نحوه رفع خطای 401 در وردپرس (6 راه حل)

آیا در سایت وردپرس خود خطای 401 مشاهده می کنید؟

این یکی از گیج کننده ترین خطاهای وردپرس است که می تواند شما را در وب سایت وردپرس شما قفل کند.

خطای 401 دارای چندین نام از جمله خطای 401 و 401 خطای غیر مجاز است. این خطاها گاهی اوقات با پیام “دسترسی به دلیل اعتبار نامعتبر رد می شود” یا “مجوز لازم” همراه است.

در این مقاله ، ما راه حل های مختلفی را برای رفع ساده خطای 401 در وردپرس به شما نشان خواهیم داد. ما همچنین در مورد علت ایجاد آن و چگونگی جلوگیری از آن در آینده بحث خواهیم کرد.

Fixing the 401 error in WordPress

چه عاملی باعث بروز خطای 401 در وردپرس می شود؟ h4>

خطای 401 در وردپرس به دلیل احراز هویت نامناسب هنگام برقراری ارتباط با میزبان وردپرس سرور.

به عنوان مثال ، اگر پوشه مدیر وردپرس خود را با رمز عبور محافظت کنید ، وارد نکردن رمز عبور صفحه خطای 401 را در صفحات ورود و مدیریت وردپرس نشان می دهد.

401 Authorization failed error

با این حال ، در برخی موارد حتی بدون افزودن حفاظت از گذرواژه خاصی به وب سایت خود ، ممکن است این خطا را مشاهده کنید.

به عنوان مثال ، افزونه های امنیتی وردپرس می توانند در هنگام حمله نیروی بی رحمانه ، منطقه مدیر شما را قفل کنند.

یکی دیگر از دلایل عمده این خطا اقدامات امنیتی است که توسط شرکت های میزبان برای محافظت از وب سایت وردپرس شما انجام می شود. این اقدامات امنیتی هنگامی که به صفحات ورود به وردپرس شما بیش از حد دسترسی پیدا می کند ، این خطا را نشان می دهند.

بیشتر ، خطای 401 در صفحات مدیریت و ورود وردپرس ظاهر می شود. با این حال ، در برخی موارد ، ممکن است در همه صفحات وب سایت شما ظاهر شود.

باید دقیقاً علت ایجاد خطا را عیب یابی کنید و سپس آن را برطرف کنید.

همانطور که گفته شد ، بیایید نگاهی به راه حل های مختلف بیندازیم تا سریع خطای 401 را در وردپرس برطرف کنیم.

1 محافظت از گذرواژه را به طور موقت در مدیر وردپرس حذف کنید h4>

اگر از پوشه مدیر WordPress خود با رمز عبور محافظت کنید ، پس این می تواند راه حل مورد نیاز شما باشد.

ممکن است رمزعبور دایرکتوری مدیر خود را فراموش کرده باشید ، یا ممکن است پیکربندی سرور شما تغییر کرده باشد.

به صفحه کنترل میزبانی وردپرس خود بروید و نماد حریم خصوصی دایرکتوری یا رمزهای عبور محافظت شده را پیدا کنید.

عکس صفحه نمایش ما ، نمایش میزبانی Bluehost ما است ، اما اکثر پنل های میزبان این گزینه را دارند .

Directory privacy

پس از باز کردن ، همه پرونده ها و پوشه ها را در حساب میزبانی خود مشاهده خواهید کرد. به فهرست wp-admin خود بروید و با کلیک روی نام آن را انتخاب کنید.

کنترل پنل اکنون تنظیمات محافظت از رمز عبور خود را نمایش می دهد. به سادگی علامت کادر کنار گزینه “Password protection this Directory” را بردارید و بر روی دکمه Save کلیک کنید.

Disable password protection

بعد از آن ، روی دکمه Go Back کلیک کنید و به پایین صفحه بروید. از اینجا باید نام کاربری را که برای ورود به فهرست محافظت شده با گذرواژه خود استفاده کردید ، حذف کنید.

شما با موفقیت محافظت از رمز عبور را برای فهرست مدیر وردپرس خود غیرفعال کردید. اکنون می توانید سعی کنید وارد سایت وردپرس خود شوید.

اگر همه چیز به طور عادی کار می کند ، می توانید پیش بروید و با ایجاد یک کاربر و رمز عبور جدید ، محافظت از رمز عبور را برای منطقه مدیر WordPress خود فعال کنید.

2. برای حل خطای 401 در وردپرس حافظه پنهان Firewall را پاک کنید h4>

اگر از مانند Sucuri یا Cloudflare ، در صورت عدم برقراری ارتباط فایروال با وب سایت شما ، ممکن است خطای 401 ایجاد شود.

پاک کردن حافظه پنهان در Sucuri Firewall

اگر از Sucuri استفاده می کنید ، پس به داشبورد Sucuri خود وارد شوید و از صفحه “عملکرد” ​​دیدن کنید. از اینجا باید به برگه «پاک کردن حافظه پنهان» بروید و سپس روی دکمه «پاک کردن حافظه پنهان» کلیک کنید.

Sucuri clear cache

پاک کردن حافظه پنهان در Cloudflare

اگر از Cloudflare استفاده می کنید ، پس باید وارد داشبورد Cloudflare شوید و به بخش “ذخیره سازی” بروید. برای پاک کردن همه حافظه پنهان ، از اینجا باید روی دکمه “پاک کردن همه چیز” کلیک کنید.

Cloudflare clear cache

پس از پاک کردن حافظه پنهان دیوار آتش ، ادامه دهید و حافظه نهان مرورگر یا حافظه نهان وردپرس را نیز پاک کنید. به راهنمای کامل ما در نحوه پاک کردن حافظه پنهان در وردپرس برای جزئیات بیشتر.

3 غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس h4>

یک افزونه وردپرس با عملکرد نامناسب یا بد تنظیم شده نیز می تواند خطای 401 را تحریک کند. شما باید بطور موقت تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال کنید تا بفهمید این خطا توسط یکی از آنها ایجاد شده است یا خیر.

با مراجعه به صفحه افزونه ها می توانید افزونه های وردپرس را از داخل ناحیه سرپرست غیرفعال کنید.

Deactivate all plugins

با این حال ، اگر نمی توانید به قسمت مدیریت وردپرس دسترسی پیدا کنید ، پس باید از FTP برای غیرفعال کردن تمام افزونه های وردپرس .

به سادگی به سایت وردپرس خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP . پس از اتصال به / wp-content / folder بروید و نام پوشه plugins را به plugins.deactivated تغییر دهید.

Deactivate all WordPress plugins via FTP

تغییر نام پوشه افزونه ها ، تمام افزونه های وردپرس را غیرفعال می کند.

اکنون می توانید از قسمت سرپرست وب سایت وردپرس خود بازدید کرده و سعی کنید وارد سیستم شوید. اگر همه کارها خوب است ، این بدان معنی است که یکی از افزونه ها باعث بروز این مشکل شده است.

اکنون باید به سرویس گیرنده FTP برگردید و یکبار دیگر نام پوشه پلاگین را فقط به پلاگین تغییر دهید.

بعد ، به قسمت مدیریت وردپرس برگردید و به صفحه افزونه ها بروید. اکنون می توانید هر افزونه را یکجا فعال کنید تا اینکه دوباره خطای 401 را مشاهده کنید.

این به شما کمک می کند افزونه ایجاد کننده مشکل را پیدا کنید. وقتی پلاگین را پیدا کردید ، می توانید با پشتیبانی افزونه تماس بگیرید یا یک پلاگین جایگزین پیدا کنید.

4. به یک قالب پیش فرض وردپرس h4> بروید

گاهی اوقات ممکن است عملکردی در قالب WordPress شما خطای 401 را در وب سایت شما ایجاد کند. برای اطلاع از این موضوع ، باید به طور موقت به یک قالب پیش فرض وردپرس بروید.

تم های پیش فرض توسط تیم وردپرس ساخته می شوند و با پیش فرض ارسال می شوند نصب وردپرس . این مضامین شامل بیست و نوزده ، بیست هفده ، بیست و شانزده و موارد دیگر است.

ابتدا به صفحه ظاهر »مضامین بروید. اکنون اگر قالب پیش فرض وردپرس را نصب کرده اید ، می توانید پیش بروید و آن را فعال کنید.

Activate default WordPress theme

اگر یک تم پیش فرض روی سایت خود نصب نکرده اید ، باید آن را نصب و فعال کنید. به راهنمای ما در نحوه نصب قالب وردپرس برای دستورالعمل ها.

پس از تغییر موضوع ، می توانید وب سایت خود را امتحان کنید. اگر اکنون همه چیز خوب کار می کند ، این بدان معنی است که موضوع شما باعث خطای 401 شده است.

می توانید موضوع را به توسعه دهنده طرح زمینه گزارش دهید ، ممکن است آنها بتوانند در رفع آن به شما کمک کنند. اگر این کار نکرد ، می توانید قالب وردپرس خود را برای همیشه تغییر دهید.

5. بازنشانی گذرواژه وردپرس h4>

اگر کسی به طور مکرر در تلاش برای وارد کردن رمز عبور باشد ، شرکتهای میزبان وردپرس می توانند دسترسی به صفحات wp-admin و ورود را مسدود کنند.

در این صورت دسترسی شما به طور موقت مسدود می شود و می توانید بعد از چند دقیقه امتحان کنید.

با این حال ، بهتر است به جای حدس زدن رمز عبور خود ،

وردپرس ایمیلی با پیوند برای تغییر رمز عبور برای شما ارسال می کند. مشکل این روش این است که گاهی اوقات ممکن است وردپرس در ارسال ایمیل موفق نشود .

اگر ایمیل دریافت نکردید ، نگران نباشید. همچنین می توانید رمز عبور وردپرس را با استفاده از phpMyAdmin تنظیم مجدد کنید .

6. با ارائه دهنده میزبانی وردپرس h4> تماس بگیرید

بسیاری از شرکتهای میزبان وردپرس به طور خودکار فعالیت مشکوک را در وب سایت وردپرس شناسایی کرده و دسترسی آنها را برای جلوگیری از حملات مسدود می کنند.

این اقدامات احتیاطی امنیتی فقط گاهی روی قسمت مدیریت وردپرس تأثیر می گذارد و ممکن است صفحه ورود به سیستم شما برای مدتی غیرقابل دسترسی باشد.

Too many login attempts

اما اگر به حالت عادی برنگردد یا خطای 401 را در تمام صفحات سایت خود مشاهده کنید ، باید سریعاً با ارائه دهنده میزبانی وردپرس خود تماس بگیرید.

کارکنان آنها می توانند برای دسترسی به مشکلات موجود ، پرونده های دسترسی و گزارش خطا را بررسی کنند.

برای پیشگیری در آینده ، می توانید برای محافظت از منطقه مدیر WordPress خود در برابر دسترسی غیر مجاز.

امیدواریم یکی از این راه حل ها به شما کمک کند تا خطای 401 را در وردپرس برطرف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای عیب یابی وردپرس با دستورالعمل های گام به گام برای رفع مشکلات رایج وردپرس توسط خود شما.

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-tutorials/how-to-fix-the-401-error-in-wordpress-solutions/.

دیدگاهتان را بنویسید