نحوه نصب و راه اندازی Google Tag Manager در وردپرس

آیا می خواهید Google Tag Manager را در وردپرس راه اندازی کنید؟ مطمئن نیستید که در سایت وردپرس خود به Google Tag Manager نیاز دارید؟ نگران نباش در این مقاله ، ما به شما نحوه نصب و راه اندازی صحیح Google Tag Manager در وردپرس و توضیح مزایا را نشان خواهیم داد.

Google Tag Manager چیست؟ h4>

Google Tag Manager

غالباً دارندگان وب سایت برای ردیابی تبدیل ها ، ترافیک و جمع آوری سایر داده های تحلیلی ، باید چند قطعه کد اضافه کنند.

با مدیر Google Tag می توانید به راحتی همه این اسکریپت ها را از یک داشبورد اضافه و مدیریت کنید.

الگوهای برچسب داخلی برای Google Analytics ، Adwords ، DoubleClick و غیره وجود دارد. مدیر برچسب همچنین با چندین سیستم تجزیه و تحلیل و ردیابی شخص ثالث کار می کند.

جدا از آن ، می توانید از HTML سفارشی برای افزودن ردیابی خود یا کدی که می خواهید اضافه کنید استفاده کنید.

با این کار زمان افزودن و از بین بردن برچسب ها از کد شما صرفه جویی می شود و مدیریت آن از یک داشبورد آسان است. ناگفته نماند ، همه این اسکریپت ها در یک اسکریپت بارگذاری می شوند.

با گفتن این موارد ، با Google Tag Manager شروع می کنیم.

به خاطر این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه Google Analytics را با استفاده از Google Tag Manager به سایت خود اضافه کنید.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

شروع کار h4>

توجه به این نکته مهم است که این راهنما برای سایتهای WordPress.org خود میزبان است (به تفاوت بین WordPress.com و WordPress.org ). اگر سایت وردپرسی ندارید ، لطفاً به راهنمای نصب وردپرس برای ایجاد یک.

در صورتی که قبلاً این کار را انجام نداده اید ، ابتدا باید یک حساب Google Analytics برای وب سایت خود ایجاد کنید. شما می توانید دستورالعمل های مربوط به نحوه آموزش Google Analytics در وردپرس .

مراحل ذکر شده در بخش “نحوه ثبت نام در Google Analytics” را دنبال کنید. با دریافت کد رهگیری ، متوقف شوید. به جای افزودن مستقیم کد رهگیری در وردپرس ، از مدیر برچسب برای این کار استفاده خواهیم کرد.

تنظیم Google Tag Manager

اکنون که آماده افزودن Google Analytics هستیم ، مرحله بعدی راه اندازی Google Tag Manager است.

به وب سایت Google Tag Manager مراجعه کنید و با استفاده از همان حساب Google که با Google Analytics استفاده کرده اید ثبت نام کنید.

پس از ورود به صفحه افزودن حساب جدید وارد می شوید. به سادگی یک نام برای حساب خود ارائه دهید و روی دکمه ادامه کلیک کنید.

Creating Google Tag Manager account

اکنون باید ظرفی را به حساب خود اضافه کنید. یک ظرف می تواند یک وب سایت یا یک برنامه در سیستم عامل های iOS یا Android باشد. در این صورت ما از وب استفاده خواهیم کرد.

می توانید از دامنه سایت خود برای نام کانتینر استفاده کنید. می توانید چندین کانتینر برای هر حساب اضافه کنید. پس از اتمام کار ، بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید تا ادامه دهید.

Creating a container

Google Tag Manager اکنون حساب شما را با ظرف ایجاد می کند و داشبورد ظرف خود را مشاهده خواهید کرد. به نظر می رسد چیزی شبیه به این است:

Container dashboard

اکنون حساب Google Tag Manager شما آماده است ، بنابراین مرحله بعدی افزودن برچسب جدید است. با کلیک بر روی ایجاد برچسب جدید می توانید این کار را انجام دهید.

ابتدا باید یک محصول برچسب انتخاب کنید. در حال حاضر 20+ الگوی ادغام در دسترس است.

اکنون Google Analytics را انتخاب خواهیم کرد ، اما شما همیشه می توانید برچسب های بیشتری اضافه کنید و محصولات مختلف را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. حتی می توانید بر روی HTML سفارشی کلیک کنید تا هر قطعه کد سفارشی دیگری اضافه شود.

Choose Google Analytics as product for your tag

هنگامی که Google Analytics را انتخاب کردید ، از شما خواسته می شود بین Universal Analytics یا Classic Analytics یکی را انتخاب کنید. تجزیه و تحلیل جهانی را انتخاب کنید ، از شما خواسته می شود شناسه ردیابی تجزیه و تحلیل خود را ارائه دهید.

این شناسه ردیابی کد خاصی است که به Google اجازه می دهد سایت شما را شناسایی کند. با ورود به حساب Google Analytics و مراجعه به برگه Admin می توانید این شناسه را بدست آورید.

حساب و دارایی سایت خود را انتخاب کنید و سپس روی اطلاعات ردیابی کلیک کنید تا گسترش یابد. پیوند کد رهگیری را مشاهده خواهید کرد.

Finding your Google Analytics tracking ID

با کلیک بر روی کد رهگیری ، شما به صفحه کد رهگیری خواهید رسید و همچنین شناسه ردیابی UA شما نشان داده می شود.

UA tracking id in Google Analytics

شناسه ردیابی UA خود را کپی کرده و در Google Tag Manager جایگذاری کنید. در بخش آهنگ ، مشاهده صفحه را انتخاب کرده و سپس روی دکمه ادامه کلیک کنید.

Add tracking id

جادوگر پیکربندی برچسب اکنون از شما می خواهد که چه زمانی این برچسب را خاموش کنید. همه صفحات را انتخاب کرده و سپس بر روی دکمه ایجاد کلیک کنید.

When to fire on the tag

Google Tag Manager اکنون یک کد رهگیری را به شما نشان می دهد که باید در سایت وردپرس خود اضافه کنید. شما باید این کد را کپی کنید.

Tag manager code

افزودن کد مدیریت برچسب در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید نصب و فعال سازی است درج سرصفحه ها و پاورقی ها . پس از فعال سازی ، باید از تنظیمات »درج سرصفحه ها و پاورقی ها بازدید کنید.

Add your Google Tag Manager code in WordPress
کد مدیر برچسب خود را در قسمت هدر جایگذاری کنید و روی دکمه ذخیره کلیک کنید برای ذخیره تنظیمات

اگر نمی خواهید افزونه ای نصب کنید ، بنابراین می توانید کد Google Tag Manager را در قالب وردپرس یا طرح زمینه کودک خود اضافه کنید. به سادگی الگوی header.php را ویرایش کرده و کد را پس از برچسب بچسبانید.

ظرف خود را منتشر کنید h4>

تا زمانی که ظرف را منتشر نکنید ، برچسب ها در مدیر برچسب Google فعال نخواهند شد. به داشبورد Google Tag Manager مراجعه کرده و سپس بر روی دکمه انتشار کلیک کنید.

Publish your changes in Google Tag Manager

همچنین می توانید وب سایت خود را پیش نمایش کنید و Google Tag Manager برچسب های گرفته شده در هر نمای صفحه را به شما نشان می دهد.

Previewing and debugging

این همه ، شما با موفقیت Google Tag Manager را برای سایت وردپرس خود نصب و راه اندازی کرده اید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در 7 بهترین راه حل تجزیه و تحلیل برای وردپرس .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube مشترک شوید برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-install-and-setup-google-tag-manager-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید