نحوه نصب وردپرس – آموزش کامل نصب وردپرس

وردپرس به عنوان بیشترین شناخته می شود سازنده وب سایت محبوب در جهان. بیش از 33٪ از کل وب سایت های موجود در اینترنت را تأمین می کند. دلیل اصلی آن نصب آسان وردپرس است که ایجاد وب سایت را برای همه آسان می کند.

همه بهترین شرکتهای میزبانی وب وردپرس به شما امکان می دهند وردپرس را با تعداد کمی نصب کنید کلیک می کند. در بیشتر شرایط ، نصب وردپرس روندی ساده است که انجام آن کمتر از پنج دقیقه به طول می انجامد.

در این آموزش ، هدف ما ارائه آموزش کامل نصب وردپرس برای کاربران مبتدی و پیشرفته است.

برای مبتدیان ، ما با استفاده از اسکریپت های نصب 1 کلیک مانند Fantastico ، Softaculous و QuickInstall ، نحوه نصب وردپرس را در همه سیستم عامل های میزبانی برتر به شما نشان خواهیم داد.

ما همچنین نحوه نصب دستی وردپرس با استفاده از FTP را برای کاربران میانی خود توضیح خواهیم داد.

سرانجام ، برای توسعه دهنده و طراحان مبتدی خود ، ما به شما نحوه نصب وردپرس بر روی رایانه محلی (ویندوز ، مک و لینوکس) را نشان خواهیم داد.

ما علاوه بر اینکه نحوه نصب وردپرس را به شما نشان می دهیم ، به شما نکاتی درمورد کارهایی که می توانید پس از نصب وردپرس انجام دهید نیز خواهیم داد.

How to easily install WordPress

مواردی که قبل از نصب وردپرس به آنها نیاز دارید h4>

قبل از نصب وردپرس ، ابتدا به یک نام دامنه و شرکت میزبانی وب خوب نیاز دارید. که وردپرس را می شناسد.

ما بسیار توصیه می کنیم که از Bluehost استفاده کنید زیرا آنها به شما دامنه رایگان و 60٪ تخفیف از برنامه میزبانی خود (ویژه کاربران WPBeginner) می دهند.

دلیل توصیه ما برای Bluehost به این دلیل است آنها یکی از بزرگترین شرکتهای میزبان در جهان هستند. آنها همچنین به طور رسمی ارائه دهنده میزبانی وردپرس هستند.

از آنجا که این یک آموزش بسیار طولانی و مفصل است ، لطفاً برای رفتن به بخش مناسب از پیمایش زیر استفاده کنید.

نحوه نصب وردپرس در Bluehost

Bluehost میزبانی وردپرس به طور رسمی توصیه می شود ارائه دهنده و یکی از بزرگترین شرکتهای میزبان در جهان است. آنها وردپرس را از داخل می دانند و بهترین فرایند نصب وردپرس برای مبتدیان را دارند.

Bluehost هنگام ورود به سیستم به طور خودکار WordPress را روی نام دامنه شما نصب می کند. پس از ورود به حساب Bluehost خود ، سایت WordPress خود را در زیر برگه “سایت های من” پیدا خواهید کرد.

Bluehost login to your WordPress site

می توانید به سادگی بر روی دکمه “ورود به وردپرس” کلیک کنید ، و این کار شما را مستقیماً به قسمت مدیریت وردپرس می برد.

به جز برنامه “Basic” آنها ، Bluehost به شما امکان می دهد وردپرس را با تمام برنامه های میزبانی خود در سایتهای نامحدود نصب کنید.

برای شروع کافی است روی دکمه “ایجاد سایت” در زیر “My Sites” کلیک کنید.

Installing new WordPress site in Bluehost

این Bluehost جادوگر نصب شده وردپرس را راهنمایی می کند. ابتدا ، از شما می خواهد عنوان سایت و به صورت اختیاری یک تگ لاین ارائه دهید.

Provide a site title for your new WordPress site

برای ادامه بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

پس از آن ، از شما خواسته می شود تا نام دامنه و مسیر وب سایت خود را انتخاب کنید. اگر قبلاً نام دامنه ای خریداری کرده اید ، می توانید آن را از فهرست کشویی انتخاب کنید. شما همیشه می توانید با مراجعه به صفحه “دامنه ها” از داشبورد میزبان ، نام دامنه جدیدی را به حساب خود خریداری و اضافه کنید.

Select domain name and essential plugins

بعد از انتخاب نام دامنه خود ، می توانید مسیر دایرکتوری را خالی بگذارید و اجازه دهید Bluehost آن را برای شما انتخاب کند. نصب کننده همچنین چند افزونه ضروری را که می توانید نصب کنید نشان می دهد.

اکنون می توانید برای ادامه بر روی دکمه “بعدی” کلیک کنید.

نصب کننده سایت WordPress شما را راه اندازی می کند که ممکن است چند لحظه طول بکشد. پس از آن ، پیام موفقیت همراه با جزئیات سایت وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد.

Successfully installed WordPress on Bluehost

این جزئیات را از طریق ایمیل نیز دریافت خواهید کرد. اکنون می توانید بر روی دکمه ورود به وردپرس کلیک کنید تا وارد قسمت مدیریت سایت جدید خود شوید.

تبریک می گویم ، شما وردپرس را بر روی حساب میزبانی Bluehost . این خیلی بد نبود.

نحوه نصب وردپرس در HostGator h4>

HostGator محبوب دیگر ارائه دهنده میزبانی مشترک وردپرس در بین مبتدیان . آنها همچنین نصب وردپرس را فقط با چند کلیک بسیار آسان می کنند.

ابتدا باید به داشبورد حساب میزبانی HostGator خود وارد شوید. از اینجا ، باید روی نماد “QuickInstall” در بخش “نرم افزار” کلیک کنید.

Installing WordPress on HostGator

در صفحه بعد ، برای راه اندازی جادوگر نصب ، باید روی “WordPress” کلیک کنید.

Run WordPress installer on HostGator

اکنون از شما خواسته می شود نام دامنه ای را که می خواهید وردپرس را در آن نصب کنید انتخاب کرده و مسیر دایرکتوری را وارد کنید.

اکثر مبتدیان می خواهند وردپرس را در ریشه نام دامنه خود نصب کنند (به عنوان مثال wpbeginner.com). در این صورت ، شما باید قسمت فهرست را خالی بگذارید.

Select your domain name

برای ادامه بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

اکنون نصب کننده از شما می خواهد جزئیات سایت وردپرس را وارد کنید. شما باید عنوان سایت ، نام کاربری مدیر ، نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل مدیر را ارائه دهید. اطمینان حاصل کنید که به آن آدرس ایمیل دسترسی دارید زیرا در اینجاست که ایمیل بازنشانی رمز عبور وردپرس خود را دریافت خواهید کرد.

HostGator WordPress install settings

پس از وارد کردن تمام اطلاعات ، برای ادامه بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید.

اکنون نصب کننده در پس زمینه اجرا می شود تا وردپرس را برای شما نصب کند. پس از پایان کار ، پیام موفقیت همراه با نام کاربری و رمز ورود مدیر خود را مشاهده خواهید کرد.

HostGator WordPress installation finished

اکنون می توانید بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید تا به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید.

تبریک می گویم ، شما با موفقیت وردپرس را بر روی حساب HostGator .

​​نحوه نصب وردپرس در SiteGround h4>

SiteGround یک انتخاب محبوب در میان وردپرس است مبتدیان آنها به دلیل پشتیبانی عالی و برنامه های میزبانی وردپرس بسیار بهینه شده شناخته شده اند.

SiteGround نصب کننده های سریع و بدون درد وردپرس را با تمام برنامه های خود ارائه می دهد. می توانید وردپرس را مستقیماً از داشبورد میزبانی خود نصب کنید.

ما دو روش مختلف برای نصب WordPress در SiteGround به شما نشان خواهیم داد. می توانید یکی را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

1 نصب وردپرس در SiteGround به عنوان کاربر جدید

اگر به تازگی با SiteGround ثبت نام کرده اید ، در اولین ورود به سیستم با یک پنجره خوش آمد گویی مواجه خواهید شد. از شما سال می شود که آیا می خواهید اکنون وب سایت خود را راه اندازی کنید؟

SiteGround new user WordPress installation wizard

شما باید “شروع یک وب سایت جدید” را انتخاب کنید و سپس بر روی WordPress کلیک کنید.

جادوگر نصب کننده اکنون جزئیات نصب وردپرس را درخواست می کند. شما باید یک آدرس ایمیل ، نام کاربری مدیر و رمز ورود برای سایت جدید وردپرس خود ارائه دهید.

Enter WordPress login details for your installation

برای ادامه بر روی دکمه “تأیید” کلیک کنید.

در صفحه بعدی ، جزئیات انتخاب خود را مشاهده خواهید کرد. همچنین می توانید موارد پیشرفته وب سایت را انتخاب کنید اما فعلاً از آنها چشم پوشی می کنیم ، در صورت لزوم می توانید بعداً آنها را اضافه کنید.

Finish WordPress installation on new SiteGround account

پیش بروید و بر روی دکمه تنظیم کامل کلیک کنید. اکنون نصب کننده وردپرس را برای شما در پس زمینه نصب می کند و پس از اتمام پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

Successfully installed WordPress on new SiteGround account

اکنون می توانید بر روی دکمه “رفتن به منطقه مشتری” کلیک کنید. از اینجا ، وب سایت جدید خود را در زیر «حسابهای من» پیدا خواهید کرد.

Visit WordPress admin panel

برای ورود به قسمت مدیریت وردپرس می توانید بر روی “Visit panel admin” کلیک کنید.

تبریک می گویم شما وردپرس را با موفقیت در حساب SiteGround جدید خود نصب کرده اید.

2. نصب وردپرس در SiteGround به عنوان مشتری موجود

SiteGround نصب وردپرس را از حساب میزبانی خود در هر زمان بسیار آسان می کند. به سادگی وارد حساب میزبانی خود شوید و از داشبورد cPanel دیدن کنید.

Visit cPanel dashboard in SiteGround

با این کار داشبورد cPanel بارگیری می شود ، که اساساً یک رابط تحت وب برای مدیریت حساب میزبانی شما است.

از اینجا باید به بخش “نصب کنندگان خودکار” بروید و روی وردپرس کلیک کنید.

Launch WordPress installer in SiteGround

این اسکریپت نصب خودکار را با وردپرس که از قبل انتخاب شده است راه اندازی می کند. شما باید روی دکمه نصب کلیک کنید و سپس یک پروتکل وب سایت HTTP یا https و نام دامنه را انتخاب کنید.

حال اگر گواهی SSL را بر روی نام دامنه فعال کرده باشید ، می توانید https را به عنوان پروتکل خود انتخاب کنید ، در غیر این صورت http را انتخاب کنید. بعداً می توانید وردپرس را به HTTPS / SSL تغییر دهید .

SiteGround WordPress installer

در زیر آن ، شما باید عنوان سایت خود ، نام کاربری مدیر ، رمز عبور و آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

WordPress site settings

همچنین گزینه های دیگری برای انتخاب زبان ، نصب پلاگین ها و موارد دیگر مشاهده خواهید کرد. می توانید این گزینه ها را تغییر دهید یا آنها را علامت گذاری نکنید.

سرانجام ، گزینه WordPress Starter را مشاهده خواهید کرد. باید آن را بررسی کنید زیرا برای راه اندازی سایت شما را در مراحل پس از نصب راهنمایی می کند.

Optional settings

اکنون ، برای ادامه بر روی دکمه “نصب” کلیک کنید.

اکنون نصب کننده در پس زمینه اجرا می شود و نصب وردپرس را راه اندازی می کند. پس از اتمام ، پیام موفقیت همراه با پیوند به قسمت مدیریت سایت وردپرس خود را مشاهده خواهید کرد.

WordPress installation finished

با کلیک بر روی پیوند منطقه مدیر ، به وب سایت خود منتقل می شوید و جادوگر راه اندازی سایت را راه اندازی می کنید. این جادوگر گام به گام به شما کمک می کند تا با وردپرس شروع کنید. برای ادامه بر روی دکمه “شروع اکنون” کلیک کنید.

SiteGround WordPress starter

ابتدا جادوگر شروع کننده از شما می خواهد که طرحی را برای سایت وردپرس خود انتخاب کنید. این الگوهای طراحی دستی را که در دسته های مختلف سازمان یافته اند به شما نشان می دهد.

SiteGround WordPress starter design option

ما توصیه می کنیم یک طرح ساده شبیه آنچه را که در ذهن دارید انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که هر موضوع دارای گزینه های سفارشی سازی است و می توانید نوع سلیقه خود را تغییر دهید.

در مرحله بعدی ، از شما خواسته می شود عملکردهایی را که می خواهید به وب سایت خود اضافه کنید ، انتخاب کنید. این به طور خودکار “فرم تماس” را برای شما انتخاب می کند زیرا هر وب سایت به فرم تماس نیاز دارد.

Choose functionality

به صورت اختیاری ، می توانید Shop (به فروشگاه اینترنتی ایجاد کنید ) ، تقویم یا JetPack.

برای ادامه بر روی دکمه بعدی کلیک کنید.

اکنون از شما خواسته می شود گزینه های بازاریابی را برای تبلیغ وب سایت جدید خود انتخاب کنید. این به شما MonsterInsights برای Google Analytics ، Yoast SEO ، و OptinMonster برای تولید سرب.

ما توصیه می کنیم هر سه آنها را انتخاب کنید زیرا به شما کمک می کنند وب سایت خود را رشد دهید.

بعد از آن ، روی دکمه کامل کلیک کنید و جادوگر شروع کننده نصب را برای شما کامل می کند. اکنون پیام موفقیت همراه با پیوندی برای ورود به داشبورد وردپرس را مشاهده خواهید کرد.

Finished setting up your website

اکنون داشبورد مدیر وردپرس را با میانبرهای سفارشی برای ایجاد محتوا ، شخصی سازی طراحی و شروع به کار در وب سایت خود مشاهده خواهید کرد.

SiteGround custom WordPress admin dashboard

این همه است. شما وردپرس را با موفقیت در حساب میزبانی SiteGround خود نصب کرده اید.

نحوه نصب وردپرس بر روی موتور WP

موتور WP یک بهترین مدیریت میزبانی وردپرس

ارائه دهنده. یک حساب میزبانی مدیریت شده اساساً یک سرویس دربان برای وب سایت وردپرس شما است.

آنها در حالی که شما بر رشد کسب و کار خود تمرکز می کنید از مدیریت به روزرسانی ها ، نصب و بهینه سازی عملکرد وردپرس شما مراقبت می کنند.

به عنوان یک شرکت میزبان وردپرس مدیریت شده ، WP Engine هنگام ورود به سیستم به طور خودکار WordPress را نصب می کند. بسته به برنامه میزبانی خود ، می توانید هر زمان که بخواهید وب سایت های اضافی ایجاد کنید.

به سادگی ، به داشبورد WP Engine خود وارد شوید و از صفحه “Sites” بازدید کنید. لیستی از تمام سایت های وردپرسی خود را مشاهده خواهید کرد. برای اضافه کردن نصب جدید وردپرس ، روی دکمه “ایجاد سایت” کلیک کنید.

WP Engine create new site

در صفحه بعدی از شما خواسته می شود که نامی برای محیط تولید خود ارائه دهید. نامی وارد کنید که به شما کمک می کند تا به راحتی این وب سایت را شناسایی کنید و سپس بر روی دکمه “ایجاد محیط” کلیک کنید.

Add a production environment WordPress site

WP Engine اکنون محیط وردپرس شما را نصب می کند. مدتی طول می کشد تا تغییرات DNS منتشر شود.

پس از آن با کلیک روی پیوند در نوار کناری می توانید به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید اطلاعات ورود به سیستم خود را در همان صفحه مشاهده کنید.

Login to your WordPress environment in WPEngine

برای افزودن دامنه به وب سایت خود ، باید روی پیوند افزودن دامنه کلیک کنید. از آنجا که WP Engine یک ثبت کننده دامنه ، باید تنظیمات DNS دامنه خود را به سمت WP Engine هدایت کنید.

برای این کار به آدرس IP سایت و CNAME خود نیاز دارید. می توانید این اطلاعات را در صفحه نمای کلی سایت خود پیدا کنید.

Copy the DNS information

اکنون نحوه ورود این اطلاعات به شما نشان داده می شود در Domain.com . تنظیمات اساسی برای همه ثبت کنندگان دامنه یکسان است ، فقط باید تنظیمات DNS را پیدا کنید.

به Domain.com وارد شوید داشبورد حساب و بر روی تنظیمات DNS و Nameserver برای نام دامنه خود کلیک کنید.

Domain DNS and nameserver settings

در صفحه بعد ، ابتدا باید رکورد A را با علامت @ به عنوان نام تغییر دهید. بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا تنظیمات آن تغییر کند.

Changing A record settings

پس از آن ، باید آدرس IP ارائه شده توسط WP Engine را به عنوان مقدار این رکورد وارد کنید و سپس بر روی دکمه Update DNS کلیک کنید.

Replacing A record value

در مرحله بعدی ، باید ببینید آیا سابقه CNAME با نام www دارید. اگر این کار را انجام دهید ، پس باید آن رکورد CNAME را ویرایش کنید. در غیر این صورت ، پیش بروید و بر روی دکمه “افزودن ضبط DNS” کلیک کنید.

Adding CNAME record

زیر دامنه CNAME ارائه شده توسط WPEngine در قسمت Value و سپس بر روی دکمه Add DNS کلیک کنید.

این همان چیزی است که شما با موفقیت نام دامنه خود را به سایت وردپرسی خود که در WP Engine میزبانی شده است نشان دادید.

نحوه نصب وردپرس از cPanel

Cpanel نرم افزار محبوبی است که توسط بسیاری از شرکتهای میزبان وب مورد استفاده قرار می گیرد. این یک رابط وب مبتنی بر وب برای مدیریت حساب میزبانی وب آنها فراهم می کند.

این دسترسی یک مرحله ای به چندین ابزار مفید از جمله اسکریپت های نصب خودکار است که به شما در نصب وردپرس کمک می کند.

شرکت های میزبان انتخاب می کنند که از کدام اسکریپت نصب کننده خودکار استفاده کنند. به طور کلی ، Softaculous ، QuickInstall و Fantastico محبوب ترین گزینه ها هستند.

ما نحوه نصب وردپرس را با استفاده از هر سه نصب کننده خودکار به شما نشان خواهیم داد. بر اساس نصبی که در داشبورد cPanel خود مشاهده می کنید ، می توانید دستورالعمل ها را دنبال کنید.

نحوه نصب وردپرس با استفاده از Softaculous

Softaculous یک اسکریپت محبوب نصب کننده خودکار است. این امکان را به شما می دهد تا فقط با چند کلیک به راحتی برنامه های وب معروف مانند وردپرس را نصب کنید. شرکت های میزبانی مانند SiteGround و میزبانی InMotion از Softaculous در صفحه کنترل خود استفاده می کند.

به سادگی وارد حساب cPanel خود شوید و به دنبال نماد Softaculous یا WordPress installer باشید. آنها را در بخش نصب کنندگان خودکار پیدا خواهید کرد.

Softaculous icon

با کلیک بر روی هر یک از این آیکون ها ، نصب خودکار Softaculous برای وردپرس راه اندازی می شود. ابتدا یک نمای کلی از وردپرس خواهید دید. برای ادامه باید روی تب Install کلیک کنید.

Click on the install tab to continue installing WordPress using Softaculous

بر روی زبانه نصب کلیک کنید.

Softaculous اکنون از شما می پرسد که کجا می خواهید وردپرس را نصب کنید. شما باید http: // یا http: // www. را به عنوان پروتکل انتخاب کنید.

اگر سایت شما دارای SSL و HTTPS ، سپس می توانید https: // یا https: // www. را به عنوان پروتکل انتخاب کنید.

پس از آن ، شما باید نام دامنه ای را که می خواهید وردپرس را در آن نصب کنید انتخاب کنید. اکثر کاربران می خواهند وردپرس را در فهرست ریشه دامنه خود نصب کنند ، مانند example.com. در این صورت ، باید مطمئن شوید که قسمت “در فهرست” خالی است.

کمی به پایین پیمایش کنید ، قسمت تنظیمات سایت را مشاهده خواهید کرد.

Softaculous WordPress site settings

در زیر این بخش ، ابتدا باید عنوان و توضیحاتی را برای سایت وردپرس خود ارائه دهید. نگران نباشید پس از نصب می توانید به راحتی آنها را از قسمت سرپرست وردپرس خود تغییر دهید.

در مرحله بعدی ، باید نام کاربری ، رمز ورود و آدرس ایمیل مدیر را انتخاب کنید. Softaculous به صورت خودکار قسمت های نام کاربری و رمز عبور را برای شما پر می کند. از یک کلمه غیر فرهنگ لغت برای نام کاربری و رمز عبور قوی استفاده خواهد کرد.

در صورت تمایل می توانید آنها را تغییر دهید تا به راحتی به خاطر سپرده شوند. با این حال ، ما شدیداً از شما می خواهیم همیشه از یک رمز عبور قوی استفاده کنید. به راهنمای ما در بهترین راه برای مدیریت رمزهای عبور برای مبتدیان وردپرس برای یادگیری اینکه چگونه می توانید رمزهای عبور قوی را به راحتی مدیریت کنید.

مطمئن شوید که آدرس ایمیل صحیحی را در قسمت ایمیل مدیر وارد کرده اید. در اینجا اگر وردپرس رمز ورود خود را فراموش کرده باشید ، اعلان ها و پیوند تنظیم مجدد رمز عبور را برای شما ارسال می کند

بقیه گزینه های روی صفحه اختیاری هستند. اکنون می توانید بر روی دکمه نصب کلیک کنید تا نصب کننده اجرا شود.

Optional WordPress settings in Softaculous

Softaculous با استفاده از تنظیماتی که ارائه داده اید ، نصب کننده را اجرا می کند. نوار پیشرفت با وضعیت نصب را مشاهده خواهید کرد. چند دقیقه طول خواهد کشید. در غیر این صورت پنجره را نبندید تا نوار پیشرفت به 100٪ برسد ، این ممکن است بر نصب وردپرس شما تأثیر بگذارد.

Softaculous WordPress installation progress

بعد از پایان نصب پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد. همچنین به شما پیوندهایی به وب سایت و منطقه مدیریت وردپرس شما نشان می دهد.

Softaculous WordPress installation finished

نحوه نصب وردپرس با استفاده از QuickInstall

QuickInstall یکی دیگر از نصب کننده های خودکار محبوب است که توسط بسیاری از شرکت های میزبان مانند HostGator و دیگران استفاده می شود. ما از تصاویر داشبورد HostGator’s cPanel در تصاویر صفحه اینجا استفاده خواهیم کرد ، اما اگر از میزبان دیگری که QuickInstall دارد استفاده کنید تفاوت چندانی نخواهد داشت.

ابتدا باید به داشبورد cPanel حساب میزبانی خود وارد شوید. به بخش نرم افزار بروید و سپس روی نماد QuickInstall کلیک کنید.

QuickInstall icon in cPanel dashboard

با این کار به صفحه نصب کننده های 1 کلیک در QuickInstall خواهید رفت. خواهید دید که این برنامه نصب هایی را برای محبوب ترین برنامه های وب از جمله وردپرس ارائه می دهد. برای راه اندازی نصب وردپرس باید روی وردپرس کلیک کنید.

Select WordPress to begin installation

اکنون نصب کننده نمای کلی وردپرس را به شما نشان می دهد. از شما خواسته می شود نام دامنه خود را از فهرست کشویی انتخاب کنید.

بیشتر مبتدیان می خواهند وردپرس را در ریشه وب سایت خود نصب کنند ، به عنوان مثال wpbeginner.com. در این صورت ، شما باید قسمت فهرست را خالی بگذارید.

Launch WordPress installer in QuickInstall

برای ادامه روی دکمه بعدی کلیک کنید. اکنون نصب کننده از شما می خواهد جزئیات وردپرس مانند نام کاربری ، آدرس ایمیل و عنوان سایت را وارد کنید.

QuickInstall WordPress site settings

پس از پر کردن تمام اطلاعات ، روی دکمه نصب کلیک کنید.

QuickInstall اکنون وردپرس را برای شما نصب می کند. پس از آن ، پیام موفقیت همراه با جزئیات ورود به سیستم مانند نام کاربری و رمز عبور خود را مشاهده خواهید کرد.

WordPress successfully installed using QuickInstall

اکنون می توانید بر روی دکمه “ورود” کلیک کنید تا وارد قسمت مدیریت وردپرس شوید.

این همه ، شما با استفاده از QuickInstall وردپرس را با موفقیت نصب کرده اید.

نحوه نصب وردپرس با استفاده از Fantastico

Fantastico اسکریپت نصب خودکار است که توسط چندین ارائه دهنده میزبانی وردپرس استفاده می شود. این شبیه سایر اسکریپت های نصب کننده در این راهنما است و راهی آسان تر برای نصب سریع وردپرس ارائه می دهد.

ابتدا باید به داشبورد cPanel خود وارد شوید و به بخش نرم افزار و خدمات بروید و در اینجا نماد Fantastico را پیدا خواهید کرد.

Fantastico icon in cPanel dashboard

با کلیک بر روی نماد Fantastico اسکریپت نصب خودکار اجرا می شود.

برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی هنوز از نسخه قدیمی Fantastico استفاده می کنند. در این آموزش ما تصاویر صفحه Fantastico F3 را به شما نشان خواهیم داد.

اگر Fantastico در میزبان شما متفاوت به نظر می رسد ، پس نگران نباشید. مراحل اولیه نصب یکسان است و شما باید بتوانید به راحتی آنها را دنبال کنید.

در صفحه اصلی Fantastico ، لیستی از برنامه های وب را در سمت چپ خود مشاهده خواهید کرد. شما باید روی Blogs کلیک کنید و در آنجا وردپرس را می بینید که در میان بسیاری از برنامه های دیگر ذکر شده است.

با کلیک بر روی وردپرس ، نمای کلی برنامه با دکمه “نصب” به شما نشان داده می شود.

Fantastico WordPress installer

برای ادامه کافیست بر روی دکمه “برای نصب WordPress اینجا کلیک کنید” کلیک کنید.

نصب خودکار Fantastico برای وردپرس اکنون از شما می خواهد که تنظیمات نصب خود را پر کنید. ابتدا باید دامنه ای را انتخاب کنید که می خواهید وردپرس را در آن نصب کنید.

Fantastico WordPress install settings

اگر می خواهید وردپرس را در زیر شاخه نصب کنید ، می توانید نام زیر فهرست را در قسمت زیر وارد کنید. در غیر این صورت ، از خالی بودن این قسمت اطمینان حاصل کنید.

در بخش “جزئیات مدیر” ، باید اطلاعات حساب کاربری مدیر را ارائه دهید. یک نام کاربری ، رمز ورود و آدرس ایمیل برای حساب مدیر وردپرس خود وارد کنید.

برای ادامه بر روی دکمه ارسال کلیک کنید.

Fantastico اکنون وردپرس را برای شما نصب می کند. پس از پایان نصب وردپرس ، پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد.

نحوه نصب وردپرس با استفاده از FTP

نصب دستی وردپرس به عنوان نصب معروف 5 دقیقه ای نیز شناخته می شود. به چند مرحله اضافه شده نیاز دارد و شما به سرویس گیرنده FTP برای نصب دستی وردپرس.

نگاهی به راهنمای مبتدیان در مورد نحوه استفاده از FTP برای بارگذاری پرونده های وردپرس .

اولین کاری که باید انجام دهید این است که آخرین نسخه وردپرس را بارگیری کنید

بسته وردپرس به عنوان یک فایل Zip ارائه می شود. باید فایل را از حالت فشرده خارج کرده و درون آن یک پوشه وردپرس پیدا کنید. این پوشه شامل تمام پرونده های وردپرس است که برای بارگذاری در وب سرور نیاز دارید.

WordPress files

اکنون ادامه دهید و سرویس گیرنده FTP را به سرور میزبان خود متصل کنید. پس از اتصال ، از سرویس گیرنده FTP برای بارگذاری پرونده های WordPress از رایانه خود در سرور وب سایت خود استفاده کنید.

uploading WordPress files using an FTP client

اگر می خواهید وردپرس را روی نام دامنه ریشه خود نصب کنید (مانند example.com) ، پس باید پرونده های وردپرس را در فهرست ریشه وب سایت خود بارگذاری کنید. معمولاً این فهرست / public_html / نامیده می شود.

از طرف دیگر ، اگر می خواهید وردپرس را در یک زیر پوشه نصب کنید (مانند example.com/blog) ، سپس آن را در یک پوشه / public_html / blog / آپلود کنید.

پس از بارگذاری وردپرس ، برای ایجاد یک پایگاه داده ، به صفحه کنترل میزبانی خود بروید. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه این کار را با استفاده از cPanel انجام دهید. اگر ارائه دهنده خدمات میزبانی شما از یک کنترل پنل متفاوت برخوردار است ، فقط باید به دنبال پایگاه داده MySQL باشید. بقیه تنظیمات کاملاً مشابه خواهند بود.

از داشبورد cPanel خود ، روی نماد “MySQL Databases” کلیک کنید.

MySQL database icon in cPanel

فیلدی برای ایجاد یک پایگاه داده جدید خواهید دید. نام پایگاه داده خود را وارد کنید و روی “ایجاد پایگاه داده” کلیک کنید.

Create database

اکنون که پایگاه داده خود را ایجاد کرده اید ، MySQL هنوز به نام کاربری نیاز دارد. این نام کاربری برای انجام اقدامات در پایگاه داده دسترسی خواهد داشت.

در صفحه MySQL Databases در حساب cPanel خود ، به بخش MySQL Users بروید. به سادگی یک نام کاربری و رمز عبور برای کاربر جدید خود ارائه دهید و روی دکمه “ایجاد کاربر” کلیک کنید.

Add a MySQL user

این کاربر جدید هنوز به پایگاه داده ای که قبلا ایجاد کرده اید دسترسی ندارد. برای این منظور ، باید کاربر را به پایگاه داده اضافه کنید و به آنها اجازه دهید همه اقدامات را انجام دهند.

در همان صفحه پایگاه داده MySQL در حساب cPanel خود ، به پایین در بخش “افزودن کاربر به یک پایگاه داده” پیمایش کنید. کاربر پایگاه داده ای را که ایجاد کرده اید از فهرست کشویی کنار کاربر انتخاب کنید ، سپس پایگاه داده را انتخاب کنید و روی دکمه add کلیک کنید.

Add user to database

اکنون از شما امتیازاتی می خواهید که می خواهید به این کاربر اجازه دهید. همه امتیازات را انتخاب کرده و بر روی دکمه ایجاد تغییرات کلیک کنید.

پایگاه داده و کاربر MySQL شما اکنون آماده است ، نام پایگاه داده و نام کاربری و رمز عبور MySQL خود را یادداشت کنید. بعداً به آن اطلاعات نیاز خواهید داشت.

به سادگی به URL که در آن وردپرس را بارگذاری کرده اید بروید. اگر در دامنه اصلی است ، نام دامنه خود را در پنجره مرورگر مانند Yourite.com یا www.yoursite.com وارد کنید.

صفحه انتخاب زبان را مشاهده خواهید کرد. می توانید در اینجا زبانی را انتخاب کنید تا بقیه نصب به زبان خودتان نمایش داده شود. هم اکنون می توانید از انگلیسی استفاده کنید و بعداً زبان را تغییر دهید.

Select WordPress language

برای ادامه بر روی دکمه ادامه کلیک کنید.

اکنون برخی از دستورالعمل های نصب را مشاهده خواهید کرد. اساساً ، وردپرس اکنون به شما می گوید که به نام پایگاه داده ، رمز ورود و اطلاعات میزبان MySQL شما نیاز دارد.

WordPress installation requirements

برای ادامه بر روی دکمه “بیایید برویم” کلیک کنید.

وردپرس اکنون یک فرم به شما نشان می دهد. شما باید اطلاعات پایگاه داده ای را که قبلاً ایجاد کرده اید وارد کنید.

Enter database information for WordPress installation

اطلاعات را پر کنید و سپس بر روی دکمه “ارسال” کلیک کنید. وردپرس به پایگاه داده شما متصل می شود و پیام موفقیت را به شما نشان می دهد.

WordPress can now connect to your database

برای ادامه بر روی دکمه “اجرای نصب” کلیک کنید.

وردپرس اکنون جداول را در پایگاه داده شما ایجاد می کند و سپس شما را به مرحله بعدی نصب می فرستد.

اکنون برای راه اندازی سایت خود باید اطلاعاتی را در اختیار WordPress قرار دهید. این شامل عنوان سایت ، نام کاربری ، گذرواژه و آدرس ایمیل مدیر است.

اگر نمی خواهید وب سایت شما برای موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد ، می توانید کادر کنار دید موتور جستجو را علامت بزنید. بعداً وقتی آماده شدید می توانید این مورد را از تنظیمات وردپرس تغییر دهید. اگر در مورد کاری که مطمئن نیستید ، کافی است آن را بدون علامت بگذارید.

Setting up your website during WordPress install

برای ادامه بر روی دکمه Install WordPress کلیک کنید. وردپرس وب سایت شما را راه اندازی کرده و نصب را به پایان می رساند.

یک پیام موفقیت را مشاهده خواهید کرد که نام کاربری خود را نشان می دهد. اکنون می توانید بر روی دکمه ورود به سیستم کلیک کنید تا وارد سایت وردپرس خود شوید.

Manual WordPress installation finished

نحوه نصب وردپرس در کامپیوتر h4>

بسیاری از کاربران سطح مبتدی ما معمولاً از ما می پرسند که آیا می توانند وردپرس را روی رایانه خود امتحان کنند؟ پاسخ مثبت است ، اما بیشتر مبتدیان نباید این کار را انجام دهند.

دلیل نصب برخی افراد در وردپرس در یک محیط سرور محلی ، ایجاد مضامین ، افزونه ها یا آزمایش موارد است.

اگر می خواهید وبلاگ دیگری را برای دیدن افراد دیگر اجرا کنید ، نیازی به نصب وردپرس بر روی رایانه نیست. اگر وردپرس را به صورت محلی روی رایانه خود نصب کنید ، پس تنها شخصی که می تواند سایت را ببیند شما هستید.

اگر می خواهید سایت وردپرس خود را در دسترس اینترنت (سایر نقاط جهان) قرار دهید ، پس باید میزبانی وب حساب و وردپرس را با استفاده از یکی از روش هایی که در بالا نشان دادیم نصب کنید.

با این اوصاف ، اگر شما واقعاً علاقه دارید وردپرس را به صورت محلی بر روی رایانه خود نصب کنید تا درباره توسعه طرح زمینه ، پلاگین های تست و غیره بیشتر بدانید ، ما شما را به این کار بسیار تشویق می کنیم.

اگر از رایانه ویندوزی استفاده می کنید ، توصیه می کنیم بارگیری و نصب WAMP . اگر از Mac استفاده می کنید ، باید بارگیری و نصب Mamp .

بعد از اینکه با وردپرس در رایانه خود بازی کردید ، ممکن است بخواهید نصب محلی خود را به یک وب سایت واقعی انتقال دهید. ما یک آموزش گام به گام در مورد نحوه انتقال وردپرس از سرور محلی به یک سایت زنده .

نحوه نصب وردپرس به زبان خود h4>

دقیقاً مانند ویندوز ، Mac ، iPhone و Android ، می توانید از WordPress به زبان خود استفاده کنید.

وردپرس به بسیاری از زبانها از جمله انگلیسی ، اسپانیایی ، فرانسوی ، عربی ، کره ای ، آلمانی ، عبری ، هندی ، ژاپنی ، ویتنامی ، چینی (هان) ، پرتغالی و بسیاری دیگر در دسترس است.

می توانید در هنگام نصب وردپرس زبانی را انتخاب کنید یا با مراجعه به صفحه تنظیمات »عمومی در قسمت مدیر وردپرس ، آن را تغییر دهید.

Changing language in WordPress settings

برای جزئیات بیشتر ، به مقاله ما در نحوه نصب وردپرس به زبانهای دیگر .

وردپرس همچنین به طور گسترده ای برای ایجاد وب سایت های دو زبانه و چند زبانه استفاده می شود. به آموزش ما در مورد چگونگی ایجاد سهولت سایت چند زبانه وردپرس با TranslatePress .

نحوه نصب شبکه چندرسانه ای وردپرس h4>

وردپرس دارای قابلیت چند سایته داخلی است. شبکه چند سایته به شما امکان می دهد چندین سایت وردپرس را با استفاده از همان نصب وردپرس ایجاد کنید. این می تواند به طور خودکار سایت های جدیدی را در زیر دامنه ها یا زیر پوشه ها ایجاد کند.

این برای مشاغل ، سازمانهای غیرانتفاعی ، دولتهایی که دارای سایتهای فرعی برای مکانها یا مناطق مختلف هستند منطقی است. بسیاری از موسسات آموزشی همچنین از شبکه چند سایته وردپرس استفاده می کنند تا دانش آموزان بتوانند وبلاگ های خود را ایجاد کنند.

تنظیمات برای چند سایت کمی پیچیده است ، اما ما یک آموزش کامل گام به گام در مورد نحوه نصب و راه اندازی شبکه چندرسانه ای وردپرس .

کارهایی که باید پس از نصب وردپرس انجام دهید h4>

اکنون که وردپرس را با موفقیت نصب کرده اید ، در اینجا چند نکته برای شروع کار با سایت جدید وردپرس خود آورده شده است.

انتخاب طرح زمینه

ظاهر بصری وب سایت دارای وردپرس شما توسط مضامین کنترل می شود. هزاران تم وردپرس برای انتخاب در دسترس شماست. با انتخاب های بسیار زیاد ، می تواند برای مبتدیان کمی گیج کننده باشد. به همین دلیل است که ما یک راهنما در مورد انتخاب طرح زمینه مناسب برای وردپرس .

ما مرتباً لیستی از موضوعات وردپرس را که دوست داریم در منتشر می کنیم. بخش ویترین . در زیر برخی از ویترین های موضوع محبوب ما آورده شده است.

نصب و استفاده از افزونه های وردپرس

قدرت واقعی وردپرس از مجموعه عظیم افزونه ها حاصل می شود. آنها مانند برنامه هایی برای سایت وردپرس شما هستند که به شما امکان می دهد قابلیت ها را افزایش دهید و ویژگی های جدیدی به سایت خود اضافه کنید.

فقط در پوشه افزونه وردپرس بیش از 54000 افزونه رایگان موجود است. افزونه های بیشتری از وب سایت های شخص ثالث به عنوان افزونه های پولی در دسترس است.

اگر نمی دانید کدام افزونه ها را نصب کنید ، سپس نگاهی به انتخاب متخصص ما از افزونه های ضروری وردپرس برای همه وب سایت ها. همچنین ممکن است با مراجعه به طرح WPBeginner بخواهید افزونه هایی را که در این سایت استفاده می کنیم بررسی کنید. .

ما راهنمای گام به گام یک مبتدی را در نحوه نصب افزونه های وردپرس .

شروع به یادگیری وردپرس کنید

وردپرس ساده ترین کاربرد CMS در بازار است. میلیون ها نفر از سراسر جهان روزانه از آن استفاده می کنند. با این حال ، هر از گاهی ممکن است به کمی کمک نیاز داشته باشید.

اینجا جایی است که WPBeginner می تواند به شما کمک کند. ما بزرگترین سایت رایگان منابع وردپرس در جهان هستیم که بطور مرتب آموزشها و راهنماهایی را که مخصوص وبلاگ نویسان و مشاغل کوچک نوشته شده اند ، منتشر می کنیم.

در اینجا برخی از منابع مفیدی که در WPBeginner پیدا خواهید کرد (همه آنها کاملا رایگان هستند).

  • وبلاگ WPBeginner – مکان اصلی برای همه آموزشها و راهنماهای WordPress.
  • دیکشنری WPBeginner – واژه نامه وردپرس ما بهترین مکان برای آشنایی با زبان وردپرس است
  • فیلم های WPBeginner – کاربران جدید وردپرس می توانند با استفاده از این 23 فیلم برای تسلط بر وردپرس شروع کنند.
  • WPBeginner در YouTube – به دستورالعمل های ویدیویی بیشتری نیاز دارید؟ با بیش از 128000 مشترک و 12 میلیون + بازدید در کانال YouTube ما مشترک شوید.
  • طرح WPBeginner – افزونه ها ، ابزارها و سرویس هایی را که در WPBeginner استفاده می کنیم بررسی کنید. لی>
  • معاملات WPBeginner – تخفیف های ویژه محصولات و خدمات WordPress برای کاربران WPBeginner.

نتیجه گیری h4>

امیدواریم این آموزش نصب وردپرس به شما کمک کرده باشد که یاد بگیرید چگونه وردپرس را به راحتی نصب کنید. شاید بخواهید لیست این موارد 40 ابزار مفید برای کمک به شما در مدیریت و رشد سایت وردپرس خود .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-install-wordpress-on-your-site/.

دیدگاهتان را بنویسید