نحوه رفع خطای Bad Gateway 502 در وردپرس

آیا می خواهید خطای بد دروازه 502 را در سایت خود برطرف کنید؟ این خطا کاملا آزار دهنده است زیرا می تواند توسط بسیاری از موارد مختلف ایجاد شود. این بدان معنی است که عیب یابی خطای دروازه بد 502 ممکن است مدتی طول بکشد. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه به راحتی خطای 502 دروازه بد در وردپرس را برطرف کنید.

How to fix the 502 bad gateway error in WordPress

خطای Bad Gateway 502 چیست؟ h4>

هنگام میزبانی وردپرس خطای دروازه بد 502 ایجاد می شود > سرور پاسخ نامعتبری برای صفحه درخواستی دریافت می کند.

خطای دروازه بد یکی از خطاهای رایج وردپرس که ممکن است در سایت خود مشاهده کنید. به دلایل مختلفی ممکن است ایجاد شود و بسته به سرور شما پیام خطا نیز ممکن است از نظر ظاهری کمی متفاوت باشد.

502 bad gateway in browser

هنگام بازدید از یک وب سایت ، مرورگر شما درخواستی را به سرور میزبان ارسال می کند. سپس سرور میزبان صفحه را پیدا کرده و آن را با کد وضعیت به مرورگر شما می فرستد.

به طور معمول ، این کد وضعیت را نمی بینید. با این حال ، در صورت بروز خطا ، کد وضعیت با یک پیام خطا نمایش داده می شود. نمونه هایی از این قبیل خطاها عبارتند از 404 یافت نشد ، سرویس 503 غیرقابل دسترسی ، 403 خطای ممنوع و موارد دیگر.

رایج ترین دلیل خطای دروازه بد 502 زمانی است که درخواست شما برای پاسخگویی به سرور طولانی شود. این تأخیر می تواند یک اشکال موقتی باشد که در اثر ترافیک زیاد ایجاد می شود. همچنین می تواند یک اشکال باشد که به دلیل تم یا افزونه وردپرس با کدگذاری نامناسب ایجاد شده است. آخرین اما نه مهمترین ، ممکن است به دلیل تنظیمات نادرست سرور نیز اتفاق بیفتد.

همانطور که گفته شد ، بیایید نگاهی به چگونگی رفع خطای دروازه بد 502 در وردپرس بیندازیم.

رفع خطای Bad Gateway 502

این خطا معمولاً زمانی ایجاد می شود که سرور شما قادر به یافتن علت پاسخ نامعتبر نباشد. این بدان معناست که تا زمانی که مشکل را پیدا نکنیم مراحل مختلف عیب یابی را امتحان خواهیم کرد.

آماده است ، شروع می کنیم.

مرحله 1: وب سایت خود را مجدداً بارگیری کنید h4>

گاهی اوقات به دلیل افزایش ترافیک یا منابع کم سرور ، ممکن است پاسخ سرور شما بیشتر باشد. در این صورت ، ممکن است در عرض چند دقیقه مشکل به طور خودکار از بین برود. سعی کنید صفحه وب را که مشاهده می کنید دوباره بارگیری کنید تا ببینید آیا این دلیل بوده است.

اگر این مشکل شما را برطرف کرد ، دیگر نیازی به مطالعه بیشتر ندارید. با این حال ، اگر این خطا را مکررا مشاهده می کنید ، باید به خواندن ادامه دهید زیرا ممکن است مورد دیگری وجود داشته باشد که نیاز به رفع آن دارد.

مرحله 2: پاک کردن حافظه پنهان مرورگر h4>

ممکن است مرورگر شما صفحه خطا را از حافظه پنهان به شما نشان دهد. حتی پس از رفع مشکل ، خطای 502 را مشاهده خواهید کرد زیرا مرورگر وب سایت شما را از حافظه نهان بارگیری می کند.

برای رفع این مشکل ، کاربران با سیستم عامل ویندوز / لینوکس می توانند دکمه های Ctrl + F5 و کاربران سیستم عامل Mac می توانند دکمه های CMD + Shift + R را روی صفحه کلید خود فشار دهند تا صفحه را تازه کن همچنین می توانید حافظه پنهان را به صورت دستی از تنظیمات مرورگر خود حذف کنید.

Clear browser cache

هنگامی که شما حافظه پنهان وردپرس خود را پاک کنید ، دوباره وب سایت را بارگیری کنید.

اگر مشکلی به دلیل حافظه پنهان مرورگر رخ داده است ، می توانید از یک مرورگر دیگر برای عیب یابی استفاده کنید. اگر خطایی را در همه مرورگرها مشاهده کردید ، به خواندن ادامه دهید.

مرحله 3: CDN یا فایروال را غیرفعال کنید h4>

اگر از فایروال وب سایت a > در وب سایت شما ، پس ممکن است سرورهای آنها عمل کنند. برای بررسی این مورد ، باید CDN را به طور موقت غیرفعال کنید.

پس از غیرفعال شدن ، لایه اضافی که بین مرورگر شما و سرور میزبان ایجاد شده است را حذف می کند. وب سایت شما اکنون به طور کامل از سرور شما بارگیری می شود و اگر این مشکل توسط سرویس CDN / فایروال ایجاد شده باشد ، اکنون برطرف می شود.

سپس می توانید برای پشتیبانی با ارائه دهنده خدمات CDN خود تماس بگیرید. پس از حل مشکل ، می توانید CDN را دوباره فعال کنید.

مرحله 4: تم ها و پلاگین های وردپرس را به روز کنید h4>

اگر خطا همچنان وجود دارد ، مرحله بعدی بررسی موضوع یا پلاگین های شما است.

ابتدا شما باید غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس از طریق FTP. پس از آن ، به وب سایت خود مراجعه کنید تا ببینید آیا خطا برطرف شده است یا خیر.

اگر اینگونه باشد ، یکی از افزونه های شما باعث ایجاد این مشکل شده است. اکنون باید همه افزونه ها را یکی یکی فعال کنید تا زمانی که بتوانید خطا را دوباره تولید کنید. این به شما کمک می کند افزونه مسئول خطا باشد.

می توانید یک پلاگین جایگزین پیدا کنید یا برای پشتیبانی با نویسنده پلاگین تماس بگیرید.

اگر با غیرفعال کردن افزونه ها مشکلی برای شما حل نشد ، می خواهید قالب وردپرس خود را بررسی کنید. شما باید طرح زمینه وردپرس را از طریق phpMyAdmin تغییر دهید .

پس از تغییر طرح زمینه خود به قالب پیش فرض وردپرس ، از وب سایت خود دیدن کنید که آیا کار می کند یا خیر. اگر هنوز خطا را مشاهده می کنید ، به خواندن ادامه دهید.

مرحله 5: سرور میزبان را بررسی کنید h4>

اگر تمام مراحل عیب یابی فوق الذکر ناموفق بود ، به احتمال زیاد مشکلی در سرور میزبان شما وجود دارد.

شما باید با تیم پشتیبانی ارائه دهنده میزبان خود تماس بگیرید و موضوع را به آنها اطلاع دهید. همچنین می توانید تمام مراحل عیب یابی را که برداشته اید ذکر کنید.

همه میزبانی وردپرس شرکت ها به سرعت قادر خواهند بود اگر به دلیل تنظیمات غلط سرور ایجاد نشود ، این مشکل را برطرف کنید.

این همه است. امیدواریم این مقاله به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه خطای دروازه بد 502 را در وردپرس برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای عیب یابی وردپرس برای راهنمایی گام به گام در مورد رفع مشکلات وردپرس خود.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-the-502-bad-gateway-error-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید