نحوه سازماندهی پرونده های وردپرس در پوشه های کتابخانه رسانه

آیا می خواهید پرونده های وردپرس را در پوشه های کتابخانه رسانه سازماندهی کنید؟

به طور پیش فرض ، وردپرس بر اساس سال و ماه به طور خودکار پوشه هایی را در کتابخانه رسانه ایجاد می کند. با این حال ، برخی از کاربران ممکن است بخواهند پوشه های سفارشی خود را برای پرونده های مختلف رسانه ای ایجاد کنند.

در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی فایلهای WordPress را در پوشه های کتابخانه رسانه های سفارشی سازماندهی کنید.

Organizing your media library folders in WordPress

چرا باید پرونده های خود را در پوشه های کتابخانه رسانه سازماندهی کنید؟ h4>

به طور معمول ، وردپرس تمام تصاویر و سایر پرونده های رسانه ای شما را در پوشه / wp-content / uploads / ذخیره می کند. برای اینکه ساختار آن حفظ شود ، همه پرونده ها در پوشه هایی که بر اساس سال و ماه تنظیم شده اند ، ذخیره می شوند.

https://example.com/wp-content/uploads 2020/07/ کد

این برای اکثر وب سایت ها کاملاً کاربرد دارد. با این حال ، ممکن است برخی از کاربران بخواهند کنترل بهتری در نحوه ذخیره فایل های رسانه ای توسط وردپرس .

به عنوان مثال ، یک وب سایت عکاسی ممکن است بخواهد تصاویر وردپرس را بر اساس موضوع ، مکان یا پوشه های رویداد سازماندهی کند. به طور مشابه ، یک وب سایت نمونه کارها ممکن است بخواهد بارگذاری رسانه های خود را براساس نوع ، مشتری ، صنعت و موارد دیگر سازماندهی کند.

این به آنها امکان می دهد تا به راحتی پرونده های رسانه خود را مرور کنند. در همان زمان ، آن SEO تصویر را بهبود می بخشد ، زیرا اکنون می توانید کلمات کلیدی را در URL های فایل تصویری خود اضافه کنید که URL ها را معنادارتر می کند.

با این گفته ، بیایید نگاهی به چگونگی ایجاد پوشه برای سازماندهی پرونده های رسانه ای وردپرس خود بیاندازیم.

نحوه تشکیل پرونده های وردپرس خود در پوشه های کتابخانه رسانه h4>

ابتدا باید پوشه های کتابخانه رسانه . برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای گام به گام ما در نحوه نصب افزونه وردپرس .

توجه: نسخه رایگان افزونه به شما امکان می دهد حداکثر 10 پوشه ایجاد کنید. اگر می خواهید نسخه بیشتری ایجاد کنید ، باید به نسخه حرفه ای ارتقا دهید.

پس از فعال شدن ، افزونه مورد جدیدی را با عنوان "پوشه های کتابخانه رسانه" در نوار کناری مدیر وردپرس شما اضافه می کند. با کلیک بر روی آن ، نمای پوشه پلاگین باز می شود که تمام پوشه های داخل فهرست بارگذاری وردپرس شما را نشان می دهد.

The Media Library Folders page within your WordPress dashboard

از اینجا ، می توانید پوشه های جدید ایجاد کنید و پرونده ها را به آنها اضافه کنید. همچنین می توانید پرونده های خود را جابجا کنید ، کپی کنید ، تغییر نام دهید یا حذف کنید.

ما می خواهیم چند پوشه جدید ایجاد کنیم و تصاویر را به آنها اضافه کنیم.

برای ایجاد یک پوشه جدید ، کافیست روی دکمه "افزودن پوشه" کلیک کنید و سپس نامی را که می خواهید برای آن پوشه استفاده کنید تایپ کنید.

نکته: در نام پوشه ها نمی توانید از فاصله استفاده کنید. در عوض ، در صورت لزوم ، از خط تیره یا زیر خط برای جدا کردن کلمات استفاده کنید.

Adding a new folder using the Media Library Folders plugin

در صورت نیاز ، می توان زیر پوشه ها را در پوشه ها ایجاد کرد. برای ایجاد زیرپوشه ها ، کافیست روی پوشه والد کلیک کنید تا پوشه آن انتخاب شود و سپس روی دکمه "افزودن پوشه" کلیک کنید.

Adding a subfolder using Media Library Folders

ما دو زیر پوشه برای پوشه "Landscape-Photos" خود ایجاد کردیم. آنها "جنگلها" و "کوهها" هستند. برای مشاهده یک پوشه فرعی ، باید روی پیکان کوچک سمت چپ پوشه اصلی کلیک کنید:

Click the small arrow to expand a folder to see the subfolders

برای افزودن پرونده به پوشه های خود ، کافیست بر روی پوشه کلیک کنید سپس روی دکمه "افزودن پرونده" کلیک کنید. پس از آن ، پیش بروید و هر تعداد پرونده که می خواهید بارگذاری کنید.

Uploading files using the Media Library Folders plugin

پس از بارگذاری پرونده ها ، آنها را در صفحه به عنوان عکس های کوچک با نام پرونده زیر مشاهده خواهید کرد:

The uploaded images showing in the Forests folder

افزودن پرونده های بارگذاری شده به پستها یا صفحات . می توانید آنها را دقیقاً مانند سایر پرونده هایی که در کتابخانه رسانه بارگذاری کرده اید اضافه کنید:

Viewing the uploaded images in the Windows Media Library

انتقال و کپی کردن پرونده های خود در پوشه های کتابخانه رسانه h4>

اگر می خواهید فایلی را به پوشه دیگری از کتابخانه رسانه وردپرس منتقل کنید ، چه می کنید؟ با استفاده از پوشه های کتابخانه رسانه انتقال آن یا کپی کردن آن آسان است.

انتقال تصویر به پوشه جدید در کتابخانه رسانه

برای جابجایی یک تصویر یا هر پرونده دیگر ، به سادگی بررسی کنید که جابجایی move / copy روی "Move" تنظیم شده باشد و سپس تصویر را به پوشه صحیح بکشید.

نکته: نشانگر ماوس شما باید در پوشه جدید باشد ، همانطور که در زیر نشان داده شده است. تصویر کوچک تصویر فقط به شما نشان می دهد که چه چیزی را منتقل می کنید نه مکانی را که به آنجا منتقل می کنید.

در این مثال ، یک تصویر کوه به اشتباه در پوشه Forests قرار گرفت. ما آن را به پوشه Mountains منتقل می کنیم.

Moving an image into the Mountains folder

کپی کردن تصویر در پوشه دیگری در کتابخانه رسانه

برای کپی کردن تصویر ، دکمه move / copy را روی "کپی" تنظیم کنید ، سپس ادامه دهید و تصویر را مانند قبل بکشید. در اینجا ، ما در حال کپی کردن تصویری از یک پرنده و گل هستیم ، به طوری که این گل در پوشه های "عکس پرندگان" و "عکس های گل" وجود دارد.

Copying a photo so that you have it in two folders

این بار تصویر اصلی شما در جای خود باقی خواهد ماند. تصویر شما کپی می شود تا بتواند در هر دو پوشه وجود داشته باشد.

تغییر نام پرونده ها و پوشه ها در پوشه های کتابخانه رسانه h4>

به راحتی می توانید نام فایل را با پلاگین Media Library Folders تغییر دهید. ابتدا فایلی را که می خواهید تغییر دهید پیدا کنید و روی کادر تأیید زیر آن کلیک کنید. بعد ، روی دکمه "تغییر نام" در بالای صفحه کلیک کنید.

پس از آن ، نام فایلی را که می خواهید استفاده کنید تایپ کنید. نام فایل های تصویری می توانند تأثیر کمی در ، بنابراین توصیه می شود از کلمات کلیدی در آنها استفاده کنید. در اینجا ، ما نام فایل را برای پستی در مورد الهام بخش تصاویر جنگل تغییر داده ایم:

Changing the file name of an image using the Media Library Folders plugin

نمی توانید پوشه ای را در پوشه های کتابخانه رسانه تغییر نام دهید یا آن را جابجا کنید. با این وجود ، می توانید یک پوشه جدید ایجاد کنید ، همه تصاویر را به داخل آن منتقل کنید ، سپس پوشه قدیمی را حذف کنید.

برای حذف پوشه ، روی آن کلیک راست کنید و سپس روی دکمه "حذف این پوشه؟" کلیک کنید. در اینجا ، ما تصاویر جنگل را به پوشه جدیدی به نام Woodlands منتقل کرده ایم و در حال حذف پوشه Forests هستیم:

Deleting a folder using the Media Library Folders plugin

سپس پیامی را مشاهده خواهید کرد که از شما درخواست تأیید می کند. برای ادامه "تأیید" را کلیک کنید و پوشه حذف خواهد شد. دیگر آن را در لیست مشاهده نخواهید کرد:

The Forest folder has now been deleted

نکته: حتی اگر پوشه خالی به نظر برسد ممکن است پیام "این پوشه خالی نیست و قابل حذف نیست" را مشاهده کنید. به سادگی بر روی دکمه "همگام سازی" کلیک کنید. وردپرس ممکن است نسخه های اضافی تصاویر شما که نیاز به حذف دارند. پس از همگام سازی ، می توانید آن تصاویر را مرور و حذف کنید.

Click the Sync button to check for other files in the folder p >

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا نحوه سازماندهی پرونده های وردپرس را در پوشه های کتابخانه رسانه یاد بگیرید. همچنین ممکن است بخواهید مقالات ما را در رفع مشکلات معمول تصویر در وردپرس و سایر موارد باید دارای افزونه های وردپرس باشد برای وب سایتهای تجاری.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً مشترک شوید کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-organize-wordpress-files-in-media-library-folders/.

دیدگاهتان را بنویسید