نحوه نصب Google Analytics در وردپرس برای مبتدیان

آماده است شروع کنیم.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر نمی خواهید آموزش فیلم را تماشا کنید ، می توانید نسخه متن زیر را بخوانید:

چرا Google Analytics برای بلاگرها مهم است؟ h4>

پس از شروع یک وبلاگ ، هدف # 1 شما جذب بازدیدکننده و مشترک بیشتر است. Google Analytics با نشان دادن آمار مهم به شما کمک می کند تا تصمیمات مبتنی بر داده را اتخاذ کنید. می توانید ببینید:

چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند؟

این قسمت از تجزیه و تحلیل پاسخ می دهد که موقعیت جغرافیایی مخاطبان شما چیست ، کاربر از کدام مرورگر برای بازدید از سایت شما و سایر اطلاعات مهم مانند وضوح صفحه ، پشتیبانی JavaScript ، پشتیبانی از Flash ، زبان و موارد دیگر استفاده کرده است.

این داده ها بسیار مفید هستند و می توانند از راه های مختلفی به شما کمک کنند. هنگام دریافت یک طراحی سفارشی ، می توانید از داده های کاربر استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت شما با مخاطبان شما سازگار است.

اگر اکثر کاربران شما از پشتیبانی Flash برخوردار نیستند ، باید از افزودن عنصر فلش در سایت خود جلوگیری کنید. اگر بیشتر کاربران شما از وضوح صفحه 1280 استفاده می کنند ، مطمئن شوید که طرح شما با آن وضوح یا کوچکتر سازگار باشد.

وقتی افراد در وب سایت شما هستند چه کاری انجام می دهند؟

شما می توانید کاربران را در کجای وب سایت خود قرار دهید ، مدت زمان حضور آنها در وب سایت شما و میزان گزاف گویی چیست (درصد کاربران در اولین بازدید از سایت شما خارج می شوند).

با استفاده از این اطلاعات ، می توانید نرخ گزاف گویی را کاهش دهید و بازدیدهای صفحه خود را افزایش دهید.

همچنین می توانید پرطرفدارترین مقالات ، مقالاتی که وضعیت چندان خوبی ندارند و همچنین به دنبال نوع محتوای کاربران خود هستند.

چه زمانی افراد از وب سایت شما بازدید می کنند؟

با مشاهده گرمترین ساعات روز برای سایت خود ، می توانید زمان انتشار پست خود را انتخاب کنید. اگر آن منطقه زمانی با منطقه شما سازگار نیست ، می توانید برنامه خود را برای دیدار با آن ساعت تنظیم کنید.

مردم چگونه وب سایت شما را پیدا می کنند؟

این بخش از تجزیه و تحلیل به شما نشان می دهد که کاربران از کجا آمده اند (به عنوان مثال: موتورهای جستجو ، پیوندهای مستقیم ، پیوندهای ارجاع از سایت دیگر).

همچنین به شما نشان می دهد که چند درصد بازدیدکنندگان شما از هر یک از این منابع بوده اند. Google Analytics تفکیک هر یک از این دسته ها را به شما ارائه می دهد. اگر از دسته موتورهای جستجو باشد ، به شما نشان می دهد کدام موتور جستجو بیشترین بازدید ، گوگل ، یاهو ، بینگ و غیره را داشته اید.

تفکیک منابع ارجاع به شما نشان می دهد که با کدام سایت ها باید بیشتر کار کنید. اگر منبع ارجاع اصلی شما فیس بوک است ، بنابراین باید احساس خاص فیس بوک داشته باشید تا مخاطبان فیس بوک خود را احساس خاصی کنید.

اگر منبع ارجاع برتر شما یک وب سایت خارجی است ، ممکن است بخواهید با آن وب سایت همکاری کنید (مبادله پست مهمان یا چیز دیگری).

ارتباط افراد با محتوای شما چگونه است؟

تجزیه و تحلیل Google نحوه تعامل کاربران با محتوای سایت شما را نشان می دهد. این به شما نشان می دهد که چند درصد کاربر روی کدام پیوند در سایت شما کلیک کرده است و موارد دیگر.

شما می توانید با ایجاد آزمایشات محتوا در Google Analytics تست های تقسیم A / B را اجرا کنید تا درک کنید که برای رسیدن به اهداف شما چه نتیجه ای بهتر است.

با دیدن تعامل کاربر ، می توانید محتوای خود را در اطراف کاربران خود کار کنید. با دیدن پاسخ س questionsالات بالا ، می توانید روی استراتژیهایی که برای سایت شما مفید است تمرکز کنید و از استراتژیهای بی نتیجه خودداری کنید.

به زبان ساده ، حدس را از بین ببرید و روی آماری که مهم هستند تمرکز کنید ، بنابراین می توانید براساس داده ها تصمیم بگیرید.

نحوه ثبت نام با Google Analytics

Google Analytics به صورت رایگان در دسترس است و همه آنچه برای ثبت نام نیاز دارید یک حساب Google یا Gmail است. مراحل ثبت نام بسیار ساده است ، برای ایجاد حساب Google Analytics خود گام به گام دستورالعمل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: ابتدا باید از Google Analytics ثبت نام کنید.

از شما خواسته می شود با حساب Google خود وارد شوید. اگر قبلاً یک حساب Google یا Gmail دارید ، می توانید از آن برای ورود به سیستم استفاده کنید. در غیر این صورت ، می توانید پیش بروید و یک حساب Google برای خود ایجاد کنید.

Sign in with your Google account

مرحله 2: پس از ورود به سیستم با حساب Gmail خود ، از صفحه نمایش شما خواسته می شود مانند تصویر زیر. اینجاست که با حساب Gmail خود در Google Analytics ثبت نام می کنید.

Sign up for Google Analytics

پس از آن ، از شما خواسته می شود نام حساب را ارائه دهید. این نام در داخل استفاده خواهد شد بنابراین می توانید از هر چیزی مانند نام تجارت خود استفاده کنید.

Enter account name

مرحله 3: در صفحه بعدی ، به شما امکان انتخاب بین وب ، برنامه ها یا برنامه ها و وب داده می شود. حتماً “وب” را انتخاب کنید.

Select web

پس از آن ، باید نام وب سایت ، URL وب سایت ، کشور و منطقه زمانی را وارد کنید.

Provide website details

پس از وارد کردن این اطلاعات ، روی دکمه Next کلیک کنید. شرایط و خدمات Google Analytics به شما ارائه می شود که باید موافقت کنید ، بنابراین روی دکمه “موافقم” کلیک کنید.

مرحله 4: اکنون کد رهگیری Google Analytics به شما ارائه می شود. می توانید این کد رهگیری را کپی کنید زیرا بسته به روشی که در زیر استفاده می کنید باید آن را در سایت وردپرسی خود وارد کنید.

همچنین می توانید این برگه مرورگر را باز بگذارید و در صورت لزوم کپی کد را دوباره انجام دهید.

Google Analytics tracking code

به محض نصب کد در سایت وردپرس ، پیشنهاد می کنیم برگه مرورگر تجزیه و تحلیل را باز بگذارید زیرا ممکن است لازم باشد مجدداً از آن بازدید کنید.

اکنون که حساب Google Analytics را راه اندازی کرده اید ، بیایید نگاهی به نحوه نصب Google Analytics در وردپرس بیندازیم.

نحوه نصب Google Analytics در وردپرس h4>

برای راه اندازی Google Analytics در وردپرس چند روش مختلف وجود دارد. ما سه روش را به شما نشان خواهیم داد که گزینه اول ساده ترین و آخرین گزینه سخت ترین است.

می توانید موردی را انتخاب کنید که متناسب با نیاز شما باشد.

توجه: برای جلوگیری از ردیابی مضاعف بازدید از صفحه در حساب Google Analytics خود ، باید فقط از یکی از این روش ها در وب سایت خود استفاده کنید.

روش 1. Google Analytics برای وردپرس توسط MonsterInsights

MonsterInsights محبوب ترین افزونه Google Analytics برای وردپرس است. بیش از 1 میلیون وب سایت از آن استفاده می کند از جمله Bloomberg ، PlayStation ، Zillow و موارد دیگر.

ساده ترین و تا حد زیادی بهترین راه برای افزودن Google Analytics به وردپرس (برای همه کاربران مبتدی و متخصص) است.

MonsterInsights به دو صورت پلاگین حق بیمه پرداخت شده و نسخه رایگان . در این آموزش ، ما از نسخه رایگان MonsterInsights استفاده خواهیم کرد.

می توانید از نسخه MonsterInsights Pro استفاده کنید a> اگر ویژگی های پیشرفته تری مانند ردیابی تجارت الکترونیکی ، ردیابی تبلیغات ، ردیابی نویسنده و غیره می خواهید ، روند تنظیم آنها به همین ترتیب است.

بیایید شروع کنیم.

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی هدف پلاگین MonsterInsights . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، افزونه مورد جدیدی از منو با عنوان “Insights” را به فهرست مدیریت WordPress شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن جادوگر راه اندازی MonsterInsights به وجود می آید.

MonsterInsights setup wizard

ابتدا از شما خواسته می شود که دسته ای را برای وب سایت خود (وب سایت تجاری ، وبلاگ یا فروشگاه آنلاین) انتخاب کنید. یکی را انتخاب کنید و سپس بر روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید.

بعد ، باید روی دکمه “اتصال MonsterInsights” کلیک کنید.

Connect MonsterInsights

با این کار یک پنجره بازشو ظاهر می شود که حسابهای Google را به شما منتقل می کند و از شما خواسته می شود وارد سیستم شوید یا اگر از قبل وارد سیستم شده اید یک حساب Google را انتخاب کنید.

Sign in or select a Google account to continue

در مرحله بعدی از شما خواسته می شود که به MonsterInsights اجازه دسترسی به حساب Google Analytics خود را بدهید.

Allow MonsterInsights to access your Google Analytics account

برای ادامه بر روی دکمه “اجازه” کلیک کنید.

مرحله آخر انتخاب نمایه ای است که می خواهید ردیابی کنید. شما باید وب سایت خود را اینجا انتخاب کنید و سپس برای ادامه روی دکمه “اتصال کامل” کلیک کنید.

Select your website profile to compete setup

MonsterInsights اکنون Google Analytics را در وب سایت شما نصب می کند. پس از آن ، از شما خواسته می شود تنظیمات پیشنهادی وب سایت خود را انتخاب کنید.

Recommended settings for Google Analytics

تنظیمات پیش فرض برای اکثر وب سایت ها م workثر است. اگر از افزونه پیوند وابسته استفاده می کنید ، پس باید مسیری را که برای پوشاندن پیوندهای وابسته استفاده می کنید ، اضافه کنید. با این کار می توانید پیوندهای وابسته خود را در Google Analytics ردیابی کنید.

برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه ذخیره و ادامه کلیک کنید.

بعد ، MonsterInsights به شما افزونه های پولی را نشان می دهد که در صورت ارتقا به PRO می توانید به آنها دسترسی داشته باشید. به راحتی می توانید بر روی دکمه “ذخیره و ادامه” کلیک کنید تا از این مرحله صرف نظر کنید.

Upgrade to pro

بعد از آن ، از شما خواسته می شود که پلاگین WPForms را نصب کنید ، که بهترین است افزونه فرم تماس با وردپرس . می توانید آن را نصب کنید یا به راحتی روی “پرش از این مرحله” کلیک کنید

Recommended plugin

این همه شماست که با موفقیت Google Analytics را در سایت وردپرس خود نصب و راه اندازی کرده اید. به یاد داشته باشید ، قبل از نشان دادن آمار شما ، مدتی به Google Analytics نیاز دارد.

Google Analytics successfully installed using MonsterInsights

بهترین قسمت درباره MonsterInsights این است که می توانید گزارشات Google Analytics خود را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید. برای بررسی مروری سریع بر روی داده های تجزیه و تحلیل خود ، فقط به صفحه اطلاعات آماری »گزارشات مراجعه کنید.

Your Google Analytics reports in WordPress dashboard

توجه: MonsterInsights قبلاً توسط Yoast به عنوان Google Analytics برای وردپرس شناخته می شد. سید بالخی ، بنیانگذار WPBeginner ، این افزونه را در سال 2016 خریداری کرد و آن را به MonsterInsights تغییر نام داد. اکنون بخشی از خانواده ما با عنوان افزونه های برتر WordPress است.

روش 2. درج افزونه هدر و پاورقی h4>

این روش به خوبی MonsterInsights نیست زیرا شما قادر به انجام پیکربندی پیشرفته ردیابی نخواهید بود و نمی توانید داده های Google Analytics را در داشبورد وردپرس خود مشاهده کنید.

ابتدا باید هنگام ثبت نام در حساب Google Analytics ، کد رهگیری Google Analytics خود را که قبلاً در مرحله 4 کپی کرده اید ، کپی کنید.

Google Analytics tracking code

بعد ، باید درج سرصفحه ها و پاورقی ها را نصب و فعال کنید / a> پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال شدن ، باید به صفحه تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها بروید. در اینجا باید کد رهگیری Google Analytics را که قبلاً کپی کرده اید در قسمت «اسکریپت ها در سرصفحه ها» جایگذاری کنید.

Adding Google Analytics tracking code using Insert Headers and Footers plugin

برای ذخیره تنظیمات خود ، فراموش نکنید که روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

این همه ، شما با موفقیت Google Analytics را در سایت خود نصب کرده اید.

3. Google Analytics را در قالب وردپرس نصب کنید h4>

این روش برای کاربران پیشرفته ای است که با کد آشنا هستند. تا حدی غیر قابل اعتماد است زیرا در صورت تغییر یا تغییر موضوع ، کد شما ناپدید می شود. ما تقریباً هرگز استفاده از این روش را توصیه نمی کنیم.

اگر اولین بار است که کد را به پرونده های وردپرس خود اضافه می کنید ، باید راهنمای ما را در مورد چگونگی کپی قطعه کد پیست در وردپرس .

ابتدا باید هنگام ثبت نام در حساب Google Analytics ، کد رهگیری Google Analytics خود را که قبلاً در مرحله 4 کپی کرده اید ، کپی کنید.

Google Analytics tracking code

اکنون دو روش معمول برای افزودن این کد در پرونده های قالب WordPress وجود دارد. شما می توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید (نه هر دو).

1 کد را در پرونده header.php

اضافه کنید

به سادگی فایل header.php را در قالب وردپرس خود ویرایش کرده و پیگیری Google Analytics را که قبلاً کپی کرده اید بلافاصله بعد از برچسب پیست کنید.

فراموش نکنید که تغییرات خود را ذخیره کرده و پرونده را دوباره به سرور خود بارگذاری کنید.

افزودن از طریق پرونده توابع

همچنین می توانید کد پیگیری Google Analytics را به پرونده توابع وردپرس . سپس کد رهگیری را به طور خودکار به هر صفحه سایت وردپرسی شما اضافه می کند.

شما باید این کد را به پرونده توابع. php .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-install-google-analytics-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید