نحوه نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس

آیا می خواهید معادلات ریاضی را در وردپرس بنویسید؟

نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس کمی دشوار است زیرا ویرایشگر پیش فرض وردپرس با پشتیبانی کامل از معادلات ریاضی همراه نیست.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی با استفاده از 3 روش مختلف معادلات ریاضی را در وردپرس بنویسید.

Writing math equations in WordPress

چرا نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس دشوار است؟ h4>

نحوه کار وردپرس بدین صورت است که محتوای وب سایت شما را به صورت پویا تولید می کند و خروجی HTML را برای نمایش آن به مرورگرهای کاربران می فرستد.

نوشتن معادلات ریاضی و علمی در وردپرس به دلیل عدم پشتیبانی از شخصیت های HTML دشوار است.

در حال حاضر ، MathML و LaTeX به عنوان استانداردی برای نوشتن معادلات ریاضی و علمی در وب در نظر گرفته می شوند.

متأسفانه ، هر دو برای مبتدیان ایده آل نیستند. هر دو از شما می خواهند نحو خود را بیاموزید که می تواند برای معادلات طولانی تر و پیچیده تر پیچیده شود.

با این گفته ، بیایید نگاهی به چگونگی نوشتن معادلات ریاضی در وبلاگ وردپرس .

ما قبل از نشان دادن نحوه استفاده از MathML یا LaTeX در وردپرس ، ابتدا با یک راه حل آسان شروع می کنیم.

روش 1. نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس با استفاده از نویسه های یونیکد h4>

این روش ساده تر است و برای کاربرانی که نیازی به نوشتن مداوم معادلات ریاضی ندارند توصیه می شود. برای این روش ، از نویسه های یونیکد استفاده خواهیم کرد و آنها را مستقیماً در ویرایشگر پست .

یونیکد استاندارد رمزگذاری با هدف پشتیبانی از رمزگذاری کاراکتر برای همه زبانها است. توسط همه سازندگان وب سایت ، سیستم عامل ها و دستگاه های تلفن همراه.

در اینجا نحوه افزودن نویسه های ریاضی در وردپرس با استفاده از Unicode آورده شده است.

1 افزودن نویسه های ریاضی یونیکد در Mac

در رایانه های Mac ، می توانید عملگرها و کاراکترهای ریاضی را از نوار ابزار در بالا اضافه کنید. کافی است بر روی ویرایش »شکلک ها و نمادها کلیک کنید یا کلیدهای Command + Control + Space را در صفحه کلید فشار دهید.

Character Viewer

با این کار برنامه “Character Viewer” در یک پنجره بازشو ظاهر می شود. از اینجا می توانید نمادها و نویسه هایی را که می خواهید درج کنید انتخاب کنید.

کافی است بر روی یک شخصیت دوبار کلیک کنید تا آن را در ویرایشگر پست وردپرس وارد کنید.

همچنین می توانید نویسه ها را در ویرایشگر پست با استفاده از گزینه های subscript و superscript در نوار ابزار پارامتر قالب بندی کنید.

Using subscript and superscript in WordPress paragraph block

2. افزودن نویسه های ریاضی یونیکد در ویندوز

کاربران ویندوز می توانند از یک برنامه مشابه برای درج عملگرهای ریاضی و نویسه های خاص در ویرایشگر پست وردپرس استفاده کنند.

به سادگی برنامه Character Map را با کلیک روی شروع »لوازم جانبی Windows» نویسه نقشه باز کنید. با این کار می توانید نویسه هایی را که معمولاً روی صفحه استفاده می شوند نشان دهید.

Character Map app in Windows 10

برنامه Character Map از رمزگذاری های مختلف از جمله Unicode پشتیبانی می کند. با انتخاب Unicode Subrange under Group می توانید عملگرهای ریاضی را پیدا کنید.

بعد از تعیین محل کاراکتر ، باید برای انتخاب آن کلیک کنید و سپس آن را کپی کنید. اکنون به ویرایشگر محتوای وردپرس و شخصیت را جای گذاری کنید.

افزودن دستی کاراکترهای خاص و عملگرهای ریاضی بدون دردسر است ، اما اگر هر چند وقت یک بار این موارد را اضافه کنید ، کار می کند.

با این وجود ، اگر مرتباً نیاز دارید معادلات ریاضی را در سایت خود بنویسید ، بهتر است یاد بگیرید که از هر دو روش شرح داده شده در زیر استفاده کنید.

2. نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس با استفاده از LaTeX

LaTeX یک استاندارد حروفچینی است که به طور خاص برای نوشتن مستندات فنی و علمی طراحی شده است. این مورد به طور گسترده در محافل دانشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد و استاندارد نوشتن معادلات و سایر اسناد علمی در نظر گرفته می شود.

وب سایت LaTeX دارای اسناد دقیق است و پیوندهایی به آموزش و راهنما که به شما در یادگیری نحوه استفاده از آن کمک می کند.

ما بر روی چگونگی وارد کردن حروفچینی LaTeX به وب سایت وردپرس خود تمرکز خواهیم کرد.

ابتدا باید را نصب و فعال کنید افزونه WP QuickLaTeX . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید پست یا صفحه ای را که می خواهید معادله ریاضی در آن وارد کنید ویرایش کنید. در صفحه ویرایش پست ، روی دکمه افزودن بلوک جدید (+) کلیک کنید و بلوک کد کوتاه را در محتوای خود وارد کنید.

Shortcode block

در داخل کد کوتاه ، باید کد کوتاه [latexpage] و به دنبال آن کد LaTeX خود را اضافه کنید.

Adding a LaTeX command in a shortcode block

اکنون می توانید پست خود را ذخیره کرده و پیش نمایش آن را ببینید تا معادله ریاضی خود را با قالب بندی مشاهده کنید.

A math equation displayed in WordPress using LaTeX

یک روش ساده برای تولید کدی که باید جایگذاری کنید ، استفاده از یک برنامه LaTeX آفلاین برای سیستم عامل شما یا یک محیط LaTeX تحت وب مانند Overleaf .

Overleaf

سپس می توانید معادلات خود را در بلوک کد کوتاه در وردپرس کپی و جای گذاری کنید.

3 نوشتن معادلات ریاضی در وردپرس با استفاده از MathML

MathML یک زبان نشانه گذاری است که برای انتشار آسان معادلات ریاضی در وب طراحی شده است. از مارک XML معنایی مشابه HTML استفاده می کند.

وردپرس از MathML خارج از جعبه پشتیبانی نمی کند و اگر کد MathML را در ویرایشگر پست اضافه کنید ، به درستی ارائه نمی شود.

خوشبختانه افزونه ای وجود دارد که این مشکل را برطرف می کند.

به سادگی بلوک MathML را نصب و فعال کنید a> plugin. برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، به سادگی پست یا صفحه ای را که می خواهید ویرایش کنید ویرایش کنید تا معادله ریاضی را اضافه کنید. در صفحه ویرایش پست ، روی دکمه افزودن بلوک جدید (+) کلیک کنید و بلوک HTML را به محتوای خود اضافه کنید.

Adding custom HTML block in WordPress

اکنون می توانید کد MathML خود را در داخل بلوک HTML سفارشی جایگذاری کنید.

Adding MathML code in WordPress

پس از آن ، می توانید پست یا صفحه خود را ذخیره کرده و در یک برگه جدید مشاهده کنید تا ببینید MathML به زیبایی در وب سایت شما تغییر شکل داده است.

MathML preview

بلوک MathML از موتور JavaScript MathJax برای تبدیل نشانه گذاری شما به معادلات ریاضی قابل خواندن استفاده می کند. همچنین از دستورات LaTeX پشتیبانی می کند.

برای افزودن کد LaTeX ، کافی است بلوک MathML را به ویرایشگر محتوای خود اضافه کنید.

Adding MathML block

در قسمت متن بلوک MathML ، می توانید کد LaTeX خود را اینگونه جای گذاری کنید:

[معادله شما اینجا می رود ]

اکنون می توانید پست خود را ذخیره کرده و پیش نمایش آن را مشاهده کنید تا در پست یا صفحه وبلاگ شما به زیبایی نمایش داده شود.

LaTeX in MathML Block

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه معادلات ریاضی را در وردپرس اضافه کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست نهایی ما را از مفیدترین ابزارک های وردپرس و باید دارای افزونه های وردپرس باشد که توسط متخصصان ما توصیه شده است.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-write-math-equations-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید