نحوه مسدود کردن هرزنامه ارجاع دهنده در Google Analytics (گزارش های خود را پاک کنید)

چه بخواهید و چه نخواهید ، هرزنامه قسمت بزرگی از اینترنت است.

برخی از هرزنامه ها بیشتر علاقه مند به استفاده از فضای سرور شما برای ارسال درخواست هستند ، در حالی که برخی از آنها برای ارسال بدافزارها و ویروس های مضر از کاربران استفاده می کنند.

یک نوع هرزنامه هرزنامه ارجاع نامیده می شود و بر سایت های وردپرسی که آماده نیستند تأثیر می گذارد. علاوه بر این ، می تواند به سیستم Google Analytics وارد شود ، رتبه بندی شما را انجام دهد و جستجو را انجام دهد موتورها علیه شما هستند.

هرگز به طور کامل از بین نخواهد رفت. اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید در برابر هرزنامه های ارجاع دهنده مقابله کنید.

بهترین شرط شما مسدود کردن هرزنامه مراجعه کننده در Google Analytics و WordPress است. چطور این کار را انجام می دهید؟

شما فقط در یک دقیقه خواهید فهمید ، اما ابتدا بگذارید کمی بیشتر در مورد هرزنامه ارجاع دهنده و اینکه چگونه می تواند بر وب سایت شما تأثیر بگذارد ، بفهمیم.
با هرزنامه های ارجاع دهنده مقابله کنید … و گزارش های Google Analytics خود را کاملاً تمیز نگه دارید … با این نکات! span > برای توییت کلیک کنید

هرزنامه ارجاع دهنده (یا ارجاع) چیست؟ h2>

هرزنامه ارجاع دهنده ، یا هرزنامه ارجاع ، تکنیک ایجاد درخواستهای مکرر وب سایت با استفاده از URL جعلی ارجاع دهنده است ، اغلب به سایتی که اسپمرها مایل به تبلیغ آن هستند.

در داخل Google Analytics به این شکل است:

What referrer spam looks like inside Google Analytics

هرزنامه ارجاع دهنده در Google Analytics به نظر می رسد

هرزنامه مراجعه کننده یک هدف دارد: هدف قرار دادن موتورهای جستجو.

در سطح ، نحوه کار به شرح زیر است:

  • هرزنامه نویس وب سایتی دارد که می خواهد رتبه بندی موتور جستجو را برای آن افزایش دهد.
  • فرد ناخواسته چندین درخواست با URL های جعلی ارسال می کند که به وب سایتی که می خواهند تبلیغ کنند بازمی گردد.

به طور خلاصه ، آنها می خواهند بدون مشاهده ارائه محتوای ارزشمند به کاربران a ، نحوه مشاهده موتورهای جستجو در سایت خود را بهبود بخشند. > بنابراین ، سایت شما می تواند به طور تصادفی برخی از گزارش های دسترسی و آمار را منتشر کند ، و ناخواسته به این سایت پیوند می دهد که اسپمر سعی در ترویج .

این بدان معنی است که سایت شما در حال پیوند به یک سایت بی کیفیت است ، که می تواند رتبه بندی آن سایت هرزنامه را مانند این موارد بهتر کند:

Even more spam sites in Google Analytics

حتی سایت های هرزنامه بیشتر در Google Analytics

متأسفانه ، اگر Google ببیند که شما به یک وب سایت ناخواسته پیوند می دهید ، رتبه بندی موتور جستجو ممکن است کاهش یابد a > در آینده.

این ربات ها هرگز از سایت شما بازدید نمی کنند. در عوض ، آنها فقط کد رهگیری جاوا اسکریپت شما را خراب می کنند و داده های تجزیه و تحلیل شما مانند نرخ گزاف و سایر معیارهای تعامل مفید را منحرف می کنند.

A diagram showing how ghost and referral spam works

نمودار نشان داده شده نحوه عملکرد هرزنامه شبح و مراجعه (منبع تصویر: magistrateinc.com)

اگرچه Google ، و سایر موتورهای جستجو ، کارهای زیادی را در زمینه تخفیف سایت های ناخواسته مانند این موارد انجام داده اند ، ایده خوبی است که به طور کامل از آنها جلوگیری کنید ، بنابراین به مشکلی برنخورید.

پس از همه ، اگر به ده ها سایت بد لینک می کنید ، موتورهای جستجو ممکن است فکر کنند که شما عمداً این کار را انجام داده اید.

چرا هرزنامه ارجاع نامیده می شود؟ h3>

همچنین لازم به ذکر است که این نوع هرزنامه نام خود را از طریق تعامل با Google Analytics گرفته است. این اسپمرها از این واقعیت استفاده می کنند که همه دارندگان وب سایت دوست دارند ببینند سایتهای دیگر به سیستم عامل خود مراجعه می کنند.

شما حتی یک گزارش ارجاع در Google Analytics دارید تا ببینید کجا بیشترین میزان ترافیک شما از طریق است.

متأسفانه ، ممکن است برخی از کاربران شما بخواهند این گزارش های ارجاع را در گزارش های دسترسی شما مشاهده کنند ، و در نتیجه هنگام بررسی مراجعه به Google Analytics ، بر روی یکی از پیوندهای مضر کلیک کنید.

مهم نیست چه کسی آنها را کلیک کند ، زیرا همه اینها خبرهای بدی است.

مزایای مسدود کردن ترافیک ربات چیست؟ h3>

برخی از مردم فکر می کنند که داشتن هرزنامه ربات و هرزنامه ارجاع دهنده چندان مهم نیست. وقتی میزان ترافیک ربات را در نظر می گیرید ، مسئله بسیار بزرگی است:

Web traffic breakdown (good bots vs bad bots vs humans)

ربات های خوب در مقابل ربات های بد در مقابل انسان ها (منبع تصویر: voluum.com)

تقریباً 56٪ از ترافیک ربات برای اهداف سوicious استفاده می شود. نه تنها داده های تجزیه و تحلیل شما را منحرف می کند ، بلکه می تواند:

اگرچه ممکن است خیلی روی شما تأثیر نگذارد ، اما شما همچنان این فرصت را دارید که به طور ناخواسته به آن سایتهای ناخواسته پیوند دهید و رتبه موتور جستجو خود را کاهش دهید.

علاوه بر این ، صاحبان وب سایت مشروع در مشاغل تولید محتوای با کیفیت هستند ، بنابراین وظیفه شما به عنوان یک مسئول است مدیر وب سایت برای جلوگیری از بهم ریختن هرزنامه ها توسط اینترنت توسط لینک های ضعیف.

به عنوان یک کاربر اینترنت ، همه کاری که انجام می دهد این است که هنگام جستجو کار را برای شما سخت کند. سرانجام ، این احتمال وجود دارد که شما یا یکی از بازدید کنندگان سایت خود بر روی یکی از پیوندهای هرزنامه ارجاع دهنده کلیک کنید و شما را به وب سایتی هدایت کند که می تواند حاوی مطالب مضر باشد.

نحوه مسدود کردن ترافیک هرزنامه مراجعه در Google Analytics h2>

در اینجا چند گزینه وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از هرزنامه Google Analytics استفاده کنید:

بیایید نگاهی به هر یک از این روش ها بیندازیم:

1 رباتها و عنکبوتهای شناخته شده را در تنظیمات Google Analytics حذف کنید h3>

قبل از روش های پیشرفته تر برای مسدود کردن هرزنامه Google Analytics ، حتماً از ویژگی داخلی که در قسمت مدیر > مشاهده تنظیمات > فیلتر ربات :

Bot Filtering in Google Analytics

فیلتر ربات در Google Analytics

به سادگی مطمئن شوید که کادر تأیید را علامت بزنید و روی ذخیره در پایین صفحه کلیک کنید.

2. رباتهای هرزنامه را از نتایج Google Analytics خود فیلتر کنید h3>

هنگام انجام هرگونه تغییر فنی ، همیشه می خواهید از نسخه پشتیبان تهیه کنید که در صورت بروز اشتباه می توانید به آن مراجعه کنید.

در Google Analytics تفاوتی ندارد. شما می خواهید یک نمایش فیلتر نشده داشته باشید تا داده هایی برای مقایسه با نتایج فیلتر شده داشته باشید تا اطمینان حاصل شود که آنها کار می کنند. همچنین به شما نمایی می دهد که اگر یکی از فیلترهای شما کاملاً درست کار نکند ، می توانید دوباره به آن برگردید.

یک نمای فیلتر نشده در Google Analytics تنظیم کنید h4>

به بخش مدیر بروید و روی مشاهده تنظیمات در ستون سوم کلیک کنید.

Setting up an unfiltered view in Google Analytics

راه اندازی فیلتر نشده مشاهده در Google Analytics

بعد ، روی کپی کردن نمای کلیک کنید و سپس نمای خود را به عنوان فیلتر نشده نامگذاری کنید.

Copying and naming your new view in GA

کپی و نامگذاری نمای جدید خود در GA

اکنون به صفحه مدیر اصلی در Google Analytics برگردید و روی فیلترها در قسمت View کلیک کنید.

توجه: این مورد با همه فیلترهای قسمت حساب متفاوت است.

Creating a filter in Google Analytics

ایجاد فیلتر در Google Analytics

روی دکمه قرمز رنگ + افزودن فیلتر کلیک کنید:

Add a new filter to GA (and give it a descriptive name)

یک فیلتر جدید به GA اضافه کنید (و یک نام توصیفی به آن بدهید)

از اینجا ، چند فیلتر اسپم مختلف وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از هرزنامه Google Analytics تنظیم کنید.

برای هر فیلتری که ایجاد می کنید ، چند دقیقه وقت بگذارید و آن را تست کنید و مطمئن شوید که به درستی کار می کند. پس از اینکه از صحت آن خوشحال شدید ، روی ذخیره کلیک کنید.

بیایید سریع به انواع فیلترهای هرزنامه که می توانید در Google Analytics تنظیم کنید ، نگاهی بیندازیم:

انواع هرزنامه برای جستجوی آنها (و نحوه حذف آنها) h4>

سه نوع هرزنامه معمول وجود دارد. در اینجا خلاصه ای از هر یک از آنها و چگونگی مسدود کردن آن آورده شده است:

هرزنامه شبح h5>

هرزنامه شبح (که بعضاً به آن ترافیک شبح یا ترافیک شبح می گویند) ترافیک جعلی و داده هایی است که توسط هکرها وارد شده است حساب Google Analytics خود ، در تلاش برای بازدید شما از وب سایت های آنها.

برای یافتن هرزنامه ارواح در حساب Google Analytics خود ، به این آدرس بروید:

مخاطبان> فناوری> شبکه> نام میزبان

با این کار لیستی از تمام نام های میزبان درگیر با وب سایت شما نمایش داده می شود. این فقط باید دامنه دامنه شما ، زیر دامنه ها و سایر سرویس هایی که با حساب Google Analytics خود پیوند داده اید.

اگر چیزی را مشاهده کردید که آن را تشخیص نمی دهید ، این می تواند هرزنامه شبح باشد.

برای حذف هرزنامه شبح ، یک فیلتر سفارشی بسازید که به Google Analytics بگوید کدام نام میزبان در حساب شماست و کدام یک متعلق به شما نیست.

در اینجا نحوه حذف Spam شبح در Google Analytics آمده است: h6>

  1. لیستی از نامهای میزبان معتبر را در یک عبارت منظم بنویسید.
  2. هر نام میزبان را با یک مشخصه pip جدا کنید | و قبل از تمام دوره ها و خط ها یک بک اسلش اضافه کنید. (مثال: kinsta .com | youtube .com )
  3. اکنون حساب Google Analytics خود را باز کنید ، به “مدیر” بروید و نمای مناسب را انتخاب کنید.
  4. به “فیلترها” بروید و “افزودن فیلتر” را کلیک کنید.
  5. فیلتر خود را نامگذاری کنید ، “سفارشی” را برای نوع فیلتر انتخاب کنید و مواردی را که می خواهید “نام میزبان” باشد “” را انتخاب کنید.
  6. عبارت خود را وارد کنید و از “دکمه تأیید” برای بررسی عملکرد فیلتر جدید خود استفاده کنید.
  7. برای پایان دادن به فیلتر هرزنامه شبح خود ، “ذخیره” را بزنید.

برای تقویت آن ، در اینجا چیز دیگری است که می توانید برای مبارزه با هرزنامه های اشباح انجام دهید.

Google Analytics را باز کرده و به مخاطب > فناوری > شبکه بروید.

به پایین اسکرول کنید تا نام میزبان را به عنوان ابعاد اصلی خود انتخاب کنید و آن را به گونه ای تنظیم کنید که نتایج براساس ماه نشان داده شوند.

Select hostname as your primary dimension in GA

نام میزبان را به عنوان بعد اصلی خود در GA انتخاب کنید

به کل لیست نامهای میزبان نگاه کنید. موارد قانونی را شناسایی کنید و آنها را یادداشت کنید.

کلید اینجا تهیه لیستی از نامهای میزبان معتبر است. سپس ، به سربرگ Admin در بالا بروید و روی فیلترها کلیک کنید.

Create a list of valid host names in Google Analytics

لیستی از نام میزبان معتبر در Google Analytics ایجاد کنید

روی افزودن فیلتر > نوع فیلتر سفارشی > درج کلیک کنید. این قسمت از شما می خواهد لیستی از نامهای میزبان قابل قبول را وارد کنید. قالب این امر نیاز دارد که قبل از هر نام میزبان یک علامت ^ همراه با علامت $ بعد از هر نام قرار دهید.

برای جدا کردن نام میزبان ، از | امضا کنید.

Adding a custom filter in Google Analytics

افزودن فیلتر سفارشی در Google Analytics

برای تکمیل مراحل ، دکمه ذخیره را انتخاب کنید. دیدن تغییرات در داشبورد Google Analytics حدود 24 ساعت طول می کشد. همچنین می توانید نگاهی به این لیست بزرگ بیندازید سایت های مراجعه کننده به هرزنامه / شبح. p >

باید همه آنها را در Google Analytics خود حذف کنید.

هرزنامه خزنده h5>

هرزنامه خزنده نوعی هرزنامه است که توسط ربات ها تولید می شود و با انجام کارهای خودکار در وب سایت ها به مرور وب سایت ها و ثبت اطلاعات می پردازند. این ربات ها صفحات شما را خزیدن می کنند ، و قوانینی مانند موارد موجود در robots.txt را نادیده می گیرند.

در اینجا نحوه حذف هرزنامه خزنده در Google Analytics آمده است: h6>

شما باید فیلترهای سفارشی را با استفاده از عبارات زیر در Google Analytics ایجاد کنید ، که برای ایجاد هرزنامه خزنده را که در چند سال گذشته شناسایی شده است ، حذف کنید.

عبارت شماره 1:

  (بهترین | دلار | موفقیت | top1)  - seo | ضد خزنده | ^ اسکریپت شده . | semalt | forum69 | 7makemon | sharebutton | rankonic | ارزیابی سایت | Dailyrank | vitaly | سود  .xyz | رتبه بندی  - | دکمه | زمان کار (ربات | بررسی |  .com)
 

عبارت شماره 2:

  Datract | hacĸer | ɢoogl | ریسپانسیو  -تست | Dogrun | tkpass | رایگان  -video | کلمات کلیدی / نظارت | pr  -cy  .ru | رفع -وب سایت | checkpagerank | جستجوگرها  -2  -0 . | platezhka | timer4web | share  -button | 99seo | 3  -letter | top10  -way
 

برای ایجاد فیلتر سفارشی خود ، باید:

  1. حساب Google Analytics خود را باز کنید
  2. به مدیر بروید ، فیلترها را انتخاب کنید ، سپس روی “افزودن فیلتر” کلیک کنید.
  3. به فیلتر خود یک نام دهید ، “سفارشی” را برای نوع فیلتر انتخاب کنید و سپس “حذف” را انتخاب کنید
  4. فیلد را برابر با “منبع مبارزات انتخاب کنید” سپس یک عبارت را در جعبه جایگذاری کنید.
  5. فیلتر را تأیید کنید ، سپس “ذخیره” را انجام دهید
  6. فرآیند عبارت # 2 را تکرار کنید.
هرزنامه زبان جعلی h5>

هرزنامه زبان به طور معمول توسط اسپمرها برای یک دستور کار خاص یا تبلیغ سایت ها یا محصولات خود استفاده می شود. آنها زبان مورد استفاده سایت های واقعی مانند thenextweb.com ، lifehacker.com ، reddit.com را دستکاری می کنند.

در اینجا نحوه حذف هرزنامه زبان جعلی در Google Analytics آمده است: h6>

  1. حساب Google Analytics خود را باز کنید
  2. به مدیر بروید ، فیلترها را انتخاب کنید ، سپس روی “افزودن فیلتر” کلیک کنید.
  3. به فیلتر خود یک نام دهید ، “سفارشی” را برای نوع فیلتر انتخاب کنید و سپس “حذف” را انتخاب کنید
  4. فیلدی را برابر با “تنظیمات زبان” تنظیم کنید ، سپس موارد زیر را در جعبه الگوی فیلتر جایگذاری کنید: s [^ s] * s |. {15 ،} | . |
  5. فیلتر را تأیید کنید ، سپس “ذخیره” را انجام دهید

3 پرونده .htaccess دامنه خود را ویرایش کنید یا یک قانون را در Nginx

اضافه کنید

اگر میزبانی شما از cPanel استفاده می کند ، یکی از م mostثرترین راه ها برای جلوگیری از مراجعه به نامه های ناخواسته ، ویرایش است. پرونده .htaccess شما. این فایل برای کنترل سرور شما استفاده می شود و می توان دستورالعمل آن را برای جلوگیری از بازدید هرزنامه از یک دامنه یا آدرس IP .

Blocking spam traffic in your htaccess is effective

مسدود کردن ترافیک هرزنامه در .htaccess شما م (ثر است (به شرطی که مراقب باشید و سایت خود را نشکنید)

این روش نه تنها دامنه های هرزنامه ارجاع را از وب سایت شما مسدود می کند ، بلکه آنها را از سرور شما نیز حذف می کند. که برای خوب و سریع نگه داشتن سرعت سرور مفید است.

در اینجا نحوه مسدود کردن هرزنامه در پرونده .htaccess شما وجود دارد: h4>

بگذارید بگوییم شما می خواهید Semalt ، free-traffic.xyz و buttons-for-website.com را حذف کنید. به سادگی دستور زیر را به پرونده .htaccess وب سایت خود اضافه کنید:

  ## بلوک مراجعه به سایت
RewriteCond٪ {HTTP_REFERER} semalt  .xyz [NC، OR]
RewriteCond٪ {HTTP_REFERER} free-traffic  .xyz [NC، OR]
RewriteCond٪ {HTTP_REFERER} buttons-for-website  .com [NC، OR]
RewriteRule. * - [F]  

مطمئن نیستم همه اینها به چه معناست؟ در اینجا خلاصه ای از آنچه در آن فرمان اتفاق می افتد را می بینید:

  • “NC” حالت فرمان را غیر حساس می کند ، بنابراین حتی SeMalT.com یا Free-Traffic توسط فیلتر گیر می شوند.
  • “OR” نشان می دهد که چندین مراجعه کننده مسدود می شوند.
  • خط آخر مربوط به آنچه برای دامنه ای اتفاق می افتد که سعی در دسترسی به وب سایت شما و محروم شدن دارد.
  • “F” برابر است با شکست و به این معنی است که ارجاع دهنده یک خطای 403 دریافت می کند a >.

اکنون ، وقتی صحبت از هر چیز دیگری می شود .htaccess مربوط می شود: بسیار مراقب باشید

قرار دادن فقط یک نویسه در مکان اشتباه یا تایپ کردن یک فضای دو نفره به طور اتفاقی می تواند کل وب سایت شما را آفلاین کند.

در اینجا نحوه مسدود کردن هرزنامه در Nginx آورده شده است: h4>

اگر میزبان شما از Nginx به عنوان سرور وب به جای Apache استفاده کند ، نمی توانید پرونده .htaccess خود را ویرایش کنید و برای جلوگیری از درخواست توسط مراجعه کننده باید یک قانون در Nginx تنظیم کنید:

  if ($ http_referer ~ * "bad-site-to-block  .com") {
    بازگشت 403؛
}  

اگر مشتری Kinsta هستید ، برای پشتیبانی باید به این شماره مراجعه کنید و درخواست کنید این قانون را اضافه کنید. p >

4 برای جلوگیری از هرزنامه ارجاع h3> از یک ابزار شخص ثالث استفاده کنید

اگر کاربر وردپرس هستید ، می توانید برای خلاص شدن از شر ترافیک ربات از یک افزونه هرزنامه ارجاع استفاده کنید. .

بهترین گزینه شما Sucuri است که هرزنامه ارجاع دهنده را رصد می کند و آن را از وب سایت شما حذف می کند. علاوه بر این ، این افزونه همچنین می تواند از سایت شما در برابر حملات DDoS محافظت کند زیرا همه این موارد است -در یک راه حل امنیت وب سایت .

اگر Sucuri برای شما خیلی زیاد به نظر می رسد ، افزونه دیگری که ممکن است بخواهید امتحان کنید هرزنامه ارجاع را متوقف کنید ، که از لیست عمومی اسپم های ارجاع دهنده تهیه شده توسط Matomo ، شرکت پشت جایگزین Google Analytics Piwik .

چند گزینه اضافی وجود دارد اما مدتی به روز نشده است بنابراین ممکن است با نصب وردپرس شما سازگار نباشد. همچنین ، اجرای نرم افزار منسوخ شده می تواند تهدیدات امنیتی را ایجاد کند ، اما اگر می خواهید آنها را آزمایش کنید ، موارد زیر است:

لطفاً همیشه قبل از نصب افزونه جدید ، از یک نسخه پشتیبان تهیه کنید بنابراین اگر بتوانید به راحتی بتوانید به یک سایت فعال بازگردید ، هر اشتباهی رخ داده است.

سQالات متداول در مورد هرزنامه Google Analytics

در اینجا پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد هرزنامه Google Analytics وجود دارد:

آیا می توانم از سایت های هرزنامه ای که در Google Analytics یافت می شوند دیدن کنم؟ h3>

اولین (و مهمترین) چیزی که باید بخاطر بسپارید این است: روی پیوند کلیک نکنید!

اگر از خود وب سایت بازدید کنید ، اسپمرها آنچه را که می خواهند می رسند. درعوض ، وب سایت را با علامت نقل قول گوگل کنید:

Search for spam referrer sites in Google to see if others sites have flagged them before

سایت های ارجاع هرزنامه را در Google جستجو کنید تا ببینید آیا سایت های دیگر قبلاً آنها را پرچم گذاری کرده اند

با انجام این روش از بازدید از سایت جلوگیری می شود اما نتایج سایت های دیگر را در مورد آن مشاهده خواهید کرد. اگر سایت منبع هرزنامه Google Analytics باشد ، احتمالاً شخص دیگری در مورد آن مطلب نوشته است.

چرا فیلتر کردن هرزنامه از طریق Google Analytics من مهم است؟ h3>

داده های Google Analytics (و به طور کلی تجزیه و تحلیل وب سایت) یکی از بهترین روش ها برای پیگیری عملکرد شماست سایت و ببینید چه چیزی با مخاطبان آنلاین شما کار می کند. آنها نه تنها می توانند آنچه را که م workingثر است نشان دهند ، بلکه همچنین می توانند موارد غیر قابل استفاده را نیز نشان دهند (همان زمینه هایی برای بهبود)

اما اگر هرزنامه ارجاع را به مخلوط بیندازید ، صحت این داده ها در معرض خطر است.

ممکن است تعداد جلسات مناسبی داشته باشید که اساساً بازدیدهای ناخواسته هستند:

Junk visits from Semalt in Google Analytics

بازدیدهای ناخواسته از Semalt در Google Analytics

اگر بهترین داده های موجود در Google Analytics را ندارید ، می توانید تصمیمات بدی بگیرید. اساساً ، چون داده ها دقیق نیستند ، می توانید موارد را اشتباه تعبیر کنید.

خلاصه h2>

منبع:
https://kinsta.com/blog/google-analytics-spam/.

دیدگاهتان را بنویسید