه شما امکان ویرایش متن پاورقی را با استفاده از تنظیم کننده نداشته باشد ، چه می کنید؟

در این حالت ، شما باید فایل footer.php را ویرایش کنید. این یک پرونده الگو ذخیره شده در پوشه قالب وردپرس شما و مسئول آن است نمایش قسمت پاورقی برای آن تم خاص.

ساده ترین راه برای ویرایش این کار استفاده از سرویس گیرنده FTP برای ارتباط با میزبانی وردپرس .

ابتدا پرونده /wp-content/themes/yourtheme/footer.php را بارگیری کنید و سپس آن را در ویرایشگر متن .

شما باید خط موجود در فایل را با متن “Powered by WordPress” پیدا کنید. در موضوع بیست و بیست اینگونه به نظر می رسد:

   

سپس ، به سادگی آن متن را حذف یا تغییر دهید و پرونده footer.php خود را دوباره بارگیری کنید.

نکته: قبل از انجام تغییرات ، از پرونده footer.php خود کپی کنید. به این ترتیب ، اگر به طور تصادفی چیزی را خراب کنید ، می توانید به راحتی پرونده اصلی را دوباره بارگذاری کنید.

برای راهنمایی بیشتر ، راهنمای ما را در حذف پیوند پاورقی “Powered by WordPress” .

افزودن کد به پاورقی وردپرس h4>

گاهی اوقات ، ممکن است لازم باشد قطعه کد را به پاورقی وردپرس خود اضافه کنید. این کار اغلب به منظور اتصال سایت شما با یک برنامه خارجی انجام می شود.

به عنوان مثال ، برای افزودن یک دکمه Pinterest به سایت خود ، باید اسکریپت Pinterest را به پاورقی خود اضافه کنید. همچنین ممکن است یک آموزش ببینید که از شما می خواهد کد Google Analytics خود را در آنجا وارد کنید.

ساده ترین راه برای این کار نصب و فعال سازی درج عنوان ها و پاورقی ها . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، به سادگی به تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها در سرپرست وردپرس خود بروید. پیش بروید و کد پاورقی خود را در کادر “Scripts in Footer” کپی و جایگذاری کنید:

Using the Insert Headers and Footers plugin to add code to your website's footer

قبل از حرکت فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

برای راهنمایی بیشتر ، نگاهی به راهنمای ما به عنوان افزودن کد هدر و پاورقی در وردپرس .

اگر به دنبال افزودن Google Analytics هستید ، توصیه می کنیم از روش دیگری در عوض که به ردیابی بهتر کمک می کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه ویرایش پاورقی را در وردپرس ویرایش کنید. همچنین ممکن است بخواهید مقایسه ما را با بهترین کشیدن و رها کردن افزونه های صفحه ساز WordPress ، و راهنمای ما در نحوه ایجاد قالب وردپرس سفارشی بدون نوشتن کد.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک شوید کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-edit-the-footer-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید