نحوه مدیریت و حذف موارد گذرا در وردپرس

افزونه و قالب وردپرس اغلب از API گذرا برای ذخیره اطلاعات به موقع در پایگاه داده وردپرس .

این به آنها امکان می دهد از این اطلاعات استفاده مجدد کرده و عملکرد پلاگین های خود را سریعتر کنند. گرچه این یک تکنیک عملکرد باورنکردنی است ، اما گاهی ممکن است در هنگام آزمایش یا توسعه ، وب سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

به عنوان مثال ، ممکن است متوجه شوید که برخی از عناصر مانند پست های محبوب یا ابزارک های توییتر علی رغم تخلیه حافظه نهان وردپرس .

این معمولاً به این دلیل است که گذرا برای آن ویژگی خاص مطابق انتظار کار نمی کند. برای رفع مشکل ، گزینه های شما منتظر ماندن تا زمان انقضا گذرا یا رفع اشکال دستی آن است.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید گذرا در وردپرس را به راحتی مدیریت و حذف کنید.

How to easily manage transients in WordPress

گذرا چیست؟ h4>

API Transients در وردپرس به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را با زمان انقضا در پایگاه داده وردپرس خود ذخیره کنید. این به کمک می کند تا بهبود یابد عملکرد وردپرس و ضمن کاهش بار کلی سرور ، وب سایت خود را سرعت بخشید.

به عنوان مثال ، بسیاری از افزونه های رسانه های اجتماعی وردپرس از موارد گذرا برای بازیابی و ذخیره تعداد اشتراک برای پست ها استفاده می کنند.

اگر از گذرا استفاده نکردند ، سرور شما باید با تمام شبکه های اجتماعی در هر بار بارگیری صفحه که باعث کاهش سرعت سایت شما می شود ، ارتباط برقرار کند.

Example of data stored in transients by a plugin

به همین دلیل گذرا بسیار جذاب هستند.

اکنون ممکن است این سال برای شما پیش بیاید که چرا شما می خواهید گذراها را مدیریت یا حذف کنید؟

خوب ، بعضی اوقات ممکن است اوضاع اشتباه شود. بیایید بگوییم ارتباط بین فیس بوک و سایت شما خیلی خوب پیش نرفته است ، و اکنون تعداد آن 0 است. شما می توانید 30 دقیقه یا بعضی اوقات بیشتر صبر کنید تا یک موقت منقضی شود ، یا می توانید حافظه پنهان موقت را پاک کنید و دقیق ترین شمارش.

همچنین هنگام آزمایش یک افزونه به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که واقعاً همانطور که قرار است کار کند.

آخرین اما نه کمترین ، ممکن است بخواهید گذرهای منقضی شده را پاک کنید تا پایگاه داده خود را پاک کنید. این به شما کمک می کند انتقال یک سایت صحنه سازی برای زندگی سرور میزبانی وردپرس .

آیا گذرگاه های وردپرس مانند کوکی ها هستند؟

گذرگاه های وردپرس مانند کوکی ها هستند اما فقط به این معنا که هر دو به توسعه دهندگان اجازه می دهند تا ذخیره کنند. اطلاعات موقت با این حال ، گذرا بسیار قدرتمندتر است.

به عنوان مثال ، کوکی ها در مرورگر کاربر ذخیره می شوند و محدودیت های زیادی دارند. همچنین از امنیت کمتری برخوردار بوده و به اندازه قابل برنامه ریزی نیستند.
از طرف دیگر ، گذرگاه ها در پایگاه داده وردپرس ذخیره می شوند ، می توانند انواع مختلف داده ها را ذخیره کنند ، امن تر باشند و به راحتی با برنامه transients API قابل برنامه ریزی باشند.

با این گفته ، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه گذرا در WordPress را به راحتی مدیریت کنیم و در صورت لزوم آنها را حذف کنیم.

مدیریت گذرا در وردپرس h4>

اولین کاری که باید انجام دهید این است که مدیر گذرا . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، برای مشاهده و مدیریت گذراهای مورد استفاده سایت وردپرس خود ، باید از صفحه ابزارها »گذراها بازدید کنید.

Managing transients in WordPress

از اینجا لیستی از موارد گذرا ذخیره شده در پایگاه داده وردپرس خود مشاهده خواهید کرد.

این صفحه به شما امکان می دهد اقدامات عمده زیر را انجام دهید:

  • موارد گذرای منقضی شده را حذف کنید
  • همه موارد گذرا را با تاریخ انقضا حذف کنید
  • همه موارد گذرا را حذف کنید

برای ویرایش یا حذف گذراهای منفرد در صورت لزوم می توانید گذراهای ذکر شده در زیر را نیز مشاهده کنید. با مشاهده نام گذرا می توانید آن را شناسایی کنید.

معتبرترین توسعه دهندگان قالب و افزونه وردپرس از نام محصول به صورت گذرا استفاده می کنند تا به راحتی قابل شناسایی باشد.

درست در کنار ستون نام ، مقدار هر گذرا خاص را مشاهده خواهید کرد. مقدار گذرا می تواند یک شی ، آرایه ، عدد یا رشته الفبایی به عنوان مقدار باشد.

همچنین برای هر گذرا زمان انقضا مشاهده خواهید کرد. بعضی از آنها ممکن است زمان انقضا تنظیم نشده باشد و به عنوان “منقضی نمی شود” نمایش داده می شود.

برای تغییر مقدار آنها می توانید هر یک از موارد گذرا را حذف کرده یا بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید.

Editing a single transient in WordPress

این ویژگی هنگامی که یک موضوع یا پلاگین را آزمایش می کنید مفید است و می خواهید آن را با مقادیر گذرا متفاوت بررسی کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه می توانید گذرا در وردپرس را به راحتی مدیریت و حذف کنید. همچنین ممکن است بخواهید لیست ما مفیدترین نکات ، ترفندها و هک های وردپرس برای ایده های شفاف تر برای استفاده از وردپرس مانند یک حرفه ای.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-to-manage-and-delete-transients-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید