نحوه تنظیم Cloudflare APO برای وردپرس – یک غوطه وری عمیق در افزایش عملکرد تا 300

به عنوان بخشی از جشن سالانه “هفته تولد” ، Cloudflare اخیراً از انتشار “بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری” (APO) برای سایت های وردپرس خبر داد.

برای علاقه مندان به عملکرد ، Cloudflare’s APO یک گام بزرگ به جلو برای به حداکثر رساندن عملکرد وردپرس است.

در تست های معیارهای ما ، متوجه شدیم که فعال کردن APO در سایت آزمایش ما بسته به مکان آزمایش ، بارگذاری صفحه را به میزان 70-300٪ کاهش می دهد.

در این مقاله ، ما به چگونگی عملکرد Cloudflare APO و نحوه استفاده از آن برای افزایش عملکرد سایت وردپرس خود خواهیم پرداخت!

بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری (APO) چیست؟ h2>

بهینه سازی خودکار بسترها مجموعه جدیدی از خدمات بهینه سازی متناسب با پلت فرم با یک کلیک توسط Cloudflare .

اولین پلتفرمی که “درمان APO” را دریافت می کند وردپرس ، محبوب ترین CMS جهان با بیش از 60٪ سهم بازار . در آینده انتظار داریم خدمات مشابه APO را برای سایر CMS و سیستم عامل ها نیز ببینیم.

در سطح بالا ، WordPress APO Cloudflare از دو طریق عمده عملکرد سایت را بهبود می بخشد.

  1. HTML استاتیک کپی صفحات سایت وردپرس شما در سرورهای Cloudflare edge ذخیره می شوند جهان.
  2. قلم های شخص ثالث توسط Cloudflare ذخیره شده و سرویس می شوند.

بیایید نگاهی به زیر کاپوت بیندازیم تا ببینیم چگونه و چرا APO در سطح فنی کار می کند.

HTML ثابت در لبه h2>

عامل اصلی تمایز بین Cloudflare’s APO و سایر حافظه پنهان صفحه سنتی و راه حل های CDN توانایی آن در ذخیره مستقیم استاتیک است HTML در لبه Cloudflare. برای ترسیم یک تصویر واضح تر ، بیایید چهار تنظیم مختلف وردپرس را از “بدون بهینه سازی” تا APO انجام دهیم.

تنظیمات وردپرس شماره 1 – بدون ذخیره صفحه یا CDN h3>

به طور پیش فرض ، وردپرس با حافظه پنهان صفحه یا پشتیبانی از CDN همراه نیست. با استفاده از این پیکربندی ، همه درخواست ها باید بصورت پویا ایجاد شده توسط PHP ایجاد شوند حتی اگر هیچ محتوای صفحه ای بین درخواستها تغییر نکرده باشد.

بعلاوه ، هیچ تلفیقی در شبکه تحویل محتوا (CDN) به این معنی نیست که تمام داراییهای ثابت مانند CSS ، JS ، تصاویر ، و قلم ها توسط سرور مبدا ارائه می شوند.

این پیکربندی می تواند سایت بسیار کندی برای وردپرس ایجاد کند ، خصوصاً برای بازدیدکنندگانی که از سرور مبدا بسیار دور هستند.

تنظیمات وردپرس شماره 2 – ذخیره صفحه بدون CDN h3>

پیاده سازی ذخیره صفحه یکی از بهترین روش ها برای بهبود عملکرد وردپرس است. در Kinsta ، پشته میزبانی ما شامل یک لایه ذخیره صفحه کاملاً تنظیم شده است که توسط ماژول حافظه پنهان FastCGI Nginx طراحی شده است.

ذخیره صفحه بار CPU را در سرور مبدا به طرز چشمگیری کاهش می دهد زیرا درخواست ها از طریق حافظه پنهان بدون نیاز به تولید HTML پویا قابل ارائه هستند.

Global traffic routing with no CDN.

این پردازنده را آزاد می کند تا روی سایر کارهای مهم پویا تمرکز کند و سایت وردپرس شما را با ثبات تر کند. اگرچه ممکن است این پیکربندی به سایت شما اجازه دهد در هر ثانیه درخواست بیشتری ارائه دهد ، اما “ مشکل مسافت را حل نمی کند “.

بدون داشتن CDN مناسب ، ارائه دارایی های ثابت به بازدیدكنندگان دور هنوز مشكلی است.

تنظیمات وردپرس شماره 3 – ذخیره صفحه با CDN h3>

تاکنون ، ذخیره صفحه با افزودن CDN برای سرویس دهی دارایی های ثابت بهترین عملکرد برای میزبانی سایت های وردپرس بود.

در این مدل ، سرویس دهنده HTML واقعی برای یک صفحه هنوز سرور اصلی است. با این حال ، دارایی های ثابت مانند پرونده های CSS ، تصاویر و قلم ها در نقاط مختلف حضور CDN (PoPs) در اطراف بارگیری می شوند جهان. ایده پشت این مدل این است که دارایی های ثابت ، به ویژه تصاویر بزرگ ، اکثریت اندازه صفحه درخواست بنابراین ، با بارگیری دارایی در سرور نزدیک به بازدید کننده ، می توانید زمان بارگیری را کاهش داده و عملکرد را بهبود بخشید.

Global traffic routing with a CDN.

مسیریابی ترافیک جهانی با CDN.

گرچه این پیکربندی نسبت به دو مورد قبلی پیشرفت چشمگیری داشته است ، اما شما را از این سوال متعجب می کند که اگر دیگر عملکرد وردپرس با استفاده از HTML از سرور مبدا تنگنا نباشد ، چه اتفاقی می افتد.

با کمال تعجب ، چنین تنظیماتی تا زمان معرفی APO Cloudflare برای وردپرس عملی نبود – حداقل برای کاربران غیر فنی.

تنظیمات وردپرس شماره 4 – Cloudflare APO برای وردپرس h3>

Cloudflare APO جدیدترین در جهان عملکرد وردپرس است. بر خلاف تنظیمات قبلی وردپرس که از نظر عملکرد سرور مبدل به تنگنا بودند ، سایت های دارای APO از نظر بازدیدکنندگان اساساً “بی اصل” می شوند.

Global traffic routing with Cloudflare APO.

مسیریابی ترافیک جهانی با Cloudflare APO.

برای رسیدن به این هدف ، Cloudflare از CDN توزیع شده جهانی و همراه با Workers / Workers KV برای ایجاد نمایش HTML ثابت از سایت وردپرس شما استفاده می کند. بعداً در مقاله بیشتر به نحوه کار Cloudflare APO خواهیم پرداخت.

در حال حاضر ، فقط بدانید که یک سایت سازگار وردپرس با APO فعال دیگر تحت تأخیر ناشی از منشا نیست. به عبارت دیگر ، درخواست بازدیدکنندگان در ایالات متحده آمریکا ، آلمان و ژاپن به جای سرور مبدا شما از مراکز داده اطراف ارائه می شود.

آیا می خواهید در مورد چگونگی سرعت بخشیدن به سایت وردپرس خود با Cloudflare APO بیشتر بدانید؟ ضبط وبینار ما را مشاهده کنید با Garrett Galow از Cloudflare!

وضعیت عملکرد وب در سال 2020

طی چند سال گذشته ، یک حرکت بزرگ در صنعت توسعه وب حرفه ای انجام شده است. توسعه دهندگان بیشتر و بیشتر از یکپارچه که وردپرس است به سمت سایت ثابت تولیدکننده مانند چارچوب های هوگو و جاوا اسکریپت مانند گتسبی .

ما اصطلاح “عملکرد” ​​را خردمندانه به کار می بریم زیرا عملکرد وب اغلب می تواند به عنوان یک معیار ذهنی تفسیر شود.

به عنوان مثال ، زمان بارگیری یک صفحه بسته به مکان آزمایش و زمان روز می تواند نوسان داشته باشد.

بنابراین ، کورکورانه گفتن اینکه یک سایت استاتیک گتسبی سریعتر از یک سایت وردپرسی است ، تا زمانی که زمینه ای برای استدلال ایجاد نشود ، هیچ وزنی را تحمل نمی کند.

در دنیای بسیار متصل امروز ، یکی از مهمترین زمینه های آزمایش عملکرد وب ، زمان بارگذاری در مناطق مختلف جهان است.

اینجا جایی است که سایت های استاتیک از عملکرد وردپرس برتری دارند. به طور پیش فرض ، سایت های ساکن را می توان به طور مستقیم در CDN های توزیع شده جهانی بارگذاری کرد – این باعث می شود بدون کار اضافی در سراسر جهان سریع باشند.

از آنجا که سایت های وردپرس برای تولید HTML به نوعی سرور مبدا نیاز دارند ، نمی تواند به طور مستقیم از سیستم عامل هایی مانند Netlify ، Vercel و سایت های کارگری Cloudflare برای تحویل جهانی بدون اصطکاک استفاده کند. از منظر کسب و کار ، این بدان معناست که ممکن است بازدیدکنندگان و مشتریانی که از سرور مبدا شما فاصله زیادی دارند را از دست دهید زیرا Google هنگام تولید نتایج جستجو سرعت صفحه را در نظر می گیرد.

اینجا جایی است که Cloudflare’s APO برای وردپرس وارد عمل می شود.

Enabling Cloudflare APO boosted WordPress performance up to 300%.

فعال کردن Cloudflare APO عملکرد وردپرس را تا 300٪ افزایش داد.

بهینه سازی خودکار بسترهای نرم افزاری Cloudflare برای وردپرس تجدید نظر کامل در مورد عملکرد وردپرس در سال 2020 است. همانطور که قبلاً اشاره کردیم ، فعال کردن APO در سایت آزمایش ما بسته به میزان بارگذاری از 70-300٪ محل آزمایش این امکان وجود دارد زیرا APO به طور موثر سرور مبدا را به عنوان یک تنگنای عملکرد حذف می کند.
تیمKinsta باید سرویس جدید APO @ Cloudflare را آزمایش کند … و زمان بارگذاری صفحه را 70-300٪ کاهش داد. ? برای تمام جزئیات ، زیر را کلیک کنید ⬇️ برای توییت کلیک کنید

بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری Cloudflare چگونه کار می کند h2>

با Cloudflare APO ، HTML سایت وردپرس شما در سرورهای Cloudflare’s edge در سراسر جهان پنهان می شود. این امر توسط Workers KV ، سرویس پایگاه داده توزیع شده با ارزش کلیدی با انتشار سریع جهانی (کمتر از 60 ثانیه).

وقتی داده ها از طریق Cloudflare API برای Workers KV نوشته می شوند ، در عرض چند ثانیه به طور خودکار در بیش از 150 مرکز داده Cloudflare در سراسر جهان تکثیر می شوند.

این امر Workers KV را به عنوان کاندید اصلی سرعت بخشیدن به سایت های وردپرس معرفی می کند زیرا پست ها و صفحات به راحتی توسط مکانیسم مقدار-کلید نشان داده می شوند – URL “کلید” و محتوای صفحه HTML “مقدار” است.

A web page stored as a key-value object in Cloudflare Workers KV.

صفحه وب ذخیره شده به عنوان یک شی با ارزش کلیدی در Cloudflare Workers KV.

هنگامی که APO برای سایت WordPress شما فعال شد ، اکثر درخواست ها به سایت شما دیگر به سرور مبدا شما وارد نمی شوند.

درعوض ، این درخواست یا از یک حافظه نهان محلی Cloudflare CDN (در صورت وجود صفحه ذخیره شده) یا Workers KV (اگر صفحه ذخیره شده در CDN Cloudflare وجود نداشته باشد) ارائه می شود.

اگر صفحه ای در حافظه پنهان CDN یا پایگاه داده Workers KV وجود نداشته باشد ، Cloudflare یک درخواست واحد از سرور مبدا شما ایجاد می کند و HTML صفحه جدید را پنهان می کند.

جادو در اینجا در این واقعیت نهفته است که Cloudflare Workers KV به عنوان یک آینه توزیع شده برای سرور مبدا شما عمل می کند. به یاد بیاورید که داده های ذخیره شده در Workers KV به طور خودکار در کل شبکه سرورهای Cloudflare تکثیر می شوند.

این بدان معنی است که حتی اگر سرور مبدا شما که وردپرس را اجرا می کند در جایی از ایالات متحده آمریکا واقع شده باشد ، برای درخواست یک بازدید کننده از حافظه پنهان CDN محلی ، نیازی به درخواست بازدید کننده ای از ژاپن نیست.

در عوض ، به بازدید کننده از ژاپن HTML ذخیره شده از یک پایگاه داده Cloudflare در نزدیکی پایگاه داده Workers KV یا حافظه پنهان CDN ارائه می شود.

این مدل جدید تحویل کاملاً متفاوت از تلاش های قبلی برای ذخیره صفحه HTML برای وردپرس است.

پیش از این ، محبوب ترین روش “ذخیره کامل صفحه” شامل ایجاد یک قانون صفحه Cloudflare برای “ذخیره همه چیز” بود. اگرچه این روش می تواند منجر به افزایش قابل توجه عملکرد شود ، اما روش بسیار کارآمدی برای ذخیره سازی نبود زیرا به جای مدل “فشار” Workers KV که به طور خودکار HTML را در سطح جهانی فشار می دهد ، به یک مدل “pull” متکی بود.

با تنظیم صفحه قبلی مبتنی بر قانون ، بازدیدکنندگانی که به یک منطقه ذخیره Cloudflare در ایالات متحده برخورد می کنند ، دارایی بازدیدکنندگان را در مکان های دیگر ذخیره نمی کنند – این بدان معنی است که سایت ها قادر به استفاده موثر از شبکه Cloudflare از یک محتوای جهانی نیستند چشم انداز تحویل.

بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری با ذخیره فونت های شخص ثالث نیز یک قدم جلوتر می رود. در بسیاری از موارد ، قلم ها می توانند قسمت قابل توجهی از اندازه درخواست صفحه را بگیرند.

برخلاف CSS ، JS و تصاویر که معمولاً از دامنه ریشه ارائه می شوند ، قلم ها اغلب از سرویس های شخص ثالث مانند Google Fonts ارائه می شوند. این به این معنی است که سرویس های ذخیره مبتنی بر پروکسی مانند Cloudflare قادر به ذخیره فونت ها و سرویس دادن فونت ها نیستند.

از آنجا که APO توسط یک Cloudflare Worker کار می کند – یک سرویس دهنده برنامه جاوا اسکریپت قابل برنامه ریزی که بین سرور مبدا و بازدید کنندگان شما قرار دارد – تزریق منطق اضافی برای انجام وظایف فراتر از ذخیره اولیه.

در این حالت ، APO با استفاده از Cloudflare Worker قلم های شخص ثالث را ذخیره می کند و HTML صفحه شما را با CSS درون خطی اصلاح می کند تا به قلم ذخیره شده در CDN Cloudflare اشاره کند. با این کار نیازی به درخواستهای خارجی اضافی برای واکشی قلم ها نیست و تعداد اتصالات و زمان بارگیری مورد نیاز برای ارائه یک صفحه کاهش می یابد.

سرانجام ، از آنجا که APO از طریق یک افزونه وردپرس با سایت شما ادغام می شود ، هر زمان که صفحه ای را در سایت خود به روز می کنید ، حافظه پنهان Cloudflare به طور خودکار پاک می شود. این اطمینان می دهد که بازدیدکنندگان همیشه قادر به مشاهده آخرین نسخه سایت شما بدون هیچ گونه مداخله دستی هستند.

حداکثر رساندن عملکرد وردپرس با میزبانی با عملکرد بالا و Cloudflare APO

Cloudflare APO یک گلوله نقره ای نیست. انتخاب یک میزبان مدیریت شده وردپرس متمرکز بر عملکرد مانند Kinsta هنوز هم بسیار مهم است به دو دلیل عمده.

  1. Cloudflare APO فقط صفحات پیش رو را برای کاربرانی که به سیستم وارد نشده اند پنهان می کند. مشابه پیکربندی پنهان سازی صفحه در سطح سرور Kinsta ، APO صفحاتی را با کوکی های خاص و برای کاربران ورود به سیستم ذخیره نمی کند. این بدان معناست که عملکرد سرور مبدا هنوز بخشی اصلی از این معادله است.
  2. یک تجربه عالی وردپرس بیش از عملکرد سریع در جلو ساخته شده است. از آنجا که وردپرس CMS پویا است ، فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید هنگام کار با یک سایت وردپرس به آنها فکر کنید. میزبانانی مانند Kinsta پشتیبانی 24/7 ، پشتیبان گیری از سایت ، تضمین امنیت و وردپرس متناسب با وردپرس را ارائه می دهند. بیشتر.

در اینجا چهار مورد استفاده وجود دارد که نشان می دهد حتی اگر از Cloudflare APO استفاده می کنید هنوز باید یک میزبان وردپرس با عملکرد بالا انتخاب کنید.

1 ووکامرس ، بارگیری آسان دیجیتال و تجارت الکترونیکی h3>

Cloudflare APO در صورت شناسایی برخی از کوکی های مربوط به تجارت الکترونیکی ، حافظه پنهان را دور می زند. به عنوان مثال ، هنگامی که بازدید کننده در سایت WooCommerce موردی را به سبد خرید اضافه می کند ، وردپرس یک woocommerce_items_in_cart کوکی به صورت خودکار. با شناسایی این کوکی ، APO حافظه پنهان را دور می زند تا از ذخیره سازی و ارائه داده های خاص مشتری جلوگیری کند. بنابراین ، WooCommerce و سایر سیستم عامل های تجارت الکترونیکی مجهز به وردپرس حتی با فعال کردن بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری همچنان به عملکرد سرور مبدا بسیار متکی خواهند بود.

2. عملکرد داشبورد وردپرس h3>

از آنجا که Cloudflare APO HTML را برای کاربران وارد شده پنهان نمی کند ، بنابراین در داشبورد WordPress حرکت کنید فقط بر روی عملکرد سرور مبدا شما. اگر از یک میزبان بهینه سازی شده برای عملکرد استفاده نمی کنید ، کارهایی مانند نوشتن و انتشار محتوا ، مدیریت تصاویر و سایر دارایی های رسانه و اجرای روال نگهداری در سایت وردپرس شما می تواند به تجربه ای بسیار کند تبدیل شود. این تأثیر مستقیم و منفی بر نتایج کسب و کار شما دارد.

3 سایت های عضویت در وردپرس و انجمن های گفتگو h3>

اگر از افزونه ای مانند Ultimate استفاده می کنید عضویت طرفدار برای مدیریت سایت عضویت در وردپرس خود ، یا برای تأمین انرژی یک انجمن وردپرس bbPress ، Cloudflare APO قادر است بیشتر ترافیک شما را بهینه کند. از آنجا که سایت ها و فروم های عضویت معمولاً نیاز به ورود کاربران دارند ، Cloudflare APO به طور خودکار حافظه پنهان HTML را برای این کاربران دور می زند. بنابراین ، استفاده از میزبان با عملکرد بالا هنوز هم بهترین راه برای حفظ یک تجربه سریع کاربر برای وردپرس سایت های عضویت و انجمن های گفتگو .

4 مشاغل وردپرس Cron

وردپرس cron (WP-Cron) به شما کمک می کند کارهای باطله را در سایت وردپرس برنامه ریزی و خودکار کنید. سایت شما ممکن است برای انتشار پست در یک زمان خاص از cron job استفاده کند. یک کار ساده مانند این کار از نظر منابع CPU به مقدار زیادی احتیاج ندارد ، اما کارهای دیگر ممکن است بسیار پرمصرف باشند. به عنوان مثال ، وظیفه ای مانند استفاده از افزونه برای پشتیبان گیری خودکار سایت وردپرس خود در بایگانی ZIP هر 12 ساعت پردازنده بسیار بیشتر است.

از آنجا که Cloudflare APO فقط به بهینه سازی محتوای frontend کمک می کند ، شما همچنان باید سایت خود را در یک میزبان با عملکرد بالا مانند Kinsta میزبانی کنید. > برای به حداکثر رساندن عملکرد کارهای backend و تجربه کاربری وارد شده در سیستم.

نحوه استفاده از Cloudflare بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری برای وردپرس h2>

اکنون که ما در مورد اینکه چرا Cloudflare بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری برای وردپرس یک بازی را تغییر می دهد بحث کردیم ، بیایید نحوه افزودن سرویس به سایت وردپرس خود را بررسی کنیم.

Cloudflare APO هم برای برنامه های رایگان و هم برای برنامه های پولی در دسترس است. برای کاربران رایگان ، 5 دلار ماهانه هزینه اضافی برای APO در نظر گرفته شده است. اگر از برنامه Pro ، Business یا Enterprise در Cloudflare استفاده می کنید ، APO بدون پرداخت هزینه اضافی فعال می شود.

در اینجا آنچه برای شروع کار با Cloudflare APO باید انجام دهید:

  1. یک رمز API در داشبورد Cloudflare ایجاد کنید.
  2. افزونه رسمی وردپرس Cloudflare را نصب کنید.
  3. بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری را فعال کنید.

1 یک Cloudflare API Token ایجاد کنید h3>

قبل از فعال کردن APO ، باید یک رمز API ایجاد کنید و ابتدا افزونه Cloudflare WordPress را نصب کنید. برای تولید رمز API ، روی نماد نمایه خود در سمت راست بالای داشبورد Cloudflare کلیک کنید ، روی "نمایه من" کلیک کنید ، برگه "API Tokens" را انتخاب کنید و ایجاد نشانه را کلیک کنید.

Create a Cloudflare API token.

رمزعبور Cloudflare API ایجاد کنید.

در بخش "الگوهای رمز API" ، روی استفاده از الگو در کنار گزینه WordPress کلیک کنید.

Select the WordPress API token template.

الگوی توکن WordPress API را انتخاب کنید.

الگوی "WordPress" یک کد API با مجوزهای لازم ایجاد می کند که به شما امکان می دهد عملکرد بهینه پلت فرم خودکار را انجام دهد. تنظیمات پیش فرض تمام مواردی است که برای شروع کار با APO نیاز دارید ، اما اگر می خواهید رمز API را برای کاربران خاص یا مناطق خاص قفل کنید ، در صورت تمایل می توانید تنظیمات "Account Resources" و "Zone Resources" را انجام دهید.

هنگامی که پیکربندی پارامترهای رمز را به پایان رساندید ، به پایین پیمایش کنید و ادامه به خلاصه را کلیک کنید.

Configure Cloudflare API token parameters.

پارامترهای توکن Cloudflare API را پیکربندی کنید.

در آخر ، روی ایجاد نشانه کلیک کنید تا روند نهایی شود.

Confirm the creation of the Cloudflare API token.

ایجاد رمزعبور Cloudflare را تأیید کنید.

مطمئن شوید که رمز API را در مکانی امن کپی کنید. بعداً هنگام نصب افزونه Cloudflare WordPress به آن نیاز خواهید داشت. بعد از اینکه رمز API را در مکانی امن مانند مدیر رمز عبور ضبط کردید ، می توانید صفحه را ببندید.

Record your Cloudflare API token in a safe place.

رمز Cloudflare API خود را در یک مکان امن ضبط کنید.

2. پلاگین وردپرس Cloudflare را نصب کنید h3>

افزونه وردپرس Cloudflare را می توانید مستقیماً از مخزن افزونه WordPress نصب کنید. برای پیدا کردن آن ، "Cloudflare" را در داشبورد WordPress خود جستجو کنید. حتماً افزونه رسمی Cloudflare و نه "WP Cloudflare Super Page Cache" را نصب کنید ، که اولین نتیجه جستجو است.

Install the official Cloudflare WordPress plugin.

افزونه رسمی وردپرس Cloudflare را نصب کنید.

بعد ، در نوار کناری داشبورد WordPress خود به تنظیمات> Cloudflare بروید و "ورود به سیستم در اینجا" را کلیک کنید.

Sign in to your Cloudflare account.

وارد حساب Cloudflare خود شوید.

آدرس ایمیل مرتبط با حساب Cloudflare خود را همراه با رمز API که قبلاً ایجاد کرده اید وارد کنید. برای نهایی کردن روند ورود به سیستم ، ذخیره اعتبارنامه API را کلیک کنید.

Enter your email address and Cloudflare API token.

منبع:
https://kinsta.com/blog/cloudflare-apo-wordpress/.

دیدگاهتان را بنویسید