نحوه خرید نام دامنه ای که گرفته شده است (9 نکته مفید)

ما اغلب از خوانندگانی مطلع می شویم که می خواهند نام دامنه ای را که قبلاً گرفته شده بخرند.

اگر در آن موقعیت هستید ، ممکن است از خود بپرسید که چگونه می توانید نام دامنه ای را که شخصی از قبل صاحب آن است ، کنترل کنید.

آسانترین راه حل یافتن نام دامنه مناسب دیگری است. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است این بهترین گزینه نباشد.

در این مقاله ، ما قصد داریم نکات تخصصی خود را در مورد نحوه خرید دامنه گرفته شده به اشتراک بگذاریم و برخی از نکات داخلی را در مورد آنچه باید مراقب باشید به شما ارائه خواهیم داد. ما همچنین چند استراتژی اثبات شده را پوشش خواهیم داد که اگر دامنه شما در دسترس نباشد می توانید از آنها استفاده کنید.

Tips on buying a taken domain name

توجه: برخلاف سایر راهنماهای موجود در اینترنت ، این منبع براساس تجربه جمعی واقعی ما از خرید دامنه های برتر است. ما از چند صد تا چند میلیون دلار برای خرید دامنه های برتر و ایجاد مشاغل وب سایت هزینه کرده ایم.

اصول خرید نام دامنه ای که قبلاً استفاده شده است h4>

همه وب سایت ها به یک نام دامنه نیاز دارند. این آدرس وب سایت شما در اینترنت است. به راهنمای مبتدیان ما در نام دامنه ها چگونه کار می کنند اگر 100٪ مطمئن نیستید که نام دامنه در واقع چیست.

شما می توانید از هر یک از ثبت کننده های دامنه برتر . به صورت متناوب ، حتی می توانید دریافت نام دامنه رایگان هنگام ثبت نام در شرکت های میزبانی مانند Bluehost ، Dreamhost و غیره

اما اگر نام دامنه مورد نظر شما قبلاً گرفته شده باشد چه؟

در این صورت ، شما دو گزینه دارید: با نام دیگری بیایید یا نام واقعی خود را از مالک فعلی آن بخرید.

خرید نام دامنه گرفته شده از شخصی که قبلاً ثبت نام کرده است می تواند اقدامی عالی برای تجارت شما باشد.

با این حال ، مهم است که مراقب خطرات و کلاهبرداری باشید ، بنابراین وقت یا هزینه خود را تلف نکنید. به همین دلیل این نکات را در مورد چگونگی خرید دامنه گرفته شده با ایمن ترین شکل ممکن گردآوری کرده ایم.

قبل از خرید نام دامنه چه مواردی را باید در نظر گرفت h4>

یک سوال اساسی که باید از خود بپرسید این است که آیا می خواهید یک نام دامنه به تنهایی یا یک وب سایت تاسیس شده خریداری کنید.

خرید وب سایت ، اگر وب سایتی باشد که سابقه ثابتی در کسب درآمد داشته باشد ، می تواند یک میانبر عالی باشد. این به شما امکان می دهد بلافاصله به جای اینکه مجبور شوید یک کار را از ابتدا بسازید ، یک تجارت پول ساز بدست آورید.

با این وجود ، خرید یک وب سایت بسیار ارزان تر از صرف نام دامنه خواهد بود. همچنین خطرات و تعهدات قانونی بیشتری را در نظر خواهید داشت.

نحوه خرید واقعی نام دامنه گرفته شده h4>

برای خرید نام دامنه ها دو راه اصلی وجود دارد که قبلاً انتخاب شده اند:

  • نزدیک شدن خصوصی به صاحب نام دامنه و توافق در مورد فروش
  • در بازار دامنه به دنبال این اسم بگردید.

روش اول از درگیر کردن شخص ثالث در فروش جلوگیری می کند ، و ممکن است شما بتوانید مالک را به سمت قیمت گذاری مطلوب تر ترغیب کنید.

اگر نام دامنه از قبل دارای وب سایتی با فرم تماس ، سپس می توانید از این طریق برای برقراری ارتباط با صاحب سایت استفاده کنید.

همچنین می توانید با استفاده از دامنه WHOIS ابزار . شاید بتوانید اطلاعات تماس مالک را از جزئیات دامنه در آنجا دریافت کنید.

روش دوم جستجوی نام با استفاده از بازارهای دامنه آنلاین . این جایی است که بسیاری از دارندگان دامنه برای فروش نام دامنه خود می روند.

ما توصیه می کنیم از Domain.com استفاده کنید. این یکی از بهترین مکان ها برای ثبت نام دامنه یا خرید نام دامنه برای فروش است.

به سادگی نام دامنه مورد نظر خود را جستجو کنید تا ببینید آیا برای فروش موجود است.

Domain.com search

نام دامنه هایی که قبلاً گرفته شده اند ممکن است به عنوان یک نام دامنه برتر با قیمت بالاتر برجسته شوند. اگر نام دامنه را در آن لیست پیدا کرده اید ، می توانید آن را به سبد خرید اضافه کرده و نسبت به پرداخت آن اقدام کنید.

می توانید چندین بازار دامنه مانند Sedo ، Flippa و غیره را امتحان کنید تا ببینید دامنه برای فروش در آنجا لیست شده است یا خیر.

اگر نام دامنه در جایی ذکر نشده باشد ، احتمالاً برای فروش موجود نیست. با پیشنهاد خود هنوز می توانید اولین روش نزدیک شدن به مالک را امتحان کنید.

با این گفته ، بیایید به نکاتی در مورد اطمینان از خرید ایمن نام دامنه خود نگاهی بیندازیم.

نکته 1. به جای آن از استفاده از برنامه افزودنی دیگر خودداری کنید h4>

Domain name extensions

اگر متوجه شوید که نام دامنه شما هنگام استفاده از .com گرفته شده است ، ممکن است وسوسه شوید که از یک پسوند دامنه مانند .net یا .org.

با این حال ، این ممکن است مشکلاتی ایجاد کند زیرا افراد ممکن است نام دامنه شما را فراموش کرده و در .com یا .org تایپ کنند.

اگر مالک دات کام از شما استدلال کند که قصد دارید نام تجاری وی را نقض کنید ، حتی ممکن است با مشکلات قانونی روبرو شوید این امر به ویژه در صورتی اتفاق می افتد که آنها آن را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده باشند.

در مقاله ما درباره نحوه انتخاب بهترین نام دامنه .

نکته 2. بررسی کنید که نام دامنه علامت تجاری ثبت نشده باشد h4>

Trademark and copyright

اگر نام دامنه > علامت تجاری ثبت شده یک کسب و کار موجود ، در این صورت ممکن است در آینده مجبور شوید وب سایت خود را کاملا آفلاین کنید.

ارزش جستجوی سریع در پایگاه داده مارک تجاری ایالات متحده برای بررسی اینکه آیا نام دامنه شما توسط شرکت دیگری قبلاً استفاده می شود یا خیر. همچنین ممکن است بخواهید پایگاه داده های محلی را نیز بررسی کنید.

حتی یک نام دامنه که از یک علامت تجاری در آن استفاده می شود می تواند یک مشکل باشد. به عنوان مثال ، شما نمی توانید از کلمه “WordPress” در نام دامنه شما .

نکته 3. خیلی از نظر احساسی پیوست نشوید h4>

شروع عنوان جدید ایده تجارت آنلاین هیجان انگیز است. از آنجا که نام دامنه شما نقشی حیاتی دارد ، پیوند عاطفی با یک نام خاص آسان است.

با این وجود باید در مورد همه تصمیمات مربوط به سرمایه گذاری مالی ، از جمله این تصمیم ، هوشمندانه و منطقی باشید.

ما توصیه می کنیم گزینه های خود را باز نگه دارید و به جستجوی چندین نام دامنه بپردازید ، یا حداقل موارد جدی را در اختیار آنها قرار دهید.

این به شما در مذاکره کمک می کند ، بنابراین می توانید بهترین معامله را بدون پرداخت بیش از حد نام دامنه خود دریافت کنید.

به یاد داشته باشید ، هزینه نام دامنه های برتر ممکن است از چند صد دلار تا چند صد هزار دلار متفاوت باشد.

داشتن گزینه ها مطمئن شوید که در نهایت مبلغ هنگفتی برای یک نام دامنه پرداخت نمی کنید که واقعاً بهتر از چیز دیگری نیست که 1/10 قیمت آن باشد.

نکته 4. بررسی کنید آیا وب سایتی تاکنون در آنجا ساخته شده است h4>

Viewing the website history of a domain name using the WayBack machine

اطمینان حاصل کنید که تاریخچه وب سایت را با استفاده از Wayback Machine . ممکن است نام دامنه توسط شخص دیگری استفاده شده باشد.

اگر نام دامنه قبلاً استفاده شده باشد اشکالی ندارد ، اما شما می خواهید مطمئن شوید که از آن برای فعالیتهای مخرب ، ناخواسته یا غیرقانونی استفاده نشده است.

این ممکن است به اعتبار کسب و کار شما آسیب برساند و حتی ممکن است در آینده باعث مشکلات حقوقی شود. اگر مجازات Google در دامنه وجود داشته باشد ، از بین بردن این امر می تواند کار و منابع زیادی را صرف کند.

WayBack Machine همچنین یک روش هوشمند برای یافتن اطلاعات مالک دامنه است.

نکته 5. مشخص کنید دامنه چه ارزشی دارد h4>

Domain valuation

قیمت گذاری نام دامنه مشکل است. اگر در زمینه خرید دامنه تازه وارد هستید ، ممکن است از خود بپرسید که آیا قیمت پیشنهادی شما معامله ای است ، یک ریپپینگ یا چیزی در این بین است.

خوب ، حقیقت این است که هیچ مقررات استانداردی برای قیمت گذاری نام دامنه برتر وجود ندارد. فروشندگان به طور مستقل قیمت را تعیین می کنند و شما به عنوان یک خریدار تصمیم می گیرید که ارزش سرمایه گذاری را دارد.

نام دامنه های برتر می تواند از چند صد دلار تا چند صد هزار دلار باشد. برخی از نام های دامنه حق بیمه کمیاب حتی در محدوده میلیون دلار قرار دارند.

اگر تازه کار هستید ، می توانید از ابزاری مانند EstiBot استفاده کنید تا یک ایده کلی درباره ارزش دامنه داشته باشید.

سلب مسئولیت: ارزیابی خودکار نام دامنه لزوماً دقیق نیست ، اما داده های مشابه فروش دامنه را نشان می دهد که مفید است.

اگر دامنه قیمت بالایی دارد (و اغلب هم خواهد بود) ، باید برای معامله آماده باشید. با ارائه حداکثر پیشنهادی که می خواهید در نظر بگیرید شروع نکنید. در عوض ، با این انتظار که احتمالاً در نیمه راه ملاقات خواهید کرد ، با قیمت کمتری شروع کنید.

بخاطر داشته باشید که پایین آمدن فروشنده محدودیتی دارد. اگر شخصی در ابتدا 20 هزار دلار درخواست كرد ، انتظار نداشته باشید 500 دلار بپذیرد.

اما فقط به این دلیل که کسی 20 هزار دلار درخواست کرده به این معنی نیست که شما باید در نیمه راه با او ملاقات کنید. ما اغلب معاملات دامنه $ 20k را در محدوده $ 3k – $ 6k ایمن کرده ایم.

نکته 6. دقیقاً آنچه را که می خواهید خریداری کنید بدانید h4>

Evaluate details

اطمینان حاصل کنید که دقیقاً می دانید چه چیزی را خواهید گرفت. آیا فقط نام دامنه ای است که می خرید؟ یا شما هم وب سایتی می خرید؟ اگر در حال خرید وب سایت هستید ، آیا این شامل تمام مطالب می شود؟

وب سایت های ایجاد شده ممکن است از افزونه ها و ابزارهای مختلفی که مالک برای آنها مجوز دارد استفاده کنند. بعید است که این مجوزها همراه با فروش به شما منتقل شود ، بنابراین باید برای خرید آنها برای خود آماده باشید.

همچنین می خواهید درمورد دریافت دارایی مانند دارایی های وب سایت داده های لیست ایمیل .

اگر نام دامنه یا وب سایت خرید بزرگی است ، قطعاً باید یک وکیل برای شما قرارداد تنظیم کند. با کسی که در قانون IP (مالکیت معنوی) متخصص است مشورت کنید.

حتی اگر خرید کوچکی انجام می دهید ، حداقل جزئیات مهم را حداقل به صورت کتبی دریافت کنید.

جایزه: بپرسید آیا مالک به نام دامنه به حساب های موجود در شبکه های اجتماعی دسترسی دارد یا خیر ، بنابراین می توانید آن را به عنوان بخشی از معامله دریافت کنید.

نکته 7. اطمینان حاصل کنید که از مالک دامنه خرید می کنید h4>

Scam

این را تصور کنید. شما پول خود را برای یک نام دامنه تحویل می دهید ، فقط متوجه می شوید که دامنه به سرقت رفته است. دیگر هرگز پول خود را نمی بینید و همچنین مالک قانونی دامنه نیستید.

این یک سناریو کابوس است ، اما متأسفانه ممکن است اتفاق بیفتد. یک بررسی اولیه خوب استفاده از ابزاری مانند مسیرهای DNS برای دیدن اینکه آیا اخیراً تغییراتی در پرونده های DNS ایجاد شده است یا خیر. اگر چیز عجیبی مشاهده کردید ، لطفاً توضیحی بخواهید.

اگر تمام تماس شما با صاحب نام دامنه از طریق ایمیل بوده است ، ارزش دریافت شماره تلفن را دارد ، بنابراین در واقع با آنها صحبت می کنید. حساب های ایمیل را می توان هک کرد و آدرس های ایمیل را جعل کرد.

نکته 8. برای انتقال پول از Escrow استفاده کنید h4>

Escrow

ممکن است از خرید نام دامنه ، خصوصاً با مبلغ قابل توجهی ، عصبی باشید. اگر فروشنده پول شما را بردارد و نام دامنه را تحویل ندهد چه؟

بهترین راه حل استفاده از سایتی مانند Escrow.com است. شما پول خود را به سایت می دهید ، و آنها آنها را ایمن نگه می دارند تا زمانی که تأیید کنید نام دامنه را دریافت کرده اید. در آن زمان ، آنها پول را به فروشنده تحویل می دهند.

Escrow.com برای خرید برخی از نام های دامنه بسیار مشهور از جمله Twitter.com ، Gmail.com ، WordPress.com و موارد دیگر استفاده شده است. توجه داشته باشید که باید هزینه ای را به Escrow.com بپردازید.

مهم: در اینجا میانبر نروید و سعی کنید در هزینه های Escrow صرفه جویی کنید. ما همیشه برای خرید دامنه از Escrow استفاده می کنیم مگر اینکه مالک دام قبل از دریافت پرداخت تمایل داشته باشد دامنه را به ما منتقل کند. به ما اعتماد کنید ، ارزش این را ندارد که خطر کنید!

نکته 9. سفارش مجدد دامنه مورد نظر خود را در نظر بگیرید h4>

هر روز ، هزاران نام دامنه منقضی می شوند و تمدید یا ثبت نمی شوند. بسیاری از مشاغل موفق به رونق گرفتن نمی شوند یا علاقه مالکان دامنه از بین می رود.

در بعضی موارد ، مالک ممکن است فراموش کند که دوباره دامنه را دوباره ثبت کند.

برای دیدن زمان انقضا لازم نیست نام دامنه را تماشا کنید. در عوض ، سرویس های زیادی وجود دارد که نام دامنه را از طرف شما کنترل می کنند. آنها به طور خودکار سعی می کنند آن را در لحظه موجود بودن ثبت کنند.

برای دامنه می توانید از GoDaddy استفاده کنید. سفارش دهندگان سایتهای زیادی نیز وجود دارند که خدمات مشابهی را نیز ارائه می دهند.

مشکلی که در سفارش گیری وجود دارد این است که ممکن است اصلا کار نکند. ممکن است مالک دامنه نام دامنه خود را تمدید کند ، یا ممکن است شخص دیگری قبل از شما سفارش دیگری داده باشد که به شما اولویت داده می شود.

افکار نهایی + راهکارهای جایگزین h4>

خرید نام دامنه ای که قبلاً گرفته شده کار ساده ای نیست و این روند ممکن است از چند روز تا چند ماه طول بکشد. و اگر مالک تمایلی به فروش ندارد ، حتی ممکن است سالها طول بکشد تا آنها را متقاعد کند.

به همین دلیل است که هنگام جستجوی دامنه ها همیشه توصیه می کنیم گزینه های کمی داشته باشید. برای ایده پردازی می توانید از تولید کننده نام دامنه مانند Nameboy استفاده کنید. .

در اینجا چند نکته هوشمندانه آورده شده است که می تواند به شما کمک کند گزینه های دیگری ارائه دهید:

  • یک فعل به کلمه کلیدی خود اضافه کنید – به عنوان مثال: getpocket.com ، getcloudapp.com و tryinteract.com
  • نام تجاری خود را با یک کلمه کلیدی گسترش دهید – به عنوان مثال: invisionapp.com ، gogoair.com و غیره به یاد داشته باشید تسلا مالک tesla.com نبود ، بنابراین آنها با TeslaMotors.com شروع به کار کردند. بافر بافر ندارد .com ، بنابراین در ابتدا از bufferapp.com استفاده کردند.
  • از اختصارات استفاده کنید – به عنوان مثال: wpbeginner.com ، wpforms.com و غیره
  • از یک عبارت صفت یا صفت استفاده کنید – به عنوان مثال: optinmonster.com ، trustpulse.com ، monsterinsights.com و غیره

امیدواریم این مقاله به شما کمک کند یاد بگیرید چگونه یک نام دامنه را که گرفته اید بخرید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای ما را در ، و مقایسه ما با بهترین سیستم عامل های وب سایت سازنده .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/beginners-guide/how-to-buy-a-taken-domain-pro-tips/.

دیدگاهتان را بنویسید


Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to save temporary file for atomic writing. in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:35 Stack trace: #0 /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/wekjriusd...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/wekjriusd1/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 35