نحوه حذف نوار کناری در وردپرس

آیا می خواهید نوار کناری را از سایت وردپرس خود حذف کنید؟ نوار کناری منطقه آماده ویجت در قالب وردپرس شما است. اغلب در سمت راست یا چپ یا زیر منطقه محتوای هر صفحه ظاهر می شود. در این مقاله ، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه نوار کناری را به راحتی در وردپرس حذف کنید.

How to Remove the Sidebar in WordPress

چرا نوار کناری را در وردپرس حذف کنیم؟ h4>

بیشتر رایگان و تم های پرداخت شده وردپرس با چندین نوارهای کناری یا ویجت آماده مناطق.

هدف ستون های فرعی در وردپرس نمایش مواردی است که بخشی از مطلب یا محتوای صفحه نیستند. اینها معمولاً پیوندهایی به مناطق مختلف وب سایت شما ، تبلیغات ، فرم های ثبت نام لیست ایمیل ، پروفایل های شبکه های اجتماعی و غیره. این موارد را می توان با استفاده از ابزارک های وردپرس

Sidebar on a WordPress powered website

در بیشتر زمینه های وردپرس ، نوار کناری وقتی کاربر در حال مشاهده سایت شما از یک دستگاه تلفن همراه است ، نوار کناری متفاوت ظاهر می شود. به دلیل کاهش عرض صفحه ، میله های کناری که در سمت راست یا چپ روی دسک تاپ ظاهر می شوند ، در صفحه های تلفن همراه به پایین منتقل می شوند.

ستون های فرعی بسیار مفید هستند و می توانند به شما در پیشرفت کار کمک کنند. به این وردپرس مراجعه کنید ترفندهای نوار کناری برای حداکثر نتیجه.

با این حال ، برخی از دارندگان وب سایت احساس می کنند که حذف نوار کناری به بهبود تجربه کاربر کمک می کند. اگر می خواهید نوار کناری سایت وردپرس خود را حذف کنید ، پس این آموزش برای شما مناسب است.

آموزش فیلم h4>

مشترک شدن در WPBeginner

اگر فیلم را دوست ندارید یا به دستورالعمل های بیشتری احتیاج دارید ، به خواندن ادامه دهید.

حذف نوارهای کناری از همه جای وردپرس h4>

این روش به شما امکان می دهد ستون های فرعی را به راحتی از هر صفحه و ارسال در سایت وردپرس شما. این کار نیاز به ویرایش فایل های قالب وردپرس دارد. اگر قبلاً این کار را انجام نداده اید ، راهنمای ما را در نحوه کپی و جایگذاری کد در وردپرس .

ابتدا باید به سایت وردپرس خود متصل شوید با استفاده از سرویس گیرنده FTP و سپس به / wp-content / themes / your-current-theme / folder بروید.

تم های وردپرس از الگوهای مختلفی تشکیل شده است ، بنابراین شما باید تمام الگوهایی را که یک نوار کناری نمایش داده می شود ویرایش کنید.

به عنوان مثال ، در یک قالب معمول وردپرس ممکن است لازم باشد index.php ، page.php ، single.php ، archive.php ، home.php و غیره را ویرایش کنید.

یک پرونده الگوی را برای ویرایش باز کنید و سپس خطی را پیدا کنید که به این شکل است:


اگر طرح زمینه شما دارای چندین ستون کناری باشد ، موارد متفاوتی از این کد را با نام نوار کناری در داخل عملکرد مشاهده خواهید کرد. به عنوان مثال:


خط نمایانگر نوار کناری را که نمی خواهید نمایش دهید حذف کنید.

اکنون فایل را ذخیره کرده و دوباره به وب سایت خود بارگذاری کنید. این فرایند را برای همه پرونده های الگو که مسئول نمایش صفحات مختلف در وب سایت شما هستند ، تکرار کنید.

پس از پایان کار ، می توانید به وب سایت خود بروید و آن را در عمل مشاهده کنید.

ممکن است متوجه شوید که در حالی که ستون های فرعی از بین رفته اند ، قسمت محتوای شما همچنان با همان عرض ظاهر می شود و باعث می شود نوار کناری خالی باشد.

Blank sidebar area in a WordPress theme

به این دلیل است که طرح زمینه شما عرض را برای منطقه محتوا مشخص کرده است. اکنون که نوار کناری از بین رفته است ، باید عرض محتوا را با CSS سفارشی را به موضوع خود اضافه می کنیم.

ابتدا باید کلاس CSS مورد استفاده برای تم را برای تعیین عرض منطقه محتوا مشخص کنید. این کار را می توانید با با استفاده از ابزار Inspect در مرورگر خود.

در اینجا CSS نمونه ای است که ما با استفاده از موضوع Twenty Sixteen در سایت آزمایشی خود استفاده کردیم.

مساحت. {
    عرض: 100٪
    حاشیه: 0px؛
    حاشیه: 0px؛
    بالشتک: 0px؛
}

.content-area .site {
حاشیه: 0px؛
}

در اینجا نحوه مشاهده آن بدون ستون های فرعی وجود دارد:

Sidebars removed from a WordPress theme

حذف نوارهای کناری از صفحات جداگانه در وردپرس h4>

این امکان وجود دارد که هنگام نمایش صفحات کناری در بخشهای دیگر وب سایت خود ، فقط می خواهید نوارهای کناری را حذف کنید.

به عنوان مثال ، بسیاری از وب سایت ها ستون های فرعی را در صفحه وبلاگ خود نمایش می دهند اما در پست های وبلاگ منفرد نشان نمی دهند. بعضی ترجیح می دهند ستون های فرعی را به جز صفحات ثابت در همه جا نشان دهند.

بیایید نگاهی به سناریوهای مختلف و نحوه حذف ستون های فرعی از مناطق مختلف بیندازیم.

حذف نوارهای کناری از یک صفحه ثابت در وردپرس h4>

بسیاری از مضامین وردپرس با الگوهای صفحه تمام عرض آماده استفاده می شوند. این الگوها با هر صفحه ایستایی در وردپرس قابل استفاده هستند و در هر دو طرف محتوا ستون های کناری نمایش داده نمی شوند.

شما فقط باید صفحه ای را که می خواهید نوار کناری را حذف کنید ویرایش کنید و سپس الگوی تمام عرض را در زیر جعبه متا “صفات صفحه” انتخاب کنید.

Full width page template with no sidebars

اگر گزینه ای برای انتخاب الگو مشاهده نمی کنید ، این بدان معنی است که طرح زمینه شما با الگوی صفحه تمام عرض همراه نیست.

در این صورت ، شما باید یک الگوی صفحه تمام عرض را به صورت دستی ایجاد کنید. یک ویرایشگر متن ساده مانند Notepad باز کنید و کد زیر را در یک پرونده خالی جایگذاری کنید:


اکنون این پرونده را به صورت full-width.php در دسک تاپ خود ذخیره کنید.

با استفاده از سرویس گیرنده FTP به سایت وردپرس خود متصل شوید و سپس به / wp-content / themes / your-current-theme / folder بروید. پرونده ای به نام page.php را ویرایش کرده و هر چیزی که بعد از خط.

اکنون این کد را در پرونده full-width.php خود جای گذاری کنید. بعد از آن باید خطی را که به این شکل است پیدا کنید و حذف کنید:


تغییرات خود را ذخیره کرده و فایل full-width.php را در پوشه موضوع فعلی خود بارگذاری کنید.

اکنون می توانید هر صفحه ای را در سایت وردپرس خود ویرایش کنید و می توانید الگوی صفحه تمام عرض خود را انتخاب کنید.

برای جزئیات بیشتر ، به راهنمای ما در عنوان نحوه ایجاد یک الگوی صفحه با عرض کامل در وردپرس .

نوار کناری را از صفحه ارسال مطالب بلاگ در وردپرس حذف کنید h4>

وردپرس به شما امکان می دهد از یک صفحه اول ایستا و یک صفحه جداگانه برای پست های وبلاگ خود استفاده کنید. معمولاً بیشتر تم های وردپرس ستون های فرعی را در صفحه پست های وبلاگ نمایش می دهند.

اگر نمی خواهید ستون های فرعی در صفحه پست های وبلاگ نمایش داده شود ، پس باید به صفحه تنظیمات »خواندن بروید. به نام صفحه ای که از آن به عنوان صفحه ارسال وبلاگ خود استفاده می کنید توجه کنید.

Find your WordPress blog page

اکنون به صفحات »همه صفحات بروید و صفحه مورد استفاده برای نمایش پست های وبلاگ خود را ویرایش کنید. در بخش ویژگی صفحات ، الگوی تمام عرض را انتخاب کرده و تغییرات خود را ذخیره کنید.

Full width page template with no sidebars

اگر گزینه الگوی تمام عرض را مشاهده نمی کنید ، باید مجبور شوید به صورت دستی یک الگوی تمام پهن ایجاد کنید. برای راهنمایی دقیق به بخش قبلی این مقاله مراجعه کنید.

نوار کناری را از یک پست در وردپرس حذف کنید h4>

اگر می خواهید نوار کناری را از برخی پست های خاص حذف کنید ، می توانید یک الگوی پست تک سفارشی ایجاد کنید.

وردپرس 4.7 با پشتیبانی داخلی از الگوهای پست ارائه شده است. شما باید مراحل مشخص شده در راهنمای ما را در نحوه ایجاد الگوهای پست تک پست سفارشی در وردپرس .

در الگوی تک پست سفارشی خود تنها کاری که باید انجام دهید این است که قسمت نوار کناری کد را حذف کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد یاد بگیرید چگونه می توانید نوار کناری را به راحتی در تم های وردپرس حذف کنید. همچنین ممکن است بخواهید راهنمای گام به گام ما را در مورد نحوه .

اگر این مقاله را دوست داشتید ، لطفاً در کانال YouTube برای آموزش های ویدئویی وردپرس. همچنین می توانید ما را در Twitter و فیس بوک .

منبع:
https://www.wpbeginner.com/wp-themes/how-to-remove-the-sidebar-in-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید