نحوه مدیریت ، ردیابی و کنترل بارگیری پرونده ها در وردپرس

آیا به دنبال روش های آسان برای مدیریت ، ردیابی و کنترل بارگیری پرونده ها در سایت وردپرس خود هستید؟

مدیر بارگیری فایل وردپرس می تواند به شما در مدیریت بارگیری ، ردیابی تجزیه و تحلیل و کنترل مجوزهای بارگیری فایل کمک کند. با ابزارهای مناسب ، حتی می توانید بارگیری پرونده ها را بفروشید و درآمد کسب کنید.

در این مقاله ، ما به شما نحوه مدیریت ، ردیابی و کنترل آسان بارگیری پرونده ها در وردپرس را نشان خواهیم داد.

Managing, tracking, and controlling file downloads in WordPress

چرا بارگیری پرونده در وردپرس را مدیریت ، ردیابی و کنترل می کنید؟ h4>

دلایل زیادی وجود دارد که شما می خواهید بارگیری پرونده های خود را در وردپرس مدیریت ، ردیابی و یا کنترل کنید.

به عنوان مثال ، ممکن است شما فقط بخواهید برخی از مشتریان پرداخت کننده برای بارگیری پرونده ها ، یا ممکن است به راحتی دنبال کنید که بارگیری های رایگان سایت شما بیشترین جذابیت را دارد.

از طرف دیگر ، ممکن است به سادگی بخواهید برخی از پرونده ها را بر اساس نقش های کاربر محدود کنید.

در این مقاله ، ما می خواهیم 3 روش مختلف را به شما ارائه دهیم. فقط کافی است روی پیوندها کلیک کنید تا مستقیماً به روشی که می خواهید استفاده کنید بروید:

روش 1. پیگیری بارگیری پرونده ها در وردپرس با استفاده از MonsterInsights

اگر بارگیری رایگان در وب سایت خود ارائه دهید ، ممکن است نگران مدیریت یا کنترل بارگیری ها نباشید.

با این وجود ، حداقل پیگیری بارگیری پرونده ها همچنان بهترین روش است. با این کار می توانید به راحتی متوجه شوید که از بین بارگیری های رایگان بیشترین محبوبیت را دارید.

این به شما کمک می کند هنگام ایجاد محتوای جدید منابع خود را در کجا سرمایه گذاری کنید.

متأسفانه ، Google Analytics به طور خودکار از ردیابی بارگیری پرونده پشتیبانی نمی کند. خبر خوب این است که می توانید بارگیری ها را با استفاده از MonsterInsights پیگیری کنید ، بهترین افزونه Google Analytics برای وردپرس.

ابتدا باید پلاگین MonsterInsights را نصب و فعال کنید . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

MonsterInsights اتصال وردپرس به حساب Google Analytics خود را بسیار آسان می کند. اگر به کمک نیاز دارید ، دستورالعملهای راهنمای ما را در نصب Google Analytics در وردپرس .

توجه: ردیابی بارگیری فایل در نسخه رایگان MonsterInsights نیز ، بنابراین می توانید گزارش ها را در Google Analytics مشاهده کنید. اما برای دیدن گزارش های پیشرفته در داشبورد وردپرس خود ، به نسخه Pro احتیاج دارید.

هنگامی که افزونه را تنظیم کردید ، به طور خودکار ردیابی بارگیری پرونده ها به عنوان رویدادها شروع می شود. دیگر لازم نیست پیکربندی کنید. برای دیدن آماری درباره بارگیری های خود ، فقط به اطلاعات آماری »گزارشات بروید و به برگه ناشران بروید:

The Publishers tab in MonsterInsights

به پایین پیمایش کنید ، و پیوندهای برتر بارگیری خود را مشاهده خواهید کرد. اینها به همراه متن لنگر آنها لیست می شوند:

A list of top download links in MonsterInsights

اگر بیش از 1 پیوند به یک پرونده خاص دارید ، آن پیوندها جداگانه در اینجا لیست می شوند. اگر می خواهید دقیقاً نحوه بارگیری فایلها توسط کاربران را بیابید ، این مفید است.

اگر می خواهید گزارشی از محبوب ترین پرونده ها ، بدون توجه به پیوندهای استفاده شده ، انجام دهید ، چه می کنید؟ به سادگی بر روی دکمه “مشاهده همه گزارشات بارگیری لینک” کلیک کنید.

با این کار شما مستقیماً وارد Google Analytics می شوید ، جایی که گزارشی با URL های فایلهای بارگیری شده خود مشاهده خواهید کرد:

The downloaded files list in Google Analytics, showing total downloads for each file

به طور پیش فرض ، MonsterInsights بارگیری ها را برای انواع فایل های متداول شامل اسناد (.doc و .docx) ، صفحات گسترده (.xls و .xlsx) ، ارائه ها (.ppt و .pptx) ، PDF ها و فایل های zip ردیابی می کند. p>

اگر می خواهید انواع پرونده های دیگر را ردیابی کنید ، انجام این کار نیز آسان است. کافی است به صفحه بینش ها »تنظیمات بروید و سپس به برگه تعامل بروید:

Go to Settings - Engagement in MonsterInsights

اکنون به قسمت File Downloads بروید و لیستی از پسوندهای پرونده را که در حال حاضر ردیابی می شوند ، مشاهده خواهید کرد:

Adding new file extensions to track as downloads in MonsterInsights

به سادگی هر پسوند پرونده اضافی را که می خواهید ردیابی کنید ، تایپ کنید. فقط مطمئن شوید که یک ویرگول بین آنها قرار داده اید.

پس از پایان کار ، فراموش نکنید که برای ذخیره تنظیمات خود بر روی دکمه “ذخیره تغییرات” در بالا کلیک کنید.

Make sure you save your changes in MonsterInsights before moving on

MonsterInsights اکنون ردیابی تمام پرونده هایی که با پسوند فایلی که در تنظیمات اضافه کرده اید پایان می یابد را شروع می کند.

ما توصیه می کنیم MonsterInsights را در کنار راه حل شماره 2 و 3 برای مدیریت و کنترل دسترسی به بارگیری پرونده نصب کنید زیرا MonsterInsights به شما کمک می کند تا آمار صحیح را ببینید.

روش 2. کنترل بارگیری پرونده ها در وردپرس با استفاده از MemberPress

اگر می خواهید دوره های آنلاین یا بارگیری دیجیتالی بفروشید ، یک روش عالی برای کنترل و مدیریت بارگیری پرونده ها استفاده از عضو مطبوعات .

بهترین افزونه عضویت در وردپرس که به شما امکان می دهد محتوای برتر را در سایت خود قفل کنید ، به طوری که فقط برای کاربران ثبت نام شده یا اعضای پرداخت کننده در دسترس است.

MemberPress یک افزونه به نام MemberPress Downloads دارد که به شما امکان می دهد هر فایلی را که اعضای شما بارگیری می کنند ردیابی کنید. همچنین به شما امکان کنترل دسترسی پیشرفته را می دهد ، به شما امکان می دهد چندین فایل را بارگذاری کرده و برچسب گذاری کنید ، آنها را دسته بندی کنید و به راحتی لیست کنید.

به غیر از پرونده ها ، می توانید از محتوای دیگر سایت خود نیز محافظت کنید. اگر در حال ساخت دوره های آموزشی یا کتابخانه محتوای برتر هستید که فقط می خواهید اعضا بتوانند به آن دسترسی داشته باشند ، این گزینه عالی است.

MemberPress Courses Preview

ابتدا باید MemberPress را نصب و فعال کنید پلاگین برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، به صفحه MemberPress »تنظیمات» مجوز در قسمت مدیریت وردپرس بروید تا کلید مجوز خود را وارد کنید. این اطلاعات را در حساب خود در وب سایت MemberPress پیدا خواهید کرد.

Enter your MemberPress license key

بعد ، به صفحه MemberPress »افزودنیها بروید. در اینجا ، شما فقط باید افزونه Downloads را پیدا کنید. بروید و روی دکمه “نصب افزودنی” کلیک کنید تا آن را به سایت خود اضافه کنید:

Installing the MemberPress downloads addon

اکنون ، فقط باید به صفحه MP Downloads »Files بروید و روی دکمه” افزودن جدید “کلیک کنید تا بارگیری جدیدی ایجاد شود.

Adding a new downloadable file in MemberPress

ابتدا باید عنوان را برای بارگیری وارد کنید.

Entering a title for your MemberPress download

پس از انجام این کار ، فایلی را که می خواهید استفاده کنید بارگذاری کنید. همچنین می توانید گزینه های دیگری مانند افزودن دسته یا برچسب به بارگیری خود در این صفحه انتخاب کنید.

ما قصد داریم به فایل خود برچسب “اعضای پرداختی” بدهیم تا این پرونده و دیگران با یک قانون MemberPress به راحتی محافظت شوند.

Giving your file a tag in MemberPress

هنگامی که آماده شدید ، بر روی دکمه انتشار کلیک کنید تا فایل قابل بارگیری خود را به صورت زنده اجرا کنید.

Publishing your downloadable file in MemberPress

اگر قبلاً قانونی برای محافظت از برچسب پرونده ندارید ، کافیست یک مورد را در زیر تنظیم کنید. برای ایجاد قانون جدید کافیست روی دکمه “افزودن جدید” کلیک کنید:

Adding a new rule in MemberPress

سپس صفحه را برای افزودن یک قانون جدید مشاهده خواهید کرد:

The page for adding a new rule in MemberPress

در قسمت Content & Access ، روی لیست کشویی زیر Protected Content کلیک کنید. “Files with File Tag” را انتخاب کنید و در کادر کنار آن ، برچسبی را که استفاده می کنید تایپ کرده و انتخاب کنید:

Adding the file tag to your membership rule

سپس ، در بخش Access Conditions ، روی لیست کشویی کلیک کنید. به سادگی “عضویت” و سپس نام سطح عضویت مناسب را انتخاب کنید:

Setting the access conditions for your new rule

توجه: اگر هنوز عضویتی تنظیم نکرده اید ، این کار را در قسمت MemberPress »عضویت ها انجام دهید.

اکنون ، دوباره به صفحه MP Downloads »Files بروید. پرونده خود را در اینجا لیست خواهید کرد. باید بر اساس برچسب خود نوع دسترسی صحیحی داشته باشد.

برای دریافت کد کوتاه پرونده خود ، فقط روی پیوند “کپی کوتاه” کلیک کنید.

Copying the MemberPress shortcode for your file

بعد ، این کد کوتاه را در هر پست یا صفحه در سایت وردپرس شما.

ما قصد داریم صفحه جدیدی برای بارگیری پرونده خود ایجاد کنیم. ابتدا به صفحات »افزودن موارد جدید در سرپرست وردپرس خود بروید. سپس ، پیش بروید و کد کوتاه خود را در صفحه خود وارد کنید. وردپرس به طور خودکار یک بلوک کد کوتاه برای شما ایجاد می کند:

Creating a new page in WordPress and adding your download shortcode p >

پس از اضافه کردن محتوای مورد نظر خود به صفحه ، کافیست بر روی دکمه انتشار کلیک کنید تا در سایت شما بصورت مستقیم پخش شود. اگر می خواهید صفحه و فایل فقط برای اعضای قابل دسترسی باشد ، به یاد داشته باشید که از صفحه خود با استفاده از قوانین MemberPress محافظت کنید.

The download page for the MemberPress file

با مراجعه به صفحه MP Downnloads »آمار می توانید آمار بارگیری خود را مشاهده کنید. از اینجا لیستی از کاربرانی که پرونده را با مهر زمان بارگیری کرده اند ، مشاهده خواهید کرد.

File download stats

اگر به دستورالعمل های بیشتری نیاز دارید ، لطفاً به راهنمای گام به گام ما در نحوه ایجاد سایت عضویت در وردپرس .

روش 3. مدیریت بارگیری پرونده در وردپرس با استفاده از ووکامرس h4>

این روش برای کاربرانی است که می خواهند بارگیری پرونده را همراه با کالاهای فیزیکی مانند پیراهن ، کیسه و غیره بفروشند.

برای این روش ، ما از ووکامرس ، که بیشترین پلاگین محبوب تجارت الکترونیک برای وردپرس.

برای کاربرانی که می خواهند بارگیری فایل را بفروشند یا کاربرانی که می خواهند فروشگاه آنلاین ایجاد کنید .

از ووکامرس می توان برای فروش بارگیری دیجیتال و کالاهای فیزیکی نیز استفاده کرد. همچنین می توانید از آن به عنوان برای ارائه بارگیری رایگان. همچنین به شما امکان می دهد مشتریان را به راحتی ردیابی کنید ، بارگیری ها را مدیریت کرده و آمارها را مشاهده کنید.

شروع کنیم

اولین کاری که باید انجام دهید این است که افزونه WooCommerce . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

پس از فعال سازی ، باید جادوگر راه اندازی WooCommerce را مشاهده کنید. برای راه اندازی سریع فروشگاه خود کافیست روی دکمه “بله لطفا” کلیک کنید:

Click the button to start the setup wizard for WooCommerce

سپس ، WooCommerce از شما می خواهد جزئیات فروشگاه خود را وارد کنید. برای پایان دادن به جادوگر ، فقط دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.

در مرحله 3 ، اطمینان حاصل کنید که “بارگیری” را برای نوع محصول خود انتخاب کرده اید:

Select 'Downloads' for your WooCommerce product type

پس از پایان مراحل راه اندازی ، داشبورد فروشگاه WooCommerce خود را مشاهده خواهید کرد:

Viewing your WooCommerce store dashboard in WordPress

اکنون به صفحه محصولات »افزودن موارد جدید بروید تا اولین بارگیری فایل خود را به عنوان محصول اضافه کنید.

Adding a new downloadable product in WooCommerce

پیش بروید و به محصول خود یک عنوان و توضیح بدهید. پس از آن ، به بخش «داده های محصول» بروید و به پایین بروید.

در اینجا ، باید کادرهای “مجازی” و “قابل بارگیری” را علامت بزنید تا نشان دهد محصول بارگیری دیجیتال است.

همچنین باید قیمت را وارد کنید. اگر در حال بارگیری رایگان هستید ، باید 0 را اینجا قرار دهید.

Check the boxes to tell WooCommerce that your product is virtual and downloadable p >

بعد از آن ، روی دکمه Add File کلیک کنید تا پرونده بارگیری دیجیتالی شما بارگذاری شود.

در صورت تمایل می توانید از گزینه های دیگر صفحه استفاده کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید تصاویر محصول را اضافه کنید ، یک توضیح کوتاه اضافه کنید ، دسته محصول را انتخاب کنید و موارد دیگر.

پس از رضایت ، روی دکمه انتشار کلیک کنید تا محصول شما در دسترس باشد.

کاربران شما اکنون می توانند به صفحه محصول رفته و محصول را به سبد خرید خود اضافه کنند. اگر این محصول رایگان باشد ، آنها می توانند بدون اضافه کردن اطلاعات پرداخت ، بررسی کنند. در غیر این صورت ، آنها می توانند به صورت عادی پرداخت کنند.

Add to cart for file download

پس از پرداخت ، کاربر می تواند پرونده را در رایانه خود بارگیری کند.

پیگیری بارگیری پرونده ها در WooCommerce

برای مشاهده نحوه بارگیری پرونده خود ، فقط به صفحه گزارشات WooCommerce> بروید. از اینجا فروش خود را براساس تاریخ ، بر اساس محصولات و بر اساس دسته ها مشاهده خواهید کرد:

Go to the sales report page in WooCommerce to see how your downloads (and other products) are doing

به سادگی روی پیوند “فروش بر اساس محصول” کلیک کنید و سپس نام بارگیری خود را کلیک کنید تا ببینید چگونه کار می کند:

Click the link to view sales by product then select your download

این به شما نشان می دهد که چند نفر بارگیری شما را سفارش داده اند. اگر می خواهید ببینید تعداد زیادی از آنها بارگیری شده اند ، فقط روی پیوند “بارگیری مشتری” کلیک کنید:

Viewing a list of the files that your customers have downloaded

پیگیری تبدیلات WooCommerce مانند یک حرفه

WooCommerce می تواند تعداد بارگیری ، مشتریان و پرونده هایی را که خریداری کرده اند به شما نشان دهد. با این حال ، به شما نشان نمی دهد که چه چیزی کاربر را به سمت تبدیل سوق داده است.

این اطلاعات واقعاً مهمی است که به شما کمک می کند در مورد رشد تجارت خود تصمیمات مهمی بگیرید.

اینجا جایی است که MonsterInsights وارد می شود.

بهترین افزونه Google Analytics برای WooCommerce است و به شما کمک می کند تا تبدیلات WooCommerce را ردیابی کنید. برای دستورالعمل های گام به گام ، به راهنمای ما در مورد چگونگی راه اندازی ردیابی تبدیل WooCommerce .

اگر هنوز با WooCommerce شروع نکرده اید ، نگاهی به راهنمای ما در بهترین ارائه دهندگان میزبانی WooCommerce برای راه اندازی ، سپس از بهترین تم های WooCommerce ، و بهترین افزونه های WooCommerce برای شروع راه درست.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد نحوه مدیریت ، ردیابی و کنترل بارگیری پرونده ها در وردپرس را بیاموزید. همچنین ممکن است بخواهید نکات ما را در مورد بهترین خدمات بازاریابی از طریق ایمیل برای فروش بهتر بارگیری های دیجیتالی خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/plugins/how-manage-track-control-file-downloads-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید